Se indlæg|
Nægtet visum til DK
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 19:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
El. send en mail til clydemann her på siden, han har også helt 100% styr på alt i den sammenhæng, han taler, skriver, og læser thai helt perfekt også.
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 19:38
|
Bjarke, Du fraråder altid agenter, du skriver altid de ikke kan gøre noget du ikke selv kan, fuldstændig korrekt for fx. dig som har sat dig ind i tingene også ! men der er jo mange faldgrupper ved at søge visa, og det ER gået galt for mange ! Jeg synes altså at Robert og Clydemann her på siden absolut har deres berettigelse, de kan tage hele sagen og køre den i mål uden at folk skal være bange og lave fejl osv, du kunne evt. selv lave samme hjælp for folk hvis du har tiden ! Det koster lidt penge for den service, men herregud, de penge er jo småpenge for rigtig mange mennesker, og så kan de sku sove roligt om natten. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2014 19:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
For at slå det fast, man skal selv forstå og underskrive ALLE papire. Man skal SELV aflevere hele ansøgningen og dertilhørende papire. Man kan kun selv, indsætte 40.000 baht, oprette rejseforsikring og bestille billet. Der er ingen sag man kan følge eller hjælpe med, man aflevere de ting der skal afleveres, og så behandles sagen på ambassaden (eller bliver sendt til US i Danmark) Der er INTET visum agenter kan hjælpe med, andet end fortælle hvilke papire man skal have og hvad man skal udfylde. Ting som ambassaden også kan fortælle dig ganske gratis i telefonen. Eller du kan læse i min guide, eller andre guides, eller på ambassadens egen hjemmeside. Orker man ikke at læse det hele, kan man altid ringe til ambassaden og få hjælp. Der er INTET visum agenter kan gøre for dig, på nær fortælle dig hvilke papire du skal bruge. Ting som andre kan fortælle dig gratis! |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 20:16
|
#63 Bjarke, Hvad du synes er så let, det er der mange der synes er så svært...og jeg er sikker på at mange vil være glade for at bruge en agent som Robert, el. Clyde herinde fra siden....husk på det er meget man skal sætte sig ind i, jeg har ikke selv brugt en agent, men overvejede det ! mange kan ikke læse så godt, mange glemmer ting, og mange andre problemer ...ikke alle agenter er gode, men dem der er her på siden har jeg kun hørt godt om, og Clydemann her fra siden ved jeg er 100% optimal, ingen slinger i valsen der, han laver også kursus i dansk til pigerne der vil til Danmark, og der skulle være stor respekt fra pigernes side overfor ham, jeg ville ikke tøve med at kontakte ham. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2014 21:14
|
|
Clyde hjælper jo også gratis med visum :-) Jeg siger ikke, at det er forbudt at få hjælp, men jeg syntes det er spild af penge at betale folk for det. Og om du får hjælp af clyde, robert eller en ansat ved ambassaden er jo ligegyldigt. Ofte hvis du har en mail korrespondance med dem fra ambassaden, kan du holde dem op på deres ord osv. Jeg ville til hver en tid foretrække at søge hjælp ved dem der er ansat til det, og som får løn af dine og mine skattekroner for at servicere os på det område, frem for at betale nogen for den selv samme hjælp. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 22:21
|
Bjarke85 skrev: Clyde hjælper jo også gratis med visum :-) Jeg siger ikke, at det er forbudt at få hjælp, men jeg syntes det er spild af penge at betale folk for det. Og om du får hjælp af clyde, robert eller en ansat ved ambassaden er jo ligegyldigt. Ofte hvis du har en mail korrespondance med dem fra ambassaden, kan du holde dem op på deres ord osv. Jeg ville til hver en tid foretrække at søge hjælp ved dem der er ansat til det, og som får løn af dine og mine skattekroner for at servicere os på det område, frem for at betale nogen for den selv samme hjælp. Måske du har ret, men jeg stoler bare ikke helt på disse myndigheder, især ikke hvis man skal spørge om "udveje" for at få visum, der ville jeg føle mig meget mere tryk ved at kontakte Clydemann her fra siden, han ved lige hvordan den skal drejes,,jeg tror desværre ikke altid de folk på ambassaden er så gode..og i UDLST i Danmark har jeg da mødt et rigtigt "dumt svin" en sand racist, han er vist heldigvis blevet fyret... Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2014 22:24
|
|
Desuden kender jeg da et medlem her på DTW, der har fået Roberts hjælp, ikke gratis, men for et pengebeløb. Personen fik ikke visum trods denne hjælp. Da de så søgte visum uden Roberts hjælp, ja der fik de visum. Det er ikke for at hænge nogen ud, det er blot for at illustrere at jo flere der er inde over, jo større risiko er der for at noget bliver misforstået, talt forbi hinanden, eller udfyldt forkert. Sidder man derimod selv med det, er der større chance for, at man udfylder rigtigt og der er ikke nogen til at misforstå noget. Og har man almene spørgsmål til en regel eller et felt i blanketten, så er ambassadens folk mere kvalificeret til at svare på det, end en visum agent. Da det er dem der behandler sagerne og afviser/godkender visum. Der er INTET en visum agent kan hjælpe dig med, som du ikke kan få at vide fra ambassadens folk ganske gratis. Og nej, visum agenter må ikke aflevere papirene for dig, de må gerne udfylde dem, men personen skal forstå og selv underskrive dem i følge loven. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 22:48
|
# 67 Du har fuldstændig ret ![]() Vi kan lave alt skrivearbejdet selv osv..hvis vi er i stand til det, gider sætte os ind i det, har tiden til det , forstår hvad det indebærer osv..., det er vi også helt enige om, Men som jeg skrev : jeg stoler ikke på disse myndigheder overhovedet, selvom de er der for at hjælpe os...og i Danmark skrev jeg i tidligere indlæg at jeg har haft bekendskab med en rigtig træls person i UDLST..han var racist 100%, men er nok fyret nu..jeg ringede og klagede over ham, og de vidste godt hvem det var !!! men hvis du får sådan en person ind over din sagsbehandling er det rart med en proff..om ikke andet så for at være fri for disse ENORMT meget stressende tanker det jo medfører. Ved ikke hvorfor Robert ikke kunne lave et visa ??? lyder ikke godt...måske han selv lige vil komme på banen her ??? for det er da absolut en meget alvorlig sag !!!! Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2014 22:57
|
|
En visum agent kan IKKE følge noget forløb, når HUN har afleveret sin ansøgning (det er KUN hende der kan aflevere den) så kigger de om de fornødne ting er tilstede i ansøgningen, er de det, så bliver den sendt til visum afdelingen, som kigger den igennem og enten giver afslag, godkender eller sender den til udlændinge styrelsen. En visum agent kan IKKE ringe og få oplysninger omkring en visum ansøgers sag, det kan kun den der søger visum og tildels den der invitere (kæresten/ægtefællen) Så det er helt forkert det du skriver med en proff ind over sagsbehandlingen. Du har måske ret i en enkelt ting, og det er, at det for nogen kan virke beroligende med noget falsk tryghed, fordi man som dig tror, at der er nogen sag som denne visum agent kan følge og hjælpe med. Det er dog ikke tilfældet. Og så vil jeg sige, at hvis man ikke engang gider sætte sig ind i sagerne om hvordan man får sin kæreste eller kone til Danmark. Så fortjener man sku et afslag, ærligt talt. Men det er så en moralsk snak, mere end hvad der er fakta og fup. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 23:09
|
#69 Bjarke, du finder dette her let, men de sideste 2 linier i dit forrige indlæg....det er ikke så godt synes jeg , forstået på den måde at der er altså mange der ikke kan finde ud af internet og formularer osv,,,disse mennesker skal ogsåhave ret til at få deres kæreste på visum, det er vi nok enige om..der er altså brug for hjælp til mange personer, det ved du jo godt. Så hold nu op med dit snak om at det er nemt..det er det altså langt fra for alle, og mange der rejser til Thailand har problemer med at læse, skrive, osv, men derfor kan de jo være fine folk med gode jobs, mange penge osv, så jeg synes de også skal have muligheden for at opleve deres dejlige thaikæreste i Danmark. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2014 23:21
|
|
Nahm skrev: #69 Bjarke, du finder dette her let, men de sideste 2 linier i dit forrige indlæg....det er ikke så godt synes jeg , forstået på den måde at der er altså mange der ikke kan finde ud af internet og formularer osv,,,disse mennesker skal ogsåhave ret til at få deres kæreste på visum, det er vi nok enige om..der er altså brug for hjælp til mange personer, det ved du jo godt. Så hold nu op med dit snak om at det er nemt..det er det altså langt fra for alle, og mange der rejser til Thailand har problemer med at læse, skrive, osv, men derfor kan de jo være fine folk med gode jobs, mange penge osv, så jeg synes de også skal have muligheden for at opleve deres dejlige thaikæreste i Danmark. Det er klart, at hvis både dig og kæresten/konen er dybt ordblinde, så kan det blive et lille problem at udfylde blanketten med meget korte spørgsmål og instrukser. Mon dog ikke de fleste har en ven eller familie medlem som kan hjælpe en med at læse en lille smule tekst. Det er ret lidt tekst der er på de blanketter. Nej min klare opfattelse er, at alt det med visum er uha så farligt og svært. Og man høre hele tiden i medierne hvor stram vores udlændinge lov er osv. Så man bliver fuldstændig ude af den, og åh nej hun er bare så dejlig, hvordan får jeg hende til Danmark, og så går man helt i panik og kontakter en visum fupmager. I stedet for at prøve og finde ud af hvilke krav der er, kan man ikke læse, kan man ringe til Ambassaden og få hjælp. Når man så har fundet de blanketter man skal bruge og kender kravene man fik at vide over telefonen. Så kan man få et familie medlem eller en ven til at hjælpe med at udfylde blanketten, hvis det skulle vise sig at både du og kæresten/konen er ordblinde. Min erfaring fortæller mig, at visum agenter er en skidt ting. Det gør den, fordi det jeg skrev lige før, hvor Robert ikke var i stand til at fremskaffe et visum, men da de søgte selv, fik de visum. Min kone, har også uden min viden, brugt en visum agent, fordi hun var usikker i starten. Det resulterede i, at de smed den jeg havde udfyldt hjemmefra og givet hende med, ud. Og udfyldte en ny FORKERT !!! Så jeg måtte snakke i telefon med visum chefen, dengang Eva. Og få redt trådene ud via telefon, og alt gik derefter i orden. Udover mine egne to fortællinger med dårlige erfaringer, så advare ambassaden også selv i mod visum agenter. Da de konstant kommer ud for fejl og misforståelser pga. visum agenter! Det er altså ikke for sjov, at der advares i mod disse "agenter" Og jeg føler det som min pligt, at synliggøre hvor nemt det egentlig er med det hersens visum. OGSÅ for dem, som måske ikke lige er de bedste boglige. Det vigtigste er at berolige folk totalt, og forklare dem det overhovedet ikke er så svært endda. Jeg har hjulpet adskillige ganske gratis nu over mail, telefon og skype. Og det vil jeg fortsat gøre. Men jeg udfylder intet for nogen og jeg følger ikke noget forløb, for det har jeg ingen bemyndigelse til. Jeg fortæller dem blot hvad de skal og hvordan jeg gjorde. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/02-2014 23:36
|
#71 Jeg har hjulpet adskillige ganske gratis nu over mail, telefon og skype. Og det vil jeg fortsat gøre. Det synes jeg er rigtigt fedt du gør Bjarke, og det mener jeg sku..
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 10/02-2014 11:08
|
#67 Desuden kender jeg da et medlem her på DTW, der har fået Roberts hjælp, ikke gratis, men for et pengebeløb. Personen fik ikke visum trods denne hjælp. Da de så søgte visum uden Roberts hjælp, ja der fik de visum. Det lyder virkelig dårligt at Robert som arbejder med dette ikke engang kunne hjælpe med at lave et visa ??? Det kunne være rart at høre Roberts egen forklaring herom ! Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 10/02-2014 11:44
|
|
Ja jeg skal ikke kunne sige det, personen der har fortalt mig det, ønsker at være anonym, men gav lov til jeg nævnte det og også at han var medlem her på DTW. Men det var nu ikke for at gå efter Roberts hoved. Det var mere visum agenter generelt. De har ingen bemyndigelse, og de kan kun give et godt råd, og fortælle dig hvilke ting du skal bruge. Hvilket ambassaden også kan ganske gratis. Nu ved jeg godt du siger, du ikke stoler på myndighederne. Men jeg kan garantere dig de ikke kunne drømme om at give dig urigtige oplysninger med vilje. Og har du et urigtigt svar på mail fra dem. Så vil du kunne holde dem op på det. Hvor imod en visum agent, hvis han fejler, ja så er det bare sur røv og du er blevet x antal kroner fattigere. Det synes jeg er rigtigt fedt du gør Bjarke, og det mener jeg sku..Smile Jamen tak :-) det falder mig helt naturligt at hjælpe folk. Og syntes det er helt unødvendigt at være så bange for alt det med visum og tænke det er noget kompliceret noget. Så jo mere jeg kan hjælp folk med at hjælpe sig selv, jo bedre. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/02-2014 03:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Nahm skrev: #67 Desuden kender jeg da et medlem her på DTW, der har fået Roberts hjælp, ikke gratis, men for et pengebeløb. Personen fik ikke visum trods denne hjælp. Da de så søgte visum uden Roberts hjælp, ja der fik de visum. Det lyder virkelig dårligt at Robert som arbejder med dette ikke engang kunne hjælpe med at lave et visa ??? Det kunne være rart at høre Roberts egen forklaring herom ! Ja, jeg fatter ikke en klap, men måske var der noget usagt, eller også forbarmede ambassaden sig anden gang. Denne service ville vil have gjort uden beregning anden, tredje, fjerde osv. gang, og vi ville have flytttet rejseforsikringen også uden beregning. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/02-2014 03:31
|
Det er faktisk, sådan vi arbejder, og det er ikke blot rådgivning per email eller telefon: http://www.consul...-thailand/ Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/02-2014 03:35
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Bjarke synes du ikke selv at du er lidt grov når du beskylder andre for at være på denne side for egen vindings skyld. Nu kan det kun være Robert eller jeg selv du taler om og vi har begge altid været villige til at dele vores viden omkring visum med dette forums øvrige medlemmer. Der er så nogle som ikke synes at den assistance de har kunnet få her på siden ikke har været tilstrækkelig og disse har så valgt at gå enten til Robert eller jeg for at få os til at udfylde deres ansøgning for dem. Det er rigtigt som du skriver at ambassaden advarer mod visum agenter og meget forståeligt for der er agenter der lover guld og grønne skove og tager en formue for ingenting uden at kunne give garanti for noget som helst, men uanset hvor simpelt og enkelt det ser ud til at være er der en del mennesker der når de får en blanket i hånden går helt i stå og så går de andetsteds hen og får det gjort. Hos os er al visum hjælp GRATIS og det har det altid været og vi giver ikke vore ,, kunder ,, anden garanti end at ansøgningen er korrekt udfyldt og at de dokumenter der skal være der er der. Vores visum hjælp er en service til vore nuværende, tidligere og kommende elever. Vi er en sprogskole og ikke et rådgivningskontor. At andre tager sig betalt for det ser jeg ikke noget odiøst i, for det tager tid. Man skal lige huske at uanset hvem der udfylder ansøgningen for en er der ingen garanti for at man også får visum. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/02-2014 03:55
|
Clyde og jeg driver vore forretninger på to forskellige måder. Clyde og jeg er ikke simple visa-agenter nede på gadehjørnet. Men vi udfører begge hjælp til visum. Clyde gør det på en måde, og jeg gør det på en anden måde. Jeg er sikker på, at alle tjener penge på noget, også Bjarke, og det koster på den ene eller anden måde, da vi også skal leve. Men hvis en visum-ansøger tilbageholder oplysninger, så er det ikke vort ansvar. I øvrigt giver vi heller ingen garantier, men fortæller, hvis det ser usikkert ud, især hvis der dukker underlige ting op undervejs i forløbet. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/02-2014 04:23
|
|
clydehaumann skrev: Bjarke synes du ikke selv at du er lidt grov når du beskylder andre for at være på denne side for egen vindings skyld. Nu kan det kun være Robert eller jeg selv du taler om og vi har begge altid været villige til at dele vores viden omkring visum med dette forums øvrige medlemmer. Der er så nogle som ikke synes at den assistance de har kunnet få her på siden ikke har været tilstrækkelig og disse har så valgt at gå enten til Robert eller jeg for at få os til at udfylde deres ansøgning for dem. Det er rigtigt som du skriver at ambassaden advarer mod visum agenter og meget forståeligt for der er agenter der lover guld og grønne skove og tager en formue for ingenting uden at kunne give garanti for noget som helst, men uanset hvor simpelt og enkelt det ser ud til at være er der en del mennesker der når de får en blanket i hånden går helt i stå og så går de andetsteds hen og får det gjort. Hos os er al visum hjælp GRATIS og det har det altid været og vi giver ikke vore ,, kunder ,, anden garanti end at ansøgningen er korrekt udfyldt og at de dokumenter der skal være der er der. Vores visum hjælp er en service til vore nuværende, tidligere og kommende elever. Vi er en sprogskole og ikke et rådgivningskontor. At andre tager sig betalt for det ser jeg ikke noget odiøst i, for det tager tid. Man skal lige huske at uanset hvem der udfylder ansøgningen for en er der ingen garanti for at man også får visum. Jeg har intet skidt sagt om dig ? jeg har derimod nævnt du gør det gratis flere gange. Men tilfældigvis er der et medlem på DTW der har brugt en visum agent, og tilfældigvis var denne visum agent Robert. Og tilfældigvis gav det et afslag og tilfældigvis fik de visum da de søgte selv bagefter. Robert kan self. sagtens sige det ikke er hans skyld, og de kan sige det er, aner ikke hvad der er sandt. Jeg ved kun fakta, at de ikke fik med hans hjælp, men uden fik de. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/02-2014 04:38
|
Bjarke85 skrev: clydehaumann skrev: Bjarke synes du ikke selv at du er lidt grov når du beskylder andre for at være på denne side for egen vindings skyld. Nu kan det kun være Robert eller jeg selv du taler om og vi har begge altid været villige til at dele vores viden omkring visum med dette forums øvrige medlemmer. Der er så nogle som ikke synes at den assistance de har kunnet få her på siden ikke har været tilstrækkelig og disse har så valgt at gå enten til Robert eller jeg for at få os til at udfylde deres ansøgning for dem. Det er rigtigt som du skriver at ambassaden advarer mod visum agenter og meget forståeligt for der er agenter der lover guld og grønne skove og tager en formue for ingenting uden at kunne give garanti for noget som helst, men uanset hvor simpelt og enkelt det ser ud til at være er der en del mennesker der når de får en blanket i hånden går helt i stå og så går de andetsteds hen og får det gjort. Hos os er al visum hjælp GRATIS og det har det altid været og vi giver ikke vore ,, kunder ,, anden garanti end at ansøgningen er korrekt udfyldt og at de dokumenter der skal være der er der. Vores visum hjælp er en service til vore nuværende, tidligere og kommende elever. Vi er en sprogskole og ikke et rådgivningskontor. At andre tager sig betalt for det ser jeg ikke noget odiøst i, for det tager tid. Man skal lige huske at uanset hvem der udfylder ansøgningen for en er der ingen garanti for at man også får visum. Jeg har intet skidt sagt om dig ? jeg har derimod nævnt du gør det gratis flere gange. Men tilfældigvis er der et medlem på DTW der har brugt en visum agent, og tilfældigvis var denne visum agent Robert. Og tilfældigvis gav det et afslag og tilfældigvis fik de visum da de søgte selv bagefter. Robert kan self. sagtens sige det ikke er hans skyld, og de kan sige det er, aner ikke hvad der er sandt. Jeg ved kun fakta, at de ikke fik med hans hjælp, men uden fik de. Hed han noget med M. D.? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.