Se indlæg|
guld i thailand
|
|
| Longway |
Lagt på d. 30/10-2013 16:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
HugoB. Det er jeg slet ikke i tvivl om, altsaa ang pris, mine 5 phra, de er ogsaa fra Phitsanulok, de ligger paa en vurderingspris som hedder omkring 50.000 / 150.000 baht pr. stk, saa det skal man bestemt ikke kimse af. Jeg saelger dog ikke mine, jeg har det princip, man saelger ikke noget som man har faaet foraerende. Laere man lidt om amuletter, undersoege osv. saa er det bestemt ikke udelukket at de kan vaere penge vaerd, isaer for samlere, ja, jeg er selv samler. Saa kan folk tvivle eller ej...Jeg ved ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/10-2013 17:21
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
clydehaumann skrev: Dansk guld eller thailandsk guld eller indisk guld er en alen ud af samme stykke da guld er guld. Der hvor man kan begynde at tale om forskelle er måden guldet er blandet op med andre metaller på og hvor store andele af andre metaller det er blandet op med. Når vesterlændinge køber guld ser man meget på forarbejdning og design da man køber det som smykker. Når asiater køber guld ses der på vægten da man her ser det mere som en opsparing og investering,-- design og forarbejdning går man ikke så meget op i. Der er selvfølgeligt også thailændere der køber guldsmykker alene for designets skyld og her betales der som i vesten ikke efter vægt. At en del vesterlændinge her bærer guldsmykker baseret mere på vægt end på æstetik tror jeg kommer af et misforstået When in Rome, do as the Romans do. Men gør man det fordi man personligt kan lide det så er det da i orden. Nogle stiver sig af ved at gå med slips og andre løber rundt med rygmærker. Hvad thailændere gør og ikke gør og går på i eller ikke går op i er forskelligt fra person til person, men man vel sige at det lidt er som i vesten at jo mindre man kommer fra jo mere har man behov for at vise frem. Det er facaden man ser først og den der får det hele til at tage sig bedre ud end det er. I Thailand inviterer man ikke folk ind i sit hjem, men viser hvem man er udefra. Det er klogt skrevet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/10-2013 18:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Longway skrev: Laere man lidt om amuletter, undersoege osv. saa er det bestemt ikke udelukket at de kan vaere penge vaerd, isaer for samlere, ja, jeg er selv samler. Saa kan folk tvivle eller ej...Jeg ved ! Det er jeg ikke i tvivl om, jeg har selv en thai bekendt som på et tidspunkt, af forskellige årsager, som jeg ikke skal komme ind på her, havde investeret hele sin rørlige formue i amuletter. Han havde 5-6 stykker om halsen i en kæde, inde under en trøje, 24 timer i døgnet. Da han ville emigrere til Australien, solgte han dem, og beløbet bragte ham ret langt, blev jeg fortalt. Han var helt usentimental omkring det at sælge dem, da det var en ren investering. Så ja både guld og amuletter, kan være lig med penge i banken, også selvom man ikke omgås ludere og lommetyve.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 30/10-2013 18:47
|
|
Frisk svar Natty, tak for det.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 30/10-2013 21:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Phra= 1 million baht, I know... ![]() Temmelig mørk og klart over Sydhavsøerne
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 31/10-2013 08:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
@Flyer, hvad er det egentlig du ved eller ikke ved ? Du er maaske i tvivl omkring amuletter i millionklassen ? det skal du ikke vaere. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/10-2013 10:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
clydehaumann skrev: I Thailand inviterer man ikke folk ind i sit hjem, men viser hvem man er udefra. Du har så meget ret og det er også årsagen til at du nogle gange ser store pæne biler parkeret udfor nogle faldefærdige hytter. Kollegaerne kan ikke se huset men bilen den kan alle se så er det der man lægger sine penge. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 31/10-2013 10:21
|
|
hugoboerge skrev: @Flyer, hvad er det egentlig du ved eller ikke ved ? Du er maaske i tvivl omkring amuletter i millionklassen ? det skal du ikke vaere. Jeg er skam ikke i tvivl hugoboerge, I know ![]() koldt og blæsende over Vestegnen
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 31/10-2013 11:16
|
flyer skrev: hugoboerge skrev: @Flyer, hvad er det egentlig du ved eller ikke ved ? Du er maaske i tvivl omkring amuletter i millionklassen ? det skal du ikke vaere. Jeg er skam ikke i tvivl hugoboerge, I know ![]() koldt og blæsende over Vestegnen ![]() Godt at du ikke er i tvivl og at du ved hvad du taler om. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 31/10-2013 11:56
|
|
hugoboerge skrev: flyer skrev: hugoboerge skrev: @Flyer, hvad er det egentlig du ved eller ikke ved ? Du er maaske i tvivl omkring amuletter i millionklassen ? det skal du ikke vaere. Jeg er skam ikke i tvivl hugoboerge, I know ![]() koldt og blæsende over Vestegnen ![]() Godt at du ikke er i tvivl og at du ved hvad du taler om. U damn right... Har fået et særdeles godt tilbud for min phra, kunne dog ikke finde på at sælge den og må heller ikke for konen, sååå deeet... Det er en ældre sag, "Somdej nang phaya" Leverpostegvejr over Vestegnen
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/10-2013 12:02
|
Disse amuletter er for udenforstående vanskelige at forstå, og så skal der jo skelnes mellem antikke og nye, samt deres ophav. Jeg har en fx lille "turist" buddha stående på kontoret, som jeg købte på Phuket i 1980. Det er slet ikke en buddha, men "den glade buddha". En medarbejder fortalte engang, at den var særlig fin, fordi den var så "gammel". Så alder giver altså en slags energi, udover at særlige gamle ting, som bliver antikke, især hvis der ikke er så mange af dem. En tidligere kæreste havde i øvrigt sådan nogle særlige kroge, der var beregnet til at hænge amuletter i BHen (altså ikke ved brysterne, men i siden). Dem og diverse amuletter havde hun fået af sin far, men hun gik dog ikke med det. Så mange kvinder går altså med amuletter, som man ikke kan se. De fleste veluddannede thaimænd, som går med amuletter, skjuler dem også under tøjet, alså har kæden på inden under tøjet. Hvis de går med en penis-amulet, så vil den ofte blive hængt i underbukserne, som førnævnte amulet i BHen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 31/10-2013 12:23
|
|
Hmm... Penisamulet, det bliver der vist ikke brug for foreløbigt...
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 31/10-2013 13:58
|
Maaske Robert vil vaere rar og fortaelle os lidt mere omkring penis amuletter, lyder interessant. Amuletter i en BH er ligeledes nyt for mig, men man skal laere saa laenge man lever. Men her er saa lidt fra Swisshotel's have: http://www.bangko...shrine.htm |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/10-2013 15:45
|
hugoboerge skrev: Maaske Robert vil vaere rar og fortaelle os lidt mere omkring penis amuletter, lyder interessant. Amuletter i en BH er ligeledes nyt for mig, men man skal laere saa laenge man lever. Men her er saa lidt fra Swisshotel's have: http://www.bangko...shrine.htm Det er en amulet, ofte af træ, som ligner en penis. Husk at Bangkok og Thailands officielle midtpunkt er en penis, som er placeret i en vagina. Det kommer fra hinduismen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/10-2013 16:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Robert Kronberg skrev: Husk at Bangkok og Thailands officielle midtpunkt er en penis, som er placeret i en vagina. Ja det forklarer jo så Pattaya :-) |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 31/10-2013 16:34
|
|
Penis. Jeg var engang til et bryllup ude paa landet Thai/Thai......der var der mange som kom med disse peniser, de skulle symbolisere frugtbarhed. Man ser dog ogsaa af og til en penis ved et gadekoekken, den haenger oeverst paa shoppen og dingler lige ned mod maden. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/10-2013 17:55
|
TomDK skrev: Robert Kronberg skrev: Husk at Bangkok og Thailands officielle midtpunkt er en penis, som er placeret i en vagina. Ja det forklarer jo så Pattaya :-) Nej, det er helt misforstået at kæde disse to ting sammen. Kristendommen er også baseret på en frugtbarhedsreligion - kig blot i Højsangen i Bibelen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 31/10-2013 17:59
|
|
[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1383918_382282411904856_303495371_n.jpg[/img] is not a valid Image.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/11-2013 05:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
hugoboerge skrev: Maaske Robert vil vaere rar og fortaelle os lidt mere omkring penis amuletter, lyder interessant. Kendt som ปลัดขิก pblalad khik i Thailand. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 01/11-2013 06:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Robert Kronberg skrev: Husk at Bangkok og Thailands officielle midtpunkt er en penis, som er placeret i en vagina. Det sted kunne jeg godt tænke mig at besøge - Hvor ligger det ? M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.