Se indlæg|
Thaksin & Yingluck
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 08/12-2013 11:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
OleH skrev: Gale katte får revne skind ![]() Det udtryk/ordsprog har jeg aldrig hørt før - Men jeg glæder mig over, at jeg har lært noget nyt ![]() M,v.h. Fotofreak |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 08/12-2013 11:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
hugoboerge skrev: OleH skrev: Nu er demokraterne med hr. Abeshit i spidsen da blevet helt tossede, de trækker sig alle sammen tilbage fra parlamentet: http://www.bangko...-to-resign http://www.nation...21611.html Taktisk beslutning. Det er jeg enig med dig i. Men jeg tror ikke, de opnår, hvad de ønsker m.h.t. People's Council m.m. Men Premierministeren bliver vel nødt til at opløse parlamentet og udskrive valg, - som reglerne foreskriver. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/12-2013 11:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Fotofreak skrev: OleH skrev: Gale katte får revne skind ![]() Det udtryk/ordsprog har jeg aldrig hørt før - Men jeg glæder mig over, at jeg har lært noget nyt ![]() M,v.h. Fotofreak Har heller ikke hoert det foer. Gad vide hvordan det skal fortolkes. Er det de studerende som er de "gale katte" og ikke kan komme ud af omraadet fordi det tomatroede politi ikke vil loefte en finger ? Der var ogsaa tale om de famoese "Men In Black" som fyrede loes paa de studerende. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 08/12-2013 11:55
|
Fotofreak skrev: OleH skrev: Gale katte får revne skind ![]() Det udtryk/ordsprog har jeg aldrig hørt før - Men jeg glæder mig over, at jeg har lært noget nyt ![]() M,v.h. Fotofreak Ja, det er da som regel rart at lære noget nyt: https://www.googl...evne+skind |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 08/12-2013 12:14
|
|
OleH skrev: Fotofreak skrev: OleH skrev: Gale katte får revne skind ![]() Det udtryk/ordsprog har jeg aldrig hørt før - Men jeg glæder mig over, at jeg har lært noget nyt ![]() M,v.h. Fotofreak Ja, det er da som regel rart at lære noget nyt: https://www.googl...evne+skind Lidt Off Topic: Katte er bedøvende ligeglade med mennesker, de gør hvad der paser dem. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 08/12-2013 12:20
|
Fotofreak skrev: OleH skrev: Fotofreak skrev: OleH skrev: Gale katte får revne skind ![]() Det udtryk/ordsprog har jeg aldrig hørt før - Men jeg glæder mig over, at jeg har lært noget nyt ![]() M,v.h. Fotofreak Ja, det er da som regel rart at lære noget nyt: https://www.googl...evne+skind Lidt Off Topic: Katte er bedøvende ligeglade med mennesker, de gør hvad der paser dem. M.v.h. Fotofreak Og lidt On-Topic: Demonstranterne er bedøvende ligeglade med demokratiet i Thailand, de gør, hvad der passer dem |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/12-2013 12:21
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Gamba skrev: Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen. iiihhh Gamba...ligeså meget som jeg gerne vil prøve at respektere din holdning, ligeså meget provokere den mig. Dine stikpiller tænder mig helt af, men jeg prøver at bevare fatningen. Jeg har forstået af du ikke kan lide Thaksin/Yingluck, og du har sagt meget nedladende om dem. Men hvem støtter du og hvad er baggrunden for det? Nu er oppositionen med Suthep i spidsen igen i gang med at opløse endnu en folkevalgt regering. Yingluck har tilsyneladende foreslået endnu en folkeafstemning og lover at gå af hvis hun taber. »Jeg er villig til at lytte til demonstranternes forslag. Jeg er ikke afhængig af min stilling. Jeg er klar til at træde tilbage og opløse parlamentet, hvis et flertal i den thailandske befolkning kræver det«, siger hun. Men Suthep er bange for at "pøblen" fra isaan igen kommer til at være afgørende. Eliten vil bare ikke acceptere indflydelse fra det fattige nordøst. Derfor dette forslag: Søskendeparret har stor opbakning ude i provinserne blandt landbefolkningen, og derfor vil Yingluck Shinawatra formentlig vinde folkeafstemningen. Oppositionslederen Suthep Thaugsuban har opfordret til, at man i stedet for nedsætter et såkaldt »folkets råd«, der skal bestå af »gode mennesker« som erstatning for den nuværende regering. Det må da siges at være en demokratisk løsning (eller noget!)..så kan eliten rigtigt styre landet, i god gammeldags konservativ stil.... http://politiken....n-fremtid/ Jeg respektere din holdning Gamba, altså at du ikke kan lide Thaksin osv. og jeg respektere ethvert sagligt angreb på både Thaksin's- og den nuværende regering...men jeg savner lidt input mht. alternativer og politik fremfor blot at sige at Thaksin familien har fingrene nede i statskassen, køber stemmer og den slags. Der skal sgu mere kød på før jeg køber den. Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte risvin drikkende, bønder der er købt for småpenge til at dække deres spillegæld. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. Redigeret af Anonym Bruger d. 08/12-2013 12:28 |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 08/12-2013 12:26
|
JS skrev: Gamba skrev: Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen. iiihhh Gamba...ligeså meget som jeg gerne vil prøve at respektere din holdning, ligeså meget provokere den mig. Dine stikpiller tænder mig helt af, men jeg prøver at bevare fatningen. Jeg har forstået af du ikke kan lide Thaksin/Yingluck, og du har sagt meget nedladende om dem. Men hvem støtter du og hvad er baggrunden for det? Nu er oppositionen med Suthep i spidsen igen i gang med at opløse endnu en folkevalgt regering. Yingluck har tilsyneladende foreslået endnu en folkeafstemning og lover at gå af hvis hun taber. »Jeg er villig til at lytte til demonstranternes forslag. Jeg er ikke afhængig af min stilling. Jeg er klar til at træde tilbage og opløse parlamentet, hvis et flertal i den thailandske befolkning kræver det«, siger hun. Men Suthep er bange for at "pøblen" fra isaan igen kommer til at være afgørende. Eliten vil bare ikke acceptere indflydelse fra det fattige nordøst. Derfor dette forslag: Søskendeparret har stor opbakning ude i provinserne blandt landbefolkningen, og derfor vil Yingluck Shinawatra formentlig vinde folkeafstemningen. Oppositionslederen Suthep Thaugsuban har opfordret til, at man i stedet for nedsætter et såkaldt »folkets råd«, der skal bestå af »gode mennesker« som erstatning for den nuværende regering. Det må da siges at være en demokratisk løsning (eller noget!)..så kan eliten rigtigt styre landet, i god gammeldags konservativ stil.... http://politiken....n-fremtid/ Jeg respektere din holdning Gamba, altså at du ikke kan lide Thaksin osv...men jeg savner lidt input mht. alternativer og politik fremfor blot at sige at Thaksin familien har fingrene nede i statskassen, køber stemmer og den slags. Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte bønder der er købt for småpenge. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. +1 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 08/12-2013 12:30
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Problemet med et valg er at de gule/demokraterne næppe vil anerkende resultatet hvis resultatet går dem imod. Og så fortsætter balladen endnu en gang efter folket har talt. Det er en endeløs skrue........ Her er de gules oprindelige løsning tilbage fra 8. september 2008: The proposal on the PAD stage of a 70 : 30 ratio of public representatives to elected representatives is merely an example of how the old-style politics should be replaced and is open to discussions. It is not a fixed formula advocated by the PAD. We are ready for a discussion from all sides on designing new politics and will respect the majority decision for new politics that is ethical, moral, and more representative of the varied social sectors to go in line with the lifestyles and culture of Thailand but still upholding democracy under a Constitutional Monarchy. De vil gøre op med principppet om en-mand, en-stemme. De regner ikke landbefolkningen for noget. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 08/12-2013 13:01
|
|
OleH skrev: Og lidt On-Topic: Demonstranterne er bedøvende ligeglade med demokratiet i Thailand, de gør, hvad der passer dem Og her kommer lige lidt mere Off Topic - Tak for indlægget 'OleH' - Jeg er enig med dig. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/12-2013 14:17
|
Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte risvin drikkende, bønder der er købt for småpenge til at dække deres spillegæld. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. Uddannelsesmaessigt halter Thailand bagud og det har vi vaeret inde paa foer. Saa lad os sige at de "uvidende" bliver fortalt hvad det er de skal vide og med andre ord de er blevet godt og grundigt hjernevasket for nu at bruge det udtryk. Der bliver udskrevet nyt valg og vi havner nok i det samme rod igen, dog faar Thaksinisterne nok ikke saa mange stemmer som sidste gang. I sin tid da Thaksin blev PM for Thailand syntes jeg det var glimrende af een simpel aarsag og det var at manden var rig og havde ikke brug for mere rigdom. Jeg tog grundigt fejl. Han er bare graadig. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 08/12-2013 15:16
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hjernevasket er da når man støtter op om en lille gruppe som vil afskaffe de rettigheder man selv nyder godt af. Og så er det ligemeget om man kalder det et råd, et diktatur eller demokratur, et repræsentativt demokrati er det i hvert fald ikke. Selv Burma/Myanmar er ved at gå væk fra den vej som kræfter i Thailand ønsker. Og de kalder sig tilmed demokrater..... Et endnu større bluf-nummer end det de mener Thaksin står bag. Og hvad vil de gøre hvis de kom til magten? Kaste landet ud i krig med Cambodja som de var lige ved sidst de havde magten? Sende snigskytter ud og skyde pøblen ned igen? Her er dagens lille joke: Hvad får man hvis man kloner Magnus Heunicke og en plantageejer's søn fra kolonitiden?
Svar: Suthep Thaugsuban Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/12-2013 17:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Snigskytter kan i visse tilfaelde redde liv ! Naar man efter gentagende gange er blevet bedt om at fjerne sig, og saa alligevel bliver ved med at lege med vaaben og taendstikker, ja saa maa man regne med at det har konsekvenser. Joken har jeg ingen mening om. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 08/12-2013 17:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Inden skafottet bliver kort frem, saa har jeg saamaend ingen mening om det var berettiget dengang, men i bund og grund er det jo ikke okay at myrde, uagtet om man er snigskytte eller demonstrant. Men nu fungere tingene jo lidt anderledes her end i f.eks. danmark. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 08/12-2013 19:39
|
|
Longway skrev: Snigskytter kan i visse tilfaelde redde liv ! Naar man efter gentagende gange er blevet bedt om at fjerne sig, og saa alligevel bliver ved med at lege med vaaben og taendstikker, ja saa maa man regne med at det har konsekvenser. Joken har jeg ingen mening om. Er der mennesker der kan finde på at skyde på ligesindede i en demonstration ? Er der mennesker der kan finde på at fyre en bombe af blandt ligesindede ? JA - Denne slags afskyelige mennesker findes der skam mange af - Se i øjene at der er mennesker, der ikke skyer nogen som helst midler for at få deres vilje. M.v.h Fotofreak |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 09/12-2013 06:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
JS skrev: Gamba skrev: Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen. iiihhh Gamba...ligeså meget som jeg gerne vil prøve at respektere din holdning, ligeså meget provokere den mig. Dine stikpiller tænder mig helt af, men jeg prøver at bevare fatningen. Jeg har forstået af du ikke kan lide Thaksin/Yingluck, og du har sagt meget nedladende om dem. Men hvem støtter du og hvad er baggrunden for det? Nu er oppositionen med Suthep i spidsen igen i gang med at opløse endnu en folkevalgt regering. Yingluck har tilsyneladende foreslået endnu en folkeafstemning og lover at gå af hvis hun taber. »Jeg er villig til at lytte til demonstranternes forslag. Jeg er ikke afhængig af min stilling. Jeg er klar til at træde tilbage og opløse parlamentet, hvis et flertal i den thailandske befolkning kræver det«, siger hun. Men Suthep er bange for at "pøblen" fra isaan igen kommer til at være afgørende. Eliten vil bare ikke acceptere indflydelse fra det fattige nordøst. Derfor dette forslag: Søskendeparret har stor opbakning ude i provinserne blandt landbefolkningen, og derfor vil Yingluck Shinawatra formentlig vinde folkeafstemningen. Oppositionslederen Suthep Thaugsuban har opfordret til, at man i stedet for nedsætter et såkaldt »folkets råd«, der skal bestå af »gode mennesker« som erstatning for den nuværende regering. Det må da siges at være en demokratisk løsning (eller noget!)..så kan eliten rigtigt styre landet, i god gammeldags konservativ stil.... http://politiken....n-fremtid/ Jeg respektere din holdning Gamba, altså at du ikke kan lide Thaksin osv. og jeg respektere ethvert sagligt angreb på både Thaksin's- og den nuværende regering...men jeg savner lidt input mht. alternativer og politik fremfor blot at sige at Thaksin familien har fingrene nede i statskassen, køber stemmer og den slags. Der skal sgu mere kød på før jeg køber den. Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte risvin drikkende, bønder der er købt for småpenge til at dække deres spillegæld. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. JS. Jo. tingene fungere så meget anderledes i Thailand. Og som udlændinge er vi opvokset med de normale demokratiske spilleregler så det er klart det er underligt for os at mange kikker på militæret hele tiden. Sådanne har det altid været i Thailand om man kan lide eller ej. Man kan ikke komme til fadet uden militæret bag sig. Hvis man så også bor i Danmark og kun kommer på ferie en gang imellem og sidder i baren eller besøger familien på landet er det kun overfladen i samfundet man ser. Det kræver daglig information fra forskellige kilder hver dag at kunne forstå. Det mig en gåde nogen stadig stiller spørgsmål om Thaksin regeringens korruption og hvad de har ødelagt for lande. Posen skal rystes så der kan komme en anden regering til en den såkaldte "demokratisk" valgt. Selv ville jeg ønske en mere vestlig demokratisk stil men igen det er Thailand så det kan jeg ikke forvente. Måske om 50 år. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/12-2013 15:45
|
Gamba skrev: JS skrev: Gamba skrev: Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen. iiihhh Gamba...ligeså meget som jeg gerne vil prøve at respektere din holdning, ligeså meget provokere den mig. Dine stikpiller tænder mig helt af, men jeg prøver at bevare fatningen. Jeg har forstået af du ikke kan lide Thaksin/Yingluck, og du har sagt meget nedladende om dem. Men hvem støtter du og hvad er baggrunden for det? Nu er oppositionen med Suthep i spidsen igen i gang med at opløse endnu en folkevalgt regering. Yingluck har tilsyneladende foreslået endnu en folkeafstemning og lover at gå af hvis hun taber. »Jeg er villig til at lytte til demonstranternes forslag. Jeg er ikke afhængig af min stilling. Jeg er klar til at træde tilbage og opløse parlamentet, hvis et flertal i den thailandske befolkning kræver det«, siger hun. Men Suthep er bange for at "pøblen" fra isaan igen kommer til at være afgørende. Eliten vil bare ikke acceptere indflydelse fra det fattige nordøst. Derfor dette forslag: Søskendeparret har stor opbakning ude i provinserne blandt landbefolkningen, og derfor vil Yingluck Shinawatra formentlig vinde folkeafstemningen. Oppositionslederen Suthep Thaugsuban har opfordret til, at man i stedet for nedsætter et såkaldt »folkets råd«, der skal bestå af »gode mennesker« som erstatning for den nuværende regering. Det må da siges at være en demokratisk løsning (eller noget!)..så kan eliten rigtigt styre landet, i god gammeldags konservativ stil.... http://politiken....n-fremtid/ Jeg respektere din holdning Gamba, altså at du ikke kan lide Thaksin osv. og jeg respektere ethvert sagligt angreb på både Thaksin's- og den nuværende regering...men jeg savner lidt input mht. alternativer og politik fremfor blot at sige at Thaksin familien har fingrene nede i statskassen, køber stemmer og den slags. Der skal sgu mere kød på før jeg køber den. Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte risvin drikkende, bønder der er købt for småpenge til at dække deres spillegæld. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. JS. Jo. tingene fungere så meget anderledes i Thailand. Og som udlændinge er vi opvokset med de normale demokratiske spilleregler så det er klart det er underligt for os at mange kikker på militæret hele tiden. Sådanne har det altid været i Thailand om man kan lide eller ej. Man kan ikke komme til fadet uden militæret bag sig. Hvis man så også bor i Danmark og kun kommer på ferie en gang imellem og sidder i baren eller besøger familien på landet er det kun overfladen i samfundet man ser. Det kræver daglig information fra forskellige kilder hver dag at kunne forstå. Det mig en gåde nogen stadig stiller spørgsmål om Thaksin regeringens korruption og hvad de har ødelagt for lande. Posen skal rystes så der kan komme en anden regering til en den såkaldte "demokratisk" valgt. Selv ville jeg ønske en mere vestlig demokratisk stil men igen det er Thailand så det kan jeg ikke forvente. Måske om 50 år. Det med demokrati og spilleregler er jeg udmærket klar over, det er som at høre mig selv snakke....og netop derfor er det mig en gåde hvorfor folk som dig tror at der fra i morgen af bliver orden på tingene hvis blot Yingluck gik af? Det skal siges at jeg mener at Yingluck er ligeså inkompetent i politik som Helle Thorning-Schmidt og jeg ser hende gerne skiftet ud, men så absolut ikke til Abhisit lejren. Thaksin har jeg derimod respekt for samt hans tid som premierminister og jeg ville håbe at det blev en type med samme visioner. Korruption vil være en del af de næste mange regeringer i Thailand, folkevalgte el. Suthep's "specielt udvalgte" (50 år kan ikke gøre det, arbejderbevægelsen i Danmark varede i hvert fald 130 år). Så hvorfor ikke pege på én regering der rent faktisk også udretter noget godt for landet. Folk peger fingre af Thaksin som korrupt fordi han undlod at betale skat af et salg af Shin Corp.....99,9% af alle thaier ville gøre det samme. Se på Danmark: I 2011 måtte en skuffet Holger K. Nielsen konstatere, at 68 procent af samtlige registrerede selskaber i Danmark – 109.000 selskaber i alt – ikke betalte en krone i skat. Nu er antallet af nulskatteselskaber faldet til 103.000 af slagsen, mens antallet af skattebetalende selskaber er steget fra 52.000 i 2011 til 58.000 selskaber sidste år. Det med militæret er vi også enige om, men du får det til at lyde som om militæret er styret af Thaksin? Thaksin blev væltet af militæret fra andre kræfter af. Det lugter da af korruption. Vi er enige om at Thaksin ikke har spillet sine kort rigtigt på en række områder, men jeg mener stadig at han gjorde det fornuftigt og at en stor del af hadet imod ham i virkeligheden er et had imod landets fattigste hvor han henter en stor del af sine stemmer. Kampen handler mindre og mindre om ham og hans familie og mere og mere om en regulær klassekamp. Og jeg finder det sjovt at se når 'de røde' demonstrerer så bliver de kaldt alt fra uvidende bøller til terrorister, men når Abhisit står bag så er det en demokratisk frihedskamp mod onde korrupte diktaturer...selvom der absolut ingen forskel er på metoderne... Redigeret af Anonym Bruger d. 09/12-2013 16:03 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/12-2013 16:01
|
JS skrev: Gamba skrev: JS skrev: Gamba skrev: Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen. iiihhh Gamba...ligeså meget som jeg gerne vil prøve at respektere din holdning, ligeså meget provokere den mig. Dine stikpiller tænder mig helt af, men jeg prøver at bevare fatningen. Jeg har forstået af du ikke kan lide Thaksin/Yingluck, og du har sagt meget nedladende om dem. Men hvem støtter du og hvad er baggrunden for det? Nu er oppositionen med Suthep i spidsen igen i gang med at opløse endnu en folkevalgt regering. Yingluck har tilsyneladende foreslået endnu en folkeafstemning og lover at gå af hvis hun taber. »Jeg er villig til at lytte til demonstranternes forslag. Jeg er ikke afhængig af min stilling. Jeg er klar til at træde tilbage og opløse parlamentet, hvis et flertal i den thailandske befolkning kræver det«, siger hun. Men Suthep er bange for at "pøblen" fra isaan igen kommer til at være afgørende. Eliten vil bare ikke acceptere indflydelse fra det fattige nordøst. Derfor dette forslag: Søskendeparret har stor opbakning ude i provinserne blandt landbefolkningen, og derfor vil Yingluck Shinawatra formentlig vinde folkeafstemningen. Oppositionslederen Suthep Thaugsuban har opfordret til, at man i stedet for nedsætter et såkaldt »folkets råd«, der skal bestå af »gode mennesker« som erstatning for den nuværende regering. Det må da siges at være en demokratisk løsning (eller noget!)..så kan eliten rigtigt styre landet, i god gammeldags konservativ stil.... http://politiken....n-fremtid/ Jeg respektere din holdning Gamba, altså at du ikke kan lide Thaksin osv. og jeg respektere ethvert sagligt angreb på både Thaksin's- og den nuværende regering...men jeg savner lidt input mht. alternativer og politik fremfor blot at sige at Thaksin familien har fingrene nede i statskassen, køber stemmer og den slags. Der skal sgu mere kød på før jeg køber den. Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte risvin drikkende, bønder der er købt for småpenge til at dække deres spillegæld. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. JS. Jo. tingene fungere så meget anderledes i Thailand. Og som udlændinge er vi opvokset med de normale demokratiske spilleregler så det er klart det er underligt for os at mange kikker på militæret hele tiden. Sådanne har det altid været i Thailand om man kan lide eller ej. Man kan ikke komme til fadet uden militæret bag sig. Hvis man så også bor i Danmark og kun kommer på ferie en gang imellem og sidder i baren eller besøger familien på landet er det kun overfladen i samfundet man ser. Det kræver daglig information fra forskellige kilder hver dag at kunne forstå. Det mig en gåde nogen stadig stiller spørgsmål om Thaksin regeringens korruption og hvad de har ødelagt for lande. Posen skal rystes så der kan komme en anden regering til en den såkaldte "demokratisk" valgt. Selv ville jeg ønske en mere vestlig demokratisk stil men igen det er Thailand så det kan jeg ikke forvente. Måske om 50 år. Det med de demokratiske spillerregler er jeg udmærket klar over, det er som at høre mig selv snakke....og netop derfor er det mig en gåde hvorfor folk som dig tror at der fra i morgen af bliver orden på tingene hvis blot Yingluck gik af? Det skal siges at jeg mener at Yingluck er ligeså inkompetent i politik som Helle Thorning-Schmidt og jeg ser hende gerne skiftet ud, men absolut ikke til Abhisit lejren. Thaksin har jeg derimod respekt for samt hans tid som premierminister og jeg ville håbe at det blev en type med samme visioner. ...korruption vil være en del af de næste mange regeringer i Thailand, folkevalgte el. Suthep's "specielt udvalgte" (50 år kan ikke gøre det, arbejderbevægelsen i Danmark varede i hvert fald 130 år). Så hvorfor ikke pege på én regering der rent faktisk også udretter noget godt for landet. Folk peger fingre af Thaksin som korrupt fordi han undlod at betale skat af et salg af Shin Corp.....99,9% af alle thaier ville gøre det samme. Se på Danmark: I 2011 måtte en skuffet Holger K. Nielsen konstatere, at 68 procent af samtlige registrerede selskaber i Danmark – 109.000 selskaber i alt – ikke betalte en krone i skat. Nu er antallet af nulskatteselskaber faldet til 103.000 af slagsen, mens antallet af skattebetalende selskaber er steget fra 52.000 i 2011 til 58.000 selskaber sidste år. Det med militæret er vi også enige om, men du får det til at lyde som om militæret er styret af Thaksin? Thaksin blev væltet af militæret fra andre kræfter af. Det lugter da af korruption. Vi er enige om at Thaksin ikke har spillet sine kort rigtigt på en række områder, og han fortjener modgang. Men jeg mener stadig at han gjorde det fornuftigt og at en stor del af hadet imod ham, i virkeligheden er et had imod landets fattigste hvor han henter en stor del af sine stemmer. Kampen handler mindre og mindre om ham og hans søster og mere og mere om en regulær klassekamp. Det skal siges at jeg mener at Yingluck er ligeså inkompetent i politik som Helle Thorning-Schmidt og jeg ser hende gerne skiftet ud, men absolut ikke til Abhisit lejren. Thaksin har jeg derimod respekt for samt hans tid som premierminister og jeg ville håbe at det blev en type med samme visioner. Respekt for Thaksin ? Manden er forbryder. Har adskillige retssager der venter. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 09/12-2013 16:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
JS skrev: Gamba skrev: JS skrev: Gamba skrev: Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen. iiihhh Gamba...ligeså meget som jeg gerne vil prøve at respektere din holdning, ligeså meget provokere den mig. Dine stikpiller tænder mig helt af, men jeg prøver at bevare fatningen. Jeg har forstået af du ikke kan lide Thaksin/Yingluck, og du har sagt meget nedladende om dem. Men hvem støtter du og hvad er baggrunden for det? Nu er oppositionen med Suthep i spidsen igen i gang med at opløse endnu en folkevalgt regering. Yingluck har tilsyneladende foreslået endnu en folkeafstemning og lover at gå af hvis hun taber. »Jeg er villig til at lytte til demonstranternes forslag. Jeg er ikke afhængig af min stilling. Jeg er klar til at træde tilbage og opløse parlamentet, hvis et flertal i den thailandske befolkning kræver det«, siger hun. Men Suthep er bange for at "pøblen" fra isaan igen kommer til at være afgørende. Eliten vil bare ikke acceptere indflydelse fra det fattige nordøst. Derfor dette forslag: Søskendeparret har stor opbakning ude i provinserne blandt landbefolkningen, og derfor vil Yingluck Shinawatra formentlig vinde folkeafstemningen. Oppositionslederen Suthep Thaugsuban har opfordret til, at man i stedet for nedsætter et såkaldt »folkets råd«, der skal bestå af »gode mennesker« som erstatning for den nuværende regering. Det må da siges at være en demokratisk løsning (eller noget!)..så kan eliten rigtigt styre landet, i god gammeldags konservativ stil.... http://politiken....n-fremtid/ Jeg respektere din holdning Gamba, altså at du ikke kan lide Thaksin osv. og jeg respektere ethvert sagligt angreb på både Thaksin's- og den nuværende regering...men jeg savner lidt input mht. alternativer og politik fremfor blot at sige at Thaksin familien har fingrene nede i statskassen, køber stemmer og den slags. Der skal sgu mere kød på før jeg køber den. Ja, Thaksin og Yingluck er støttet af landbefolkningen, men jeg finder det arrogant når vesterlændinge gang på gang, både på denne side og andre forums omtaler denne landbefolkning som uvidende, vildledte risvin drikkende, bønder der er købt for småpenge til at dække deres spillegæld. Det er langtfra det sande billede, det jeg oplever er nærmest at sammenligne med den spæde start på 'arbejderbevægelsen' i dansk politik fra 1840'erne til midten af 1970'erne. JS. Jo. tingene fungere så meget anderledes i Thailand. Og som udlændinge er vi opvokset med de normale demokratiske spilleregler så det er klart det er underligt for os at mange kikker på militæret hele tiden. Sådanne har det altid været i Thailand om man kan lide eller ej. Man kan ikke komme til fadet uden militæret bag sig. Hvis man så også bor i Danmark og kun kommer på ferie en gang imellem og sidder i baren eller besøger familien på landet er det kun overfladen i samfundet man ser. Det kræver daglig information fra forskellige kilder hver dag at kunne forstå. Det mig en gåde nogen stadig stiller spørgsmål om Thaksin regeringens korruption og hvad de har ødelagt for lande. Posen skal rystes så der kan komme en anden regering til en den såkaldte "demokratisk" valgt. Selv ville jeg ønske en mere vestlig demokratisk stil men igen det er Thailand så det kan jeg ikke forvente. Måske om 50 år. Det med demokrati og spilleregler er jeg udmærket klar over, det er som at høre mig selv snakke....og netop derfor er det mig en gåde hvorfor folk som dig tror at der fra i morgen af bliver orden på tingene hvis blot Yingluck gik af? Det skal siges at jeg mener at Yingluck er ligeså inkompetent i politik som Helle Thorning-Schmidt og jeg ser hende gerne skiftet ud, men så absolut ikke til Abhisit lejren. Thaksin har jeg derimod respekt for samt hans tid som premierminister og jeg ville håbe at det blev en type med samme visioner. Korruption vil være en del af de næste mange regeringer i Thailand, folkevalgte el. Suthep's "specielt udvalgte" (50 år kan ikke gøre det, arbejderbevægelsen i Danmark varede i hvert fald 130 år). Så hvorfor ikke pege på én regering der rent faktisk også udretter noget godt for landet. Folk peger fingre af Thaksin som korrupt fordi han undlod at betale skat af et salg af Shin Corp.....99,9% af alle thaier ville gøre det samme. Se på Danmark: I 2011 måtte en skuffet Holger K. Nielsen konstatere, at 68 procent af samtlige registrerede selskaber i Danmark – 109.000 selskaber i alt – ikke betalte en krone i skat. Nu er antallet af nulskatteselskaber faldet til 103.000 af slagsen, mens antallet af skattebetalende selskaber er steget fra 52.000 i 2011 til 58.000 selskaber sidste år. Det med militæret er vi også enige om, men du får det til at lyde som om militæret er styret af Thaksin? Thaksin blev væltet af militæret fra andre kræfter af. Det lugter da af korruption. Vi er enige om at Thaksin ikke har spillet sine kort rigtigt på en række områder, men jeg mener stadig at han gjorde det fornuftigt og at en stor del af hadet imod ham i virkeligheden er et had imod landets fattigste hvor han henter en stor del af sine stemmer. Kampen handler mindre og mindre om ham og hans familie og mere og mere om en regulær klassekamp. Og jeg finder det sjovt at se når 'de røde' demonstrerer så bliver de kaldt alt fra uvidende bøller til terrorister, men når Abhisit står bag så er det en demokratisk frihedskamp mod onde korrupte diktaturer...selvom der absolut ingen forskel er på metoderne... Fuldstændig enig-godt formuleret. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/12-2013 16:15
|
og netop det samme kunne siges om Abhisit: The Abhisit government was charged in several cases of corruption, particularly related to spending under the Thai Khem Khaeng economic stimulus program. Abhisit's government came under accusations that the 26 billion baht Sufficiency Economy Community project was tainted with corruption. Abhisit kom til magten og pludselig blev hans bagland meget rige: Democrat MPs saw their personal net worth increase by 4.3 billion baht while Abhisit was Prime Minister. Democrat financier Kalaya Sophonphanit's personal wealth increased by 422 million baht, while the wealth of MPs Wilat Chanpitak and Chalermlak Kebsap increased by 303 and 302 million baht respectively. 10 out of 10 MPs whose wealth increased the most during Abhisit's premiership were all Democrat MPs. Abhisit's officially declared personal assets worth 51.8 million baht (nearly $2 million). This increased to 54.4 million upon leaving office. Given that Abhisit has never worked in the private sector, the vast majority of his wealth was either inherited or given to him. Governor of the Bank of Thailand, Thailand's central bank, warned that implementing Abhisit's populist policies might cause public debt to surge past the legal debt ceiling of no more than 50% of GDP
Redigeret af Anonym Bruger d. 09/12-2013 16:21 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.