Se indlæg|
Pattaya på godt og ondt:
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 07:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Kan man ikke bare blive enig om som john også skriver, en kan lide moderen en kan lide datteren og en kan lide begge dele. Og dem der er uenige i dem der ikke kan lide pattaya, skal da bare være glade for at dem ser man ikke i pattaya ![]() så er der også det mindre turister, dem er der neeeeeemmelig riiiiiiigeligt af i forvejen.
Redigeret af d. 26/04-2008 08:19 |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 26/04-2008 08:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Straks fordi Ajarn ikke lige har jeres meninger og holdninger skal han bombes med PBér og mails...hvor lavt mand..!! Dette er vist ikke et forum hvor alle synspukter må komme frem. Lavt. Men siger måske noget om dem som sender disse PBér og mails. Jeg gider ihvertfald ikke fremkomme med nogen synspuknter mere. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 26/04-2008 09:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
En ting som jeg ikke helt har forstået omkring Pattaya, er de mange nye hoteller som skyder op som paddehatte overalt. Hver gang jeg kommer er hele områder jævnet med jorden, og et nyt gigantisk byggeri er under opførsel. Enten et hotel byggeri eller et lejlighedskompleks til falanger. Jeg har altid haft det indtryk at Pattaya her en overkapacitet af hotelværelser, hvilket har resulteret i meget lave værelsespriser pga. af den store konkurrence om kunderne. Ser man på prisniveauet i Bangkok i forhold til Pattaya, er det langt billiger i Pattaya selv når standarden tages i betragtning. Pattaya har naturligvis også hoteller til Bangkok priser, og en meget høj standard. Det er nu mit indtryk, at det er alm. standardhoteller som bygges i stor stil i Pattaya, og ikke hoteller i den dyre ende. Så det undre mig, det stadigt kan være økonomisk lukrativt at opfører det ene hotel efter det andet, og samtidigt bevare en tiltro til et rimeligt afkast. De kan umuligt tjene penge på hoteldrift alle sammen. Sker der så samtidigt en konjunktur ændring, og turisterne mere eller mindre udebliver – går det for alvor galt for hotellerne i Pattaya. Ok! - nu er Thaier jo heller ikke ligefrem verdensmester i planlægnings strategi. Med den store overkapacitet af hotelværelser i Pattaya, kan alle os andre som trods alt holder meget af at komme i Pattaya, så glæde os over de forholdsvis lave hotel priser. Hilsen Rasmus |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 09:35
|
|
Hr. Ajarn, ved ikke helt hvad der har fået dig til at sende sådan en ondskabsfuld PB til mig. Du har hidtil fremført dine synspunkter på en sober og redefuld måde i mange tråde. Men da tråden om overfaldet på Jørgen Rasmussen kom på faldt du straks i tråd med Hr. Mugge og så fik alle der har noget godt at sige om Pattaya, ellers læst og påskrevet om hvilken kloak, losseplads vi havde valgt at bo i. Vi var alle til hobe nogle gamle liderlige svin der kun gik efter de unge piger og videre i samme dur. Da du selv bl.a. ang. kriminalitet blev ved med at fremhæve Pattaya People og Ekstrabladet samt div. kriminalstatistikker, tillod jeg mig at bem;rke at det vist var din favoritlekture. Jeg har i mine indlæg prøvet at nå ind til hvorfor du ringeagter byen og dens indbyggere så meget, men uden at få nogen fornuftig forklaring. Ergo må jeg betragte dine udgydelser som dybe frustrationer over hændelser her i byen som kun du selv kender til, og ikke vil delagtiggre os andre i. Så langt så godt - men at sende mig en privat besked med en så svinsk overskrift at jeg i hele mit lange liv aldrig har været ude for noget lignende. Jeg kan så betro dig at din overskrift rammer lige i plet. Ja jeg har haft en blodprop, 2 endda, ja jeg har lidt under dem i mange år. Det har taget mig 12 år at nå dertil hvor jeg er i dag. Motorik, hukommelse, sprog etc. i een lang daglig kamp og jeg kæmper stadig. Så du har virkelig ramt plet med din ondskab. Til lykke med det, du vandt kampen. Jeg håber du nu kan sove trygt og lykkeligt. Jeg håber for dig og andre at I aldrig vil komme ud for samme oplevelse med alt hvad det måtte medføre af menneskelig lidelse. For ikke at udsætte mig selv for endnu en oplevelse af den art vælger jeg hermed at sige alle tak for nogle frugtbare diskussioner iblandt. Jeg bakker ud, lukker denne website ned og ønsker jer alle nogle frugtbare, glade år fremover. Til dig Hr. Ajarn, dine frustrationer er åbentbart så store at du ikke kan magte dem selv. Søg hjælp før det er for sent. Den meget ulykkelige Skeptiker fra Pattaya. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 09:48
|
|
Hvad skal man sige/skrive det er da godt nok sørgeligt hvis det er rigtigt det skeptikeren skriver og hvorfor skulle det ikke være det. Men til skeptikeren, jeg håber ikke du lader dig slå ud af en dum pb fra ajarn, du vil blive savnet med dine gode kommentare og diskutioner du altid kommer med. Men hvis du holder fast i din beslutning så skal du da i hvert fald have alt muligt held og lykke herfra, håber bare det er dit raseri der er gået over gevind, og du vil skrive herinde igen. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/04-2008 09:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jsh71. Restauranten med den gode mad!!! Hvor ligger den?? Hvad heder den?? Ingolf |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 09:57
|
|
Hejsa ingolf Den ligger inde i det marked der ligger på second road imellem soi 11 og soi 9. selve markedet hedder made in thailand og helt ned bagved ligger der 3 restauranter men den her er den sidste og største af dem. Jeg må indrømme jeg ved ikke hvad den hedder, men jeg kan love dig for at man får god mad. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 26/04-2008 10:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Takker Jsh, det skal vel gå og finde ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 17:08
|
|
Det var så lidt ingolf, men jeg må desværre skuffe dig lidt for efte sigende er snitzlerne vist blevet skået ned. Men det ved jeg ikke selv, ved bare sidst var de kæmpe store. Men ellers har de hammer god thaimad, ja det er det bedste af deres mad. Men pyt den kilde ved jeg så ikke om man kan stole ret meget på da han kun har spist der 1 gang siden. Redigeret af d. 26/04-2008 17:24 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 26/04-2008 18:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg er bestemt også ked af såfremt Skeptikeren melder fra fordi en frustreret valp sender onskabsfuldheder ud. Han bliver vel voksen engang. Han har såmen også hentydet at jeg er gammel og senil ?? jeg ved ikke om man er klar over om man er senil men gammel kan jeg jo ikke skjule Så gør som jeg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() af ham. og kom igen. Jeg har været noget af det samme igennem som du har og har det da rimeligt. Men er også glad for byen pga af gode hospitaler. Mvh sank |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 22:42
|
|
Jeg har kun været een gang i PTY og har ikke lyst til at bruge min tid der. Derfor ved jeg da godt, at der er mange, der ikke kan undvære PTY, men jeg foretrækker andre steder i Thailand. ( g heller ikke for mange dage i Bangkok) Vi har heldigvis alle forskellige smag, om hvad vi kan lide. Men god fornøjelse til alle, uanset hvor i Thailand I befinder jer. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2008 22:46
|
|
Det er sgu simpelt hen for morsomt......en eller anden smider noget "flamebait" ala "Pattaya på godt og ondt" og straks står alle falangerne i kø for at svine hinanden til.....SAME OLD STORY!!!! Helt ærligt så respekter for F..... hvis nogle kan lide Pattaya og nogle ikke kan .... Der går jo TOTALT børnehave i den og der bliver smidt med sutten og lastbilen.....ufatteligt at folk stadigvæk hopper på limpinden og starter et verbalt slagsmål... Hilsen Dolph Flamebait is a message posted to a public Internet discussion group, such as a forum, newsgroup or mailing list, with the intent of provoking an angry response (a "flame" or argument over a topic the troll often has no real interest in.
Redigeret af d. 26/04-2008 22:53 |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 27/04-2008 03:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
PTY har alt. billige piger billig sprut billig hoteller masser af steder at tage i byen om aftenen og så kan man lige tage et smut til jomtien og sove branderten ud om dagen. derfor har jeg rejst meget til PTY før i tiden. nu er jeg gift igen, men vi finder da stadig vej til PTY et par gange om året, men nu er det for nogle korte badeferier og så deres gode mad dernede. vi har også prøvet krabi og phuket men jeg må sige der keder man sig altså. det gør man ikke i PTY selv om man ikke leder efter damer mere. Det eneste sted hvor jeg syntes der var fedt på højde med PTY var Samui, masser af liv vi har vores base i BKK som jeg elsker mere og mere for hver gang jeg er her, i starten for 20 år siden kunne jeg ikke fordrage BKK men havde BKK en badestrand i dag så forlod jeg ikke BKK ja det er en hektisk stor by men ikke mere end at der er mange små oaser hvor man kan få fred. walking street og beach road er også et kaos om aftenen. men det er nok det jeg kan lide at der sker noget omkring mig noget at kigge på. når man så har lært at komme rundt og ud af bangkok syntes jeg nu ikke trafik helvede er så stort vi har lejlighed på sukrumvit soi 71, vi har betalingsmotorvej lige bag ved og skytrain 2 min her fra på motorcykel. det tager os et par timer at komme til PTY og vi sidder kun i kø fra hvor motorvejen slutter og der kommer lyskurver. men ja er man typen der kun tager taxaer rundt i bangkok så forstår jeg jeres syn på trafik kaos. det tager mig over en time med taxa fra soi 71 til soi 23 men 15 min med motorcykeltaxa og skytrain til jeg står der. sorry nu kom der for meget BKK med. prasat |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2008 10:56
|
|
Ok ajarn nu har jeg læst indlæggende fra skeptikeren igen, jeg må da indrømme hvis du synes han sviner dig så meget til, så vil jeg da bare sige jeg føler da du sviner mig og andre til ved at skrive det her Men jeg har nok ikke vaeret stiv nok til at se Pattaya i det 'rette' lys. 1. Byen flyder af 'beer bars'. Overalt man kommer frem i Pattaya ligger der en stribe af barer, som aabentlyst cater til sexturister. Det får jo til at fremstå fra din side man kun kommer til pattaya, for at drikke sig stiv og gå med damer. Det behøver man sgu ikke kun at gøre, pattaya er skide godt at bruge som sin base hvis man skal andre steder hen. Så når du skriver sådan noget så kan man jo kun gå ud fra du ser andre som sex og drukturister, og slet ikke kan se der er altså nogle der kommer der for andre ting også. For du ved jo udemærket godt den sexindustri er også i bkk, phuket, hua hin chang mai udon thani chumpae korat, ja you name it den er overalt i verden for den sags skyld. Jeg synes da også det er fair nok du ikke bryder dig om pattaya, det er din smag. Men at gøre os andre til sex og drukturister bare fordi vi godt kan lide at bruge pattaya som en base hvor man kan få godt mad, billig hotel afslapning på stranden og måske en stille øl på en bar om aftnen eller natten, det synes jeg er lidt langt ude. Vi kan da godt blive enige om der sker mange dumme ting i pattaya og der er mafia, men hvor fanden er der ikke det? Det er det måske ikke i bangkok? politiet er måske bedre i bangkok eller andre steder? Til sidst her et spørgsmål (selv om jeg ved godt du ikke svare) men af alt det du har sat link til og andre har skrevet, hvor meget af det har du selv oplevet i pattaya? Redigeret af d. 27/04-2008 10:59 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/04-2008 12:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det får jo til at fremstå fra din side man kun kommer til pattaya, for at drikke sig stiv og gå med damer. Jeg har kommenteret Pattaya som en helhed. At nogle saa foeler sig ramt, maa jo udspringe af deres samvittighed. Man kan saa kun taenke sit desangaaende! Til sidst her et spørgsmål (selv om jeg ved godt du ikke svare) men af alt det du har sat link til og andre har skrevet, hvor meget af det har du selv oplevet i pattaya? Du har ret. Jeg gider ikke blive ved i denne traad. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2008 14:44
|
|
ok,,, det jeg klar over, men det tager jeg bare som du giver mig ret i du har ikke en døjt at have dine meninger i. ![]() ![]() |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 27/04-2008 19:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
ajarns pb til skeptikern er i mine øjne ikke over stregen, hvis ikke ajarn havde kendskab til skeptikerens problem, med hensyn til en blodprop i hjernen, da vi nogle gange overreager i disse indlæg, bruger vi nogle gange udtryk som er stødende og ikke særligt diplomatisk, men jeg tror ajarn, han absolut ikke anede skeptikeren har haft denne kedelige oplevelse tæt på sig. speptikeren jeg er glad for dine indlæg, men jeg er bare ikke enig,mener stadig ikke pattaya har en strand, hvor jeg ville dyppe mine tæer, (brakvand fra bangkok)jeg har ikke tal BANGKOK ELLER PATTAYA, MEN JEG MENER FORUENINGENG EN ER STORT SET DET SAMME. LIDER SELV AF ASTMA , HERPES ALLERGI, MEN JEG KAN SAGTENS KLARE EN JOKE ELLER OVERSKRIFT OMKRING DETTE. MEDENS JEG SKREV DETTE INDLÆG, CHATTEDE JEG MED EN VEN I DANMARK, OG PLUDSELIGT SKREV JEG ALTING MED STORE BOGSTAVER,DET VAR IKKE MIN MENING |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 27/04-2008 19:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
kvindemin skrev: Det kan ordnes ved at slå caps lock fra igen ajarns pb til skeptikern er i mine øjne ikke over stregen, hvis ikke ajarn havde kendskab til skeptikerens problem, med hensyn til en blodprop i hjernen, da vi nogle gange overreager i disse indlæg, bruger vi nogle gange udtryk som er stødende og ikke særligt diplomatisk, men jeg tror ajarn, han absolut ikke anede skeptikeren har haft denne kedelige oplevelse tæt på sig. speptikeren jeg er glad for dine indlæg, men jeg er bare ikke enig,mener stadig ikke pattaya har en strand, hvor jeg ville dyppe mine tæer, (brakvand fra bangkok)jeg har ikke tal BANGKOK ELLER PATTAYA, MEN JEG MENER FORUENINGENG EN ER STORT SET DET SAMME. LIDER SELV AF ASTMA , HERPES ALLERGI, MEN JEG KAN SAGTENS KLARE EN JOKE ELLER OVERSKRIFT OMKRING DETTE. MEDENS JEG SKREV DETTE INDLÆG, CHATTEDE JEG MED EN VEN I DANMARK, OG PLUDSELIGT SKREV JEG ALTING MED STORE BOGSTAVER,DET VAR IKKE MIN MENING
![]() |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 27/04-2008 20:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
larsen det fandt jeg ud ad bagefter![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/04-2008 09:51
|
|
kvindemin skrev: ajarns pb til skeptikern er i mine øjne ikke over stregen, hvis ikke ajarn havde kendskab til skeptikerens problem, med hensyn til en blodprop i hjernen, da vi nogle gange overreager i disse indlæg, bruger vi nogle gange udtryk som er stødende og ikke særligt diplomatisk, men jeg tror ajarn, han absolut ikke anede skeptikeren har haft denne kedelige oplevelse tæt på sig. speptikeren jeg er glad for dine indlæg, men jeg er bare ikke enig,mener stadig ikke pattaya har en strand, hvor jeg ville dyppe mine tæer, (brakvand fra bangkok)jeg har ikke tal BANGKOK ELLER PATTAYA, MEN JEG MENER FORUENINGENG EN ER STORT SET DET SAMME. LIDER SELV AF ASTMA , HERPES ALLERGI, MEN JEG KAN SAGTENS KLARE EN JOKE ELLER OVERSKRIFT OMKRING DETTE. MEDENS JEG SKREV DETTE INDLÆG, CHATTEDE JEG MED EN VEN I DANMARK, OG PLUDSELIGT SKREV JEG ALTING MED STORE BOGSTAVER,DET VAR IKKE MIN MENING Ikke alle folk er ens ligesom smag og behag er forskellige, men det da i orden hvis du synes det er i orden folk kalder dig alt muligt. Så kom ikke og skæld mig ud hvis jeg kalder dig grimme ting vel hæ hæ (det var kun en joke det kunne jeg aldrig finde på hæ hæ)
Redigeret af d. 28/04-2008 10:11 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

?? jeg ved ikke om man er klar over om man er senil men gammel kan jeg jo ikke skjule
Så gør som jeg