Se indlæg|
7-årige pige udvises
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 09/11-2013 18:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
taxidriver990 skrev: Moderen siger i et interview at hun ikke orker en " tur " til gennem retsmaskinen. Læste jeg på TV2/Nord Suthida Nielsen, som inden længe ville have afsluttet sin uddannelse til social- og sundhedshjælper, fortæller til TV2 Nord, at hun ikke kan klare endnu en tur gennem retssystemet, og at hun, selv om hun er ked af at skulle rejse, er lettet over at have fået en afklaring på sagen. Hvis Suthida er i gang med en uddanelse, og vil afslutte den ingen længe, og samtidig har et barn der er startet i skole, så forstår jeg ikke hvorfor hun og hendes nærmeste ikke tager kampen op. Da gong’ gongen lød for første gang, var det kun for at gøre opmærksom på at der er pause. Jeg (og forhåbentligt mange andre) havde håbet på at Suthida stillede op til 2. omgang. M.v.h. Fotofreak PS: Medens jeg har skrevet det indlæg kan jeg se at Longway har postet et foto her i tråden Fotoet glæder mig Redigeret af Fotofreak d. 09/11-2013 18:10 |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 09/11-2013 18:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
http://www.nordjy...50/59/1533 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2013 18:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
@Fotofreak; Jeg mener at have læst at hun har taget 3 omgange med systemet, igennem 16 måneder. Det man kan spørge sig selv om er, hvorfor blev der ikke lavet noget " ballade " om dette for længe siden i stedet for i 11 time På Suthidas uddannelse instituation og i Im skole skulle der have været et par friske hoveder der kunne se hvad vej det ville gå allerede efter første afgørelser. Der må da være nogle med juridsk indsigt og med kampgejst til at kæmpe for en lille pige og hendes mor Jeg så indslaget i går med en sagsbehandler fra kommunen men undskyld mig hun virkede lidt tabt bag en vogn. Hun blev helt overrasket over at Im havde måtte få taget sin mundbøjle ud fordi hun skal ud af landet Det ser jeg som et tegn på at der ikke har været nogle der fuldstændigt har haft overblik og kunnet hjælpe hende Tror hun har stået meget alene med sine svigerforældre, der jo begge er oppe i årene. Jeg håber virkelig at familien og hendes danske omgangskreds; og de andre der er på banen nu husker at når først de er tilbage i Thailand så behøver de hjælp. Til dels sikkert økonomisk men så sandelig også med at vide at de ikke er glemt og at der vil blive gjort mere Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 09/11-2013 19:03
|
|
Min kone og jeg tager muligvis i lufthavnen og tager imod dem, mest fordi jeg taler dansk, altsaa for den lille piges skyld.........Vi bor ej saa langt fra lufthavnen. Men lad os nu se om den bliver reddet..Jeg tvivler. Ja undskyld, men jeg er meget beroert af denne sag. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2013 19:13
|
|
@Longway; Hatten af for den gestus, det er respekt ![]() Tror alle er dybt berørte af denne sag, en familie bliver straffet for en fejl som de er med til at få rettet Det er dybt godnat Kan kun håbe klaphatten " Blødskov " griber knoglen og får stoppet denne udvisning og det hurtigere end kvikt Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 09/11-2013 19:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Så blev sagen vist på tv2 og Ole stavad opfodrede justitsministeren til at få udvisningen stoppet og at den nye lov skal omhandle dem også. Så det er nok aller sidste chance krydser fingre for at der sker noget. Jeg fik meget våde øjne da jeg så indslaget. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2013 19:26
|
|
@Desværre Jydetampen; Så er Hr Morten Blødskov ikke kendt for at have nosser ( undskyld sproget ) Ja det var ikke noget opmuntrende indslag Synd man ikke kan tæppebombe en minister med sms'er Updated: http://www.nordjy...0/112/1513 Redigeret af taxidriver990 d. 09/11-2013 19:33 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 09/11-2013 19:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Jeg håber lige indtil det sidste, at sagen er anket. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 09/11-2013 20:06
|
|
Manden med nøglen til døren : http://www.justit...sterens-cv Og her kan han nås ( måske ) : https://www.faceb...tenbodskov Lidt underligt at hverken [url]www.eb.dk[/url] eller [url]www.bt.dk[/url] nævner sagen med et ord !! Redigeret af taxidriver990 d. 09/11-2013 20:27 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 09/11-2013 20:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
taxidriver990 skrev: Manden med nøglen til døren : http://www.justit...sterens-cv Og her kan han nås ( måske ) : https://www.faceb...tenbodskov var lige inde og se på hans profil og sidste gang han har skrevet der ver i marts,så men den aktivitet så kan det ikke nåes DESVÆRRE. @fotofreak sagen er ikke anket derfor skal mor og datter forlade Danmark imorgen. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 09/11-2013 22:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Jeg er kommet hjem fra Åbybro, for par timer siden. Hvor Jeg deltog i fakkel optoget til fordel for udviste Im og hendes mor Suthida. Man anslog at der 600 deltagere og det var meget rørende og der kunne ses lys fra faklerne så lang øjet rakte både forud og bagude. Optoget sluttede ved TV NORD, hvor forhenværende skatteminister holdte en meget flot tale. Og der blev lagt vægt på at rejsen til Thailand for Im og Suthida kun skal være en ferie for dem og de hurtig som mulig skal tilbage igen. Selvom Jeg ikke kender Im og Suthida persolig, gik Jeg hen til Suthida for at ønske hende alt godt og gav hende et bette kram. Suthida var meget rørt og udtrykte taknemlighed for støtten og Jeg må nok indrømme, at man fik en klump i halsen. Longway, Jeg er sikker på Im og Suthida vil blive meget glade, hvis du sammen med din kone møder op i lufthavnen. Her senest fra TV2 Nord bla. et videoindslag om fakkel optoget. http://www.tv2nor...n.php?q=im Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 10/11-2013 01:06
|
|
Expelled from Denmark This thai woman and her 7 year old daughter has to leave Denmark! They did nothing wrong, the woman has a job here and her daughter has started school! The womans danish husband died from cancer and therefor the danish authorities oppinion is, that they no longer have any connection, or reason to stay in Denmark! I'm so ashamed on behalf of the danish authorities, we simply cant treat people like that! I hope the decision-makers come to their senses very quickly!! [img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1456744_386844008115363_674245609_n.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Longway d. 10/11-2013 01:19 Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 10/11-2013 04:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
taxidriver990 skrev: @Longway, med " all due respect " så er det nok ikke noget der hjælper en dyt. Den sag er færdig, desværre; og der er ikke meget kød på en " asiat ", de fylder simpelthen ikke nok i dagligdagen i DK. De passer bare deres og gør ikke meget væsen af sig, altså som en ganske alm dansk kernefamilie og derfor sker der nok ikke mere i denne omgang Nej man skal være højt råbende og té sig som en tosset så hjælper det .... Ikke for at ændre tråden eller lignende, men er DK så ikke bedre end TH til at lade en forældre blive i landet ? Jeg tænker her på at selv om du får et barn med din thai hustru i Thailand, så er det ikke noget der udløser noget permanent ophold. Bare en tanke. Føler med den stakkels moder, hun står overfor en stor opgave, specielt når Im tror at hun bare skal ud at rejse. meget trist sag ingen tivl om det vågn dog op danmark !!! men ang det at få et barn i thailand det har jeg og vi er skilt og jeg har forældremundigheden over vores datter og det giver mig faktisk ret til at være her så derfor kan jeg blive her da jeg få 1års visa fordi jeg har forældremundigheden over vores datter.......men det er en anden sag....sku trist at danmark er såen
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/11-2013 07:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Typisk dansk udlændinge politik. Men giv ophold & bistand til kriminelle det er dansk udlændinge politik i topklasse, føj for satan siger jeg bare, jeg kan næsten mærke helt ind i min indre sjæl at Bødskov ynder at sige jeg kan desværre IKKE gøre noget for den familie, hvergang der er et familisammenførings problem, gad vide om der foreligger en eller anden skjult dagsorden mellem DF & rød blok når det handler om familiesammenførings politikken, det er meget nærliggende vil jeg mene. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 10/11-2013 10:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Er der noget nyt i sagen. Har nogen konto nummer til indsamlingen til de to som køres på facebook da jeg ikke er medlem der. http://www.skrivu...start/3110 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 10/11-2013 10:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Det ville være dejligt, hvis man for en gangs skyld kunne sige, at dem inde på borgen er rigtige mennesker, i stedet for bare magtmennesker, men det sker nok kun i korte glimt.
Peter
|
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 10/11-2013 10:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
I dag klokken 10. 55 sætter syvårige Im Nielsen og hendes mor sig på et fly i Aalborg Lufthavn. Herfra flyver de til København og omkring kl. 14 flyver de videre mod Thailand. I den nordjyske lufthavn har en lille flok på ca. 10 mennesker mødtes for at tage afsked med den lille familie. Læs også: Stedfar døde af kræft: Nu bliver syvårige Im udvist - Stemningen er rimelig god, forløbig er der ingen gråd. Vi har den der afklarethed, nu er det det, der skal ske. Så må vores lovgivere gøre det, de skal gøre, siger Anders Christiansen til tv2.dk. Hans søn går i klasse med Im. Anders Christiansen er en af hovedkræfterne bag en fakkeltogsdemonstration mod udvisningen og han er i dag taget med i lufthavnen for at tage afsked. Forståelse i lufthavnen Han fortsætter med at fortælle, at alle i lufthavnen er søde og tager hensyn til familiens situation. - SAS har udvist stor service. De har taget sig af deres bagage og også ladet overvægten i kufferten slippe. Der er forståelse fra alle steder, siger Anders Christiansen. Ingen af Ims klassekammerater er dog mødt op i lufthavnen. Det har forældrene besluttet. Børnene sagde farvel til Im under gårsdagens fakkeloptog. Ims mor Suthidas mand Johnny Nielsen døde af kræft i 2012 og 11. oktober valgte retten i Hjørring at opretholde Udlændingestyrelsen udvisning af mor og datter, fordi man mener, de har størst tilknytning til Thailland. Fakkeloptog I går gik borgere fra Aabybro på gaden i et fakkeloptog for at protestere mod udvisningen af den lille familie. Fakkeloptoget mødte stor opbakning, bl.a. fra den tidligere socialdemokratiske skatteminister Ole Stavad. Den sidste aften i Aabybro tilbragte Im og Suthida sammen med den nærmeste svigerfamilie. Og her søndag morgen vågnede alle op til et håb om, at justitsminister Morten Bødskov i den 11. time har fundet en løsning, så familien ikke behøver rejse. Men det er ikke sket. - Her til morgen havde vi et håb om, at justitsministeren ville sige, de ikke behøver rejse. Men det var nok et naivt håb, siger Anders Christiansen til tv2.dk. Derfor tager han ud i Aalborg Lufthavn for at tage afsked med Im og hendes mor. - Mange har vist interesse for at dukke op i lufthavnen, lidt på samme måde, som fakkeloptoget. At vise en stiltiende afmagt, siger Anders Christiansen og tilføjer, at det socialdemokratiske Folketingsmedlem Bjarne Laustsen vil møde familien i Københavns Lufthavn, inden de flyver videre til Thailand. De sidste øjeblikke i Aabybro tilbragte Im og hendes mor på kirkegården for at tage afsked med Suthidas afdøde mand Johnny Nielsen. Hjertegribende historie her fra tv2 Man kan kun håbe på at politikerne skammer sig men det gør de nok ikke for de er pisse ligeglade med næstekærlighed MVH MAICHAI ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 10/11-2013 10:46
|
|
Maichai. Jeg tilknytter lige dette staerke billede fra artiklen. [img]http://drupal-images.tv2.dk/sites/images.tv2.dk/files/t2img/2013/11/10/960x540/1939010-IMG_4547.jpeg[/img] is not a valid Image. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 10/11-2013 11:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
[img]http://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1450262_10152066921634974_880463913_n.jpg[/img] is not a valid Image. Det siger vel alt?. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 10/11-2013 11:35
|
|
Flyttet fra anden tråd ! [img]http://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1450262_10152066921634974_880463913_n.jpg[/img] is not a valid Image. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.