Se indlæg|
Man bliver helt bange for at få en thailansk kone
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 19/09-2004 12:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Moral er godt dobbeltmoral er bedre. Jeg kan overhovedet ikke se noget forkert i at købe hus i Thailand, og det var ikke det min pointe gik på men vores omtale af Thailændernes måde at leve på. Jeg mener vi nedvurderer dem, og så galt platuglernes paradis. en folkesygdom i Thailand. Så er det jeg tænker hvad er moral i Danmark kontra Thailand. Jeg så helst ikke at alle muslimer med deres oliepenge komme her for at købe huse o,s.v. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/09-2004 12:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Oleskyum Jamen min kone ejer da sit hus som hun købte for 2 år siden,og hun har da adresse her i danmark og har hatf det i 3½ år og hun har købt det uden probler,og hun har da også købt rismarker,og skal købe mere når vi tager derud igen i december Så det med at man pigerne ikke kan købe noget er ikke rigtigt, Min kone beholdt sit thainavn og jeg mit danske navn, og vi blev gift i bangkok Jeg tror bare at det måske går galt når farangerne blander sig i pigernes køb af hus,så vil myndighederne måske se det i snakker om beviser på pengene eller sådan bamsesjoveren ![]() |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 19/09-2004 13:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Jeg har ikke sagt at man ikke kan købe, men at hvis man overholder alle love og regler totalt, så kan man ikke, men som det klart fremgår af alle indlæg kan man betale sig fra alt ( næsten ) Din kone har nok brugt adressen i Thailand og ikke i Danmark. Det var moralen i alle udtalelser om Thailænder der fik mig til at skrive ikke om det kunne lade sig gøre. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/09-2004 16:20
|
|
davser Oleskyum Sorry så fik jeg det vist i den gale hals jeg misforstod jeg undskyld flovebamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 19/09-2004 21:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hej bamse det kan jo også være at din kone har købt jord/hus på uregistret land det er meget normalt helt ude på landet at der ikke er papierer på jorden |
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 19/09-2004 23:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
dav der oleskyum det er rigtig nok det du skriver om måden der bliver købe hus i thailand, det lyd bare som en moralsk opsang til de folk der har gjord det . det er bare ikke så let hvis thai pigen ikke har dansk statsborgerskab, så har hun adresse i danmark og thailand hun er stadigvæk thaistatsborger og de kan eje land og ejendom i thailand. men den dag de siger ders thai statsborgerskat op for at få et dansk så gælder de samme regler som for os andre dansker. det er hvad jeg har fået fortalt men det kan godt være jer tager fejl ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/09-2004 02:34
|
|
davser Surin Nej hun har været på amphur og registre købet for at papirerne skulle være i orden,og ingen betaling før papirerne var ok Men de har sikkert ikke forstand på det i det amphur bamse |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/09-2004 13:36
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
At ingen kan finde ud af reglerne er der ikke noget at sige til. De er blevet endret 2 gange inden for de sidste fire aar. Det er idag saadant at en Thailandsk statsbnorger gift med en udlenning kan kobe jord og hus i Thailand. Det kreves dog at den thailandske statsborger er registreretaa en ardresse her I Thailand. Det er langt de fleste. Det kan da godt vaere de bor i Danmark, men paa papiret bor de stadigt her. Er du Dansk og vil kobe her kan du kun kobe en condominium og det kreves at det fulde belob indfores fra Danmark eller et andet sted uden for Thailand. Er du dansk og er her paa en permanent opholdstilladelse kan du ogsaa kun kobe condominium men nu kan du bruge penge du har her i Thailand. Problemerne i at kobe hus til konen i hendes navn opstaar dersom hun skulle afgaa ved doden for manden da han som dansk statsborger ikke vil kunne arve. Har hun born og disse er Thailandske gaar arven til disse. Har hun ingen born arver forst foreldrene dernest soskende og til sidst nermeste familie. Min kone ejer det hus vi bor i og det okonomiske har vi klaret ved at hun laante pengene af mig inden vi blev gift. Skulle det utenkelige ske at jeg overlever hende har jeg et legalt krav i boet paa det belob hun laante. Det skal dog gores inden en bliver gift da det ellers ikke er retsgyldigt.. En anden lille ting som de fleste ikke er klar over: Er du gift i Danmark og det er ikke blevet registreret her i Thailand, da er du tektisk set ikke gift her i Thailand og din kone staar anfort som ugift hos myndighederne. De Danske myndigheder giver ikke besked til de thailandske. Er du gift her i Thailand er der ingen problemer. Der i for tiden et foreslag oppe om at udlendinge med arbejdstilladelse skal have mulighed for at kobe et hus til beboelse. Pligt til at bo i huset. Om det kommer igennem er der ingen der kan sige noget om. Clyde. |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/09-2004 14:18
|
|
Davser clyde Jeg så lige du skrev sådan her Er du Dansk og vil kobe her kan du kun kobe en condominium og det kreves at det fulde belob indfores fra Danmark eller et andet sted uden for Thailand. Det er også rigtigt, MEN farangen skal kunne bevise at det er bankoverførte penge da du ellers ikke kan købe noget Det fik min ven at vide da han ville købe et lejlighed i et condo så han måtte i kasikornbank og ha et stykke papir fra dem om at pengene var overøfrt og ikke bare sat ind pengebamsen ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/09-2004 17:42
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Je. Selvfolgeligt har du ret, men det tog jeg som en selvfolge at alle forstod. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 20/09-2004 20:12
|
|
men som alt er hvis man snyder lidt eller betaler de rette så kan næsten alt lade sig gør i thailand |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 22/12-2004 11:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
jeg har lige været inde på din hjemmeside, det bliver spændende at følge på denne side efterhånden som du kommer videre med de forskellige emner. Det er et meget flot hus du har købt, og jeg kan se at du har travlt med at gøre det rigtigt fint. Har du noget imod at fortælle hvor i Thailand du har købt hus, og hvad sådan et dejligt hus koster. Jeg vil også gerne om du kunne fortælle om hvordan de Thailandske håndværkere arbejder, er de flittige, eller skal du være der før der bliver arbejdet. en anden ting jeg kunne tænke mig at vide er om hvad det koster at få lavet sit hus i stand, håndværker priser og sådanne ting. Alt dette spørger jeg jo om, fordi jeg selv går og bager på forskellige løsninger i Thailand, og dette forum er jo perfekt, fordi alle her jo brænder for thailand. Med venlig hilsen. EWM ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 22/12-2004 19:39
|
|
du skal nok vente lidt på dit svar fra bamsen han sidder nede i varmen og sveder nu![]() |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 22/12-2004 23:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Har du kontakterne iorden, så gør som mange thaier.... Skaf arbejdere fra Cambodia, det er ikke lovligt, men de er der og stikker du politichefen 2-3000b så ser han igennem fingre med det. Cambodianske arbejdere betales kun ca. 80-100 baht om dagen, og det er de tilfreds med. Der er 6 gange mere end de får hjemme. Men har du penge nok, så brug thaier. Men lad være at betale noget på forskud. Kun evt. mad penge 20-30bath om dagen er ok. Resten når huset står færdigt. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Finn |
Lagt på d. 23/12-2004 03:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Jeg skal da love for, at der er gang i debatten, og den sidste tredjedel af denne streng er herlig, tak for det. Hilsner fra Finn |
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 23/12-2004 06:35
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
I f:ee-llge ...Asia RealEstate.... kan vi stadig godt eje hus herude, men det skal fremg:aa-l at det er s:ae-lrskilt fra den jord som der er bygget p:aa-l. Men det problem klares nemmest med en 30 :aa-lrs leje kontrakt med retten til genleje i yderligere 30 aar.. S:aa-l kan man jo s:ae-ltte sig og regne p:aa-l om afskrivningen over 30 / 60 aar er noget man vil bruge... http://www.chiang...buying.htm og da de har opdateret deres side for 4 dage siden tror jeg ikke der er kommet nye regler i mellemtiden. At k:ee-lb af jorden bliver registreret.. Det skal det uanset om der er " Chanote" eller ej, s:aa-l det er ingen garanti. Man skal registrere for at betale skat.. Og ja der findes meget jord i Thailand som ikke har Chanote, konge jord - droninge jord - regerings jord, milit:ae-lr jord osv osv osv. Der er s:aa-l galt meget jord hvor man ikke kan f:aa-l en adresse, hvilket indeb:ae-lrer at man heller ikke kan f:aa-l el-tlf-osv. I de tilf:ae-llde kan man saa s:ee-lge " NIkum " om en tilladelse til at bygge hus og der efter f:aa-l en adresse, men s:aa-l skal der betales hus skat til Nikum og det er dyrt... ca 100 bath pr kvadrat meter om :aa-lret. Og det er for alt under tag, s:aa-l det g:ae-llder ogs:aa-l evnt carport - terasso ogl. Dyrt?? nogen vil m:aa-lske p:aa-lst:aa-l noget andet, men man skal jo sammenligne med en dagl:ee-ln p:aa-l typisk 150 / 200 baht. Redigeret af Webmaster d. 23/12-2004 14:38 |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 23/12-2004 12:48
|
|
surin skrev: du skal nok vente lidt på dit svar fra bamsen han sidder nede i varmen og sveder nu ![]() Øv, Bare det var mig. ![]() Hilsen EWM. |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 23/12-2004 17:28
|
|
ja jeg savner det osse selv om jeg kom hjem for 20 dage siden![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 24/12-2004 02:08
|
|
surin skrev: ja jeg savner det osse selv om jeg kom hjem for 20 dage siden ![]() ![]() ![]() ![]() Ja hvad laver vi her i dette våde mland |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 24/12-2004 11:28
|
|
ewm skrev: surin skrev: ja jeg savner det osse selv om jeg kom hjem for 20 dage siden ![]() ![]() ![]() ![]() Ja hvad laver vi her i dette våde mland ja vi fryser og knokler for at tjene penge til næste tur i varmen ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.