Se indlæg
 Udskriv debat
Journalist
Suk Rak Ning
Selvfoelgelig var det ironisk ment, men jeg mindes nu at ha' laest et sted, at nogle farang sad paa en bar og braendte 100 Baht sedler af og det kom der vidst en politisag ud af.............Mener at have laest det her paa DTW for laaaaaaaaaaaaaaaang tid siden...

Haaber at de tossede farang fik stemplet i deres pas
IKKE VELKOMMEN I THAILAND MERE.

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
Ja det må man da håbe for sådanne idoter burde side i spjældet
eller ha psykolog hjælp
bamsen
 
oleskyum
Hvis vi selv læser denne tråd igennem, og andre, er vi så ikke selv skyld i mange fordomme om os og Thailand ?

Og jeg kan da fortælle, at jeg tilbød, at tale med hende, men hun ledte simpelthen efter det hun fandt, hvilket jo som bekendt er meget nemt hernede.
Det eneste jeg ikke rigtig kan bedømme er hendes skriveri da jeg ikke har abonnent på Ekstrabladet. Så det er kun netavisen og der har faktisk ikke stået noget.

Men hun er normalt god til, at rode op i en masse lort, f.eks. har hun efter hvad jeg har hørt, været en af de aktive på grønttorvet i Valby.

Dengang var det muslimerne der fik en over nakken, hvilket jeg ikke vil klantre hende for.

Jeg ser gerne hun fortsætter stilen, også selv om det går ud over et par Danskere der opholder sig i Thailand.

Ingen grund til at blive blind fordi vi kan lide Thailand.
 
hej

du kan læse det her. jeg har sat det ind for at dem i Thailand kan følge med.
tryk på ikonet under billedet for at se det i stort

den sidste kom ikke med sidste gang



http://server6.th...bladet.jpg



http://server6.th...det001.jpg



http://server6.th...det002.jpg



http://server6.th...det003.jpg



http://server6.th...det004.jpg



http://server6.th...det005.jpg



http://server6.th...06.507.jpg

Redigeret af d. 18/07-2007 09:09
 
Kalasi
Signes artikel er (efter min mening) klart mere sober end mange af indlæggene i denn tråd.

"Hvis man slår med pisk blandt en flok hunde, bliver der et værre hyleri - og køteren der bliver ramt hyler højest"Wink

Kalasi
 
Nu er jeg nok en af dem som tillod mig at hyle her.

Ikke fordi artiklen ramte mig eller jeg føler at jeg genkender mig selv i hendes beskrivelse.

Derimod fordi hun har spillet med falske kort og fortalt hun ønskede at lave en sober historie.

Igen vil jeg påstå at flertalet af dem som bor fast i Thailand ikke kan genkende sig selv i det billede hun beskriver i sine arktikel.

Når man laver journalistik skal man være objektiv og ikke forudindtaget og det kan man vist ikke rigtigt sige her vel !.

Over and out herfra
 
oleskyum
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.

Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.

Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.

Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.
 
Jeg kan kun give dig ret Ole, har først lige set artiklen nu og tak til lung for at sætte den herind.
 
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.

Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.

Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.

Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.



Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen
 
skoge
Som sædvanligt = set lidt fra sidelinien:

Tak til Lung for linksne - har læst dem og jeg kan altså ikke se, at EB journalisten har skrevet noget som vi ikke ved / har hørt om tidligere -sååååå - er det så slemt som mange debattører har givet udtryk for.
Cool
 
http://www.skoge.dk
oleskyum
bamsen skrev:
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.

Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.

Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.

Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.



Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen


Ja det er vel lige så naturligt, som faderen af muslimsk oprindelse sætter sine børn i koran skolen, eller sender dem til hjemlandet.

I mine øjne er det absolut ikke i orden, at tage børn væk fra den sikre tilværelse i Danmark og en mulig god uddannelse.

Den skaffer han dem sku ikke i Thailand, og mon der er en moder der måske har samkvemsret ? så uanset, hvad er det i mine øjne forkert, også selv om det er Thailand han har taget dem til.
 
quickmouse
oleskyum skrev:
bamsen skrev:
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.

Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.

Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.

Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.



Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen


Ja det er vel lige så naturligt, som faderen af muslimsk oprindelse sætter sine børn i koran skolen, eller sender dem til hjemlandet.

I mine øjne er det absolut ikke i orden, at tage børn væk fra den sikre tilværelse i Danmark og en mulig god uddannelse.

Den skaffer han dem sku ikke i Thailand, og mon der er en moder der måske har samkvemsret ? så uanset, hvad er det i mine øjne forkert, også selv om det er Thailand han har taget dem til.


Nu er det jo en artikel fra EB. det kunne jo godt være at de gik i en international skole, der findes måske ikke gode udannelser i thailand ? for så er der noget jeg har misforstået, eks. når min kones datter er færdig på universitetet så er hun psykolog, men det er måske ikke en god udannelse ? . med hensyn til moderen & samkvemsret, så findes der også mødre der slår hånden af deres børn, selv i danmark.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<
 
filihankat
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.

Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.

Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.

Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.


Når jeg reagerer på hendes historier, så er det ikke på grund af egentlige faktuelle fejl. Jeg mener bare at alle forudsætninger er blevet brudt. Prøv lige at læse hendes første indlæg igen, og fortæl mig så om det er de artkler der er kommet ud af hendes tur til Thailand? Det mener jeg ikke det er.

Jeg mener stadig det er dårlig journalistik. Ingen research, ingen baggrundsviden om Thailand, intet om kulturen/landet osv. Kort sagt: venstrehåndsarbejde!
 
Hej...

Denne debat fører vist ingen vegne...

Grunden til jeg og andre her syntes hun er utroværdig burde ellers ikke være svær at få øje på.

Check hende oplæg da hun henvendte sig her på Dansk Thai :

Jeg er journalist på Ekstra Bladet og her på avisen, skal vi lave en sommerserie om danskere, der har valgt at bosætte sig i udlandet. Vi følger forskellige danskere i forskellige lande, og ser om der er nogen lighedstegn for den gruppe, der gør, at de har valgt at bosætte sig lige præcis i det land.
Vi er blandt andet i Frankrig (følger de rige frankofile danskere med hang til rødvin og store bøffer), i Spanien (danskerne på Costa Del Sol) og så vil vi besøge Thailand og beskrive de danskere, der elsker sol, varme og thaikvinder/mænd
Jeg vil gerne besøge nogen af jer og høre, hvorfor det lige blev Thailand, I valgte at bo, og jeg vil gerne høre om jeres liv og kærlighed til landet.

Hmmm.. sådan gik historien vist ikke vel Signe...

Havde hun henvendt sig og sagt at hun ønskede at lave et indlæg om fordrukne danskere hvoraf de fleste efter hendes mening var lavtuddannede og hvoraf mange sikkert også kunne beskyldes for socialt fusk så ok for mig...

Men at tegne et så negativt og generaliserende billede af alle danskere bosat i Thailand samtidig med man påstår at lave et oplæg ud fra overstående det falder mig for brystet.

Som om danskere som bor i Thailand og måske er thai gift ikke har fordomme nok at kæmpe med herhjemme fra.

Har endda skrevet til Signe og redaktionen på Ekstra Bladet for at høre om de har belæg for deres påstande og billede de har tegnet af danskere som er bosat i Thailand... hmm intet svar overraskede mig ikke ... de fik jo deres historie...

Håber Signe har en god smag i munden... virkelig journalistik som du kan stå inde for...
Shock

mvh

Thor
Redigeret af d. 18/07-2007 18:08
 
oleskyum
quickmouse skrev:
oleskyum skrev:
bamsen skrev:
oleskyum skrev:
Nu har jeg tygget det Signe skriver igennem flere gange og kan egentlig ikke finde mange fejl fra hendes side.

Men de mennesker hun har talt med, det er ved gud dem vi bliver slået i hartkorn med, og det er sku da ikke Ekstrabladets skyld.

Jeg havde da gerne set en lidt anden vinkel på historier fra Thailand, men det bliver artiklerne ikke løgnagtige af.

Men det forbavser mig at ingen har reageret på de to danske børn der er blevet sat i en Thai skole, der kan jeg finde mange grimme ord at skrive om det f.... til far.



Davs Ole
Hvad er der i vejen med det
Han er flyttet derned,
og sætter sine børn i skole.
det er vel normalt at de skal i skole
bamsen


Ja det er vel lige så naturligt, som faderen af muslimsk oprindelse sætter sine børn i koran skolen, eller sender dem til hjemlandet.

I mine øjne er det absolut ikke i orden, at tage børn væk fra den sikre tilværelse i Danmark og en mulig god uddannelse.

Den skaffer han dem sku ikke i Thailand, og mon der er en moder der måske har samkvemsret ? så uanset, hvad er det i mine øjne forkert, også selv om det er Thailand han har taget dem til.


Nu er det jo en artikel fra EB. det kunne jo godt være at de gik i en international skole, der findes måske ikke gode udannelser i thailand ? for så er der noget jeg har misforstået, eks. når min kones datter er færdig på universitetet så er hun psykolog, men det er måske ikke en god udannelse ? . med hensyn til moderen & samkvemsret, så findes der også mødre der slår hånden af deres børn, selv i danmark.


Det er da muligt, at manden som er omtalt af hende Signe er fornuftig, men det indtryk fik jeg altså ikke.

Og der er da ingenting galt med en høj Thai uddannelse, men globalt er den nok ikke lige så meget værd som, hvis den havde været Dansk.

Men nu var det ikke for at klandre hverken Thailand eller deres uddannelser, men den Danske far forstår jeg bare ikke, men er der andre der mener noget andet så fred være med det.

Og jeg forstår heller ikke manden der sådan ønskede, at gifte sig med en barpige o.s.v.

Men der er vi da heldigvis forskellige.
 
mr tirak
Hej tordk.

Jeg er journalist på Ekstra Bladet og her på avisen, skal vi lave en sommerserie om danskere, der har valgt at bosætte sig i udlandet. Vi følger forskellige danskere i forskellige lande, og ser om der er nogen lighedstegn for den gruppe, der gør, at de har valgt at bosætte sig lige præcis i det land.
Vi er blandt andet i Frankrig (følger de rige frankofile danskere med hang til rødvin og store bøffer), i Spanien (danskerne på Costa Del Sol) og så vil vi besøge
Jeg vil gerne besøge nogen af jer og høre, hvThailand og beskrive de danskere, der elsker sol, varme og thaikvinder/mænd orfor det lige blev Thailand, I valgte at bo, og jeg vil gerne høre om jeres liv og kærlighed til landet.

Hmmm.. sådan gik historien vist ikke vel Signe...


Jo det var jo nettop det der blev skrevet om, hun skriver selv alt det Eb vil skrive.

Mr tirak

Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak
 
WWW.thebeachhouse.asia
Den tror jeg lige du skal forklare mig hvad du mener ?

mvh

ThordkShock
 
jesperfrb
Ja debatten kører lidt af sporet, men jeg bliver da lidt harm, når Signe direkte henvender sig her på DTW, og der er flere der har givet udtryk for at de har givet svar tilbage, og så hun ikke benytter sig af detSadSadSad

Men rent faktuelt står der vel ikke så meget forkert i de artikler, andet end de fleste er: småkriminelle, svindlere og uden uddannelse.

Det har jeg lidt svært ved at læse, men jo det sælger aviserShockShockShock

Så, jeg konkludere bare at man skal tænke sig om inden man snakker med journalisterWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
sabai sabai
Signe har da fulstændig ret !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !
 
filihankat
Nu ved jeg ikke om i har interesse eller mulighed for at læse dagens udgave af EB, men i denne uge skriver journalist Anne-Mette Gregers om danskere i sydfrankrig. Artiklerne er både gennem-researchet og velskrevne. Under alle omstændigheder LYSÅR fra Signe Daugbjergs kliché-fyldte makværk om Thailand i sidste uge.
 
Spring til debat: