Se indlæg
 Udskriv debat
Fra THAILAND TIL THY
sputnik
Det er en god udsendelse dr 1 har lavet fra Thailand til Thy.Men der er vel ingen der sidder og ser udsendelsen som bagefter tror at det er den endegyldige sandhed om Thai Danske ægteskaber.Eddie postulerer at 99% af Thai damerne der kommer til DK er ludere,hvor har du det tal fra? nå men lad os sige at tallet er korrekt,de ludere har vel også ret til følelser og den famøse kærlighed,det er vel ikke kun kassedamer og bankdamer etc.der kan have et menneskeligt hjerte.Vi der er Thai gifte har jo allesammen mødt vores dame på den rigtige måde hvis vi selv skal sige det.Det kan for fanden være ligemeget hvor og hvordan vi har mødt vores dame bare begge er glade i det forhold man har etableret.Jeg kan se på enkelte indlæg at der nogen der har ondt af sig selv fordi der bliver snakket om deres ægteskab,hold nu op med det jamren det kan ikke bruges til en skid,lev og lad leve,til helvede med suppen.Livet er jo herligt og mangfoldigt specielt når man er Thaigift og andejæger.Til sidst et skulderklap til Thyboen for din måde at være på.

Hilsen fra en af de glemte Nordboer.

ubon lynge
sputnik jeg vil gerne give dig ret, bare ikke med at være andejægerPfft
Den med 99% er ludere den tror jeg godt nok ikke på. Der bliver skrevet at
nogen der har ondt af sig selv fordi der bliver snakket om deres ægteskab!!
Hvordan tror i så ikke dem fra thy har det når de læser de indlæg her inde, det er jo ikke lige frem pæne ting der bliver skrevet om, fordi der er lavet en udsendelse som denne er alle jo ikke sådan som dem der er med i udsendelsen Heldigvis da for det.
Jeg vil også sige Tak til Thyboen for dit indlæg. Wink
Ubon.

Pibe

mr tirak
Med fare for at spørge dumt.

Hvordan får jeg afspillet det indslag, jeg har hentet det ned på min pc med Bittorrent, det ligger fint der, men hvad gør jeg så-

Jeg har prøvet at trykke på play Smile

Venligst

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
mr tirak skrev:
Med fare for at spørge dumt.

Hvordan får jeg afspillet det indslag, jeg har hentet det ned på min pc med Bittorrent, det ligger fint der, men hvad gør jeg så-

Jeg har prøvet at trykke på play Smile

Venligst

Mr Tirak

Davs Tirak

Når du går ind på bittorent så tryk på complete,
så kan du se det du har downloadet,
højreklik på det, og tryk på open containing folder,
og så læg det ind, hvor du vil ha det evt.
i dokumenter eller skrivebord.
Måske det selv lægger sig ind et sted
som hos mig. I c drevet under document and settings et sted Smile
derfra kan du se se det.

bamsen
Redigeret af d. 10/09-2008 17:32

mr tirak
Hey Bamse.

Tak det, nu kan selv jeg få det til at virke.

Grin
Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
thyboen
Til ubon lynge
Du skal ikke være bange for at vi går rundt og har ondt af os selv på grund af de negative indlæg som nogle af medlemmerne på DTW er kommet med i den her debat.

Inden vi sagde ja til at medvirke i filmen var vi da udmærket klar over, at der ville være mange af seere som ikke bryder sig om den måde vi har brugt til at finde en ægtefælle til et fattigt familiemedlem, hvilket jeg ikke er blind overfor.

Men som jeg skrev i mit første indlæg er der kun et af parrene som er blevet skilt indtil nu.
De øvrige par lever fortsat i deres ægteskab, hvor alle thaipigerne, efter at have lært dansk, har fået et normalt arbejde, for det meste som rengøringsassistent eller fabriksarbejde.

Efter udsendelsen har vi personligt kun fået positive reaktioner (med en enkelt undtagelse) fra familie og bekendte over filmen, der som bekendt tager udgangspunkt i en fattig landsby i Isaan området, hvor min kone kommer fra og hvor Sine har boet i 3 måneder.

Jeg vil slutte med at sige tak til alle de positive indlæg som der har været i debatten.

Mvh.
thyboen

sudsakhon
en lille slutkommentar til jeres oversættelser..

Hvor meget man end får ud at se hvad der går for sig med egne øjne..Så begår I en lille fejl.

Det er normalt ikke en god ide at tage enkelte ord ud af en sammenhæng.
Jeg kan ikke genkende noget nedværdigende i sproget.

Hvis man hører efter, så er det sprogbrug i dokumentaren ganske normal "bondsk" tale...Intet specifikt nedværdigende med hensyn til omtalen af ham (Det var jo det, som var påstanden)
At det så ikke lyder pænt, det er en anden sag. Det gør vestjysk heller ikke for en Københavner..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Saendaeng
sudsakhon skrev:
en lille slutkommentar til jeres oversættelser..

Hvor meget man end får ud at se hvad der går for sig med egne øjne..Så begår I en lille fejl.

Det er normalt ikke en god ide at tage enkelte ord ud af en sammenhæng.
Jeg kan ikke genkende noget nedværdigende i sproget.

Hvis man hører efter, så er det sprogbrug i dokumentaren ganske normal "bondsk" tale...Intet specifikt nedværdigende med hensyn til omtalen af ham (Det var jo det, som var påstanden)
At det så ikke lyder pænt, det er en anden sag. Det gør vestjysk heller ikke for en Københavner..

Okay..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Fra thailand til thy bliver genudsendt på dr1 nu kl0900 for dem der ikke fik set den før

lindy

gg
http://thepirateb...il_Thy.wmv

vandango

Der er ikke meget båndbredde på din torrent. Havde selv præcis den samme film fil, er nu koblet på denne torrent, så nu er der højhastighed, hvis nogen ønsker at downloade filmen.

Spring til debat: