Se indlæg
 Udskriv debat
Advokat i Thailand
Longway
I kan bruge alle de penge paa advokater i lyster, da vi koebte hus, der gik vi i banken sammen med tidligere ejer, der blev ordnet alle dokumenter, tidligere ejer havde ikke haft huset i 5 aar, vi betalte ikke 5 %. Der skulle dengang betales 1.5 %. som vi fik saelger til at betale

Maaske fordi huset er i min kones navn ? Udover det, saa fik blev der lavet et dokument som siger, hvis min kone doer foer mig, saa bliver det mig som ejer, og min kones foraeldre som ejer af jord, og jeg kan IKKE blive bedt om at fraflytte.

At faa ordnet alle dokumenter i banken, det kostede 2000 baht.

Ganske simpelt, ingen hokus pokus der !

Surprise
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Fotofreak
Jeg tillader mig hermed at genopfriske trådstarters indlæg # 1 :

Er der nogen som kan henvise til en Advokat i Pattaya området vedr. køb/salg af lejlighed. Det skal være en advokat som kan engelsk og forstår sig på ejendomsret.
pft.
Mugge

M.v.h. Fotofreak

sudsakhon
Longway.
Hvad ville du have gjort, hvis tidligere ejer havde fuld ejerskab over ejendommen, men var gift og ikke havde skriftlig tilladelse fra konen?

Er du sikker på, at dit "dokument" ikke er udformet som en ægtepagt? Den er i så fald ugyldig efter thai lov.

Det er slet ikke sikkert, at der er problemer. Men det er jo også først når det er gået galt, at man har brug for advokaten.

man forvalter jo selv sine forhold. Og mener man sig i stand til, på betryggende måde, at gøre dette er det jo eget valg.

Jeg kan bare sige, at jeg har mødt en del, gennem mit arbejde, som måske lige burde have overvejet hvor meget de selv kunne ordne.

Men sådan er det vel også med gør-det-selv-folk Smile

Der skal også, ind i mellem, en rigtig håndværker til at erklære ens projekt for afgået ved døden, eller bede om en pæn sum penge, hvis det overhovedet kan lade sig gøre at redde stumperne.

Det er flot, at kunne selv.
men det er bare ofte, at folk ikke kan overskue konsekvenserne.

Det er ikke henvendt direkte til dig, Longway. Bare en perspektivering.
Man kan jo se, bare her på DTW, hvor forskelligt folk opfatter lovene.

Der var en, som skrev: (sådan cirka)

Myndighederne ser ikke lovene som os almindelige mennesker.
Og det har han jo ganske ret i

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Longway
Sudsakhon.

Jeg skal proeve om jeg kan finde dokumentet, hvis det altsaa er her i Bkk. det er muligt at det ligger i koebehuset. Dokumentet er gyldigt ifoelge thai lov, men jeg skal gerne give dig lidt mere om det, hvis det altsaa er her i huset.

Men proev at taenke paa, banker her i landet de saelger jo ogsaa huse og lejligheder, saa jeg er nok ikke den foerste der har brugt en bank...det haaber jeg da ikke.. :-)

Men lad os nu sige at det vaerst taenkelige skulle ske og der blev problemer med ejerskab, jamen saa overlevede jeg nu nok det, jeg er dog sikker paa at mine svigerforaeldre ikke ville plukke mig, de ( taenk i bare, ja ja ja, den har vi hoert foer ) mangler saamaend intet........Og skulle min kone og jeg gaa fra hinanden ( 7.9.13. bank bank bank ) og hun fik huset solgt, saa ville jeg heller ikke have saa meget som 1 satang.

Nu var det konen vi koebte huset af Thai, og ikke en farang, og alt stod i hendes navn.

Det er ca. 6-7. aar siden vi koebte det, og kongens fogede har endnu ikke banket paa.

Ha' en god aften

PS. Haandvaerkere, der er nogle som er mere handy end andre !

Dejligt svalt i Bkk. Altsaa med 2 phatlom koerende....

Sun baby

PSS. Det er jo stadigt tilladt for traadstarter at komme ind...Ikk'?
Mvh. Chiliposen.

fckguld
hugoboerge skrev:

Lungkaj skrev:

Hvis man er skattepligtig i Danmark skal man give ejendomsoplysninger for at ejendomsværdiskatten kan beregnes. Hvem vurderer værdien af for eksempel en ejendom i Thailand? Tror det danske skattevæsen på de oplysninger man selv giver eller skal Thailandske myndigheder involveres?

Det maa vel vaere koebsvaerdien der skal opgives og det har man dokumentation for.
de beskattes på grundlag af den laveste af følgende tre værdier, enten:•ejendomsværdien pr. 1. oktober i indkomståret (2011),
•ejendomsværdien pr. 1. januar 2001 med tillæg af 5 pct.
•eller ejendomsværdien pr. 1. januar 2002.

Såfremt der ikke foreligger en godkendt udenlandsk vurdering, hvad der ikke gør i Thailand, må der i stedet tages udgangspunkt i boligens anskaffelsespris. Denne anskaffelsespris skal så indekseres tilbage fra anskaffelsesåret til henholdsvis 2001 eller 2002.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

PeterS
At faa ordnet alle dokumenter i banken, det kostede 2000 baht.

Mærkelig ikke flere faranger har brugt den metode, så ville vi slet ikke høre om alle disse snydepelse til thai kvinder.

En billig løsning, den må du kopiere og sætte ind, tallene kan du jo bare strege over.

Her har vi godt nok det jeg normalt kalder en drøm, for det er for nemt.

Longway
Peters.

Jeg har undret mig i flere aar, hvorfor saa mange farang skal goere alt saa svaert og saa kompliceret som muligt.

Og jeg mener stadigt, har man en Thai kone/kaereste, saa maa hun gaa ind i sagen og hjaelpe, ved hun det ikke jamen saa maa hun undersoege sagen..Jeg ved godt at en del Thaipiger er bedoevende ligeglade, de taenker blot, aah pyt med det farang betaler......Hvis det var mig, saa ville jeg nok foele at jeg var i et forkert forhold.

Det meste her i landet er saare simpelt, om man skal koebe hus, bil, ha' visa, eller blot koebe en pizza !

Men saadan er der jo saa meget...Og ytre man sig for meget, saa kan man vaere sikker paa, at der verbale lussinger paa vej, saa har man klog kone som nok maaske skulle komme ned paa jorden ( hvad skulle hun dog det for )som man laener sig op ad ( ja gu' laener jeg mig op ad min kone, hvem skulle jeg eller laene mig op ad ), saa er man en blaereroev og bla bla bla...det hedder jantelov !

Men har nogle brug for det med banken, saa ring eller henvend jer dog i banken, de bider ikke.

Smaalunt i Bkk.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

PeterS
Ja det var jo så ikke hos dig hjælp til stakkels faranger skal hentes.

Jeg mente og troede, at når noget var så enkelt og kun kostede 2000 baht, så ville du godt hjælpe dem der ikke selv kan finde den slags papirer.

Jeg er helt sikker på mange ville tage kopien du kunne vise med til banken, hvis og når de ville bruge en masse penge på hus, så de kunne få den helt klare sikkerhed som du omtaler.

Hvor ser du janteloven i den anmodning?

Longway
Jeg har ikke papiret her i Bkk. men jeg skal da gerne forsoege at faa fat i et fra banken....

Janteloven, gaa tilbage i traaden, der er da en som skaelder ud....Nu taenkte jeg saamaend heller ikke paa brugere her, jeg taenkte saadan generelt.

Der er saamaend en del som har faaet hjaelp her, ganske kvit og frit, og det har vaeret til baade det ene og det andet...

Saa traek du blot malurten op ad baegeret igen.Smile
Mvh. Chiliposen.

Longway
Og ved narmere laesning af dit sidste indlaeg PeterS, saa synes jeg da, at du noget fraek, havde du taenkt at jeg skulle slippe alt for at goere dig tilpas med et papir som du intet har at bruge til...Glem det, naar og hvis jeg faar det papir skal jeg nok skrive, og saa kan folk som vil have en kopi sende mig en PB.Kick you
Mvh. Chiliposen.

Anonym Bruger
Mange gode argumenter, fra mange brugere med erfaring.

Men inden jeg "hopper" hen til en dyr advokat, vil jeg her høre hvad man gør, når man har et aftalt hus køb, med en mindre start betaling til papirarbejde, 3 års fælles omkostninger m.m.

Og derefter betaling af hele restkøbesum over to omgange, med en måneds mellemrum.?
For mig at se, ligger "fælden" i at første halvdel af købesum, som f.eks. er et beløb langt over én million Bht. mistes, hvis sælger går konkurs inden slut betaling (éen måned senere) og endeligt skøde på huset modtages.

Eller kan man som i Dk, sikre sig gennem garanti, eller deponering? Og hvis ja, hvordan fungerer det?

Min kæreste har til min store forbavselse, ingen problemer med
at betale de mange penge, uden anden sikkerhed fra sælger, end papirer, som viser at vi har betalt
beløbet som afdrag på huset.

Og den holder jo slet ikke i min verden.

Det smarteste for os, vil måske nok være at få lavet slutseddel om, så hele købssummen bliver betalt på én gang.
Og de officielle papirer på huset samtidig modtages.

Men hvad har i af erfaring, med at ha' en eller flere millioner Bht' "hængende" ude hos sælger i en periode.?

Er det "normalt" når Thai'er, handler indbyrdes.?
Redigeret af Anonym Bruger d. 15/10-2013 04:28

Kim Ludvigsen
DK skrev:

Og derefter betaling af hele restkøbesum over to omgange, med en måneds mellemrum.?
For mig at se, ligger "fælden" i at første halvdel af købesum, som f.eks. er et beløb langt over én million Bht. mistes, hvis sælger går konkurs inden slut betaling (éen måned senere) og endeligt skøde på huset modtages.

Eller kan man som i Dk, sikre sig gennem garanti, eller deponering? Og hvis ja, hvordan fungerer det?

Det er jo netop det, du skal bruge en dyr advokat til at få på plads. Lad være med at lytte til dem herinde, der mener, at du bare kan undvære advokat, hvis de atter fremfører den ide.

DK skrev:Min kæreste har til min store forbavselse, ingen problemer med
at betale de mange penge, uden anden sikkerhed fra sælger, end papirer, som viser at vi har betalt
beløbet som afdrag på huset.

Thaier er heller ikke særligt bekymrede for at køre uden hjelm eller i det hele taget for meget af det der sker i morgen.

DK skrev:Er det "normalt" når Thai'er, handler indbyrdes.?

Jeg har ingen erfaring på området, men gør, hvad du er mest tryg ved, og lad være med at gøre som thaier eller andre som mener, at alt nok skal gå. Man tegner forsikringer for at minimere problemer, det være sig forsikring mod sygdom og uheld eller forsikring i form af en advokat mod økonomisk ruin. Går alt godt er forsikringspræmien tabt, går det skidt, er det ikke hele verdens undergang, netop fordi man tænkte lidt langsigtet.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Jeg skal nok svare dig Kim...

Venter lige på lidt input fra andre, før jeg vil kommentere dit indlæg.

Anonym Bruger
DK skrev:

Jeg skal nok svare dig Kim...

Venter lige på lidt input fra andre, før jeg vil kommentere dit indlæg.

Nhå, det ser ud til at der er stille på responsen...

Men, jeg kan så informere dig om hvad jeg selv mener...

Jeg er helt enig med dig og dine synspunkter. Men, jeg har besluttet at gå til min bank, med alle dokumenter og høre hvad de kan hjælpe med.

Før jeg går til advokat. Jeg vil bare ha' sikkerhed for mine penge.

Så vi får se hvad de siger.

taxidriver990
DK ... Jeg har kendskab til en advokat heroppe i Chiang Mai, han har koert en sag for os og han tager ikke betalt med mindre at han vinder i retten.

Og prisen var 3.000 baht

Han har ikke taget betalt for telefon samtaler, ej heller at han personligt koerte med dokumenter til retten i Lamphun

Det store MEN er at jeg ved ikke om han tager sig af hussalg, han er ikke engelsk talende

Hvis du vil kan jeg finde nummeret til ham
Husk dog at han er i Chiang Mai
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Anonym Bruger
taxidriver990 skrev:

DK ... Jeg har kendskab til en advokat heroppe i Chiang Mai, han har koert en sag for os og han tager ikke betalt med mindre at han vinder i retten.

Og prisen var 3.000 baht

Han har ikke taget betalt for telefon samtaler, ej heller at han personligt koerte med dokumenter til retten i Lamphun

Det store MEN er at jeg ved ikke om han tager sig af hussalg, han er ikke engelsk talende

Hvis du vil kan jeg finde nummeret til ham
Husk dog at han er i Chiang Mai

Takker Taxi, men som nævnt vil jeg starte med at høre banken om de i købs situationen, kan sikre
mine penge.

Spring til debat: