Se indlæg
 Udskriv debat
Kom til Chiang Mai
phitsanulok
Det er slet ik så svært.

Jeg åbner:
http://images.goo...
og søger derfra efter det jeg skal bruge, når det er fundet højreklikker jeg på billedet og trykker på KOPIER (copy).
SÅ går jeg ind i tråden og bruger funktionen: [img] Højreklik og tryk på SÆT IND (paste) [/img]
Så skulle den være der ;-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
amazing
Hold da kæft, hvor svært kan det være, det lyder sgu så simpelt, så jeg tror, jeg kan finde ud af det.

Men tilbage står så, at hvis man ønsker sine egne billeder fra hardboxen eller cameraet eller merorysticket lagt ind, skal man så benytte photobucket eller er der andre forslag?

Jeg har bemærket i replikboxen, at specielt billeder fra photobucket forsvinder (pga. en slags amerikansk censur) - er der andre muligheder?

vh. Peter
Email: psoegaard@hotmail.com
Website: [url]www.amazingchiangmai.dk[/url]

www.amazingchiangmai.dk
John
Hvis du vil have dine egne billeder ind i dit indlæg, så skal de ligge på nettet, f.eks. på photobucket. Jeg har aldrig været ude for at mine billeder har været forsvundet, men siden kan selvfølgelig gå ned lige som alle andre sider. Men billederne har stadig været der når siden kom op igen.

Her er en vejledning til hvordan du får billed i dit indlæg:

http://www.dansk-...ad_id=5769

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Cxxxxsxxr
amazingchiangmai skrev:
...
Men tilbage står så, at hvis man ønsker sine egne billeder fra hardboxen eller cameraet eller merorysticket lagt ind, skal man så benytte photobucket eller er der andre forslag?
...

Du har jo dit eget websted og ovenikøbet et hvor du nu eller senere kan gøre brug af de fotos af turist attraktioner du evt. måtte lægge ind på dtw. Lav en billedfolder på dit websted og så opload dertil før du følger den detaljerede brugervejledning, du finder oppe i dtw's menu under "Om..." Gæt selv hvor du skal klikke når du har åbnet menuen:

[img]http://www.cyberstarasia.com/img/dtwcapture.jpg[/img] is not a valid Image.

De billeder jeg har postet ligger trygt og godt på mit eget websted, hvor jeg selv har fuld kontrol over dem. Iøvrigt er ovenstående skærm print et der ikke overlever mere end et par dage på dtw for det er ligesom lidt rodet af have den slags uvedkommende ting liggende på sit eget websted.

rinpoche
Hej Peter,

Ser frem til at se billeder fra din hånd fra nordthailand, meget mere interessant at se personlige og aktuelle billeder frem for kopierede billeder fra internettet. Smile
Gode billeder her i tråden fra såvel Ajarn som Cyberstar, takker for kigget.

mvh
rinpoche

Kalasi
Mit billede blev fjernet, men jeg prøver lige igen, da jeg mener, det viser, man kan finde trætempler andre steder end i Chiang Mai. Dette "selvoptagede" fra Um Phang

[img]i297.photobucket.com/albums/mm214/Sune_2008/Dec06-Feb07259.jpg[/img]

Kalasi

amazing
Jo, det kunne godt ligne et trætempel, Kalasi, men det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Ellers betragter jeg undervisningen i billedindlægning for slut i denne omgang. Det er sikkert 117. gang, det er kørt, men der kommer jo hele tiden nye medlemmer til. Selv har jeg ikke haft tid til at gøre mere ved det, men har dog fundet photobucket frem.

For at tilføre lidt nyt blod til denne tråd, skriver jeg i aften et indlæg om Den Gyldne Trekant. Jeg havde jo egentlig bebudet, at starte et par selvstændige tråde med ture i nordthailand, men for ikke at provokere nogen, så vælger jeg at lægge mine forslag til ture heroppe i nord ind i denne tråd, som så forhåbentlig får lov til at leve lidt endnu.

De var jo ellers blevet meget mere synlige ved eks. at kalde en ny tråd "Den Gyldne Trekant", men jeg træder varsomt i øjeblikket og skal helst ikke beskyldes for mere reklamering og ekstrem markedsføring. Denne tråd kan man jo blot lade være med at besøge, hvis ikke man vil høre mere og læse mere om turene i nordthailand.
Kald mig blot en tøsedreng, men ...

vh. Peter

www.amazingchiangmai.dk
Hejsa Peter

Synes da det ville være fedt hvis du lavede en tråd kun om den gyldne trekant, glem alt om det negative der bliver skrevet så længe det du skriver er noget der er værd at læse.

Webmaster
amazingchiangmai skrev:
For at tilføre lidt nyt blod til denne tråd, skriver jeg i aften et indlæg om Den Gyldne Trekant. Jeg havde jo egentlig bebudet, at starte et par selvstændige tråde med ture i nordthailand, men for ikke at provokere nogen, så vælger jeg at lægge mine forslag til ture heroppe i nord ind i denne tråd, som så forhåbentlig får lov til at leve lidt endnu.

De var jo ellers blevet meget mere synlige ved eks. at kalde en ny tråd "Den Gyldne Trekant", men jeg træder varsomt i øjeblikket og skal helst ikke beskyldes for mere reklamering og ekstrem markedsføring. Denne tråd kan man jo blot lade være med at besøge, hvis ikke man vil høre mere og læse mere om turene i nordthailand.
Kald mig blot en tøsedreng, men ...

vh. Peter

Hejsa Peter,

Jeg kan kun opfordre dig til at oprette nye tråde f.eks. til emnet om "Den Gyldne Trekant". Ingen problemer i det. Det vi bare skal undgå er rene reklametråd for firmaer, tråde om emner eller steder er mere end velkommen.

Jeg skrev i øvrigt i en anden tråd lidt gode råd til hvordan man kan undgå direkte reklame, men alligevel lave indirekte reklame. Det gælder naturligvis både dig og andre.

Men det der er essensen er at vi gerne skal have et forum hvor man bruger og bruger imellem kan få uvildige råd på sine spørgsmål. Jeg er måske lidt gammeldags men jeg er overbevist om at varme anbefalinger og gode råd i det lange løb er at anbefale frem for kold og kynisk reklameringen. Og hvis du er den eller én af dem som kan give uvildige råd for Chiang Mai-området så er jeg også overbevist om at folk tænker: "Jamen manden prøver sgu' at hjælpe mig uden at pådutte mig noget og det virker som om han har forstand på det han udtaler sig om. Måske det kunne være en god idé at klikke på hans link og evt. benytte hans firma i stedet for at tilrettelægge det hele selv hjemmefra".

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ebeth
amazingchiangmai skrev:
Iøvrigt går Pai River ikke forbi Mae Saeng (som ebeth sikkert ved), men det gør Mae Saeng. Så dine fede billeder er ikke fra Mae Taeng, men Pai River, da jeg ikke tror på, at der er white water riverrafting på Mae Taeng, vel ebeth?

vh. Peter

Nu har jeg kigget på kildekoden til billedet om whitewater rafting i denne tråd og billedet stammer fra et firma der hedder "Siam River Adventures" de påstår at det er MaeTaeng River de bruger til deres ture.
Til det kan jeg kun sige at de gange jeg har været i SopKai, som ligger ved denne flod og er udgangspunkt for turene, har det været om vinteren hvor Maenam Taeng har haft meget lidt vand så man har kunnet 'lege' i floden på de bambusflåder som div. trekkingfirmaer efterlader der- SopKai er en populært endestation for tog tre dages trekkingture.
I regntiden er historien imidlertid en anden, der kan været meget vand og da floden er ret small kan den sikkert godt anvendes til sådanne eventyr.
Hvordan man så skulle kunne køre fra ChiangMai derud på 1½ time....nixen bixen,halvdelen af vejen er jordvej, det tager mindst 1 time fra man drejer fra 107 i MaeTaeng i en truck, alm. biler kan ikke klare den tur.
Se evt. her hvor fotoet er sakset fra
http://www.chiang...afting.htm

amazing
Jamen, når flere, heriblandt Webmaster, opfordrer mig til at starte en selvstændig tråd på emnet Golden Triangle, så gør jeg det. Det er også det jeg har mest lyst til, da denne tråd bliver længere og længere. Håber at alle - også nye medlemmer - har fundet ud af, at man bare skal klikke på 4-tallet, hvis man vil direkte til det sidste nye på en tråd. Mest en forbrugeroplysning til min gamle mor, som interesseret følger debatten på afstand i Danmark og for nyligt er blevet medlem.

Men jeg synes også, at vi skal fortsætte snakken om riverrafting lidt endnu. Jeg skylder en undskyldning til Phitsanulok, som lagde billedet med white water riverrafting ind og tilføjede, at det var fra Mae Taeng (ikke Mae Saeng som jeg skrev).
Billedet var givetvis fra Mae Taeng. Jeg var ikke klar over, at Mae Nam Taeng kunne være så "vild", som Ebeth siger, at den kan bruges til den slags riverrafting i gummibåde. Jeg har prøvet det på Pai River, og det var vildt nok til mig.

Jeg håber at nogle kan bidrage med oplevelser med riverrafting fra de 2 floder, evt. billeder, eller andre floder for den sags skyld.

vh. Peter

www.amazingchiangmai.dk
amazing
Der har ikke været nogen indlæg om riverrafting på det sidste. Jeg mente jo ikke specielt whitewater riverrafting, men også rafting på alm. bambus-tømmerflåder i nordthailand. Er der ikke nogen, der har nogle gode billeder eller oplevelser de kan bidrage med?

vh Peter

www.amazingchiangmai.dk
amazing
Nu har der i nogen tid ikke været yderligere indlæg om riverrafting. Derfor skifter jeg lige "tråd", og tager et nyt emne op.

Iflg. Dansk Wikipedia skulle Chiang Mai ligge 700 km nord for Bangkok og have et indbyggertal på 200.000. Jeg mener at have læst tallet 280.000 i en rejsebog, men stadig står dette i skinkrende kontrast til den oplevelse af byens størrelse, som jeg har.

Efter min opfattelse og logiske tænkning så har CM mindst 1 mill. indbyggere. Vicepræsidenten for den lokale turistforening udtalte for nylig, at der med 30.000 sengepladser på byens hoteller vist var rigelige af disse, og med dette tal in mente, så passer min vurdering vist noget bedre end de 200.000

Måske kan man sige, at det kan være ret ligegyldigt, men i mine øjne er det utroligt vildledende overfor byens gæster, at danske opslagsværker og rejsebøger opererer med helt misvisende tal. Måske er tallet 200.000 dækkende for antallet af indbyggere indenfor voldgraven, altså moaten. Men det er jo en fuldstændig tåbelig definition af byen CM.

Jeg skal bruge et nogenlunde præcist tal til nogle faktuelle oplysninger på min hjemmeside, så hvis nogen kan komme med mere præcise oplysninger om Chiang Mais indbyggertal, så er jeg dem taknemmelig.

vh. Peter

www.amazingchiangmai.dk
huratho
Hej Peter
Jeg har fra borermesteren fået oplyst at der er 1.8 mill reg. indbygger i CM, hvor grænsen går ved jeg ikke, har ej heller spurgt på dette. Jeg har odså fået bekræftet at når der kommer tal, som lyder på mellem 2 - 300.000 indb. så er det det gamle Siam, altså indenfor voldgraven. Brug det hvis du kan.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ebeth

http://en.wikiped...Chiang_Mai

Lidt nærmere forklaring på indbygger tallene findes et stykke nede på siden, som ser ud til at være opdateret nyligt. Der påstår de der er 960.906...vely lucky numbers Wink Kan dog se at de går helt ned til SanPatong og har dele af Lamphun og MaeRim med.
-og så skal man jo lige huske at thaier ikke flytter deres adresse som danskere gør1! Det må være stemmelisterne der tælles udfra og ikke hvem der bor/arbejder hvor. Talte man hvem der var ansat/boede inden for en cirkel af f.eks. superhighwayen ville man nok komme en del højere op end det tal der står for mueang distriktet.
vh
Redigeret af ebeth d. 24/07-2008 14:13

amazing
Tak til Huratho og Ebeth for indlæggene.

Nu var det dansk Wikipedia jeg refererede til mht. tallet 200.000 indbyggere. I den engelske udgave er det noget mere specificeret og bl.a. kan man udlede af tallene, at Chiang Mai provinsen har ca. 1,5 mill. indbyggere.

Uanset om Chiang Mai går til Sanpatong eller Mae Rim i hver sin retning, så er min antagelse/påstand, at Chiang Mai-området har ca. 1 mill indbyggere, bygget på et personligt skøn, men stadig savner jeg noget belæg for påstanden.

Summa summarum, så er det stadig en fuldstænding vildledning at påstå, at Chiang Mai har 200 - 300.000 indbyggere, som de danske rejsebøger og leksikon siger. Det er min pointe.

vh. Peter

www.amazingchiangmai.dk
Cxxxxsxxr
At der sku' bo 200-300.000 indenfor voldgravene lyder temmeligt meget i overkanten efter min mening. Hvor sku' de stakkels mennesker dog bo? Jeg vil vurdere beboerantallet til 30-50.000. Til sammenligning boede der ifølge Danmarks Statistik (2007) 228.000 i Århus, hvor stort set alle beboelsesejendomme indenfor ringgaderne er små lejligheder i 4-6 etagers højde. 15-20 husstande pr 10 meter gade (begge sider indregnet) er ikke ualmindeligt.

90% af de huse vi ser på satelitfotoet af firkanten inden for voldene (ca 1.5 km på hver led) er eenfamilieshuse på max 2 etager. Dem, der er højere er typisk shop houses hvor der typisk bor een hustand pr "opgang" - altså een husstand pr 4-5 meter gade (også her er begge sider regnet med fordi der masser af steder ligger en ubebygget grund eller tempelmur på den modsatte side).

De største bygninger på fotoet er templer eller andre offentlige bygninger. Den største sammenstuvning er de 5 hvide blokke lidt til venstre og syd for midten, med relativt små lejligheder og mange børn. Blokkene er på hele 3 etager og er det nærmeste vi kommer betonghettoer indenfor voldgravene.

Og nej, de enkelte husstande er ikke større end i Århus. I mit umiddelbare nærområde er der helt nøagtigt 2 hjemmeboende børn. At hele Århus's befolkning skal ku' få tag over hovedet i det område tror jeg godt de ka' skyde en hvid pind efter.

[img]http://www.cyberstarasia.com/img/cmcitysat.jpg[/img] is not a valid Image.

amazing
Flot satellitfoto af "Den Gamle By", du har lagt ind, Cyberstar. Jeg giver dig ret i, at det er meget lidt sandsynligt, at de omtalte 200.000 indbyggere skulle bo indenfor firkanten. Specielt med den analyse af befolkningstætheden, du giver. Du bor jo selv i området, og skulle vel derfor også være den bedste til at udtale dig om emnet, i modsætning til os landsbybeboere.

Kunne de 200.000 så tænkes at være indbyggertallet for Muang Chiang Mai, altså postnummeret 50000? Mig bekendt går Muang-distriktet til Super Highway'en.

Alligevel og fortsat mener jeg, at tallet for indbyggere i CM er stærkt vildledende. Med 200.000-tallet indikerer opslagsværkerne jo, at CM er en by mindre end netop Aarhus.

Jeg kan ikke huske præcist, hvor mange fly det er, der lander i timen, men jeg har som sagt fra pålidelig kilde, at der er ihvertfald 30.000 sengepladser på byens hoteller. Hvor mange er der i Aarhus?

Hvorfor skulle borgmesteren have udtalt til Huratho, at CM har 1,8 mill. indbyggere, hvis tallet er langt mindre, og hvordan definerer hun Chiang Mai, måske som provinsen Chiang Mai?

vh. Peter

www.amazingchiangmai.dk
rinpoche
Det er der vist ingen tvivl om, det er vel den sædvanlige forvirring affødt af at såvel provinsen som provinshovedstaden som oftest hedder det samme.

mvh
rinpoche

huratho
Hej
Jeg vil bare sige at min udtalelse ligger 4 år tilbage og da var borgermesteren en herre. Han fortalte ikke hvor eller hvad man skal forbinde med Chiang Mai.
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Spring til debat: