Se indlæg
 Udskriv debat
valg
OleH
hugoboerge skrev:

OleH skrev:

Jeg ved ikke, hvad Suthep tænker, eller om han tænker (sig om)

Men han har sat alt på højkant for at vælte regeringen, og efter at regeringen har nægtet at træde tilbage har han kun en chance, og den består i, at militæret laver et kup igen igen igen.
Iflg. The Nation har han i dag holdt møde med militærledelsen.

http://www.nation...21814.html

Er der stadig nogle, der vil påstå, at militæret ikke blander sig ?

De har bare haft moede.

hugoboerge, er du virkelig så naiv (og dum), som du giver udtryk for ?

Et lands øverste militære ledelse holder møde med en person, som retten har udstedt arrestordre mod, anklaget for forrædderi, som kan give dødsstraf i Thailand.
Det er helt utilstedeligt !

Jeg er efterhånden helt flov ved at være landsmand med dig ( hvis du ellers er dansk statsborger)

Longway
OleH.

Var det ikke dig som naevnte at jeg var triviel at hoere paa ?

Nu kommer det roede rigtigt frem i dig, nu er folk dumme.

Skam dig !
Redigeret af Longway d. 10/12-2013 16:31
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

OleH skrev:

Men han har sat alt på højkant for at vælte regeringen, og efter at regeringen har nægtet at træde tilbage har han kun en chance, og den består i, at militæret laver et kup igen igen igen.

De har bare haft moede.

hugoboerge, er du virkelig så naiv (og dum), som du giver udtryk for ?

Et lands øverste militære ledelse holder møde med en person, som retten har udstedt arrestordre mod, anklaget for forrædderi, som kan give dødsstraf i Thailand.
Det er helt utilstedeligt !

Jeg er efterhånden helt flov ved at være landsmand med dig ( hvis du ellers er dansk statsborger)

Den oeverste politichef var i Hong Kong og fik taget et billede sammen med sit forbillede Thaksin.
Det er ogsaa utilstedeligt.

Hvori bestaar forraederiet ?

For oevrigt er jeg hverken naiv eller dum men har en rimelig hoej intelligens saa taenk lige om igen.

Surapong udsteder thai pas til en eftersoegt person og praler med at han sagtens kan udstede et diplomat pas. Det er utilstedeligt.

Under demonstrationerne i 2010 myldrede de roede ind paa Chulalongkorn Hospital med det resultat at patienter blev evakueret. Det er utilstedeligt.

Jeg tror ikke at det er mig der er naiv eller dum men der er nogle roedfarvede danskere her i vores forum som desvaerre har glemt at de har en hjerne som man bruger til at taenke med.

Om jeg er dansk statsborger eller ej er fuldstaendig ligegyldigt.

Webmaster
Kære røde og gule venner,

Lad os nu kunne debattere uden at fare i flæsket på hinanden. Vi har alle ret til at have vores meninger, holdninger og overbevisninger og også ytre os derom.

Stort set eneste krav fra mig er at der debatteres på et ordentlig og sober niveau herinde. Udtryk som du er dum, den og den er idiot, du er et gult svin, du er et rødt svin og så videre hører ikke til herinde.

Vær gerne uenig med hinanden men være uenig på en ordentlig måde.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
OleH
Longway skrev:

OleH.

Skam dig !

Du er stadig triviel at høre på, og du kan sgu selv skamme dig !

Jeg har ikke en sk.. respekt for dig!

Du støtter de gule, det har du aldrig lagt skjul på, og det er jo meget godt i tråd med dig og din kones gesjæfter med at hyre underbetalte cambodianere til at sælge grønt. Og i bestikker politiet, da de ikke har arbejdstilladelse.
Stod det til mig, blev du sendt til DK uden mulighed for at komme tilbage, du kan sikkert få et arbejde i DK, der passer til dig, som at pakke chilli. ( eller måske samle tøjklemmer)

Webmaster
hugoboerge skrev:
Jeg tror ikke at det er mig der er naiv eller dum men der er nogle roedfarvede danskere her i vores forum som desvaerre har glemt at de har en hjerne som man bruger til at taenke med.

Hugobørge, tæl lige til 10 og få kølet lidt ned. Du har været kraftigt ude med riven om folk er idioter, farvet, dumme/bruger ikke hjernen og ting i den dur. Det hører sig ikke til i en debat. Så rolig nu.

Du er selvfølgelig velkommen til at have dine meninger osv., og argumenter for dine meninger. Men skældsord er en sølle form for argumentation. Lad os nu debattere på en ordentlig måde uden de forskellige fare i flæsket på hinanden.

Se lige mit andet indlæg henvendt både til røde og gule herinde om det. Nok skrevet samtidigt som dit indlæg i citatet.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Lung Yao
OleH skrev:

Ubekræftet melding fra "Rambo-Thai"

<Suthep ordered all police-forces to retreat within 12 hours. He also stated that from now on the military will be responsible for all public places>
.
Redigeret af Lung Yao d. 10/12-2013 17:02
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Webmaster
OleH skrev:

Longway skrev:

OleH.

Skam dig !

Du støtter de gule, det har du aldrig lagt skjul på, og det er jo meget godt i tråd med dig og din kones gesjæfter med at hyre underbetalte cambodianere til at sælge grønt. Og i bestikker politiet, da de ikke har arbejdstilladelse.
Stod det til mig, blev du sendt til DK uden mulighed for at komme tilbage, du kan sikkert få et arbejde i DK, der passer til dig, som at pakke chilli. ( eller måske samle tøjklemmer)

Ole, rolig nu.
Vi har en debat og ingen siger vi skal være enige. Men vi skal altså kunne debattere ordentlig uden at fare i flæsket på hinanden og også uden nogle koger fuldstændig over.

Så rolig nu. Ja ro på alle sammen uanset politiske meninger i den her sag.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Longway
OleH skrev:

Longway skrev:

OleH.

Skam dig !

Min kones ansatte faar mere end det som svare til en mindsteloen, saa stop dog dit pis !

At du ikke har respekt for mig, jamen det er da op til dig, jeg overlever nok.

At jeg er paa de gules side, faar mig ikke til at sige til de roede at de er dumme og at jeg er flov ( 3'de person )

Ingen arbejdstilladelse, det har du ganske ret i, ingen thaier vil arbejde for under 500/700 B. om dagen.

Hvorfor skulle jeg dog sendes til danmark, sig mig engang er du rablende gal ?

Toejklemmer, du er kraftedme fraek !

Jeg sender dig lidt god karma, det traenger du vist til..God bedring !

PS. Du er lige praecis et udsnit af mange roede, smaaalige og ondskabsfulde, fy for satan !
Mvh. Chiliposen.

Webmaster
Hey-hey-hey, lad os nu få lidt ro på og temperamentet ned igen.
Ingen skal være enige herinde, men alle skal debattere ordentlig med hinanden.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Longway
Nu havde jeg ikke set dit indlaeg da jeg skrev mit, Web.

Men jeg finder mig saa bare i at blive sjoflet til...
Mvh. Chiliposen.

Bjarke85
Longway skrev:

OleH skrev:

Longway skrev:

OleH.

Skam dig !

Min kones ansatte faar mere end det som svare til en mindsteloen, saa stop dog dit pis !

At du ikke har respekt for mig, jamen det er da op til dig, jeg overlever nok.

At jeg er paa de gules side, faar mig ikke til at sige til de roede at de er dumme og at jeg er flov ( 3'de person )

Ingen arbejdstilladelse, det har du ganske ret i, ingen thaier vil arbejde for under 500/700 B. om dagen.

Hvorfor skulle jeg dog sendes til danmark, sig mig engang er du rablende gal ?

Toejklemmer, du er kraftedme fraek !

Jeg sender dig lidt god karma, det traenger du vist til..God bedring !

PS. Du er lige praecis et udsnit af mange roede, smaaalige og ondskabsfulde, fy for satan

Nice at du sådan her på et forum, sidder og indrømmer du har ulovlig arbejdskraft fordi thaier er for dyre at have ansat.. Samtidig har du postuleret at du tjener millioner på dit grønt..

Så hvis du ikke engang kan betale det thaierne kræver, men importere ulovlig arbejdskraft udefra, så er du lige så skadelig som alle de forpulede østeuropæere og andet sigøjner snavs vi andre her i DK er så trætte af..

DU skulle satme skamme dig, og jeg håber du på en eller anden måde kommer til at bøde for det..

Og så i et land der i forvejen er noget videre udfordret og med fattige mennesker.. Hvordan holder du overhovedet dig selv ud ?

Webmaster
Lad os nu komme tilbage til udgangspunktet i tråden.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Longway
Jeg har ikke ulovlig arbejdskraft, taenk dig dog om !

Latterligt at folk pludselig kan blive saa modbydelige, er det blevet trange kaar for jer ?

Griskhed gir ofte fattigdom, altsaa hvis der er fattige i dette land, der er vist ingen som doer af sult..kom dog ind i kampen Turist !

Mindsteloennen er 320, hvorfor skulle man saa gi' 700.

Hvis man mener at landet er anderledes end jeg beretter ang. arbejdskraft osv, saa er man da lige staaet af 4. toget.

Ring til politiet..5555...

Kunne i ikke oprette en hadetraad, fremfor at oedelaegge denne traad ?
Redigeret af Longway d. 10/12-2013 17:36
Mvh. Chiliposen.

Webmaster
hugoboerge skrev:
Een ting er helt sikkert og det er at jeg er ikke Thaksin fanatiker.

At dømme ud fra de skrevne indlæg i de forskellige aktive tråde om emnet så virker det ikke som om der endnu er ret mange Thaksin-fanatikere som har meldt sig på banen. Husk nu at bare fordi man ikke er på Suthep's hold er det ikke ensbetydende med at man så pr. automatik er på Thaksin's hold.

hugoboerge skrev:
Jeg stoetter paa ingen maade Suthep's metoder for at vaere aerlig.

Interessant, men hvad støtter du så ?
Støtter du stadigvæk hans mål ? Altså hans mål om at afskaffe demokratiet ?

Hvem er gode nok til at sidde i "hans" råd ?
Kan man være for lys eller mørk i huden, kan man være for godt eller for dårligt uddannet. Kan man være uddannet i en forkert retning. Kan man være for ung eller for gammel. Kan man være for rig eller for fattig. Kan ens kranium rumme for mange eller for få cm3 hjernemasse. Skal man have en bestemt politisk observans. Må man have haft en tidligere politisk mening. Må man have holdninger og hvilken er rigtige og forkerte. Kan man tilhøre en forkert religiøs overbevisning. Kan man være for langhåret eller for korthåret. Skal man have et lille overskæg centeret under næsen eller ej. Må man bære briller. Må man tidligere have været dømt ude af politik af forfatningsdomstolen eller ej.

Ja man kan ryste på hovedet af spørgsmålene men spørgsmålene er nu ikke mere åndsvage end man jo må erkende at på en eller anden måde må og skal man have defineret hvad som er godt nok for at være god nok til at sidde i "rådet". For hvad skal være udslagsgivende for om den enkelte er god nok til at være god nok til at sidde i "rådet". Og man kan vel hellere ikke overlade valget til enkeltpersoner.

Det virker som om man gerne vil til fadet nu og da man har erkendt at man ikke kommer til fadet med vælgernes/befolkningens mandat så håber man at få mandatet af Kongen eller militær. Og selv militæret kan vel se at kravet om afskaffelsen af demokratiet er en håbløs tabersag både internt i Thailand og internationalt - og militæret vil vel hellere ikke hælde benzin på et bål som kan ende med løsrivelse fra og opsplitning af Thailand. Så er der Kongen tilbage, og det begynder at haste inden Kronprinsen bliver Konge. Deres såkaldte kongetro kan ligge på et meget lille sted, de er kun kongetro nok til selv at komme til fadet. Og en stor flok nyttige idioter hjælper dem uvidende til fadet ved at demonstrere på kommando. Man kan vel ikke være ret meget i tvivl om at Konge og kongehus også er en brik i et politisk spil om magten og om at komme til fadet. Så meget for de gules kongetro.

Her er lidt om kongehus og politik i Thailand fra henholdsvis 2010 og 2012:

Videoen som omtales i starten af videoen er set og bliver ikke delt her på siden i henhold til §23 i reglementet.

Velbekommen......
Med venlig hilsen

Webmaster

Bjarke85
Longway skrev:

Jeg har ikke ulovlig arbejdskraft, taenk dig dog om !

Latterligt at folk pludselig kan blive saa modbydelige, er det blevet trange kaar for jer ?

Griskhed gir ofte fattigdom, altsaa hvis der er fattige i dette land, der er vist ingen som doer af sult..kom dog ind i kampen Turist !

Mindsteloennen er 320, hvorfor skulle man saa gi' 700.

Hvis man mener at landet er anderledes end jeg beretter ang. arbejdskraft osv, saa er man da lige staaet af 4. toget.

Kunne i ikke oprette en hadetraad, fremfor at oedelaegge denne traad ?

Er man kun fattig hvis man dør af sult ? Der er vidst noget du har helt misforstået. Og hvis du ikke har set fattige i Thailand, så er det vidst dig der er turist.. Godt være du har boet der så længe, men hvis du har set så lidt, så må du enten være fuldstændig blændet af selvbenægtelse eller bare blind.

Og nu var det dig selv der skrev du brugte ulovlig arbejdskraft, eller du bekræftede ole i hans påstand og skrev thaier var for dyre i drift, trods du tjener millioner på dit grønt, så det er dine egne ord, ikke mine!

Og du har helt ret, griskhed giver fattigdom, griskhed fra din side, i form af ulovlig arbejdskraft.

Hvis du ikke kan finde nogen til 320 baht lovligt, gør man så noget ulovligt, eller betaler man det som udbud/efterspørgsel digtere ?????

Sorry det er lidt off topic, men kunne sku ikke lade være med at kommentere på du indrømmede ulovlig arbejdskraft, og nu kalder thaierne for dyre i drift, trods du tjener millioner.

Webmaster
Kære Bjarke85, Longway og evt. andre,

Lad os nu holde fokus på hvad tråden omhandler, nemlig valget og politik i Thailand.

Nu har jeg anmodet om ro på flere gange og tilbagevenden til udgangspunktet. Jeg vil helst undgå at skulle slette indlæg, men det kan blive nødvendigt for at holde fokus. Debatten om mindsteløn mv. kan I så tage andetsteds.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

prasat
hugoboerge skrev:

OleH skrev:

Gamba skrev:

For mig at se er det netop hugoboerge og Longway som har fattet det. Smile
Spændende lige nu. Nu må vi se om storebror også går med til at der faktisk bliver udskrevet et valg før tid.

Nu modsiger du nærmest dig selv, Gamba !

For hvis jeg forstår dig, hugoboerge og Longway ret, så mener i jo, at det er Thaksin, der bestemmer, og hvis det er rigtigt, har han jo selvfølgelig allerede godkendt, at der udskrives valg.

Men jeg tror, at de allerfleste, der følger med i denne krise, kan forstå, at luften nu må renses ved et nyvalg til parlamentet.
At så et mindretal af en flok bøller af en eller anden farve ikke kan eller vil forstå, at loven skal holdes, det er jo trist.
Men det siger mere om dem end om den nuværende regering.

Igen har OleH en kort hukommelse. Jeg har naevnt tidligere hvordan dele af Bangkok blev futtet af og det ignoreres fuldstaendigt. De roedes ledere sad paa deres podie og raabte og skreg "Braend Bangkok" og den roede sanger Arisman foreslog at hvis hver enkelt roed rejste til Bangkok og tog en flaske petroleum med saa ville der rigtig komme fut i byen.

Se det var boeller. Men det er der nogen der glemmer fuldstaendigt.

hvorfor tror du det endte som det gjorde sidste gang, jeg mener det er fordi den daværende regering gav ordre til at skyde det gør denne regering ikke, den giver modsat ordre ¨gå stille¨ ikke skade demonstranterne unødigt.
hvad tror i der ville ske i Danmark hvis nogle demonstranter indtog politigården og nogle ministerier?
jeg er ikke ret meget inde i thai politik men forstår ikke lige de gule, vi er enige om at det er overklassen ik, de vil have et folkeråd og ikke et valg. hvem skal vælge dette folkeråd? militæret som er gult? kongen som er gul og den rigeste monak i verden gud ved hvorfor?. har i prøvet at spørge jeres kone om hvorfor de elsker ham så højt?
i min verden må det være folket der igennem deres stemmer danner en regering, men sådan er vi jo åbenbart forskellige. og da der er flere fattige mennesker i Thailand end rige vil de røde altid vinde ligesom i danmark når folk mister deres arbejde og ryger på kotanthjælp og understyttelse så vinder de røde.
nu er forskellen bare meget større mellem end bonde og en forretningsmand i Thailand end i danmark.
min mening er hverken rød eller gul jeg er nok blå men det har man jo ikke i Thailand

prasat

hugoboerge
Webmaster skrev:

hugoboerge skrev:

Hugobørge, tæl lige til 10 og få kølet lidt ned. Du har været kraftigt ude med riven om folk er idioter, farvet, dumme/bruger ikke hjernen og ting i den dur. Det hører sig ikke til i en debat. Så rolig nu.

Du er selvfølgelig velkommen til at have dine meninger osv., og argumenter for dine meninger. Men skældsord er en sølle form for argumentation. Lad os nu debattere på en ordentlig måde uden de forskellige fare i flæsket på hinanden.

Se lige mit andet indlæg henvendt både til røde og gule herinde om det. Nok skrevet samtidigt som dit indlæg i citatet.

Tak

- Admin -

Web, jeg beklager meget.

Yonok
Hvilket brev-fantastisk velskrevet og velformuleret...tror det er hvad mange har prøvet at udtrykke blot med andre ord.

http://www.thaivi...f-bangkok/

Spring til debat: