Se indlæg
 Udskriv debat
færre russere
Mc laren
der fik i sku ramt på migGrin

farao54
GAMBIT skrev:

maik skrev:

Mc laren skrev:

der er nu intet der slå en russer på 46 kg og langt lyst hårSmile

Jo, en thai på 45 kg og langt sort hår ;-)

Lyder pædofilt

Min kæreste er 42 og vejer 45kg. Ikke meget pædofilt over det.

GAMBIT
farao54 skrev:

GAMBIT skrev:

maik skrev:

Mc laren skrev:

der er nu intet der slå en russer på 46 kg og langt lyst hårSmile

Jo, en thai på 45 kg og langt sort hår ;-)

Lyder pædofilt

Min kæreste er 42 og vejer 45kg. Ikke meget pædofilt over det.

Satme om min kone ik os vejer 42.5 og hun er 31 - indtil videre færrest i Kg indenfor samtalen haha, der kan man bare se Smile

- Havde det været i danmark havde det ikke bare lydt pædofilt men højst sandsyneligt været det.

GAMBIT
farao54 skrev:

Ah.. come on... er selv i Pattaya i disse dage. Og har været her samme periode i mange år. Der er KLART færre russere... OG de fleste af dem er familier og eller rolige. Dermed ikke sagt at de opfører sig pænt. For de har intet begreb om at opføre sig pænt. Men budskabet er at du tydeligt kan mærke et fald. Men også jeg ønsker mig tilbage til 2009 niveauet..:-)

Man kan vel håbe på at den bliver ved at falde og det bliver mindre end i 2009.. Og det er ikke engang en egoistisk tanke, men bedst for alle.

milex
vandango skrev:

milex skrev:

Baht'en følger skam ikke USD.

Dok. kan findes her hvis man gider:

http://www.oanda....cal-rates/

Man kan altid ærgre sig bagudrettet - men nyttesløst.

Man kan også spå om fremtiden - men nyttesløst.

Men enhver er jo salig i sin tro Angel

Hmmm Milex - brugte dit link fra starten af maj og frem til nu.

Bathen og dollaren ligger lige så stabilt som kronen og euroen, det viser da at bathen siden maj måned har fulgt dollaren eller omvendt. :-)

@vandango - så gå lidt længere tilbage i tiden - og du vil se en forskel Wink

@kim - Euro og dkk følges ad - med max 2.5% udsving. Og Den Danske Nationalbank griber typisk ind langt før man når denne grænse.

@js - hvis 'ca. 1.200.000 mio' russere skulle have været turister i Thaland pr. år - ville det svare til at alle russere besøgte Thailand ca. 6 gange årligt - inklusive Putin. Næppe tilfældet. Undskyld - kunne ikke lade være Smile

Kim Ludvigsen
milex skrev:@kim - Euro og dkk følges ad - med max 2.5% udsving. Og Den Danske Nationalbank griber typisk ind langt før man når denne grænse.

Det var jo sådan set det, jeg skrev.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
milex
@Kim - ja, jeg beskrev blot tilladte udsving. Som du åbenbart var usikker på.

Fc
Situationen på Phuket i dag 9 jan 2015, er meget færre russere end jeg har set længe, var i Patong for et par dage siden, der var de heller ikke så synlige.
Men generelt er her ikke så mange turister, som andre år på denne tid, vi er kommet her i 15 år.
Første gang vi havde flere sæder i flyet og kunne brede os, jeg tror der var mere end 50 tomme sæder, på afgangen med Thai fra Cph direkte til Phuket. behagelig tur.
Efter strandene er ryddet for stole og parasoller, er der så småt kommet gang i handlen på stranden, der må åbenbart ikke stå noget permanent, der var folk fra Militæret på Karon i går og opmåle til Parasoller, som vi hørte ville blive opsat i næste uge, men ikke solbrikse.

Isan
Det er ikke godt for de lokale at der er færre russere men godt for andre rejsende , da de er mildt sagt en pestilens for andre turister , var for 2 uger siden i bkk , og der kunne man godt se forskel på antallet af russere , var 3 uger i Vietnam inden hvor der også var stor forskel på antallet i forhold til 2013 . antallet må gerne falde da de er meget støjende og hensynsløse .

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

hiks
Fc skrev:

Situationen på Phuket i dag 9 jan 2015, er meget færre russere end jeg har set længe, var i Patong for et par dage siden, der var de heller ikke så synlige.
Men generelt er her ikke så mange turister, som andre år på denne tid, vi er kommet her i 15 år.
Første gang vi havde flere sæder i flyet og kunne brede os, jeg tror der var mere end 50 tomme sæder, på afgangen med Thai fra Cph direkte til Phuket. behagelig tur.
Efter strandene er ryddet for stole og parasoller, er der så småt kommet gang i handlen på stranden, der må åbenbart ikke stå noget permanent, der var folk fra Militæret på Karon i går og opmåle til Parasoller, som vi hørte ville blive opsat i næste uge, men ikke solbrikse.

Det lyder godt hvis der er færre mennesker, jeg synes thailand er ved at være overrant af mennesker, så blir det også nemmere at finde et godt hotel i højsæsonen, i pattaya er trafikken fuldstændig håbløs. Fra jomtien til pattaya holder bilerne i evig kø, og så ta russerne alle vores thai piger!!.ha
Redigeret af hiks d. 10/01-2015 22:38

farao54
hiks skrev:

Fc skrev:

Det lyder godt hvis der er færre mennesker, jeg synes thailand er ved at være overrant af mennesker, så blir det også nemmere at finde et godt hotel i højsæsonen, i pattaya er trafikken fuldstændig håbløs. Fra jomtien til pattaya holder bilerne i evig kø, og så ta russerne alle vores thai piger!!.ha

Sludder. De tager ikke pigerne. De fleste bringer selv kvinder med hjemmefra.
trafikken i Pattaya er ikke russernes skyld. Kineserne lader sig transportere i kæmpe Busser som alle skal stoppe for at læsse hele pakket af, og dernæst parkere bussen på vejen, så der kun er en vognbane. Desuden er det specielt krydser ved VC Hotel der er problemet da en taxi blokerer for hele trafikken når folk skal af, samt alle de tværgående køretøjer fra vvs og walking Street.
men ellers er vi enige om at der er for mange russere. Det er dog væsentligt bedre i år. Men hårdt for thaiernes indtjening da de ikke går på bar og ,massage i samme grad som før. 7.11 tjener dog stadig flot på dem. :-)

hiks
Det var blot sjov med pigerne. jo flere turister jo mere trafik, uanset om du er jøde, kineser eller russer.

Det går rigtig skidt i rusland, de har lige fået nedgraderet deres kredit værdighed til det næst laveste, det ser ud til at alt vil blive være.

Jeg rejser meget rundt, jeg synes faktisk kun det er jomtien og pattaya der er overrant, jeg føler de fleste russer søger mod dette område.

jeg føler der er ca. 40% russere i jomtien nu, eller hvad mener du??, det undre mig hvorfor vælger så mange jomtien, er det pga. det er billigt???, selv de unge russiske pigerne foretrækker jomtien, for jeg ser ingen unge piger fra denmark, sverige norge osv.

farao54
Enig. Trafikken bliver værre jo flere turister der er. Jeg nævnte blot den primære årsag:-).
Jeg ser lige for tiden en håndfuld unge piger fra hhv Danmark, Sverige og Norge her på mit hotel i jomtien. Så det passer ikke. Forlydender siger at mange af de unge russiske piger er her for at konkurrere med de thai piger du ser på barer og gaden. :-)
Fint at deres kreditvurdering er sænket. Mere af den slags:-)

Amagerdreng
Kære i to..
Russiske piger/damer er der masser af i Pty (men ikke kun russere også fra andre baltiske lande)(Ved faktisk også hvor en stor del af disse bor) og ja for at kæmpe om visse af de mænd der kommer i Pty.. I har sikker begge gået en tur på WS og måske lagt mærke til de Russiske barer der er skudt op bla der og de skal jo bruge damer og som selvfølge bruger de i flertal piger/damer fra eget land eller omkreds. Med prisen for disse damer/piger kan du få 3-4 små søde thai i stedet for.
@farao54 soi VC har altid været et stort kaos af biler - busser og muslimer det er jo kvarteret hvor sidst nævnte hører til. Lad bare det store flertal af disse blive der..
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

vandango
Amagerdreng skrev:
Med prisen for disse damer/piger kan du få 3-4 små søde thai i stedet for.

Tak - det var alt jeg behøver at vide. Wink

hiks
bor i jomtien, der kommer masser af unge russiske kvinder, så mange så de kan umuligt alle arbejde på walkstreet, også stranden omkring pratumnak er propfyldt med russisk kød, i alle aldre.

Vi enige der er alt for mange turist busser på strandvejen, det ville være dejligt hvis strandvejen blev lukket for biler efter kl.19.

Koster en russer virkelig 3-4 gange så meget så må hun bestemt være lækker sag.

Amagerdreng
@Van - du skal alligevel ikke spille med de store piger - du har jo din lille drømmepige (igen). O-)
Der står ingen steder at alle pigerne arbejder i disse barer men nogle må jo gøre det...Om hun er en lækker sag er vel sagen totalt ligegyldigt-prisen er prisen men klart visse ser sikkert pisse godt ud men det er jo op til kunden at tænke det når du/han ser hende.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

farao54
Havde hørt at de var dyre, men godt med en øjenvidneberetning hehe.
i øvrigt kan vi tilføje her fra Pattaya at de sidste 3 dage har der ikke været mere end maksimalt 1 par russere med Bath bussen mellem Pattaya og jomtien. Det har jeg ikke oplevet siden invasionen startede. Glæder mig til statistikken for december og januar er klar:-)

vandango
Amagerdreng skrev:

@Van - du skal alligevel ikke spille med de store piger - du har jo din lille drømmepige (igen). O-)
Der står ingen steder at alle pigerne arbejder i disse barer men nogle må jo gøre det...Om hun er en lækker sag er vel sagen totalt ligegyldigt-prisen er prisen men klart visse ser sikkert pisse godt ud men det er jo op til kunden at tænke det når du/han ser hende.

Ha ha - Stickman skrev for nogle år siden om et russerbesøg på bar i walkingstreet.
Det var både dyrt og plat, pigerne ville have penge når bare de slog en prut for kunderne.

Skeptikeren
Dette tyder på at blive en endeløs diskussion. Alt afhænger jo som bekendt at øjet der ser, og ikke mindst hvor i Pattaya og på hvad tid af døgnet man oplever de færre russere.

Mine observationer daglig siden jeg blev fastboende i 2003 er at tallet ikke er faldet nævneværdigt, (jeg giver ikke ret meget kredit for Thai statistikere!)

Det jeg rent faktisk kan konstatere er, at russerne har flyttet til andre hoteller, meget billigere steder, bruger i størst mulig omfang Kho Larn som badested og dagligt ophold. Som skrevet før, de kommer ude fra de Soi omkring Pattaya Park,tager på forskellig måde ind til Bali Hai Pier, fra tidlig formiddag til de tager retur sidst på eftermiddagen. Om aftenen spiser de i russerbarerne ved Soi Pattaya Park eller på de små guesthouse i gaden.

Prøv at Google Earth og tag så en tur op og ned af gaden, så vil I se at der kun er ganske få thai navne, alt er russisk.

Prøv at se ude på Tepprasit Night Marked. Tusindvis af russere hver eneste aften og ikke ret mange på det normale marked i Soi Buakao.

Prøv at se ude på Big C på 2.rd, tusinder af russere, samme i Dot.Com.

Men det er rigtigt at 7/Eleven tjener styrtende med penge, og Mr. Thaksin gnider sig i sine fede buttede fingre. Han var nemlig så forudseende at blive storaktionær i kæden lige da han blev udnævnt til chef for regeringen. Han udstedte straks et dekret til alle guvernører at kæden ikke måtte stilles hindringer i vejen for udvidelser, så derfor så man i de følgende år at at der kom til at ligge butikker side om side i hele Thailand, uanset om der var befolkningsgrundlag eller ej, derfor skiftede de ustandselig ejere, især da Family Markt kom på banen.

Kan fortælle at sønnen fik job i Family Markt og var med da den første shop åbnede i Soi Pattaya Park, den første dag omsatte de for godt 1 million Baht udelukkende til russere.

Svoger fortæller at alle taxidrivere er dødtrætte af dem, de vil ikke betale prisen, mange stikker af, lader som om at de vil betale og så smider de 10 Baht ind af vinduet for måske 6 personer og så løber de væk. Derfor stopper taxierne ikke for nogen der blot tilnærmelsesvis ligner russere. Man diskutere problemet næsten dagligt med City Hall og BiB, men indtil nu ingen løsning.

Og jeg kunne skrive side op ned om problemerne men orker det ikke, men prøv nu at gå tidligt i seng og kom så med åbne øjne om formiddagen så kan i natteravne se sandheden.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Spring til debat: