Se indlæg
 Udskriv debat
Bangkok uro = hysteri ?
Berg
kbh skrev:
THAILANDS REGERING OPLØSER PARLAMENTET OG UDSKRIVER NYVALG

Så må vi håbe urolighederne stopper,

Er det godt eller dårligt at der bliver valg ? hvad mener du ?

Hvor i alhverden har du dog den information fra? Jeg kan hverken se noget om dette i diverse nyhedsudsendelser her i bangkok, ej heller står der noget om det i nogen aviser, hverken trykte eller på nettet.

En kilde til informationen ville være rar, eller måske det er Holger K. som står bag nyheden?
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Lung Yao
goldwing skrev:
bimmelim skrev:
Træls at have en billet til Bangkok D. 26-11-2008 hvis man ikke kan bruge den pga. de uroligheder der er omkring lufthavnen.SadAngry

Ja føj, jeg skal afsted mandag
Håber sgu det lykkes at få gang i trafikken hurtigt.

Det skal du desvære ikke regne med :

<< Suvarnabhumi Airport will remain closed until 6pm of November 29, according to Airports of Thailand Acting President Serirat Prasutanond.
Serirat also added that Don Mueang Airport would be shut down until 6pm of Friday, November 28.

He said on Thursday that he has sought an injuction for the court's protection of Don Mueang Airport.

2nd news:

Public Health Minister Chalerm Yoobamrung confirmed that the Cabinet resolved to declare state of emergency over the Suvarnabhumi and Don Mueang airports.

Speaking to reporters via a teleconference at 5:50 pm that the government would declare state of emergency for Suvarnahbumi and Don Mueang airports and would assign police to handle the situation.

He said the Metropolitan Police chief would be in charge of situation at the Don Mueang and the commissioner of the Provincial Police Bureau 1 at the Suvarnabhumi.

The Nation
>>
Medmindre militæret griben ind og rydder hele området og helst hele BKK.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Goldwing og andre interesserede,
Der er måske håb forud :
Sakset fra The Nation :
THAI may make U-Tapao(Pattaya) temporary base

http://www.nation...089600.php

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bimmelim
Som det ser ud nu kan de ikke få flyttet maskiner fra Suvarnabhumi til U-Tapao så den går desværre heller ikke mm. de får nogle maskiner fra et andet sted.
Jeg kommer 99% sikkert heller ikke afsted på Lørdag siger de hos Thai.
Så det tyder ikke på at de får styr på urolighederne i dag eller i morgen desværre.

www.kgi.dk
Nu syntes jeg det er på tide vi ser noget rødt
Nemlig de gule fjolser blod.
Nu synyes jeg de burde skyde de gule idioter.

bamsen

Hejsa.
Jeg er journalist. Og jeg vil gerne i forbindelse med folk, som har mistet deres billet, mistet muligheden for at bruge den. Du maa ogsaa meget gerne kontakta mig i en privat besked, hvis du har faaet problemer med dit visa. Ekstraudgifter til forlaengelse, og den slags.

Paa forhaand tak.

goldwing
Ja nu begynder nerverne sgu at sætte sig udenfor tøjet, jeg skal med finnair mandag..... føj føj

Men jeg er den fødte optimist endnu, og krydser fingre og tæer.
Jeg har ikke fået kontakt med finnair endnu, så jeg aner heller ikke hvad der sker med min billet, rejseforsikring, o.s.v.
Ja en del penge er ude og flyve nu..... træls træls.

..Ja ,jeg skal afsted 4/12 altså torsdag......det er jo i det uvisse om det bliver men jeg har hørt fra folk der bor i Thailand at blokaden stopper lørdag !!!!! men det kan vi vel ikke stole helt på ???Jeg skal flyve med China Air og håber de giver samme service som Thai Air : nemlig at give nye billetter uden beregning,,,ellers flyver jeg med Thai Air fremover det er helt sikkert.
soi7

goldwing
Ja det ser da ud til at jeg kan få min billet flyttet eller pengene retur.
Her sakset fra Finnair hjemmeside...
Så stadig håb forude....

Finnair flights to Bangkok and Mumbai between 26th and 28th November - Ticket changes
Tickets can be changed depending on availability and booking class of the original ticket.
Date change
Flight dates can be changed within ticket validity or till the end of winter season of Bangkok flights. Winter season is valid till 28th of March, 2009. No service fee will be collected.

Destination change
Original destination can be changed to another Finnair destination within ticket validity depending on availability. Difference in price will be collected if the new routing is more expensive than the original ticket. However no refund will be paid.

Ticket change can be made only once. Ticket rules of the original ticket will remain the same also after changing destination or departure date. The change must be done before the original departure.

Refund
Refund of the ticket price will be paid in case of cancellation for all ticket types. Refund fee of 50 euros or equal amount in local currency will be collected. Original service fee will not be refunded. Regarding to possible refund of service and refund fee customers are advised to turn to insurance company directly.

Contact information
Bangkok Contact Center +66 2 634 0238 or 0239
Finnair Customer Care Center +358 600 140 140 (24 h)

bimmelim
Hvad skal der ske i Bangkok idag.
Bliver lortet ryddet eller tør politiet ikke at rydde lufthavnen ??
Det ser ikke ud som om der kommer noget som helst godt ud af det her overhovedet.

www.kgi.dk
Lung Yao
PAS PÅ!
Alle jer som evt. skulle have refunderet billetten:
Fra Finnairs svar til Goldwing:
Refund
Refund of the ticket price will be paid in case of cancellation for all ticket types. Refund fee of 50 euros or equal amount in local currency will be collected.1) Original service fee will not be refunded.2) Regarding to possible refund of service and refund fee customers are advised to turn to insurance company directly.

1) Agter de ikke at refundere fx. TAX (lufthavns afgift/fuel= 2500kr) men KUN flybilletten ?

2) Agter de at "tørre den af" på jeres forsikringer (afbestillings) ? Hvad med dem der ikke har/tegnet sådan een?

Vedr. #1, mener jeg at et rejsebureau var blevet "dømt" til at tilbage betale TAX for en rejse der ikke var blevet gennemførte.

goldwing
Lung Yao skrev:
PAS PÅ!
Alle jer som evt. skulle have refunderet billetten:
Fra Finnairs svar til Goldwing:
Refund
Refund of the ticket price will be paid in case of cancellation for all ticket types. Refund fee of 50 euros or equal amount in local currency will be collected.1) Original service fee will not be refunded.2) Regarding to possible refund of service and refund fee customers are advised to turn to insurance company directly.

1) Agter de ikke at refundere fx. TAX (lufthavns afgift/fuel= 2500kr) men KUN flybilletten ?

2) Agter de at "tørre den af" på jeres forsikringer (afbestillings) ? Hvad med dem der ikke har/tegnet sådan een?

Vedr. #1, mener jeg at et rejsebureau var blevet "dømt" til at tilbage betale TAX for en rejse der ikke var blevet gennemførte.

Ja det bliver spændende at se hvad der sker med mine billetter, jeg skal nok fortælle mere på mandag.

goldwing

I dag er der disse oplysninger på finnair hjemmeside....
Bliver spændende hvad der sker.

Finnair flights to Bangkok 26th to 30th November and Mumbai 29th and 30th November - Ticket changes
Tickets can be changed depending on availability and booking class of the original ticket.
Date change
Flight dates can be changed within ticket validity or till the end of winter season of Bangkok flights. Winter season is valid till 28th of March, 2009. No service fee will be collected.

Destination change
Original destination can be changed to another Finnair destination within ticket validity depending on availability. Difference in price will be collected if the new routing is more expensive than the original ticket. However no refund will be paid.

If the original flight is cancelled, reissue fee won't be collected.
Ticket change can be made only once. Ticket rules of the original ticket will remain the same also after changing destination or departure date. The change must be done before the original departure.

Refund
Refund of the ticket price will be paid in case of cancellation for all ticket types. Refund fee of 50 euros or equal amount in local currency will be collected. Original service fee will not be refunded. Regarding to possible refund of service and refund fee customers are advised to turn to insurance company directly.

Contact information
Tulosta

bimmelim
Politi og militær skulle være klar til at rykke ind nu har jeg hørt fra Thai Airways men de siger trods alt også det kun er rygter.

www.kgi.dk
Lung Yao
goldwing skrev:

I dag er der disse oplysninger på finnair hjemmeside....
Bliver spændende hvad der sker.
...........................................................................................................
If the original flight is cancelled, reissue fee won't be collected.
.................................................................................
Contact information
Tulosta

Igen, noget "kryptisk formulering" Angry Hvad sker der hvis den ny afgang også bliver aflyst, ville de påberåbe sig "Force majeure" omstændighed Sad

Jeg ville foreslå at nogle af jer kontakter SLV (Statens LuftfartVæsen) og få afklaret "tvivlen".

http://www.slv.dk...Itemid=458

Statens Luftfartsvæsen
Ellebjergvej 50
2450 København SV
Tlf. +45 36 18 60 00

Lung Yao
soi7 skrev:
..Ja ,jeg skal afsted 4/12 altså torsdag......det er jo i det uvisse om det bliver men jeg har hørt fra folk der bor i Thailand at blokaden stopper lørdag !!!!! men det kan vi vel ikke stole helt på ???Jeg skal flyve med China Air og håber de giver samme service som Thai Air : nemlig at give nye billetter uden beregning,,,ellers flyver jeg med Thai Air fremover det er helt sikkert.soi7

Så skal du nok lande i Chiang Mai, hvis begge lufthavnene i BKK ikke er ryddet til den tid.
I morgen flyver China Airlines : AMS - Lanna/Chiang Mai.

bimmelim
Politi har spærret flere veje af til lufthavnen så der ikke komme flere mennesker derud og politiet står kampklædt klar til at gå ind i lufthavnen iflg. TV2 News.

www.kgi.dk
manse
Jeg synes simpelhen det er frygteligt at se her på Thailandsk TV, alle de små børn der også deltager i lufthavnens besættelse, sammen med forældrene, men har fået at vide, at hvert barn giver 500 bath ekstra til familien.

Jeg er bare harmAngryAngry

bimmelim
Ja hvad gør man ikke for penge i Thailand $$$$$$
Pengenes land må man sige.

www.kgi.dk
Matong
Ifoelge ASTV skulle politiet 9.23 have rykket ind mod demonstranterne ved Suvarnabhumi og affyret skud.

http://www.thaila...ID=1010889

Paa den live kanal som koerer paa
http://www.thaila...
er der dog ingen skud eller kampe lige nu ved Suvarnabhumi.

Paastanden om politiets skyderi er ifoelge en PAD leder ikke rigtig.
Samt det skulle vaere lykkedes for demonstranterne at faa politiet til at traekke sig tilbage og annullere de checkpoints de havde oprettet paa vejen ind til Suvarnabhumi.

http://www.nation...d=30089750

Spring til debat: