Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor ?
patirak
PeterS skrev:

Når man nu læser sådan en 60 indlæg igennem, så er spørgsmålet,

Er vi sikre på det er samme befolkning og samme land vi taler om?

Helt sikkert ikke! Grin

flyer
PeterS skrev:

Når man nu læser sådan en 60 indlæg igennem, så er spørgsmålet,

Er vi sikre på det er samme befolkning og samme land vi taler om?

Prøv med et glas vand, tror du er ved at være dehydreret.... Wink
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

PeterS
Må jeg ikke godt fortsætte med min kaffe?

flyer
PeterS skrev:

Må jeg ikke godt fortsætte med min kaffe?

Helt klart, men vær opmærksom på at kaffe også virker dehydrerende....Wink

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

milex
Patirak skrev:
Gå ind i en CENTRAL her i Thailand - Still dig et tilfældigt sted i indkøbscentret og begynd med at tælle hvor mange kvinder der, du godt gad gå i seng med. Gør det samme i BILKA i Danmark... Det eneste jeg kan sige er... "I rest my case..."

Nu er smag og behag jo heldigvis forskellig.

Jeg ville kunne se mange i Bilka der ville være interessante, og jeg ville kunne se mange i CENTRAL der ville være absolut uinterresante.

Og så skal man passe på med 'I rest my case'. Betyder normalt 'jeg har sagt det der skal siges - og jeg har ret'.

Ps.: jeg er godt klar over den oprindelige betydning af sætningen.

Pps.: perfekt vejr i DK.

Bjarke85
Jeg er faktisk overrasket over hvor ens thai piger er med danske piger. Ihvertfald min kone (kan ikke tale for alle jo)

Ved ikke helt hvad jeg havde forstillet mig, men havde nok forstillet mig det ville være markant anderledes. Men det er det faktisk ikke.. Jo altså, hun laver mad og gør rent, som vores kvinder gjorde det for 50 år siden. Det får man sjældent en dansk ung kvinde til i dagens Danmark.

Men udover det, så er der faktisk ikke så meget forskel. Trods hun ikke forstår dansk, lander TV kanalerne altid på de samme programmer som mine tidligere danske kærester, De unge mødre, Single liv, Linse og Gustav, big brother og paradise hotel.. Indretnings mæssigt og små nips ting osv. går hun også op i på samme måde. Alt i alt er der sku ikke den store forskel syntes jeg. Udover hun påtager sig de kvindelige pligter man gjorde i Danmark også for mange år siden. Nå ja, og så at hun spiser noget andet mad.

Det var måske lidt off topic til Longways spørgsmål..

For at besvare nogle af dem. Så møder jeg faktisk ALDRIG de fordomme. Jeg ved ikke om det har noget med min alder at gøre. Det ser ikke unormalt ud når vi kommer gående på gaden. Hun er 2 år ældre end mig, altså jævnaldrene. Og der findes jo mange asiatiske ansigter i bybilledet rundt om i Danmark. Så det er jo ikke mærkeligt i sig selv.

Jeg havde nok frygtet en masse fordomme, eller det havde jeg, husker jeg. Men min omgangskreds tog godt i mod det, også pigerne. Som syntes hun er vildt smuk og gerne vil lære hende at kende Smile

Men der er da nogle af mine venner der er misundelige, men det er på den gode måde, og vi joker med det. Altså de er trætte af deres danske kærester ikke gør alle de ting min kone gør. Laver mad til dem, gør rent og varter dem op, på samme måde. Og så driller jeg dem lidt med de har en doven dansk kvinde der kun kan brokke sig Grin

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Jeg er faktisk overrasket over hvor ens thai piger er med danske piger. Ihvertfald min kone (kan ikke tale for alle jo)

Ved ikke helt hvad jeg havde forstillet mig, men havde nok forstillet mig det ville være markant anderledes. Men det er det faktisk ikke.. Jo altså, hun laver mad og gør rent, som vores kvinder gjorde det for 50 år siden. Det får man sjældent en dansk ung kvinde til i dagens Danmark.

Men udover det, så er der faktisk ikke så meget forskel. Trods hun ikke forstår dansk, lander TV kanalerne altid på de samme programmer som mine tidligere danske kærester, De unge mødre, Single liv, Linse og Gustav, big brother og paradise hotel.. Indretnings mæssigt og små nips ting osv. går hun også op i på samme måde. Alt i alt er der sku ikke den store forskel syntes jeg. Udover hun påtager sig de kvindelige pligter man gjorde i Danmark også for mange år siden. Nå ja, og så at hun spiser noget andet mad.

For at besvare nogle af dem. Så møder jeg faktisk ALDRIG de fordomme. Jeg ved ikke om det har noget med min alder at gøre. Det ser ikke unormalt ud når vi kommer gående på gaden. Hun er 2 år ældre end mig, altså jævnaldrene. Og der findes jo mange asiatiske ansigter i bybilledet rundt om i Danmark. Så det er jo ikke mærkeligt i sig selv.

Jeg havde nok frygtet en masse fordomme, eller det havde jeg, husker jeg. Men min omgangskreds tog godt i mod det, også pigerne. Som syntes hun er vildt smuk og gerne vil lære hende at kende Smile

Men der er da nogle af mine venner der er misundelige, men det er på den gode måde, og vi joker med det. Altså de er trætte af deres danske kærester ikke gør alle de ting min kone gør. Laver mad til dem, gør rent og varter dem op, på samme måde. Og så driller jeg dem lidt med de har en doven dansk kvinde der kun kan brokke sig Grin

Bjarke85, det var faktisk et godt indlaeg du kom med her.

Robert Kronberg
Det er da klart, at der er en matematisk sandsynlighed for, at der er flere kønne kvinder i et land med 65 millioner indbyggere end et land med 5 mil.

Og, når der kommer 117 gange flere mennesker i Central end i Bilka, så vil man se flere kønne kvinder. Gå ind i 7-Eleven i Danmark, og der er en ansat, mens der er måske seks i Thailand, hvorved sandsynligheden for en af dem er køn også er større.

Dertil kommer, at vi forføres lidt af det eksotiske i, at de ser anderledes ud. Mange af de kvinder, som faranger synes, ser kønne ud, er altså ikke så kønne igen, uagtet smag og behag. Men det væsentlig er naturligvis, at man selv synes, at ens kone/kæreste ser køn eller charmerende ud, det er naturligvis det væsentlige.

Jeg tror også, at vi reagerer hurtigere på Thai-kvinder, fordi er i større grad end danske kvinder ofte reagerer positivt på, at man kigger efter dem. I Danmark er det nogen gange sådan, at man få et vredt blik tilbage, der siger noget i retning af: "Hvad glor du på".

Samtidig synes jeg, at Thai-kvinder i mindre grad pakker tingene ind, hvis de er interesserede i kontakt, såfremt man kontakter dem.

Ydermere synes Thai-kvinder ofte at gå mindre op i aldersforskel end danske kvinder, hvorved man kan scanne et større repertoire, og et frisk smil fra en yngre model er jo altid rart. Og jo ældre man bliver, desto kønnere synes kvinder på 25 år at blive ... (Ofte tror Thai-kvinder forresten også, at farangen er yngre, end han er).

Men jo, det er da altid et fornøjelse at køre i SkyTrain og stå der og kigge. De fleste kigger i deres smartphone, men jeg kigger på piger, selvom jeg er ved at komme i den alder, hvor jeg er for gammel til det.

Nå det var et sidespring her i tråden, men en kommentar til patirak.

patirak skrev:
Gå ind i en CENTRAL her i Thailand - Still dig et tilfældigt sted i indkøbscentret og begynd med at tælle hvor mange kvinder der, du godt gad gå i seng med. Gør det samme i BILKA i Danmark... Det eneste jeg kan sige er... "I rest my case..."

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Robert Kronberg skrev:

Det er da klart, at der er en matematisk sandsynlighed for, at der er flere kønne kvinder i et land med 65 millioner indbyggere end et land med 5 mil.

Og, når der kommer 117 gange flere mennesker i Central end i Bilka, så vil man se flere kønne kvinder. Gå ind i 7-Eleven i Danmark, og der er en ansat, mens der er måske seks i Thailand, hvorved sandsynligheden for en af dem er køn også er større.

Dertil kommer, at vi forføres lidt af det eksotiske i, at de ser anderledes ud. Mange af de kvinder, som faranger synes, ser kønne ud, er altså ikke så kønne igen, uagtet smag og behag. Men det væsentlig er naturligvis, at man selv synes, at ens kone/kæreste ser køn eller charmerende ud, det er naturligvis det væsentlige.

Jeg tror også, at vi reagerer hurtigere på Thai-kvinder, fordi er i større grad end danske kvinder ofte reagerer positivt på, at man kigger efter dem. I Danmark er det nogen gange sådan, at man få et vredt blik tilbage, der siger noget i retning af: "Hvad glor du på".

Samtidig synes jeg, at Thai-kvinder i mindre grad pakker tingene ind, hvis de er interesserede i kontakt, såfremt man kontakter dem.

Ydermere synes Thai-kvinder ofte at gå mindre op i aldersforskel end danske kvinder, hvorved man kan scanne et større repertoire, og et frisk smil fra en yngre model er jo altid rart. Og jo ældre man bliver, desto kønnere synes kvinder på 25 år at blive ... (Ofte tror Thai-kvinder forresten også, at farangen er yngre, end han er).

Men jo, det er da altid et fornøjelse at køre i SkyTrain og stå der og kigge. De fleste kigger i deres smartphone, men jeg kigger på piger, selvom jeg er ved at komme i den alder, hvor jeg er for gammel til det.

Nå det var et sidespring her i tråden, men en kommentar til patirak.

patirak skrev:

Der er intet "skoennere" syn end en dansk kvinde i Bilka, Netto, Fakta iklaedt weekenduniformen dvs jogging dragt. Som Patirak skriver "I rest my case".

flyer
Robert Kronberg skrev:

Når den dag kommer for mit vedkommende, håber jeg der er nogen klar med kisten... for så er jeg ved at dø!!!

Håber der går mange år endnu, jeg er trods alt KUN 50

Nok se men ikke røre... Cool

Høj sol i AlbertslundSunflower

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

Robert Kronberg skrev:

Når den dag kommer for mit vedkommende, håber jeg der er nogen klar med kisten... for så er jeg ved at dø!!!

Man bliver aldrig for gammel og som fruen siger "Nok se men ikke roere"

Bjarke85
hugoboerge skrev:

flyer skrev:

Robert Kronberg skrev:

Man bliver aldrig for gammel og som fruen siger "Nok se men ikke roere"

Det kan man faktisk godt blive, helt naturligt falder en mands testosteron niveau med alderen. Nogen værre end andre, nogen så slemt de slet ikke tænker på sex og kvinder i den forstand længere.

Det er dog nok ikke tilfældet med de fleste ældre herre herinde. Da de næsten alle har en yngre kvinde Grin Og ellers er testosteron jo håndkøb på pharmacy i Thailand Grin så kan man jo selv justere hvis man finder et behov for det Wink

zapper
Og så er de små thaier jo lidt anderledes påklædt Tuttelu Tralla

Lav sol over Aarhus Sunflower

milex
Bjarke skrev:
Trods hun ikke forstår dansk, lander TV kanalerne altid på de samme programmer som mine tidligere danske kærester, De unge mødre, Single liv, Linse og Gustav, big brother og paradise hotel.. Indretnings mæssigt og små nips ting osv. går hun også op i på samme måde.

Det er da godt nok noget af en interllektuel udfordring.

Både mht. danske og thai kvinder.

Jeg gad ikke - hverken med den ene eller den anden nationalitet.

Men enhver til sit!.

ps.
udmærket hver på Sjælland - faktiske mere behageligt end i Thailand.

Bjarke85
milex skrev:

Bjarke skrev:
Trods hun ikke forstår dansk, lander TV kanalerne altid på de samme programmer som mine tidligere danske kærester, De unge mødre, Single liv, Linse og Gustav, big brother og paradise hotel.. Indretnings mæssigt og små nips ting osv. går hun også op i på samme måde.

Det er da godt nok noget af en interllektuel udfordring.

Både mht. danske og thai kvinder.

Jeg gad ikke - hverken med den ene eller den anden nationalitet.

Men enhver til sit!.

ps.
udmærket hver på Sjælland - faktiske mere behageligt end i Thailand.

Sagde jo ikke noget om jeg ser de programmer, jeg syntes de er dybt åndsvage. Men det er så noget unge kvinder åbenbart godt kan lide at glo.. Jeg fatter det ikke heller Smile så der er vi skam enige kære Milex. Om end det ikke sker så tit.

patirak
Bjarke85 skrev:

Helt enig og super godt indlæg. Der er faktisk ikke så meget forskel... udover naturligvis gennemsnitsvægten, humøret, den afslappede livsstil/væremåde og så selvfølgelig også "Take Care Genet".

Vedr. fordommene, så synes jeg faktisk jeg oplever dem mest her i Thailand, når f.eks. min kæreste og jeg kommer steder hvor der kommer mange turister. Her får vi nogle gange "blikket" - især fra de midaldrende koner, som er forarget over, at vi går hånd i hånd sammen. I øjeblikket kigger de så ekstra meget, da kæresten jo er gravid og det begynder at kunne ses... De tænker nok, hvordan jeg kunne nå det på en "short time" :-)

En ting kvinder ihvertfald har tilfælles over hele verden, er at de altid ved hvor tingene er... Smile

milex
Tak Bjarke - nej det sker ikke så tit.
Og ønsker vitterligt ikke jeres forhold går i udo.

Synes Roberts indlæg er eminent.
Thai-kvinder er meget mere direkte - og har en klar opfattelse af hvad de 'går' efter.

Mht. Skytrain - alle sidder og kigger i/på deres smart-phone..
Og så kan vi andre 'gamle' grise sidde og hygge os..

Og så for lidt morskab - jeg bevæger mig ikke særligt meget rundti hos DSB, men det sker.

En pax i et tog - hvor jeg og mange andre var inden for hørevidde -
overhørte en samtale mellem en mandlig DSB-rejsende og en åbenbar asiatisk kvinde (bemærk - jeg siger ikke thai).

Nå - men han var helt sikker på, at når man gav hånd til en asiatisk kvinde (bemærk - jeg siger ikke thai). og han følte der blev tilfældigt 'kildet'' lidt i håndfladen på ham - så var den hjemme.

Jeg har ikke nogen anelse om det er sandt/falsk - men det lød ikke som om hans telefonist ikke forstod hvad han talte om.

Men vi andre morede os i vort stille sind - hverken ovelegne eller misundelige,

Longway
Patirak.
Om folk ynder at fremhaeve ders kone ? mon ikke mere at det fx. er andre som mener at man goer det, saa vidt jeg forstaar, saa er i, i danmark nu, du kan vel maerke visse blikke, hvordan mon visse maend og kvinder taler om det de ser, den danske kvinde er maaske ej saa feminin som din kone, og vil mange gange paastaa over sin mand at din pige er en koebepige, manden giver sin kone ret..men han taenker dog noget andet...tror jeg.

Om pigen er sygeplejerske eller andet, og du skriver at det var hende du hyggede du med dig i gamle dage, det er da en fordom der vil noget, den lugter lidt af, at alle thaipige er " nemme ".
Hoejhaelede guldsko, for smaa shorts og tatoveringer og et sprog hvor hver andet ord maaske er " FUCK " den undlader jeg at kommentere, pigen har ligesom vist flaget. Jeg var faktisk " desvaerre " til en bisaettelser for ikke saa langt tid siden, ja en god ven var gaaet bort, der moedte min vens kaereste op med sine veninder i det helt stoere, ja lad mig tale lige ud af posen...." Luder-dress "

Flyer.
At din kone er blevet tatoveret er da fint, jeg skelner imellem et hjerte hvor der staar " I LOVE RICHARD " og saa en tempel tus.

Bjarke.
Jeg er helt enig i, at forskellen paa en thai og en dansk pige saamaend ikke er saa stor, altsaa ud det som i allerede har naevnt...Vi komme alle fra samme planet. At din " kone " ser reality programmer, det er der vel ikke noget at sige til, hun kan ikke dansk, og disse intetsigende programmer kan man dog foelge med i uden sprog, jeg saa ogsaa underlige udsendelser inden jeg laerte thai...saa fair nok

Zapper.
Ja, thaipiger er ikke klaedt som hende der staar i kassen i netto, de fleste thaier har kroppen til at klaede sig nogen gange lidt fraekt, andre gange lidt mere konservativt...Dog ikke campinghabbit og traesko..Og gudskelov for det.

Stadig regn i Bkk.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
zapper

Dog ikke campinghabbit og traesko..Og gudskelov for det.

Stadig regn i Bkk.

Sun baby

Nu er der jo også klimaet til forskel men en str 36 i et par små short, det er da lækkerier.

stadig lav sol over Aarhus Sunflower

energy

Er det ikke en fordom, at asiatiske kvinder gør det ?. De fleste dansk/thai forhold jeg kender til, der hjælpes de ad.
I de forhold hvor kvinden laver alt, der vil de rigtig gerne have manden laver mad og hjælper til en gang imellem. Tro mig Grin

Spring til debat: