Se indlæg|
Tolk til katastrofesituation
|
|
|
Lagt på d. 30/12-2007 17:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
on og kent skrev: har der ikke snart været gratis reklame nok for dig på denne side det eneste vi mangler er et komplet cv. nu må du sku da have plejet dit ego nok godt nytår til alle kent Jov on og kent jeg kan kun give dig ret og især efter det indlæg k...... har lavet hvor der var en englænder der er død. Der må jeg indrømme der tabte jeg alt for k....... Ps var nød til at rette i indlægget fordi jeg vil ikke skrive ukvemsord Redigeret af d. 30/12-2007 17:56 |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 30/12-2007 18:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
så skulle du prøve at sidde ved mit tastatur godt der er en knap hvor man kan slætte diverse udgydelser da de jo ikke hører hjemme her godt nytår til alle samt tak for det år der er gået igen hvor bliver børnene dog store min mave lige så kent |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 30/12-2007 18:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Ham Bent må kede sig slemt. siden han har tid til alle disse lange indlæg ![]() Han er godtnok en pusseløjerlig fyr, ud til højre med ham.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 30/12-2007 18:38
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg har lige en lille venlig henstilling fra reglementet: §11 - Ingen personangreb. Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren. §12 - Følg normale normer for god opførelse. Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet. Takker Admin Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 30/12-2007 19:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
hvis dette er tilfældet vil min kone gerne hjælpe hun taler samt skriver thai perfekt. Søger din kone arbejde? Jeg har i løbet af de seneste dage modtaget en del henvendelser fra folk, der hørt hørt om denne tråd, og som ønsker oversætelse udført, både den ene og den anden vej, Måske kan din kone klare dansk-til-thai. Så kan jeg koncentrere mig om thai-til-dansk, som er nemmere for mig. Og hvor meget er din kones takst pr ord optalt med Word's word count? (Oplys pr. email.)) Der er bl.a. en ægtepagt fra en advokat. Jeg tror naturligvis på, hvad du siger, men måske burde din kone levere en prøve på hendes perfekte oversættelsesfærdighedr. Jeg har jo allerede for mit vedkommende leveret to prøver, dels om hittebarnet i Nakhon Panom, dels om mordet på værelse 13. Det kunne være sjovtt at se, om din kone kan finde nogele fejl på de to oversættelser. Med venlig hilsen Bent Jensen Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/12-2007 20:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Webmaster skrev: Jeg har lige en lille venlig henstilling fra reglementet: §11 - Ingen personangreb. Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren. §12 - Følg normale normer for god opførelse. Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet. Takker Admin Nej sorry webkim, men for fanden jeg blev sgu bare så harm over at se det indlæg han havde lavet i jespers indlæg. Det kan man simpelhen ikke tillade sig og skrive. Og nu hvor han bliver ved at provokerre ja så kan jeg sgu ikke lade være. |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 31/12-2007 22:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Du var måske ikke ombord på det militærfly fordi du lider af type 2 diabetes, Nå, så kan jeg ikk forstå, hvorfor bangkoknielsen var om bord. Måske er det dine sociale kompetancer der har bevirket at du ikke var med for 3 år siden - Helt sikkert! Gode færdigheder i at danse englsk vals, spille golf, og i spisning med kniv og gaffel er ubetinget en nødvendighed, hvis man skal arbejde som tolk i en katastrofesituation. Bent Jensen |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 01/01-2008 08:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej igen Bent. Jeg synes maaske, at du har fat i noget m.h.t. priserne paa oversaettelse fra amb. og at det godt kan blive billigere. I forsvaret (hvor jeg arbejder) har vi ogsaa en del forretninger, bl.a. cafeteria'er. Her er det normal procedure at det skal kunne hvile i sig selv og der bliver ikke tjent penge paa det (ihvertfald ikke store). Man burde vel nok fra ambassadens side goere noget tilsvarende. Altsaa, hvis de vil udfoere oversaettelser, skal de kun tage den pris det vil koste at udfoere oversaettelsen (medarbejderloen,tid,materialer o.a.), saaledes at der IKKE bliver "lavet" penge paa det. De tager i forvejen et gebyr for legaliseringen (mener jeg!). I den sag er jeg MEGET enig med dig. Jeg mener imidlertid at du her paa dansk-thai web har grebet det MEGET forkert an, ved at faa det til at se ud som et personligt angreb og haevntogt paa ambassaden og de oevrige danske myndigheder som har vaeret indblandet. Deri er jeg er jeg uenig i dig og tror egentlig at det ogsaa er tilfaeldet for mange andre herinde. Goer du det her for at aendre proceduren eller evt. prisen for oversaettelser ved ambassaden i Bangkok, har du min fulde opbakning. Goer du det for din egen skyld, af forskellige aarsager, tager jeg stor afstand fra din sag. Jeg haaber det er det foerste, saa vi maaske paa den maade kan faa nogle fair priser paa oversaettelser/tolkebistand. Det er trods alt til gavn for alle. Jeg vil i tilfaeldet ikke toeve med at kontakte dig for at faa udfoert oversaettelser. Med venlig hilsen Henrik GODT NYTAAR!
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 01/01-2008 11:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Ambassadens priser fastsættes af det danske udenrigsministerie - Jeg syntes selv, at priserne for den hjælp ambassaderne yder er alt for høj. - Men BJ fører nu sin personlige vendetta mod ambassaden med beskyldninger om korruption og tilsidesættelse under katastrofen for tre år siden - disse ting må han, såfremt han har beviser, efter min mening, fremføre på andet sted... At BJ er et autodidakt sproggeni, er jeg ikke i tvivl om, men efter at have læst hans mange og store indlæg - med tonsvis af stave- og slåfejl - ville jeg nok betænke mig før jeg ville overdrage ham en opgave... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/01-2008 13:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har bekendte der har gjort brug af Bent Jensens oversættelsesservice til deres fulde tilfredshed, jeg ville til enhver tid anbefale ham. Der er selvfølgelig herboende thailændere der behersker sproget bedre end Bent, men til gengæld halter den sædvanligvis noget mht det danske, især når det drejer sig om dansk på et højere niveau. Og til Bent, jeg tror ikke at der er nogle herinde der er i tvivl om, at du jo nok er den største kapacitet på dette område her på dtw. Så det er helt unødvendigt at du føler dig foranlediget til at afholde hvad jeg i mangel af bedre ord vil kalde en pissing contest ![]() Du kan bidrage med en hel masse herinde både mht sprog og ikke mindst dit mangeårige ophold i thailand som thai-talende, dem er der ikke mange af. Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig, om du har lært thai om jeg så må sige i en "moden alder"? Da jeg hører mange sige, at "vi er for gamle til at lære et nyt sprog" Det kunne være fint om du kunne mane den myte i jorden ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/01-2008 15:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg ved ikke rinpoche - det er muligt at Bent bare har været ufatteligt uheldig, men jeg er ikke næsegrus af beundring - det skal jeg være ærlig at tilstå... Jeg er ikke specielt god til Thai - jeg skriver med min forlovede på chatten, men derudover bruger jeg jo ikke Thai til så meget, men jeg ville med garanti aldrig forlade mig på Bents evner, hvis det er eksempler på hans professionelle kunnen vi ser her på siden, det skal jeg være den første til at tilstå... HVIS det "bare" er pissing up the tree - så fred med det, men for mig virker det da mere som et desperat forsøg på at hverve kunder fra ambassaden ??? Jeg ville så gøre mig mere umage (i begge tilfælde) for at, idet mindste, VIRKE proffesionel - det gør Bent ikke... Jeg var 46 da jeg begyndte at lærer mig selv Thai - så myten kan jeg da godt forsøge at mane i jorden ![]() . Redigeret af d. 01/01-2008 15:21 |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 04/01-2008 01:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Ambassadens priser fastsættes af det danske udenrigsministerie - Ja, men i hvert fald en del af arbejdet, som ambassaden opkræver betaling for, er ikke udført på ambasaden. Det er udført uden for ambassaden. Jeg syntes selv, at priserne for den hjælp ambassaderne yder er alt for høj. Og hvorfor går du så ikke et andet sted hen? At BJ er et autodidakt sproggeni, er jeg ikke i tvivl om, Autodidaktik er vist nok det samme som selvstudium. Hvis man vil være statsautoriseret translatør i thai eller et andet eksotisk sprog, skal studiet gennemføres ved selvstudium. Det fremgår af Bekendtgørelse om translatøreksamen på handelshøjskolerne i København og Århus, hvor bl.a. følgende bestemmes: § 3. Studiet til translatøreksamen forudsættes gennemført som selvstudium. Der kan ydes den studerende vejledning, jfr. tillige § 6 om specialeafhandlingen. Jeg tror, det er de færreste, der er klar over dette. Ambassadør Ulrik Helweg-Larsen vidste det ikke, da jeg talte med ham på ambassaden for halvandet års tid siden. Den danske Bangkok+ambasade har ingen statsautoriseret translatør i thai. Jeg har for resten aldrig hørt om, at man kunne lade andre studere for sig. Jeg tror, man altid må gøre det selv. Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 04/01-2008 08:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg taler og skriver thai til UG, men har endnu ikke faaet nogle hendvendelser fra den danske ambassade. De maa da vaere dumme at ikke ansaette mig snart.. Men nu hvor Bent er til stede ogsaa, saa har jeg nok ikke en chance... ![]() ![]() ![]() ![]() Bent , tag nu og gaa stille med doeren, saa bliver du ikke rakket ned. Tale er soelv. Tavshed er guld.. Dit problem er at du ser dig selv som den bedste og ikke anderkender andre.. Kom over det, det skal nok blivdin tur...
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 04/01-2008 09:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Til saendaeng_ Jeg taler og skriver thai til UG, Fint. Så kunne du måske komme med et løsningsforslag til vores lille oversættelsesopgave vedrørende lipstick-morderen. Det har hidtil været begrænset med løsningsforslag. Men nu hvor Bent er til stede ogsaa, saa har jeg nok ikke en chance... Jeg har været til stede de suidste 30 år og har ikke søgt om ansættelse på den danske Bangkok-ambassade. Du gør dig her skyldig i den samme misforståelse som flere andre af gruppens gruppens medlemmer. Hvis du befinder dig mondst 10.000 kilometer borte skulle du havd en chance for at blive rekvireret som tolk ved den næste tsunami+katatroe. Bent , tag nu og gaa stille med doeren, saa bliver du ikke rakket ned. Slipper jeg så for klagerne over stavefejl? Hvordan bærer en tolk sig for resten ad med at lave stavefejl? Han snakker jo kun Dit problem er at du ser dig selv som den bedste og ikke anderkender andre.. Nej, jeg taler og skriver kun thai til ug-. det skal nok bliv in tur Det ville være fint for ambasswadekliernterne. Som det er nu, hvor ambassaden lægger sin klamme hånd på oversættelsesarbejdet ved at misbruge sin status som legaliseringsmyndighed, tvinges ambassadeklienterne til at betale udenrigsministeres pris, somer er betydeligt højere end min. Uregelmæssighederne på ambassaden med hensyn til overslttelse har nu stået på i 10 år. Jeg vil gerne have æren af at være ham, der bringer dem til ophør. Dit indlæg er præget af den fejlopfattelse, at en af ambassadens opgaver består i at drive oversættelsesbureau. Det er ikke tilfældet. Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 04/01-2008 13:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
"""HVIS det "bare" er pissing up the tree - så fred med det, men for mig virker det da mere som et desperat forsøg på at hverve kunder fra ambassaden ???"""" Ja og det er nok hovedet på sømmet, Ambasaden siger Bents oversættelser ikke duer til noget.. Så det hjælper ikke at bede Bent oversætte noget, da Ambassaden smider det i papir kurven. Eller har de godkendt dig igen Bent.. ? Hvad der er gået skævt mellem Bent og Ambassaden, aner ikke noget om det og vil ikke blandes ind i det, det må Bent jo selv rode sig ud af. Men hvem ved det kan være nogen på Ambassaden kikker med her på DTW så i kan få en afklaring på problemet. Om der overhovedet oversættes noget på ambassaden, det ved jeg ikke, men de har brugt et bureau på soi Ekamai. |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 04/01-2008 15:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Til rinpoche: Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig, om du har lært thai om jeg så må sige i en "moden alder"? Da jeg hører mange sige, at "vi er for gamle til at lære et nyt sprog" Det kunne være fint om du kunne mane den myte i jorden Nej, jeg var ret umoden, da jeg begyndte med at lære thai. Jeg var første gang en måned på ferie i Thailand det år, hvor der var store optøjer, som startede i Plapplachai-området. Det var vist i 1974. Jeg så alle turistseværdighederne og besluttede mig til at lære sproget. Jeg købte nogle lærebøger med til Danmark. I Danmark satte jeg mig ned og lærte sproget efter lærebøgerne. Der var stort set ingen thailændere at tale med dengang i Danmark. Jeg korresponderede med en thailandsk jurastuderende fra Thammasat, først på engelsk, men efter nogle måneder på thai. Det var en stor oplevelse for mig, at jeg kunne læse hendes thailandske skrift. Tre år senere kom jeg igen til Thailand, og det viste sig, at min forståelse af sproget var ganske god. Jeg kunne tale med thailænderne, men jeg havde den første tid noget besvær med at forstå, hvad de sagde, når de talte indbyrdes. I mellemtiden havde der været revolution, og Thanin Kraivixien, som var gift med Karen fra Billund, var blevet premierminister, og der var udgangsforbud. I 1986 begyndte jeg at oversætte freelance for det internationale advokatfirma PRICE SANONDH PRAPAS WYNNE AND SUPHAVAT på Wireless Road. Jeg oversatte court proceedings fra thai til engelsk. Det var uhyre interessant og meget tilfredsstillende, bl.a. fordi Mr. Wynne, som var en englsk solicitor, der virkeligt var hjemme i det engelske sprog, forstod at vurdere mine oversættelser. Desværre ophørte arbejdet, da firmaet blev overtaget af et vidtforgrenet internationalt advokatfirma. Med venlig hilsen Bnnt Jensen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/01-2008 15:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Bent, Tak for svaret, 1974? Wow, du har været længe på banen ![]() Er sikker på at du kan fortælle adskellige interessante historie fra dit mangeårige ophold. Du har også været statist i et par film optaget i Thailand, ikke? mvh rinpoche |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 04/01-2008 16:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Hej Bent. Uha da da 1974 !... Håber du kommer med nogle gode "røver historiere " fra Thailand.. venter spændt !! ![]() ![]() Var selv første gang i Thailand i midten af 70`erne , med ØK's Samoa , mit gamle øgenavn var " agurken " Måske er du BB (Bent Bomstærk ) ?? Redigeret af sabai sabai d. 04/01-2008 16:51 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Bent Jensen |
Lagt på d. 04/01-2008 16:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Du har også været statist i et par film optaget i Thailand, ikke? Kun i "The Killing Fields". Først som U.S. marinesoldat ved optagelser i Nakhon Pathom, dernæst som fransktalende journalist ved optagelser på jernbanehotellet i Hua Hin. I Hua Hin var jeg samn med australieren Jim Davidson, som havde FM 98,5 MHz. Han var en spasmager, som kun var ude på at lave sjov og sige vittigheder, som fik os til at grine midt under optagelserne. Han må være død nu. Det var før jernbanhotellet blev overtaget af en international hotelkoncern, renoveret, og priserne tidoblet. Med venlig hilsen Bent Jensen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/01-2008 16:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Kanon film... og skræmmende. Jeg har set den flere gange. Du burde nok begynde at starte på dine memoires, er sikker på at du har mere end et par få historier i ærmet ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















