Se indlæg
 Udskriv debat
Anderledes Thai Klub
jesperfrb
Jeg er meget ked af at hører dette, men kan desværre ikke hjælpe, villle ellers gerne!
Jeg syntes ellers ideen er brilliantWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

FCKdk
Go for it, Sasi
Det er alletiders ide!!!!

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Vi - Ranna og jeg var endnu en tur på Sjælland, hvor vi mødtes med Sasi og Michael i deres dejlige sommerhus i Holbæk, for at drøfte hvad der skal ske fremadrettet med Sasis initiativ til en forening med det fornål at få de herboende thailandske piger/kvinder/koner bedre integreret i det danske samfund.
Vi synes det er MEGET trist at så få har udtrykt ønske om at være med, men det kan jo skyldes mange ting og jeg ønsker ikke at komme med gisninger om hvad årsagen kan være, blot håber jeg ikke det skyldes mandens ønske om at konen ikke bliver integreret i samfundet, får lært dansk og får lært om dansk kultur, levevis osv. hvilket vil ruste kvinderne bedre til at forstå at et ægteskab/fællesskab handler om at hjælpe hinanden - bl.a. at når pigen kommer til at tjene sine penge, ja så er det naturligt at dette indgår i den fælles husholdning - istedet tror mange måske det 100% er til dem selv - ydermere er der mange, som pudsig nok vil skilles efter nøjagtig 7 års ægteskab - hvorfor mon det? Kunne det være fordi at manden har fundet sig i at være malkeko i 7 år og når så der er opnået permanent opholdstilladelse, så kan der findes en ny mand, som måske har flere penge end ham der ellers har taget sig af hende og forsørget hende i de første 7 år - det virker jo lidt besynderligt, at det er efter 7 år det går galt?
En anden grund til at det måske er svært at komme igang, kan måske skyldes skam over hvor man har truffet sin kone. Det er der bestemt ingen grund til - vi kigger ikke bagud - kun fremad og ønsker at medhjælpe til bedre forståelse for de danske værdier.
Vi talte om, at vi måske skulle se om vi kunne lave en Øst og en Vest afdeling da mange måske har problemer med at deltage hvis det foregår på Sjælland? Hvis nogen af jeg gerne vil være med til at gøre en forskel og ændre på samfundets syn på Thai kvinder i Danmark, så kom ud af busken og meld jer under fanerne!
Send mig en PB hvis du gerne vil være med til at lave en Vest afdeling - ideen som Sasi er kommet med er smaddergod - men hun er jo også næsten mere dansk end thai GrinGrin Min kone synes Sasi og Michael og ikke mindst deres piger er herlige og vi glæder os i det mindste over at have fået et hold nye venner på Sjælland og håber vi ses til Beachparty i Skive. Cool
På torsdag rejser Ranna på ferie i Thailand og d. 25/4 følger junior og jeg efter CoolCool så fra d. 25/4 og et par uger frem har i fred for mine indlæg Pfft
Jeg vil glæde mig til at modtage MANGE PB'er fra jer der absolut må synes det er en god ide - og som gerne vil give en hånd med i det positive arbejde.

Davs Leif

Dejligt indlægSmile
Og ja jeg håber også at folk, vil bakke det gode initiativ op Smile
Det vil gavne både folks thai koner og os selv at få det op og stå
så det kan køre.

bamsen

Der har været "larmende tavshed" på min PB - kun en enkelt har henvendt sig.
Trist må jeg sige, men det positive er, at vi har mødt Sasi og Michael via dette initiativ og det er vi rigtig glade for.
Thailand venter i næste uge - fredag er der afgang for sønnike og mig og vi glæder os rigtig meget til ALT for megen varme og til at se Rannas familie igen - OG selvfølgelig Ranna!!! SmileSmileCool

Ahrendt
Hej Leif

Det piner mig jo lidt at læse dit indlæg, især når bolden var på min side mht. til at mødes.

Men jeg er startet på job igen efter 2 ugers ferie og har lidt travlt på hverdagene. Weekenderne har også været optaget, så vi må tage vort lille møde når I er hjemme igen.

Go' tur til jer og evt. interesserede kan jo droppe mig en PB i mellem tiden.

Mvh.

Michael

Suk Rak Ning
DEN STORE TLF> KALDER>>>>>>>>>>>>>>>>>

Fortsaettelse foelger....

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk Rak Ning
Man skulle jo tro, at visse TH-piger der kommer til DK, skal tages med en pincet.....hallo, ta' jer sammen og find en pige der kan taenke selv,,,,TH- pigen er sq ikke lavet af porcelaen, saa jeg forstaar udmaerket, at der er en manglene tilstutning til denne latterlige KLUB.......VAAGN OP. Vi levet i 2008 =2551..

Hvis man som Thai. har brug for en saadan klub, saa er man en "Svag" person...................TAK..

en mand med NOSSER kan gi' sin viv det hun skal bruge, uden alt det her kunstige pis..............

Pas paa at der ikke gaar EB. i den = Min kone er fra TH, hun er skroebelig og kan ikke taenke selv....rend mig roeven........................................................................................................Har selv vaeret i TH forhold i DK, uden Prbl. og bor nu i TH med en TH ogsaa uden Prbl........saa stop jeres vatindpakning..
Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/04-2008 17:51

rinpoche
Vi synes det er MEGET trist at så få har udtrykt ønske om at være med, men det kan jo skyldes mange ting og jeg ønsker ikke at komme med gisninger om hvad årsagen kan være, blot håber jeg ikke det skyldes mandens ønske om at konen ikke bliver integreret i samfundet, får lært dansk og får lært om dansk kultur, levevis

Det kan jeg næppe tro! Og jeg kan ikke forstå hvor du får den ide fra, det ville da være såre ejendommeligt for ikke at sige ubegribeligt om det forholdt sig således.

øhh, Suk, var det et indlæg i ædru eller anden tilstand? Wink

mvh
rinpoche

rinpoche skrev:
Vi synes det er MEGET trist at så få har udtrykt ønske om at være med, men det kan jo skyldes mange ting og jeg ønsker ikke at komme med gisninger om hvad årsagen kan være, blot håber jeg ikke det skyldes mandens ønske om at konen ikke bliver integreret i samfundet, får lært dansk og får lært om dansk kultur, levevis

Det kan jeg næppe tro! Og jeg kan ikke forstå hvor du får den ide fra, det ville da være såre ejendommeligt for ikke at sige ubegribeligt om det forholdt sig således.

mvh
rinpoche

Ja rin, jeg sidder også og undrer mig

claus31130
Det var da noget af en melding du kom med der SUK.......

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
Mr_Kurt
Suk skrev:

Hvis man som Thai. har brug for en saadan klub, saa er man en "Svag" person...................TAK..

en mand med NOSSER kan gi' sin viv det hun skal bruge, uden alt det her kunstige pis..............

Pas paa at der ikke gaar EB. i den = Min kone er fra TH, hun er skroebelig og kan ikke taenke selv....rend mig roeven........................................................................................................Har selv vaeret i TH forhold i DK, uden Prbl. og bor nu i TH med en TH ogsaa uden Prbl........saa stop jeres vatindpakning..

Alle har jo lov til at give udtryk for deres mening, blot mener jeg at man sagens kan være uenig men alligevel holde en sober tone.
Et af formålene med foreningen er, at give et alternativ til andre former for komsammen, hvor det ikke drejer sig om spil m.m. og hvem der har den dyrest LV.
Jeg synes egentlig det kunne være interessant at få undersøgt, hvor mange TH-DK ægteskaber (procentvis), der stadigvæk holder efter 7 år, og hvad grunden er til at de evt. ikke holder længere.
Er det dårligt selskab? som i Niels’s tilfælde eller hvad?

Webmaster
Mr_Kurt skrev:
Jeg synes egentlig det kunne være interessant at få undersøgt, hvor mange TH-DK ægteskaber (procentvis), der stadigvæk holder efter 7 år, og hvad grunden er til at de evt. ikke holder længere.
Har lagt en ny afstemning på forsiden med baggrund i det spørgsmål.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Sasi
Hejsa Suk.
Håber det var et lille spøgefuldt indlæg du har tvunget dig selv til at skrive.
Det er også ligegyldigt. Ser du, jeg synes du klare dig rigtig godt i Thailand. Du er godt integreret i den thailandske kultur og det thailandske samfund. Hvor er din kvinde heldig at have netop dig. Hun må da være stolt af digWink. Jeg prøver ligeledes at integrerer mig i det samfund jeg bor i, det danske. Det synes jeg faktisk, jeg gør rigtig godt. Jeg har en stor dansk vennekreds. Jeg er engageret i det politiske liv. Men det kræver at du kan snakke dansk og til dels at du er inde i den danske kultur.
Det jeg blot prøver på ved at etablere en forening er at få thaier til at engagerer sig mere i DK, således at det meget forsimplede syn andre har på thaier kan blive ændret.
Det kan godt være du synes det er forkert at gøre noget godt, men jeg er bare ikke enig med dig. Det` jeg vil prøve, er at skabe et positiv syn på Thaimiljøet

Mvh

Sasi

Heine
Sasi skrev:

Det jeg blot prøver på ved at etablere en forening er at få thaier til at engagerer sig mere i DK, således at det meget forsimplede syn andre har på thaier kan blive ændret.
Det kan godt være du synes det er forkert at gøre noget godt, men jeg er bare ikke enig med dig. Det` jeg vil prøve, er at skabe et positiv syn på Thaimiljøet
Sasi

Den del lyder meget fornuftigt; men hvis klubbens formål, som nogle andre indlæg peger på, er at fremme integrationen af thaier (at gøre dem mere danske i hovedet) kan en klub da aldrig bidrage med noget væsentligt ifht hele det danske integrations apperat (den offentlige såvel som store organisationers frivillige indsats).

Det ville da være mere interssant, hvis en klub satsede på at skabe et positiv syn på Thaimiljøet ved formidle viden om den thailandske kulturs værdier til danskere (kulturrel dialog). Danmark kan helt sikkert lære noget af andre kulturer også den thailandske og på det felt er I jo ekspertene.
Man når jo længst ved at satse på det man er gode til.
Men selvfølgelige er det også nødvendigt at lære dansk og forstå den danske kultur for at gøre det.

Suk Rak Ning
rinpoche skrev:

mvh
rinpoche

Indlaeget var skrevet efter en 4 dages Songkran BRANDERT.

jesperfrb
Så må du sige pænt undskyldWinkWink
For dit mindre pæne indlægShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Suk Rak Ning
Undskyld Sasi.

www.mysmiley.net/imgs/smile/love/love0030.gif

Redigeret af Suk Rak Ning d. 17/04-2008 03:32

paulsenp
Heine skrev:
...
men hvis klubbens formål, som nogle andre indlæg peger på, er at fremme integrationen af thaier (at gøre dem mere danske i hovedet) kan en klub da aldrig bidrage med noget væsentligt ifht hele det danske integrations apperat (den offentlige såvel som store organisationers frivillige indsats).

Der tror jeg du tager fejl. Sasi, og andre, vil have en fordel frem for mange andre, idet de jo har samme baggrund, sprogligt og kulturelt, som deres målgruppe. De ved, hvor de selv har haft problemer, og kan tale ud fra egne erfaringer.

Det ville da være mere interssant, hvis en klub satsede på at skabe et positiv syn på Thaimiljøet ved formidle viden om den thailandske kulturs værdier til danskere (kulturrel dialog).

Det ville da være et glimrende formål for en klub, men nu er det jo ikke det, Sasi har valgt at fokusere på.

Jeg synes, at det er et glimrende initiativ fra Sasi's side, og jeg håber, at det får tilstrækkelig opbakning.
Peter

FCKdk
Suk skrev:
Man skulle jo tro, at visse TH-piger der kommer til DK, skal tages med en pincet.....hallo, ta' jer sammen og find en pige der kan taenke selv,,,,TH- pigen er sq ikke lavet af porcelaen, saa jeg forstaar udmaerket, at der er en manglene tilstutning til denne latterlige KLUB.......VAAGN OP. Vi levet i 2008 =2551..

Suk, for P..... Hvad F..... havde du gang i????

Kom igen!!!!

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Spring til debat: