Se indlæg
 Udskriv debat
Militærkup på vej i Thailand ? Thailand i undtagelsestilstand !
lindegaard
tomu skrev:
Jeg er ikke helt med.. Hvorfor skulle kronprinsen ikke være arvetager?
Er der kræfter i Thailand, som arbejder for noget andet?Frown
Ved godt at han ikke er populær som sin far, men alligevel...

han har en lidt blakket fortid, og skulle eftersigende ikke være den hurtigste knallert på molen, snarere lidt af en playboy, der var vel en årsag til at han blev sendt til udlandet i en årrække....Wink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

lindegaard
må give Suk ret her, det er også min kones bedste bud...Wink

jesperfrb
Kan da lige fortælle at www.bangkokpost.com er op og kører. med masser af kommentar på militær kuppet.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Suk Rak Ning
Fra New York fordømmer Per Stig Møller kuppet og kalder det bananstats-agtigt., jamen 1000 tak for det P.S.M.........

Underlig udtalelse......Der er vel ikke meget " Banan " i at der nu bliver ryddet lidt op...........eller hva' ?

Suk............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

nicefarang
Jeg tror ikke Per Stig har det store indblik i Thailands kultur og historie.

tomu
Suk skrev:
Fra New York fordømmer Per Stig Møller kuppet og kalder det bananstats-agtigt., jamen 1000 tak for det P.S.M.........

Underlig udtalelse......Der er vel ikke meget " Banan " i at der nu bliver ryddet lidt op...........eller hva' ?

Suk............Cool

Det var nok mere den udemokratiske løsning til problemet han hentydede til

rinpoche
Præcis tomu,
det er da så bananstats-agtigt som det nu engang kan blive.
At Thailand så har en lang tradition på at lave "rokader" på denne vis, gør vel ikke at det skulle være ok.
Hvis det samme skete herhjemme, hvad så.

mht kronprinsen går der vedholdende rygter om at han har pådraget sig en sygdom der ikke just er køn. Så har jeg vist ikke sagt for meget.

mvh
rinpoche

Webmaster
Tilbage i 1991 var jeg værnepligtig med hans søn Esben.

Esben, i øvrigt en flinker fyr, ville dengang gerne være MP'er.
For at blive MP'er skal man som bekendt have et perfekt syn, det betød at undertegnede og en masse andre ikke kunne blive det pga. vores øjne. Sjovt nok kunne Espen som også brugte briller få den kringlet igennem. Tilmed så havde Esben et par briller hvor man kunne bruge glassene som hinkesten da de var ligeså tykke som hinkesten.

Det er sgu' svært at lade være med at tro på at faren ikke havde en finger med i spillet..... Det var i hvert fald den følelse vi andre på stuen sad tilbage med. Og hvordan det gik Esben senere hen fandt vi aldrig ud af.
Redigeret af Webmaster d. 20/09-2006 18:31
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
Nepotisme? I danmark? Neeeej Grin
Her er vi alle lige, øhhh, måske nogle er mere lige end andre som antydet i dit indlæg.Wink

mvh
rinpoche

tomu
I nyhederne ser man folk lige frem klapper af soldaterne.. Det har jeg en vist forståelse for, når befolkningen(ved ikke hvor mange procent) har været så frusteret med Thaksin på det seneste. Når man vender tilbage til dagligdagen igen, så tror jeg de fleste vil indse at demokratiet muligvis er i fare.. Hvad sker der hvis den næste regering ikke kan gøre militæret eller for den sags skyld befolkningen tilfreds? endnu et kup?Sad jah, det er min mening. Det vil muligvis være anderledes, hvis man selv bor dernede og oplever de problemer som de gøre
Redigeret af tomu d. 20/09-2006 18:50

rinpoche
Befolkningen der klapper er vel i sagens natur befolkningen i Bkk, der aldrig har været en stor fan af Thaksin.
Men nu udgør denne befolkning jo ikke ligefrem majoriteten af Thailand.
Der blev også klappet bravt fra flere sider, da amerikanerne rykkede ind i Iraq, men noget tyder på at klapsalverne sidenhen er forstummet.

mvh
rinpoche

Webmaster
Tomu, der har været rygter om at 80% af befolkningen støtter op om kuppet. Om det så er propaganda-tal eller et realt tal ved jeg ikke.

Der er i hvert fald én herhjemme som er glad.
Redigeret af Webmaster d. 20/09-2006 18:52
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
rinpoche
hej Kim,

Det er godt nok hurtigt at de har fået en gallup-undersøgelse i gang Smile
Der er så een herhjemme som ikke er spor glad, og det er ikke mig.
Men thailand er jo også et stort land med befolkningsgrupper med modstridende interesser.

mvh
rinpoche

jesperfrb
Jeg kender til flere der er meget glade for det der er sket, om det så er sket på den rigtige måde, er en anden sag. Men jeg ved Thaksin heller ikke kom til magten på den rigtige måde. Kender flere der fik 200 bath for at stemme på ham, andre fik flere penge for at have hans valgplakater på deres huse. Den fremgangsmåde er jo heller ikke just demokratisk.

Jeg er heller ikke sikker på at folk ude i landdistrikterne følger med i hvor korupt Thaksin er/har været. De ser kun på den støtte som har givet, og den har egentlig ikke været så stor rent økonomisk set. Men selv små beløb er jo mange penge, hvis man ikke har nogle og det er det folk har følt som støtte. I vesten ville vi kalde det bestikkelseShock

rinpoche
Det er så sandt som det er sagt Jesper,
MEN der er ikke een før ham der ikke tilsvarende har købt stemmer på samme vis - eller vel rettere forsøgt på det, for der er jo ikke just nogen garanti, med mindre man udfylder stemmesedlen for dem.
Hvilket selvfølgelig ikke gør det mere rigtigt.

mvh
rinpoche

jens
Ja det vil være synd at påstå at thaierne har forstået de helt grundliggende ting i et demokrati,men jeg tror det bliver en mangeårig proces.
Flertallet dernede har jo nogenlunde den samme indstilning til politik, som resten af livet
Hvad der sker imorgen bekymrer vi os ikke om idag
Men de finder jo nok ud af hvad Thaksin består af når de skal til at betale den udlandsgæld som han har stiftet til at finansere den forbrugsfest som de har haft hans regeringstid.
Jeg kender ikke lige beløbet men det skulle være stort efter hvad jeg har hørt.

Jens

total
Nå det nu skulle være - så stort tillykke til Thailands befolkning - en udemokratisk måde at komme af med en der var mere til "demokratur" end demokrati - her i Danmark kaldes det "et silkekup" uden løsning af et eneste skud og uden tab af menneskeliv.
Håber kuplederen holder hvad han lover - snart et demokratisk valg.
Der tales om kultur og specielle forhold m.m. - Demokrati har kun et ansigt.
Pfft

rinpoche
Yes, og den nuværende situtation har intet med demokrati at gøre.
Og som man siger: Man ved hvad man har, men man ved ikke hvad man får.
Håber ikke de har gjort i nælderne.

lindegaard
det har da aldrig været nogen hemmelighed at der er blevet købt stemmer... det har altid været sådan.. håber heller ikke de har gjort i nællerne.. i de 18 år jeg er kommet der har der ikke været nogen bedreWink

jesperfrb
Lindegaard, jeg er ikke enig, jeg tror ikke Thaksin har været bedre end de andre, men heller så meget værre, det er tiden der har gjort det bedre for Thailand, ikke de skiftendene regeringer. Thaksin har har bare lavet Thailand til sit eget store tagselvbord, og det forager mig, passede loven ikke lige til ham ændre man den da bareShock

Justitsministerens søn blev skudt på et diskotek, hvad gør man, lukker alt klokken 01.00, også på alle turiststederne, for så føler han man har gjort noget. Året efte rfaldt antalet af turister med næsten 20%, og mere end 80000 thai blev arbejdsløse( Tallet er fra Bangkokpost).

Jeg har mange flere eksempler på hvordan "Thai Rak Thai" har misbrugt deres regeringsmagt på det groveste i Thailands navn, for det bedste for Thaierne.

Så jeg er ikke enig i at Thaksin har været godt for Thailand, tværtimod. Også glemte jeg udlandsgælden som tidligere er nævnt her i tråden, den skal jo betales tilbageShock

Og jeg tror ikke Thaksin har tænkt sig at hjælpeSmile

Det var ikke noget angreb på nogen her på siden, jeg kan bare ikke lide ham og hvad han har gjort ved ThailandAngry
Redigeret af jesperfrb d. 21/09-2006 00:43

Spring til debat: