Se indlæg|
Køb af Condo
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 06/11-2014 09:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Hej Zapper Som du selv siger ligger det et stykke væk fra Syd Pattaya,nemlig i et område der hedder Jomtien,som nok ikke har de samme ting som de har nede i Walking Street,men ellers kan jeg ikke se hvad jeg mangler i Jomtien 😃 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/11-2014 14:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Har maaske ikke den store betydning, men alligevel. Undersoeg hvem der har vaeret eller er bygherre paa ejendommen og check bygherres renomme. Her i min Moo Baan er bygherre et stort anerkendt Singapore firma og man skulle derfor forvente Singapore kvalitet fordi management af deres Thailandske afdelling er fra Singapore. Men saadan er det desvaerre ikke i det virkelige liv. Det virker som om at de thailandske medarbejdere har faaet trukket lederne af virksomheden ned paa Thai niveau. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 08/11-2014 18:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Baan Suan Lalana, ja hyggeligt resort lignende område fin pool og stor dejlig altan, og i den lidt mere stille ende. Men kan bedre lide pratumnak, da det ikke er plaget af gennemgående trafik, og trafikken vil kun stige år efter år, husk der er stadig over 50% jord som ikke er bebygget I jomtien. I november bliver jomtien beach road ensrettet som et forsøg, for at se om trafikken glider bedre. Fortæl endelig hvis i ved hvad der kommer i pratumnak ved det nye store marked. Redigeret af hiks d. 08/11-2014 18:43 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/11-2014 18:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Klovn skrev: Hej Zapper Som du selv siger ligger det et stykke væk fra Syd Pattaya,nemlig i et område der hedder Jomtien,som nok ikke har de samme ting som de har nede i Walking Street,men ellers kan jeg ikke se hvad jeg mangler i Jomtien 😃 F.eks er det røv sygt at stå med hustru og 3 små børn i Jomtien. Hvis man tager hjem med de små inden at det bliver mørkt, er Pattaya 100 gange bedre. |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 16/03-2015 13:04
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Hej! Jeg vil gerne sige tak til alle som har bidraget til min viden om at købe en condo i Thailand – jeg tager hjem om godt en uge uden at fået købt nogen condo – mest på grund af baht kurs for tiden. Hjemmefra havde jeg opstillet en række ret høje krav til beliggenhed/ udsigt / pris / ingen ledige byggegrund i nærheden som kunne tage udsigten – jeg har valgt ikke at fravige mine krav. Jeg tog til Thailand med overbevisning at jeg kunne vælge og vrage – da der var rigtig mange Condo til salg ved mæglerne på deres hjemmesider – men det gik hurtigt op for mig at der slet ikke var det store udbud som hjemmesiderne gav udtryk for – mæglerne havde ikke adgang til disse condo og ingen kontakt med ejerne. Ofte var svaret at den lige var solgt eller de kunne ikke komme i kontakt med ejeren – enkelte mægler har dog været ærlige at der var tale om gamle emner som de ikke lige havde fået slettet – men de havde altid andre ”gode” tilbud – det var bare ikke lige noget som lå inden for mine krav. Samme Condo til salg ved flere mægler, men til meget forskellige priser (har set flere) – den jeg var tæt på at købe har jeg fået tilbudt til 1.8 – 1.95 og 2 mill. ved 3 forskellige mægler. Jeg har fået oplyst at de forskellige priser opstår ved mæglerne, den mægler som har den lave pris er den som har kontakt med ejeren og en aftale om at sælge Condo – de 2 andre mægler forsøger at komme med kunde til den mægler som har aftalen, hvor der er plads til en fortjeneste for at komme med kunden. Som tidligere skrevet havde jeg sagt ja til at købe en Condo til 1.8 mill. af en svensker som ikke opholdt sig i Thailand, men efter vi var klar til at gennemfører handelen meddelte svensker, at han alligevel ikke ville komme til Thailand med kort varsel og vi kunne handle. Her for godt en uge siden kom der så en mail fra svensker om jeg ville købe for 1.7 mill. det var ikke helt godt nok med den nuværende baht kurs – men jeg ville godt købe for 1.6 mill – hvilket han tænke over én dag og efterfølgende begyndte at forhandle detaljer ved handlen uden at komme med en rejseplan til Thailand. Tror ikke helt det var gået op for svenskeren, at vi havde ret travlt hvis vi skulle nå at handle inden jeg skulle hjem og vi havde jo en tidligere aftale – kun prisen var justeret – jeg valgte at stoppe handlen, da jeg ikke helt havde tillid til at svensker kunne handle så hurtigt som nødvendigt. Jeg gør et nyt forsøg til efteråret, hvor jeg er meget bedre ”klædt på” til at handle, hvis ellers kursen på baht ikke ødelægger mit budget! Hilsen Flemming |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 17/03-2015 06:56
|
|
Hej fml Lidt uheldigt for dig at kursen,går den forkerte vej,samtidig med at du skal gøre en større Condo-handel. Men så bliver den jo mere værd ! Tror ikke du skal regne med at få din 'Unit' til nedsat pris,bare fordi € / Kr. Ligger underdrejet i forhold til THB / Dollar,sælger er nok ligeglad med hvem der køber,bare han for markedspris,som for tiden er opadgående,så at vente tror jeg ikke på,med mindre du vil vente i årevis og din Condo bare bliver 50 % mere dyr,du skriver selv at du vil vente til efteråret,så må vi håbe du for alle dine ønsker opfyldt,den Condo du har omtalt her på siden er jo i pricipet ikke blevet en krone dyere,da du har fået den ned til 1.600.000 THB,fra 1,800,000 THB,var ikke selv dygtig nok til at forhandle min Condo ned da jeg selv købte i Jomtien til en kronekurs der på det tidspunt var 5:52 i overførsel,jeg fik simpelthen ingen rabat,men hold kæft hvor var jeg glad da jeg stod på landoffice med skødet i hånden,og det er jeg da stædig. Glæder mig til at høre hvordan det går dig og dit køb af Condo i fremtiden. |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 17/03-2015 08:25
|
|
Klovn skrev: Tror ikke du skal regne med at få din 'Unit' til nedsat pris,bare fordi € / Kr. Ligger underdrejet i forhold til THB / Dollar,sælger er nok ligeglad med hvem der køber,bare han for markedspris,som for tiden er opadgående. Det er netto lige afgørende hvem sælger er – med sælger bosiddende i Thailand har du ret er der ikke meget at komme efter fordi bath kursen er høj – fordi penge skal blive i Thailand og sælger vil have markedsprisen for sin 'Unit', men skal pengene ud af Thailand er situationen en anden og det vil være muligt at komme ned i baht prisen – fordi sælger får tilsvarende mere når han sælger baht. Lige nu er der ikke mange køber fra Europa / Rusland det vil alt andet lige få prisen til at gå ned – 'Unit' som jeg også havde kik på nu er nedsat med 100.000 baht. / markedsprisen i baht er ikke stigende, men køber fra Europa / Rusland skal betale mere for det samme. Med den valuta uro der har været her i det sidste halve år – tror jeg det bedst lige at have lidt tålmodighed og afvente en mere stabil periode hvor kursen ikke svinger så meget som nu. Hilsen Flemming |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 17/03-2015 09:23
|
|
Hej Flemming Det kan selvfølgelig kun blive et rent gætværk om kurser går op eller ned,eller om prisen stiger på boligmarkedet i Thailand,jeg er selv tilbøjelig til at tro det hele bliver lidt dyere...desværre,men når det så er sagt er jeg sikker på du gør det rigtige...is i maven er for det meste en god ting,og Din Condo løber jo'ingen steder det er i sidste ende din beslutning hvor og hvornår du vælger at slå til,og jeg kan høre at du har sat dig godt og grundigt ind i tingende,det betyder du er blevet klogere og bedre polstret til dit fremtidige køb,jeg vil ihvertfald ønske dig alt godt med din 'Jagt' Med venlig hilsen Frank Johansen |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 25/08-2015 17:12
|
|
Hej! Jeg fik ikke købt condo sidste gang i Thailand og nu skal jeg snart af sted igen og forsøge at gennemfører et køb og har fået kik Park Lane i Jomtien som jeg ikke kender – hvad kan i sige godt og skidt om Park Lane? Hilsen Flemming https://www.youtu...MD_uiNOhP8 |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 25/08-2015 17:51
|
|
fml skrev: Hej! Jeg fik ikke købt condo sidste gang i Thailand og nu skal jeg snart af sted igen og forsøge at gennemfører et køb og har fået kik Park Lane i Jomtien som jeg ikke kender – hvad kan i sige godt og skidt om Park Lane? Hilsen Flemming https://www.youtu...MD_uiNOhP8 Kender et par stykker der bor der,alt iorden dejligt sted,og med priser fra 1,7mio Bath kan alle være med,håber du denne gang finder den Condo du leder efter ! |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 25/08-2015 20:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Klovn skrev: fml skrev: Hej! Jeg fik ikke købt condo sidste gang i Thailand og nu skal jeg snart af sted igen og forsøge at gennemfører et køb og har fået kik Park Lane i Jomtien som jeg ikke kender – hvad kan i sige godt og skidt om Park Lane? Hilsen Flemming https://www.youtu...MD_uiNOhP8 Kender et par stykker der bor der,alt iorden dejligt sted,og med priser fra 1,7mio Bath kan alle være med,håber du denne gang finder den Condo du leder efter ! 1,7 mio det lyder lidt pebret. Jeg har selv kigget lidt på stedet. På denne side findes der lejligheder i Park Lane fra 1,35 mio. Og lejepriser fra 10.000 bath. Så måske kunne du prøve at leje en billig lejlighed i en periode for at teste området og beboelsen. http://www.thaipr... |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 25/08-2015 21:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
park lane nej tak ubrugelig lille altan, tjek i stedet paradise park samme bygherre 10 sekunder gang fra park lane og helt nyt![]() |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 26/08-2015 19:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
giv dig god tid, der er en masse projekter som snart er færdige, så der vil komme meget mere til salg. Det vil presse priserne negativt. Kina økonomi er meget ustabil, og kan brede sig til resten af asien De næste 3-6 måneder er afgørende. olie prisen er rekord lav og presser speciel rusland. thaierne vil også få lavere indtægt. Der ingen tegn på priserne skulle stige! På kort sigt. Men kriser stopper på et tidspunkt lige som det er sket denmark. Ja det vil være godt at leje først, og køb med altan i skygge siden, ellers blir du stegt På din altan. Jomtien beach er under en total renovation, det kun et extra plus. hvor lydt er der ind til naboerne nu efter firmaerne er gået over til tynde gasbeton blokke, hvad med swimming pool er den varm nok, da der ikke er så meget sol pga. Bygningerne.??? Redigeret af hiks d. 26/08-2015 20:04 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.