Se indlæg|
Thaier og logik.
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 11/03-2009 18:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
En absolut underholdende tråd at læse. På godt og ondt... Min personlige holdning til thaier og logik er baseret på følgende. Thailand så vel som Danmark er nogle af de ENESTE lander der reelt IKKE har været under fremmed styre (ja ja WW2 men det var stadigt dansk styre i 3½ ud af de 5 år) Dette giver helt klart en national stolthed som de fleste andre lande har. Desuden er jeg ikke i tvivl om at den gamel ASE tro og den efterfølgende Lutheranisme (hmm.. findes det ord?) Luthers udgave af kristendommen - som jo kun findes i Norden og det nordligste tyskland meget klart farver hvem en etnisk dansk er, På samme måde er buddismen (ser lige bort fra de muslimske provinser) en ekstrem påvirkning på en thai - og i langt mere direkte grad end religionen er på en dansk. "Vi er hvor vi er på grund af os selv" - Og ja - klart er man ikke helt det - men nu taler vi om følelser her. Historien gør os til dem vi er. Thai historien skaber en thai - Dansk historie skaber en dansk. Religionen gør vi værdisætter som vi gør. Hvor logiske thai kvinder er kan jeg ikke rigtigt sige noget om, men kan sige at thai mænd absolut ikke er nemme at forstå. Ja - thai mænd er sværrere at forstå end danske mænd. Og jeg har med tiden erfaret meget af dette er deres kulturelle arv der gør det. Kunne fristes til at tro det samme gælder for kvinderne. At mænd og kvinder generelt ikke forstår hinanden er nu noget jeg synes jeg ser i alle forhold mellem kvinde og mand. Uanset race/etnisk oprindelse. Og de thai par jeg kender virker lige så langt fra hianaden som et dansk par. Om alt dette gør at thaier ikke har logik - Nej. Absolut ikke. Om de har samme logik som en dansk - er svaret mere komplex. For jo - på nogle områder har de. Og på andre så absolut ikke. I bund og grund - når man tænker på en thai - er det så om de er logiske på samme måde som man selv er der er det vigtige? Eller om man elsker denne thai - som de er - på godt eller ondt. Og nej - det ene er ikke bedre end det andet - det er bare.. Same same - but different. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/03-2009 23:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det er ikke kun i kryds man må køre til venster ,der er også såkaldte T kryds der er der mange steder man i den inderste bane må køre over for rødt , syntes når man har lært trafikkulturen her så er den nu ikke så ringe endda det er jo ikke lige lille damark vi er. i i selve bangkok er der omkring 2 gange så mange mennesker som der er i danmark totalt |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/03-2009 08:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja Jeppe jeg kan godt følge dig, herhjemme køre mange også med hovedet under armen, men igen når man først er vant til det så er det jo let nok. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 15/03-2009 15:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja i Vietnam må man endelig ikke se til siderne når man skal over gaden ? gå stille og roligt ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ja i Vietnam må man endelig ikke se til siderne når man skal over gaden ? gå stille og roligt