Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Restauranter og spisesteder i Thailand
 Udskriv debat
Ny "dansk" restaurant i Pattaya
Dalton
@Natty: Jeg er helt enig med dig i at den type er fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde og har kun foragt tilovers for dem.
Det jeg mener er, at det ikke kan betale sig at bruge sin tid på de steder hvor det er tonen.
Barer og værtshuse har altid haft den fordel at man kan komme uden at være inviteret og ikke er forpligtiget til at opholde sig der, længere end man selv ønsker
I stedet for at sidde og blive forarget og oveni købet betale penge for det så finder jeg et nyt sted, og kommer ikke der mere.
Så slipper man også for at støtte en bar holder der finder den slags helt OK.

Interesserer man sig ikke for sport, går man jo heller ikke ind et sted hvor 3-4 store fladskærme kører på max volume og forhindrer al samtale.

Hvordan folk vil opføre sig på deres kortere eller længere ferie eller ophold, vil jeg ikke gøre mig til dommer over, jeg ved bare at jeg prøver at holde min egen sti ren og ikke gøre noget i Thailand, jeg ikke ville gøre herhjemme.

Normalt bliver jeg ikke forarget, hvis jeg kan, undgår jeg at komme i sådanne situationer, men det kan jo ikke altid undgås.
Jeg var på et hotel i Cha-am og et dansk ægtepar, jeg vil tro, først i tresserne, synes åbenbart det var smart at udsmykke deres balkon med et stort FCK-banner og konen der efter min mening skulle have stoppet med solbadning for længst, lå med vildt skrævende ben, omvendt på liggestolen og stængerne lige i vejret, så det stakkels thai personale knapt ville kikke i den retning.
Det virker selvfølgelig for nogen som småting, men det viser måske hvor forskellig vi opfatter tingene.
Jeg behøver vel ikke at sige at jeg ikke gav mig til kende som dansker

jh
Hold helt kæft så kører baladen igen igen,idioter eller ikke idioter,om man kan lide restautørene eller ikke,svindel eller ikke,om man besøger barer eller ikke.Ja så hallo hva har det med den nye resturant eller dens ejere at gøre.Jeg syntes vi skal holde os til tråden alt det andet burde startes i en tråd det tilhører.
Meeeeeeeeeen desværre ender næsten alle tråde i intriger savl og bræk,Jeg kender kun lidt til dem der har startet resturanten,men så start da en tråd der omhandler dem hvis i har noget imod dem.

Frank
Amagerdreng skrev:

Ja @Frank 100 % på rette vej mod bunden af flasken... SUK.

Ha, ha. Man skal lede længe efter en person der som dig, fremstår som en selvudpeget Messias, der på fundamentalistisk vis skal prædike for andre danskere om, hvordan de skal opføre sig og leve deres liv.

Din kommentar om bunden af flasken viser med al tydelighed, hvordan dit (ikke) ræsonnement fungerer. Hils fra mig i menigheden! (hvor lille den end må være).
Redigeret af Frank d. 28/06-2014 23:15

Amagerdreng
Sjovt du skriver sådan Frank for mit rigtige navn betyder "Genfødt" så måske er der noget om det !! ??.
Jeg skal ikke og vil ikke styre andre folk (og fæ) blot sige at fordi man er stiv af enten det ene eller andet behøver man ikke opfører sig som totalt tabt for omverden...Og for at blive i godt humør behøver man ikke at kunne se bunden af flasken.. Se selv dit eget profil billede der ses bunden heller ikke.....O-)

hugoboerge
vandango skrev:

Amagerdreng skrev:

@vandango jeg glæder mig altid til min ferie i Thailand / Pattaya men derfor opfører jeg mig ikke som en (so sorry) nar for jeg er stadig en repræsentant for Danmark....
Vi kan alle hygge og more os på hver sin vis (og der er STOR forskel på hygge og drikke igennem til man segner) jeg giver bare ikke en skid for de fulderikker / tosser der skaber sig totalt godnat om det er danskere eller ej og om stedet er Dansk ejet eller ej....

Har jo lige været i Pattaya med min hustru, var rundt og sige hej, og kom hjem meget sent én nat.
Syntes ikke at jeg oplevede noget vildt omkring mig på barerne, skal lige siges at jeg siden november 2010, ikke indtager alkohol mere i Thailand, vil ikke ødelægge mit ægteskab.

@Vandango - undskyld men jeg kan ikke se hvordan indtagelse af alkohol i Thailand kan oedelaegge et aegteskab.

vandango
hugoboerge skrev:

vandango skrev:

Amagerdreng skrev:

@vandango jeg glæder mig altid til min ferie i Thailand / Pattaya men derfor opfører jeg mig ikke som en (so sorry) nar for jeg er stadig en repræsentant for Danmark....
Vi kan alle hygge og more os på hver sin vis (og der er STOR forskel på hygge og drikke igennem til man segner) jeg giver bare ikke en skid for de fulderikker / tosser der skaber sig totalt godnat om det er danskere eller ej og om stedet er Dansk ejet eller ej....

Har jo lige været i Pattaya med min hustru, var rundt og sige hej, og kom hjem meget sent én nat.
Syntes ikke at jeg oplevede noget vildt omkring mig på barerne, skal lige siges at jeg siden november 2010, ikke indtager alkohol mere i Thailand, vil ikke ødelægge mit ægteskab.

@Vandango - undskyld men jeg kan ikke se hvordan indtagelse af alkohol i Thailand kan oedelaegge et aegteskab.

Det skal du såmænd ikke undskylde Hugobørge, men vi taler jo om mere end én genstand.

Tror egentlig også at det samme gør sig gældende i Danmark.

1. Jeg har haft 2 forhold inden mit ægteskab, der til dels blev ødelagt af min dårlige opførsel når jeg
var fuld.

2. Jeg kører vores datter i skole og henter hende igen.

3. Der er ingen i familien der drikker alkohol.

4. Min hustru ønskede en mand der ikke drikker. Har fortalt hende alt jeg lavede i Pattaya.

5. Jeg har desværre fået nervebetændelse i fødder, ankler og hænder, kan så ikke balancere. Cheers

hugoboerge
vandango skrev:

hugoboerge skrev:

vandango skrev:

Amagerdreng skrev:

Det skal du såmænd ikke undskylde Hugobørge, men vi taler jo om mere end én genstand.

Tror egentlig også at det samme gør sig gældende i Danmark.

1. Jeg har haft 2 forhold inden mit ægteskab, der til dels blev ødelagt af min dårlige opførsel når jeg
var fuld.

2. Jeg kører vores datter i skole og henter hende igen.

3. Der er ingen i familien der drikker alkohol.

4. Min hustru ønskede en mand der ikke drikker. Har fortalt hende alt jeg lavede i Pattaya.

5. Jeg har desværre fået nervebetændelse i fødder, ankler og hænder, kan så ikke balancere. Cheers

Det er aerlig snak Vandango.

Dog skal det siges at jeg vil have svaert ved at undvaere en snaps til en sildemad og et stort glas fadoel til resten af det kolde bord plus lidt af det lune.

Det goer mig ondt at hoere om din nervebetaendelse. Haaber det bliver bedre og kan det kureres ?

vandango
Tak! - det kan lindres med medicin, men desværre er det psykofarmaka, men kan godt feste lidt herhjemme, men så bliver det til grillmaden nede i gården. Wink

Atrox
hugoboerge skrev:

vandango skrev:

Amagerdreng skrev:

Are you freaking kidding me ?? Big eyes

hugoboerge
Atrox skrev:

hugoboerge skrev:

vandango skrev:

Amagerdreng skrev:

Are you freaking kidding me ?? Big eyes

No kidding.

Men nu har Vandango givet et utrolig aerligt svar.

Men denne traad omkring den "Ny "ny" dansk restaurant i Pattaya" har bragt os lidt vidt omkring.

Maaske skulle vi starte en traad omkring "Alkoholisme" for her vil jeg mene at dette problem kan oedelaegge aegteskaber, ikke blot i Thailand, men ogsaa i Danmark, osv osv.

Det som naevnes er "indtagelse af alkohol" det betyder vel ikke at man drikker til man segner om ? Jeg nyder da at faa en Linieakvavit til min sildemad nede paa Stalden plus en stor fadoel til resten af det kolde/varme bord. Saa jo jeg "indtager" alkohol men jeg oedelaegger ikke mit aegteskab af den grund.

Hvis vi for eksempel er til en god buffet paa et af de gode hoteller, jamen saa er der tilbud paa en vin buffet. Fruen har da ikke noget imod et glas hvidvin eller to og ja hun "indtager" alkohol men det betyder jo ikke at vores aegteskab gaar i stykker af den grund.

Saa "no kidding".

Atrox
Tjo, det har du måske nok ret i Smile

Det er også et meget vidt begreb når vi bare siger "indtagelse" der skal selvfølgelig medregnes hvor meget og hvor ofte, og hvilke konsekvenser det har osv.

Meen, alkohol ødelægger mange ægteskaber, ikke kun alkoholisme. Det kan såmen være en enkelt brændert hvor en person "kommer til" at være utro, eller noget i den dur.

Og så tror jeg at det er en smule nemmere at "komme til" at være utro i Thailand. I hvert fald hvis man residere i eksempelvis Pattaya Smile

hugoboerge
Atrox skrev:

Tjo, det har du måske nok ret i Smile

Det er også et meget vidt begreb når vi bare siger "indtagelse" der skal selvfølgelig medregnes hvor meget og hvor ofte, og hvilke konsekvenser det har osv.

Meen, alkohol ødelægger mange ægteskaber, ikke kun alkoholisme. Det kan såmen være en enkelt brændert hvor en person "kommer til" at være utro, eller noget i den dur.

Og så tror jeg at det er en smule nemmere at "komme til" at være utro i Thailand. I hvert fald Ddere i eksempelvis Pattaya Smile

I Danmark er der noget der hedder "julefrokoster".

Hvis man er dansk gift og begge er oppe i aarene er det ikke usaedvanligt at den kvindelige del maaske er blevet noget fyldig, saa vil det vaere ret naturligt at den mandlige del bliver "forelsket" i de thailandske skoenheder.

Hvis man er gift Thai saa er der ikke noget med at vaere utro, saa kommer kniven frem og saa er der en vis legemsdel der bliver foder til aenderne.

I det thailandske samfund er det dog accepteret at en Thai mand udover at han har sin "mia luang" ogsaa har en "mia noi". Herudover kan man saa ogsaa have en "gik".

Jeg personligt har min "mia luang" og oensker paa ingen maade at have hverken en "mia noi" eller en "gik".

Atrox
ja du har så evigt ret hugo Smile nu er påske og jul, dog kun en gang om året, Pattayas fristelser er hver dag, hvis man er bosat der Smile

Hmm, jeg vil ikke ligefrem sige at det er accepteret? Thai kvinder (hvad jeg har erfaret) er meget jaloux, og min kone ville aldrig acceptere en mia noi. At det så er en tilstand som ofte sker, er noget helt andet.

Det er vel ikke tilfældigt, at 80% af de vestlige mænd der finder en thai kvinde, har et barn med en thai mand, de ikke længere er sammen med.

milex
Tvivler på der er 80% af vestlige mænd der har et barn med en thai-mand !

Atrox
godt spottet Milex, det er selvfølgelig 80% af thai kvinderne haha. LOL LOL

milex
Desværre virker smileys ikke hos mig. Ellers skulle der have været en stor en :-)

THansen
milex skrev:

Desværre virker smileys ikke hos mig. Ellers skulle der have været en stor en :-)

Jeg går ud fra at du bruger Internet Explorer, og de manglende smileys kan derfor skyldes at siden (www.thailand-portalen.dk) ikke bliver vist i kompatibilitetsmode.

På en dansk IE kan det (vistnok) ændres i menupunktet: Funktioner -> Indstillinger for kompatibilitetsmode

milex
Det har du helt ret i Smile

Men %-satserne er nok ikke helt korrekte Smile - være sig thai/farang eller omvendt.

Har tidligere haft voldsomme problemer med IE og kompatibilitetsmode.

Ja IT er svært Shock

sairung
efter alle disse indlæg kunne jeg tænke mig at høre hvordan maden er på det nye sted og om det er værd at besøge næste gang vejen falder forbi pattaya.Frown

Amagerdreng
Det var så det med den nye Dansk restaurant. Læs selv.
Men de beholder muligvis Copenhagen. vi får nok besked...
https://www.faceb...78?fref=ts
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Spring til debat: