Se indlæg|
På min hjemmeside har jeg prøvet at lave en simpel gloseliste
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 16/02-2008 19:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg har arbejdet lidt videre med siden. Jeg har lagt lidt turbeskrivelse ind. Meget primitive men med en del billeder
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 20/02-2008 19:29
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Det du henviser til skal du nok lukke op i en ny side, links, billeder og andet dr.dem |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 20/02-2008 20:25
|
|
Jeg har lavet en ny menu og på den er der 5 beskrivelser. Jeg elsker kritik så jeg ville meget gerne have uddybet den Dr. Dem. For kun gennem brug bliver siden jo god Og det er jo ikke altid at det jeg finder på og synes er super snedigt , at andre har den samme mening om det
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 21/02-2008 18:19
|
|
Når man klikker på div. åbner den i samme vindue, Jeg personlig kan godt li at når man åbner noget så åbner det i et nyt vindue, så nåe man lukker det kommer man tilbage til MENU som også er åben dr.dem PS. sådan har jeg altid lavet mine (som ikke virker mere) og det var folk der brokkede sig |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 18:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
dr_dem skrev: Når man klikker på div. åbner den i samme vindue, Jeg personlig kan godt li at når man åbner noget så åbner det i et nyt vindue, så nåe man lukker det kommer man tilbage til MENU som også er åben dr.dem PS. sådan har jeg altid lavet mine (som ikke virker mere) og det var folk der brokkede sig Det er bare et problem for folk med en effektiv popupblocker - den vil jo ikke tillade et popup vindue (som et javascript vindue jo er) Frameset med menu i den ene side - eller som DTW et helt net af tabeller - kan løse problemet med at menuen evt. forsvinder... . |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 21/02-2008 18:30
|
|
Jos_38 skrev: dr_dem skrev: Når man klikker på div. åbner den i samme vindue, Jeg personlig kan godt li at når man åbner noget så åbner det i et nyt vindue, så nåe man lukker det kommer man tilbage til MENU som også er åben dr.dem PS. sådan har jeg altid lavet mine (som ikke virker mere) og det var folk der brokkede sig Det er bare et problem for folk med en effektiv popupblocker - den vil jo ikke tillade et popup vindue (som et javascript vindue jo er) Frameset med menu i den ene side - eller som DTW et helt net af tabeller - kan løse problemet med at menuen evt. forsvinder... . Det problem har jeg så ikke, måske har jeg noget der er bedre end det du har, ved det ikke, men ingen pop up hos mig dr.dem |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 21/02-2008 18:34
|
|
Du skal gører lige som pet passer dig da det er din hjemmeside dr.dem |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 21/02-2008 20:57
|
|
Det er en god ide. Jeg tror jeg vil løse problemet med et mere effektivt menusystem. Jeg skal bare lige lave det først. Tak for idéerne
|
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 21/02-2008 21:41
|
|
Jeg har fået kigget lidt på det og alt hvad der ikke kan nås via den venstre menu er lavet nu så det åbner et nyt vindue. Heh derudover leger jeg lidt med at lave helt nye navigationsmenuer men de er ikke kønne selvom de virker
|
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 24/02-2008 15:13
|
|
khun naam sakun aray khap/khá = Hvad er dit efternavn ? khun pen khon thay chây máy = Er du thailænder ? nîi krapãw khõong khun chây máy = Denne kuffert, tilhøre den dig ? rót yùu thîi nãy = Hvor er bilen ? yùu thîi nôon khráp/khá = Er der over cheen thaang níi khráp/khá = Vær venlig og gå denne vej phûuchaay = Dreng. phûuyìng = Pige. khõothôot khun rúucàk praysanii máy = Undskyld ved du hvor posthuset er ? hâang sentrân = Supermarket thanaakhaan = Bank sathãan thûut = Ambasade ráan khãay yaa yùu thîi nãy = Apotek er hvor ? ráan aahãan = Restaurant Det var så lidt jeg lige fandt frem. dr.dem |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 24/02-2008 15:56
|
|
Alletiders. Tusind tak jeg ligger nogle af dem ind senere idag
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/02-2008 16:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
khun pen khon thay chây máy = Er du thailænder ? Betyder, du er thailænder ikke sandt? Er du thailænder: khun pen khon thay máy/rue nîi krapãw khõong khun chây máy = Denne kuffert, tilhører den dig ? Det hedder :Krapaw bai nee khoong khun mai? Du skriver specifikt: Dette er din kuffert/taske ikke sandt? phûuchaay = Dreng. phûuyìng = Pige. Betyder mand/kvinde. Dreng/pige er dek phuuchaay, dek phuuying. khõothôot khun rúucàk praysanii máy = Undskyld ved du hvor posthuset er ? Betyder: Kender du posthuset. Khoothoot na, khun ruu waa praysanii yuu tiinai khrap hâang sentrân=supermarket supermarket hedder det samme på thai og dansk. Du refererer til et centralt department store. mvh rinpoche |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 25/02-2008 17:12
|
|
Hvor er det dejligt med alle i skønne mennesker. Jeg har lagt flere ord ind. Tak for hjælpen
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/02-2008 17:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Desværre er det nok lidt svært hvis man ikke hører udtalen.Måske ikke for dig, for det ser ud som om du har et godt begreb omkring thai at dømme ud fra dine indledningsvise sætninger, som var lige i øjet ![]() Kan se at du også er en fan af Krabi Min foretrukne provins, har boet der et års tid af flere omgange.Fik du spottet nogle interessante fisk? Skyttefisk, dyndspringer, guramier? mvh rinpoche |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 25/02-2008 18:23
|
|
Ved emerald springs (mener jeg det hed) så jeg glødelys tetraer, barber og maller. Ellers er det mest brak og saltvandsfisk. Jeg har ikke haft fornøjelsen at se guramier i naturen endnu. Jeg håber stadig det kan lade sig gøre. Jeg har selvfølgelig set guppier og lign i alle de krukker der står rundt omkring men det tæller ikke rigtigt da det jo også er en slags akvarie ![]() Jeg har set malawicichlider næsten overalt fra gadekær til akvarier og da de er min store interesse så er det nogen jeg ligger mærke til men de høre sig ikke til hvis man kan tillade sig at sige det ![]() Jeg har også fodret pangasius maller i Chao Praya floden ved Menam hotel. Det er godt nok nogle store bæster nogle af dem
|
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 25/02-2008 18:23
|
|
Nu tager vu det fra en ende af khun pen khon thay chây máy = Er du thailænder ? "Du er person thai Ja eller ikke" står der så Er du thailænder ja eller ikke phûuchaay = Dreng. phûuyìng = Pige. Er som det står nîi krapãw khõong khun chây máy = Denne kuffert, tilhører den dig ? Her kuffert tilhørende dig, ja eller ikke. Denne kuffert, tilhører den dig ? Spørgsmålstegn udgør for ja eller ikke hâang sentrân=supermarket. Ja det siger sig selv, eller?????? dr.dem Redigeret af dr_dem d. 25/02-2008 18:25 |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 25/02-2008 18:32
|
|
Jag skal lige komme med moget Plaa er fisk og udtales for os danskere "baar" og ikke BAR ![]() |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 25/02-2008 19:40
|
|
ncmohr Har du fået downloadet noget???? |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 25/02-2008 21:24
|
|
Khoothoot na, khun ruu waa praysanii yuu tiinai khrap Na eller nærmere naa er tante ruu= ved, waa = skælde ud, siger (tiinai) thii naj = hvor dr.dem Redigeret af dr_dem d. 25/02-2008 21:25 |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 25/02-2008 21:24
|
|
Yup jeg har fået del 2 ned. Del 1 siger noget med at linket er opdateret og så får man ellers ikke lov til at hente det. Jeg har ikke nået at se på det endnu, men jeg glæder mig til jeg lige får ro på 1000 andre ting der også skal laves
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.