Se indlæg|
you tube com lukket
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 09:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
er det militæret der har magten eller ej loc??? og du sidder vist i en badeby loc hvor alt åbenbart er cencureret da alle uden for thailand ved at valget ikke kommer til oktober, men det har de nok glemt at fortælle thaierne og derfor ved du det ikke. der sakl først laves en ny grundlov og den når ikke engang at komme før oktober så skal den til afstemning og derefter kan der komme valg. ja han betalte 500 pr. stemme, men da der var demonstrationer mod taksin fik folk 500 bath pr. dag for at møde op, er det badre?? dette skrev jeg om for 1 års tid siden. så må du lære lidt om geografi loc, hvor mange bjerge er der i prasat og surin området. jeg fatter ikke dine angreb som er så personlige, hvorfor kan du ikke diskutere uden at skulle blive direkte modbydelig, du ville ikke kunne komme i prasatområdet nu hvis jeg fortalte dem derude hvad du mener om folk fra det område, hold dig til diskutionen i stedet. til tuktuk, mener du at priserne ikke er faldet på afgrøderne og dyerne i thailand?? og du skriver jo at det ikke var en fair måde taksin kørte sine valgkampe på, det er da at svine thailand til, det er jo bare oppositionen der gør det modsatte og lidt mere til lige nu. og jeg ved ikke hvad min kone ville vælge hvis der var valg lige nu, da jeg ikke kender hendes politiske holdning hvis hun overhovedet har en, men hendes forældre stemte thai rak thai ved sidste valg, meget imod hendes og mine holdninger, men der var jo heller ikke andre der stillede op, jeg tror slet ikke min kone gider stemme ved et valg men det er så hendes valg og det skal hun have lov til. men at sige jeg ikke ved noget om landet er for sygt. hvad skulle gøre dig mere videne end mig?? prasat |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 29/04-2007 09:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Prasat hvem siger at du ikke ved noget om landet ??? du lægger ord i munden på folk, men det betyder åbenbart ikke noget eller hva ?? Jeg siger at du sidder at fører dig frem som om du har boet i landet i hele dit liv, og fører dig frem som om du kender alle.... lad os kigge på realiteterne.... du har en kone der kommer fra landet i Isaan her er der vel max. 500 menesker i umidelbar nærhed som du har kontakt med/til, det er ikke det samme som de knao 63 mill. menesker der lever i Thailand... At du giver den nuværende regering skylden for at afgrødepriserne, og noteringerne er faldet skylder viser bare hvor meget til grin du er.....!! kunne det tænkes at der lå nopget andet bag ??? At skrive at Taksin ikke spillede med rent mel i posen er at svine Thailand til, så er der da et eller andet du har fået forkert med morgenkaffen..... du må jo være syg, manden er bundråden, og jeg kender personligt de første 1000 menesker der er glade for han er væk, også folk på landet.... som loc skriver er der forskel at gæste landet som turist og så bo her fast, man oplever tingene på en anden måde.....!! måske skulle du tænke lidt over det, og så ellers kigge lidt på overskriften (den i toppen af hvert indlæg,) og prøve at komentere det det hele handler om i stedet for at sidde og komme med alle mulige åndsvage påstulater som du ikke har en skid hold i.... |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/04-2007 09:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Prasat, ja, det er militæret der har magten - Og dog ikke. Reelt er det kongen der har. Kongen kunne bede militæret pakke sig og rejse syd på. Som tuk tuk også nævnte, er det jo ikke første gang dette sker. Mener det er 13 gange siden 1974? Og, der ER da forskel på at give folk penge for at deltage i en event, og så for at give dem penge for direkte at sætte en mand på magten over et helt land. Nu var min kommentar om bjergstamme ikke ment bogstavligt som der var bjerge i Surin, men da du ikke kan adskille tingene, skal jeg nok lade mine indlæg være med bogstavlige og koncise i fremtiden. Pointen var, at du næppe ved hvordan et helt land føler, fordi at den lille befolkningsgruppe der bor i det område du nævner, føler på en bestemt måde. Er vel det samme som hvis en landsby i Sønderborg hader Anders Fogh - Så må alle i landet jo føle det samme - Eller hva. Jeg taler ud fra posen som du gør, og når du henskriver tuk tuk og jeg til at være nogle udvidende langtidsturister der ikke kan se ud over de bekvemmeligheder der følger med en besøgt badeby, så tager jeg da til genmæle og pointere hvordan du så står. Du har viden fra en lille bitte del af befolkningen der ganske sikkert alle sammen har samme opfattelse da der kan kastes en sten fra den ene ende og til den anden. Mht. til kommentar om hvorfor tuk tuk skulle vide mere end dig - Tjae, måske fordi han bor her? Og ikke blot har sine informationer fra en håndfuld mennesker ude på landet der ikke længere bliver bestukket af Taksin? Måske SKULLE du starte at læse aviser eller se Thai Tv. Det er ikke 100% sandhed og uddybende information man får fra udenlandske medier (her kan jeg nævne eksemplet om det med youtube hvor der bare blev nævnt at kongen blev sat i forbindelse med nogle sko). Det er klart at nogen havde det bedre under Taksin. Andre havde det værre. Men pointen er, at man ikke kan have en mand på magten der frem for alt laver love til fordel for sig selv, og så vidt muligt skraber penge til side til sig selv og sin familie. Manden var skidt for den Thailandske økonomi, og sådan er det... Redigeret af Locturian d. 29/04-2007 09:37 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 09:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
det du skriver er at man kan godt læse ud af mine meninegr at jeg har dem fra formiddagsaviserne i danmark, når jeg så siger jeg ikke læser aviser, er det derfor jeg ikke har nogen viden. hvad mener du egentlig. det er da utroligt så stor en omgangskreds du har 1000 mennesker er ret mange. hvorfor prisen på dyr og afgrøder falder ved jeg ikke, men jeg ved det er et stort problem og jeg kan se at diktatoret ikke gør noget for at rette det op i form af økonomisk støtte til bønderne som den forrige regering ville have gjort og som vi gør i EU men lad det nu ligge for det ved du sikkert også meget mere om end mig, hvor er det jeg skriver at jeg kender hele landetog føre mig frem, jeg skriver om mine holdninger og dem har jeg lov at have, det hele startede da jeg satte spørgsmål til om hvad kongen har gjort af så fantastiske ting siden han skal have Buddha status, det har har gjort er nok at han har sikret sig sin søns overtagelse af tronen, men det ved du jo nok også mere om end mig. Taksin havde nok de bedste sende tider, under valgkampene, men nu er thailand bygget op på en sådan måde at jo flere penge du har jo mere magt kan du købe dig til, dette kan du ikke lide så er det vel at tale negativt om landet, eller havd vil du så kalde det. er det fair at man kan slå et andet menneske ihjæld og ikke komme ind og side mere end 3 dage for derefter kunne betale sig ud fordi man har de rigtige kontakter?? og der er vel en årsag til at muslimerne gør oprør i syd, landet har så mange problemer så i mine øjne er den konge der sidder ikke sin opgave voksen, men det er min mening, og sikkert ikke din. prasat |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/04-2007 09:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Ja det lader til, man skal bo i landet, så kan man jo udtale sig om det, hvis altså man har samme mening som makkerparet. Og den viden i har opbygget tager desværre os andre dødelige mange år at lære. Så hatten af for jeres fantastiske indlæringsevne. Men en enkelt sidebemærkning, Cuba er et kommunistisk et parti system og ikke et militærdiktatur. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/04-2007 10:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
spændende læsning herinde. Jeg vil bare sige at dem som opholder sig i Thailand enten fuldtid eller deltid ved at her er det " TING TAGER DEN TID TING TAGER" Der sker nok noget i Thailand på et eller andet tidspunkt. Og vi her inde på DTW kan bare kigge på. Længere er den ikke.. Men jeg hygger mig nu når jeg læser jeres meningsudvekslinger..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 29/04-2007 10:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
men det er min mening, og sikkert ikke din så langt har du ret, og jeg håber for dig at din kone ikke finder dine indlæg for stødende, men det kunne jo være at du "glemte" at fortælle hende om dem, altså lavede dit eget lille censurbureau....![]() at jeg 1000 menesker i min omgangskreds, ja jeg vil skyde på at jeg jævnligt ses/snakker med over 2000 menesker i forskellige sammenhæng, folk fra hele landet, det er det der sker når man lever og arbejdet i landet og har en omgangskreds og ikke bare gæster en landsby en gang imellem.... hvis det kan intresere dig har jeg lige været til min kones fætter bryllup hvor de havde over 3000 gæster.... så jo jeg har over 1000 menesker jeg kan referer til som synes at Taksin var en skidt karl der bare skulle pakke sig.... har du også et problem med det ???? Jeg er mere end sikker på at du har en elevator der ikke kommer helt op til penthousen, men lad nu det ligge, jeg har mine meninger og mit forhold til Thailand, og du har dine "meninger" det bliver vi vist aldrig enige om, komenter nu i stedet det tråden handler om...... Tag du bare til Isaan og spænd ploven for vandbøflen og hyg dig der, men husk lige på at der er mange menesker i Thailand, og ikke alle synes at kongen er umoden og dårlig, eller at Taksin var en god fyr, jeg tror du glemmer de 49 % af befolkningen der rent faktisk gad at stemme selvom de viste at valget nok ville blive annuleret de stemte blankt da de ikke delte dine synspunkter.. de lagde deres lid til Kongen...... er der mere du vil vide kan du sende mig en PB, da jeg synes tråden nu skal handle om det tråden er til for....!! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/04-2007 10:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, det er altid populært ![]() Bare se hvor lang tråden er blevet........ Og så kan jeg se, at det anbefales at se thai tv for at få faktuelle oplysninger om de lokale forhold. Det kræver jo ligesom at man har forudsætningerne for at forstå thai tv, og hvor mange i denne tråd har det? ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 29/04-2007 10:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Ja det lader til, man skal bo i landet, så kan man jo udtale sig om det, hvis altså man har samme mening som makkerparet. Nej men det kan virke gøre mig gal at man sidder og tror man kender alle facetter når man sidder hjemme i dagligstuen i Søborg eller i landskrona og tror man ved alt hvad der foregår når man ikke selv sidder i det......... Men en enkelt sidebemærkning, Cuba er et kommunistisk et parti system og ikke et militærdiktatur. Difiner lige den, hvor mange kan man stemme på, og hvor er opositionen ?? hvis ikke du ved det skal jeg sige dig det.... i fængsel,dræbt eller flygtet til andre lande, såvidt jeg ved er der ikke den store flygningenstrøm fra Thailand !!! Smut du hellere ind i din egen lille tråd og puds din såkaldte glorie for lille Ole laver jo aldrig noget forkert vel......???? Redigeret af tuktuk d. 29/04-2007 10:15 |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/04-2007 10:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Ja der er sgu nok ikke mange andre end Fidel at stemme på![]() Men jeg forstår nu thaitv , men utrolig kedligt at se på.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 10:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
nej jeg har ikke noget problem med hvad du og dine 1000 venner mener tuktuk og som jeg også skriver er hen ikke min kop te. det er da imponerende at du kan nå at tale med 3000 mennesker til et bryllup, det må have været nogle dybdegående samtaler du har haft med dem. og til dig loc er det okay jeg stikker dig en på skrinet hvis jeg har gjort det 13 gange før?? og er det okay at den nuværende regerinks leder gør sig til overdommer over for taksin og sige han for 50 år i skyggen hvis han kommer til thailand for majestætsfornærmelser, jeg kan sku godt forstå han bliver væk og det er nok også bedst for thailand at han gør det. prasat |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/04-2007 10:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Som tuk tuk også pointere, er der ikke meget komunisk parti system over Cuba. Kina er komunistisk. Og der kan du stemme på andre. Der findes kun én at stemme på, på Cuba - Og det er Hr. Castro. Prasat, du kan godt stikke mig en på skrinet, og forsøger at give mig 12 mere, men jeg tvivler på at du kan rejse dig igen efter den første ![]() Men nej - Nu er Thailand lidt mere bombastiske i den måde de gør tingene på. Det var jo ikke ligefrem voldeligt det magtskifte - Ikke et eneste skud blev affyret. Taksin har lænset statskassen for MILLIONER, han skal ikke bryde sig om at komme tilbage - Eller jo, hvis han lægger alle sine penge til det Thailandske folk først... |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 10:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg mener ikke jeg kender alle facetter det mener jeg heller ikke jeg giver udtryk for tuktuk. jeg sætter bare nogle ? til hvad det er der foregår i landet som jeg ved sker. prasat |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 10:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
frostod du den med de 13 på skrinet loc?? men hvis taksin nu havde været landet tror du så det var foregået så fredeligt?? og da det forige gang skete at militæret tog magten, var der mange der døde. men fordi der ikke døde nogle er det vel ikke i orden at lave et milletærkup. og det vi ser nu er at befolkningen der dengang støttede op om kuppet ikke støtter det på samme måde mere og ser det gerne endt nu så man kan komme videre, men de bliver også cencureret væk, prasat |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/04-2007 10:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Nej, jeg tror ikke det var foregået så fredeligt hvis Taksin havde været i Landet - Nok også derfor at de planlagde det som de gjorde, så de undgik en stor konflikt med evt. sårede - Taksin var røget uanset hvad, men på denne måde undgik de for meget ballade. Hvor ved du fra at tingene bliver censoreret væk? Har du højt stående kilder i det politiske miljø i Thailand? Stort set alle Thailændere har, hvis de har penge til det, adgang til udenlanske aviser, internet og de kan få 30 udenlanske tv kanaler via sattelit med alle de gængse nyhederkanaler så som BBC, CNN, ABC, FOX mfl. - Så Thailand cencorere også DISSE medier? Hmm, sikke en magt det militær har
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 11:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
lyt til denne udsendelse loc http://www.dr.dk/...171015.htm prasat Redigeret af d. 29/04-2007 11:21 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/04-2007 11:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Den er hørt - Synes ikke rigtig nogen steder de nævner noget om censorering? De nævner at "en uafhængig tv kanal er lukket ned" - Ja, korrekt, det var så Taksins egen tv kanal, der faktisk aldrig havde betalt licens for deres broadcasting. Og det kunne de ikke, og så blev de lukket. Ikke for deres indhold, men fordi de ikke havde midler til at betale regningen. Der blev også snakket med om løse idéer og reformer der er oppe til debat. Intet konkret og intet "nyt"... |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 29/04-2007 11:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Om det er i Cuba Myanmar eller Thailand gør egentlig ingen forskel for mig, jeg går stadig ind for frie demokratiske valg. Det vil jeg selvfølgelig beklage men sådan er jeg vokset op, og i min naivitet troede jeg faktisk frihed var noget alle civiliserede mennesker ønskede, det ønsker jeg for mine medmennesker i alle lande. Men undskyld denne fejltagelse, at jeg så tillader mig at bo i Thailand når jeg anser frihed for en menneskeret. Beklager mange gange, jeg skal nok prøve herefter, om det kunne være muligt, at lukke øjnene for de uretfærdigheder der er i verden. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/04-2007 11:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
En hver Thailænder kan stifte sig eget politiske parti, uddele flyers, tage på ferie, drikke sig pisse stive - De ER FOR FANDEN FRIE FAT DET NU OLE! ALLE THAILÆNDERE KAN JO FLYTTE HVIS DE ØNSKER DET, DET KAN MAN FX. IKKE I NORD-KOREA!
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 29/04-2007 12:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
man kan høre hvad man vil og tolke det som man vil. men som der bliver sagt er at ingen tør udtale sig negativt om militærdiktaturet af frygt for at blive tiltalt for majestætsfornærmelser, hvordan du så hører det ved jeg ikke, men det kan være din internet forbindelse er så dårlig at du kun for sownloadet det halve, ja hvad ved jeg. og nu kan jeg se i dit indlæg til ole at du også er ved at deportere thaierne hvis de ikke kan lide lugten i bageriet prasat |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














