Se indlæg
 Udskriv debat
Bestikkelse 70.000,- Fucking PolitiSvin !!!
sabai sabai
Nej jeg er ikke Jack ! , det ses vist også meget tydeligt på mine formuleringer , at jeg så nok er lidt "fan" af ham skal ikke være nogen hemmelighed. Tror der er temmelig mange , der savner hans knivskarpe indlæg og viden om Thai'er og Thailand.

Indrømmet det gik lidt højt igår/nat , hvis nogen føler sig stødt , vil jeg hermed undskylde dette.

Jeg er vist blevet lidt "følsom" på det seneste , Wink Men når man gang på gang læser at folk føre sig frem som verdensmænd , iført lyserøde briller og lommerne fyldt med naivitet , i et så pilråddent korupt land , som Thailand nu engang er , ja .. så bliver jeg sgu lidt sur/ked af det , og så kan fustrationerne havne i keyboardet.

Der skrives om hævnaktioner , politigeneraler , mafiaforbindelser osv. Shock Det har altid undret mig hvordan man som falang og turist i Thailand opnår disse "fine" forbindelser på et par ferie ture ! eller et det bare et akut tilfælde af Baron von Münchhausen syndrom ?

Baron von Münchhausen syndromet ses hos en meget stor del af falanger der kommer i Thailand , kendetegnet er at de lyver mere end Thaier'ne og kender som regel en del højtstående militær og politifolk , nogen bliver sågar hentet direkte på landingsbanen , og kørt direkte til Pattaya i en Merzedes.

Nå tilbage til Kenny's historie.. i en anden tråd fortæller han hvordan han "tog røven " på en Thaier der ville købe et jakkesæt , og straks er der nogen som bifalder det og udtaler fedt , sejt , skide godt lavet osv. Dette vidner om at disse personer overhovedet ikke har det mindste begreb om hvordan Thailand fungere ! Kenny har nok lært noget nu , efter de småproblemer han har været ude for , men det er nok ikke det sidste vi høre i den historie desværre .

Så er der det med Thaier i Danmark og falanger der køber store huse.

Man høre og ser falanger der bygger "slotte" til 4-500.000 kr. som de påtænker at bo i når pensions alderen kommer , det er nu yderst sjældent det bliver til noget , da Thai konen ofte har ganske andre planer.. ægteskabet ryger og pengene er tabt ! Konen finder en ny falang og får bygget næste hus , og falangen sidder igen på en bar i en ordentlig brandert, men så er det den eneste ene pludselig dukker op , og så køre ruletten igen !

Thaier i Danmark .. jo nogen har da været heldige at finde den rette , men ofte går der ikke lang tid før konen kommer i dårligt selskab her i Danmark . Det sker på sprogskolerne hvor diverse Mamasan's går rundt og tilbyder job på massageklinikker og fremviser bundter med penge og store guldkæder , da de fleste piger som er her i landet har erfaring fra barene i Thailand , er der ikke langt til at falde i igen , presset fra familie og såkaldte "venner" er masivt ! At pigen er gift er ikke noget problem , da der er super vejledning i hvordan man holder det skjult for manden !

Hvis manden tilfældigvis skulle opdage , at hun arbejder på klinik eller har 3-4 gavmilde elsker , ender det meget ofte med at han , bare tager endnu et par lyserøde briller på og acceptere det , i håb om at holde sammen på familien for børnens skyld , og så er der måske også til en extra tur til Thailand om året .

Jeg har set disse historier gentage sig i årevis (, jeg vil tro de fleste her på siden , kender nogle stykke som i sin naivitet bliver eller er blevet tørret godt og grundigt i røven , af "drømmepigen".

Håber der er nogle der stikker forbi optikeren , få at få skiftet de lyserøde brilleglas ud med nogle klare ! Cool

Sabai Sabai og ikke Jack !

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

sune skrev:
Nu er vi vel der, hvor selv sandkassen er positiv. Hvad tror du da der er rigtigt, at du kan skalte og valte med din enorme formue og lave alle andre til grin.

Du er da bare for meget kenny. Jeg tror du er en af dem der staar i foerste raekke ,naar der skal deles skideballer ud til fremmede i det lille Danmark, men der er selvfoelgelig ogsaa koldere.

Tag dig dog sammen, hvis du har n....r til det.

Hvad havde du egentligt regnet med, at du kunne overtage Thailand som skraedder.

Jeg har det meget daarligt lige nu med dine udbrud, men lad det vaere, for dit eller mit liv bliver jo ikke bedre af dette.

Jeg er bare glad for, at der er nogen der har set dit formaaen. hehe

Jeg tror ikke du nogen sinde vil møde eller har mødt nogen der har sagt så få ord i negativ forstand om udlændinge i danmark eller andre steder som undertegnede, så din formodning om jeg er i første række til at dele skideballer ud til fremmede i dk er helt forkert. Jeg har boet tilbragt størstedelen af mine voksne år i udlandet bla en stor del i den arabiske verden, og har intet andet er positive ting at sige om mennesker af alle farver. Hvis du feks er en idiot der ligger og skyder på nørrebro ja, så du sku 1 idiot, uanset om du er jønkes lillebror eller muhammed fra blågårdes plads. Jeg har ikke et racistisk ben i kroppen, så hvis du, som du tilsyneladende har gjordt på baggrund af jeg er kronraget, bedømt ig som værende racist eller lign, er du vidst rimelig smålig, uintelligent, og ligger nok lige under minimumsgrænsen for hvad man kalder spasser! Hvad er det... 60 iq, eller..? Jeg spørger kun fordi jeg regner med du må vide det, hvis du kan tælle så højt, med dine indavlede gennembedukkede hjerneceller, eller hvad jeg kan kalde den tåge af en svamp du må have imellem ørene, hvis du kan få nogen der minder om racisme ud af nogen af mine efterhånden mange indlæg.

Debater på et fornuftigt grundlag, lad vær med at sig noget lort hvis du ikke mener det eller har hold i det !

Ps: Webmaster, giv mig bare en rød prik, jeg tager den med glæde for sune er da en klovn af dimensioner !!

Og lige en ting til..

Ang om jeg ville overtage thailand som skrædder, så nej.
Jeg vil gerne bruge min tid til noget fornuftigt, og ikke sidde og tylle øl dagen lang. Hvis folk har lyst til det er det fint, men jeg vil gerne have et fornuftigt liv herovre, og ikke risikere at skulle flytte retur til dk en dag, og pengene er gode i skrædder forretninger. Har arb med dette på nettet længe, og laver gode penge, + syntes det ville være en god udvikling at starte firma og alm webshop op, og køre det lidt mere almindeligt.
Men det jo sådan det går, når man prøver at lave noget fornuftigt med sit liv. Istedet for at brokke dig med ligegyldige kommentarer skulle du prøve det en dag. Hvad laver du selv sune ?

John
ØV igen en debat der udvikler sig og folk bliver personlige.

Tag nu at stop det, og lad os få en debat uden person hetz og ført i en sober tone.

Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Big-Viking
kennyhawk skrev:
Og lige en ting til..

Jeg vil gerne bruge min tid til noget fornuftigt, og ikke sidde og tylle øl dagen lang. Hvis folk har lyst til det er det fint, men jeg vil gerne have et fornuftigt liv herovre, og ikke risikere at skulle flytte retur til dk en dag, og pengene er gode i skrædder forretninger. Har arb med dette på nettet længe, og laver gode penge, + syntes det ville være en god udvikling at starte firma og alm webshop op, og køre det lidt mere almindeligt.
Men det jo sådan det går, når man prøver at lave noget fornuftigt med sit liv. Istedet for at brokke dig med ligegyldige kommentarer skulle du prøve det en dag. Hvad laver du selv sune ?

Kan da kun give dig ret i at det bedste hvis man skal bo i Thailand er at have noget fornuftigt at tage sig til. Men der skal sgu da være orden i sagerne når man starter noget op. Du overtrådte jo loven bare ved at male i forretningen.
Men igen så håber jeg det bedste for dig, konen og jeres forretning...

thamarai
sabai sabai skrev:
Nej jeg er ikke Jack ! , det ses vist også meget tydeligt på mine formuleringer , at jeg så nok er lidt "fan" af ham skal ikke være nogen hemmelighed. Tror der er temmelig mange , der savner hans knivskarpe indlæg og viden om Thai'er og Thailand.

Indrømmet det gik lidt højt igår/nat , hvis nogen føler sig stødt , vil jeg hermed undskylde dette.

Jeg er vist blevet lidt "følsom" på det seneste , Wink Men når man gang på gang læser at folk føre sig frem som verdensmænd , iført lyserøde briller og lommerne fyldt med naivitet , i et så pilråddent korupt land , som Thailand nu engang er , ja .. så bliver jeg sgu lidt sur/ked af det , og så kan fustrationerne havne i keyboardet.

Der skrives om hævnaktioner , politigeneraler , mafiaforbindelser osv. Shock Det har altid undret mig hvordan man som falang og turist i Thailand opnår disse "fine" forbindelser på et par ferie ture ! eller et det bare et akut tilfælde af Baron von Münchhausen syndrom ?

Baron von Münchhausen syndromet ses hos en meget stor del af falanger der kommer i Thailand , kendetegnet er at de lyver mere end Thaier'ne og kender som regel en del højtstående militær og politifolk , nogen bliver sågar hentet direkte på landingsbanen , og kørt direkte til Pattaya i en Merzedes.

Nå tilbage til Kenny's historie.. i en anden tråd fortæller han hvordan han "tog røven " på en Thaier der ville købe et jakkesæt , og straks er der nogen som bifalder det og udtaler fedt , sejt , skide godt lavet osv. Dette vidner om at disse personer overhovedet ikke har det mindste begreb om hvordan Thailand fungere ! Kenny har nok lært noget nu , efter de småproblemer han har været ude for , men det er nok ikke det sidste vi høre i den historie desværre .

Så er der det med Thaier i Danmark og falanger der køber store huse.

Man høre og ser falanger der bygger "slotte" til 4-500.000 kr. som de påtænker at bo i når pensions alderen kommer , det er nu yderst sjældent det bliver til noget , da Thai konen ofte har ganske andre planer.. ægteskabet ryger og pengene er tabt ! Konen finder en ny falang og får bygget næste hus , og falangen sidder igen på en bar i en ordentlig brandert, men så er det den eneste ene pludselig dukker op , og så køre ruletten igen !

Thaier i Danmark .. jo nogen har da været heldige at finde den rette , men ofte går der ikke lang tid før konen kommer i dårligt selskab her i Danmark . Det sker på sprogskolerne hvor diverse Mamasan's går rundt og tilbyder job på massageklinikker og fremviser bundter med penge og store guldkæder , da de fleste piger som er her i landet har erfaring fra barene i Thailand , er der ikke langt til at falde i igen , presset fra familie og såkaldte "venner" er masivt ! At pigen er gift er ikke noget problem , da der er super vejledning i hvordan man holder det skjult for manden !

Hvis manden tilfældigvis skulle opdage , at hun arbejder på klinik eller har 3-4 gavmilde elsker , ender det meget ofte med at han , bare tager endnu et par lyserøde briller på og acceptere det , i håb om at holde sammen på familien for børnens skyld , og så er der måske også til en extra tur til Thailand om året .

Jeg har set disse historier gentage sig i årevis (, jeg vil tro de fleste her på siden , kender nogle stykke som i sin naivitet bliver eller er blevet tørret godt og grundigt i røven , af "drømmepigen".

Håber der er nogle der stikker forbi optikeren , få at få skiftet de lyserøde brilleglas ud med nogle klare ! Cool

Sabai Sabai og ikke Jack !

Præcis
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Big-Viking skrev:
kennyhawk skrev:
Og lige en ting til..

Kan da kun give dig ret i at det bedste hvis man skal bo i Thailand er at have noget fornuftigt at tage sig til. Men der skal sgu da være orden i sagerne når man starter noget op. Du overtrådte jo loven bare ved at male i forretningen.
Men igen så håber jeg det bedste for dig, konen og jeres forretning...

Hej.

Tak for dit svaret, men jeg spurgte faktisk immigration om jeg også mener jeg fik skrevet tidligere, men de olyste at hvis forretning ikke er registreret, og heller ikke er åben er det ikke ulovligt, med mindre jeg modtager penge for det, men det er sågar lige glydigt, jeg vidste godt jeg var ude på et skråplan, lovligt eller ej, og betalte også uden at blinke, men det bare ærgeligt alligevel.

Og igen, alle har ret i jeg skulle have være mere forsigtig, og i det hele taget have styret tingene mere konsekvent, feks hvad angår arb tilladelse, eller blor have holdt snotten væk osv.. Men nu ved jeg også snart det hele.. Desværre måtte jeg lære det på den hårde måde, men sådan er der jo så meget.. Må tsage det med et smil, ellers kan man jo snart ikke andet end at græde..
Jeg er bare glad for jeg i thailand, ikke i danmark, hvor jeg sikkert ville være i varetægt hvis jeg var illegal. Kunne ihvertilfald ikke betale en bøde eller hvad vi skal kalde det hehe
Og Sune, jeg vil godt være den store mand og undskylde hvis jeg muligvis kom til at overreagere en smule i min tilsvining af dig. Wink

Gurk90
#63:kennyhawk skrev:
men jeg vil gerne have et fornuftigt liv herovre,
Men det jo sådan det går, når man prøver at lave noget fornuftigt med sit liv.

Kan man have et fornuftigt liv i Pattaya? For mig er det et sted man tager hen 2-3 uger af gangen og fester igennem,og så er det videre.
Men jeg kan godt forstå du er sur kennyhawk, men du skal vel bare se at få orden i papirerne/arbejdstilladelsen.

@Admin John, giv nu debatten lidt luft, bortset fra et par indlæg syntes jeg ikke denne tråd er kørt helt af sporetSmile

Big-Viking
Hvad er et fornuftigt liv.?? For nogen er det at have et dejligt familieliv med måske et lille firma. For andre er det at sidde og feste hver dag. Så jo man kan have et fornuftigt liv hvorhenne man ville vælge at bo.

Gurk90
Big-Viking skrev:
Hvad er et fornuftigt liv.?? For nogen er det at have et dejligt familieliv med måske et lille firma. For andre er det at sidde og feste hver dag. Så jo man kan have et fornuftigt liv hvorhenne man ville vælge at bo.

I min optik er det svært at leve et foruftigt liv i Pattaya. Det er et dejligt feriested i 2-3 uger af gangen. Mange vesterlændinge som har bosat sig i Pattaya, ender i druk eller flytter fra byen igen, når de opdager at det der var fedt i 2-3 uger af gangen ikke var fedt resten af livet. "Dejligt familieliv med måske et lille firma" vil nok lykkes bedre andre steder end lige i Pattaya.

John
Gurk90 skrev:
@Admin John, giv nu debatten lidt luft, bortset fra et par indlæg syntes jeg ikke denne tråd er kørt helt af sporetSmile

Der er masser af luft til en debat hvor folk er uenige, så længe den ikke bliver personlig, sværer er det ikke.

Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Hmm.. Interessant spørgsmål.
For mig må det siges at jg laver noget der givr mit liv en dybere mening. Jeg har festet igemmem, lavet mere lort end de fleste, men set i bakspejlet er jeg mest lykkelig der hvor jeg er nu. Hvad eller hvor dette sted er, er forskelligt for alle. Jeg bor et dejligt roligt sted, uden larm, men stadig tæt på det hele. Har 10 min til stranden, og slipper for barerne, balladen osv. Andre bliver lykkelige af det modsatte, og det er perfekt, for ellers ville det hele da være lidt kedeligt ik?..
Min kommentar ang dette tidligere var derfor kun ment på mig selv, ikke andre. Alle har samme rettigheder, om man er til damer, til bar til strand eller katoys... De sidste behøver dog ikke gå detaljer med deres historier haha Shock

Big-Viking
Gurk90 skrev:
Big-Viking skrev:

I min optik er det svært at leve et foruftigt liv i Pattaya. Det er et dejligt feriested i 2-3 uger af gangen. Mange vesterlændinge som har bosat sig i Pattaya, ender i druk eller flytter fra byen igen, når de opdager at det der var fedt i 2-3 uger af gangen ikke var fedt resten af livet. "Dejligt familieliv med måske et lille firma" vil nok lykkes bedre andre steder end lige i Pattaya.

I min optik er det ligegyldigt om du vælger Pattaya, Bangkok, Hua Hin, Udon Thani eller et helt 5 sted. Man vælger selv hvad man vil med livet og hvordan man ønsker at leve. Er da masser af faranger der bor i Pattaya der ikke sidder på beerbar hver dag.. Er også en masse Faranger der sidder på beerbar i Udon Thani hver dag..

jesperfrb
Interressant debat, alle har da lov til at leve det liv de vil!

Men som hovedregel, er det vil at man lever efter de love det land man lever i har!

Sorry Kenny, men det gjorde du ikke, men tilgengæld har du givet din erfaring videre her på DTW, og så må vi håbe at andre kan lære af det!
Forsat held og lykke til dig!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

sune
Jeg er jo nødt til at forholde mig til det du skriver.

Kenny Du skrev som følger:

Tror jeg må huske den næste gang jeg har en kunde i forretningen ! Ej, dropper den, så nu kommer kun konen derned, skal ikke nyde mere. Men fuck nogle svin. Politiet kan jeg et sted sige ok det er hvad det er, men den dame der har meldt mig er da helt væk!! Velkommen til land of smiles, min bare røv. Fra nu af vil jeg dyrke thai stilen, og gennemkneppe alt der kan gå for alt hvad de har af penge. Jeg hjælper ikke de fattige, og anser alt for at være en scam. har tilfældigt en ven idag som skulle betale for sit hotel efter 3 uger, og fik en regning på 7800 kun for el. Tilfældigvis var depositum på 8000,- så det endte jo meget godt ..

FUCKING LORTE MENNESKER/DYR HAR JEG GODT NOK ALDRIG MØDT !!!
De få ærlige som jeg kender, må godt nok væmmes ved deres landsmænd..

Eller hvad ?

Mvh Kenny..

Manden med et nyt super skeptisk syn på livet pr dags dato !

Du må jo kende alle Thailænder i Thailand siden du skriver om thai stilen med en så sikker overbevisning. På mine Thailandske venners vegne vil jeg da sige. Det er godt at farangs integrere sig så godt i vores land, at de er efterladt med den følelse, at vi alle gennemk…… hinanden. De har da forstået den Thailandske kultur!!!!!!.

Hvad jeg laver eller har lavet før, er vel sagen uvedkommende….

Kenny, dit indlæg burde du aldrig have skrevet, det fortæller mere om dig end om Thaierne.

Big-Viking
Abekat....
Hvis ikke manden havde lavet tråden hvor han " tog røven på Thaien" kunne man måske have lidt medlidenhed, men igen så har han ikke overholdt Thai-law og så må man føle... Life can be a bitch..

sune skrev:
Jeg er jo nødt til at forholde mig til det du skriver.

Kenny Du skrev som følger:

Tror jeg må huske den næste gang jeg har en kunde i forretningen ! Ej, dropper den, så nu kommer kun konen derned, skal ikke nyde mere. Men fuck nogle svin. Politiet kan jeg et sted sige ok det er hvad det er, men den dame der har meldt mig er da helt væk!! Velkommen til land of smiles, min bare røv. Fra nu af vil jeg dyrke thai stilen, og gennemkneppe alt der kan gå for alt hvad de har af penge. Jeg hjælper ikke de fattige, og anser alt for at være en scam. har tilfældigt en ven idag som skulle betale for sit hotel efter 3 uger, og fik en regning på 7800 kun for el. Tilfældigvis var depositum på 8000,- så det endte jo meget godt ..

FUCKING LORTE MENNESKER/DYR HAR JEG GODT NOK ALDRIG MØDT !!!
De få ærlige som jeg kender, må godt nok væmmes ved deres landsmænd..

Eller hvad ?

Mvh Kenny..

Manden med et nyt super skeptisk syn på livet pr dags dato !

Du må jo kende alle Thailænder i Thailand siden du skriver om thai stilen med en så sikker overbevisning. På mine Thailandske venners vegne vil jeg da sige. Det er godt at farangs integrere sig så godt i vores land, at de er efterladt med den følelse, at vi alle gennemk…… hinanden. De har da forstået den Thailandske kultur!!!!!!.

Hvad jeg laver eller har lavet før, er vel sagen uvedkommende….

Jeg skal måske nok lige sige at jeg skrev ovenstående i et meget hedt øjeblik, og dømmer ikke alle over en kam. Jeg er dog Utrolig træt af thaiernes (mange af dem i turist områderne) ide om at det er ok at tage røven på folk, udelukkende pga du jo er fra eu og dermed pr automatik mangemillionær, der kan gennempules økonomisk, dobbeltcharges, bestikkelse, osv.. Jg kender mange thaier, og de siger alle det samme som mig. Det er for dårligt, men kan jo ikke stille noget op. At prøve at nægte det faktum at landet (regering, borgmester osv) er bunrådne er spild af tid for alle ved det. Jeg nød det faktum at jeg kom i en situation hvor jeg bare 1 gang for at prøve kunne tage røven på en thai og give ham 50% extra. Har ikke fortrudt det et sekund, for jeg ved nu med 99% sikkerhed hvem der talte med politiet, og det var viceværten i den blik min biks ligger i. Hun har haft noget bøvl med yaba tidligere, og inddirekte tilstod overfor min kone iaftes. Har intet med ham i min butik jeg overchargede eller noget andet at gøre. Hun havde ingen penge, og jeg kom til at betale pga hun skulle give politiet. På denne måde slap hun ud af alt sin gæld og jeg fik regningen. Så ja, jeg tager nok fejl ang min åbenlyse negative holdning til mange thaier.
Hvis min holdning til dette land var elendig ville jeg da ikke vælge at bo her. Kunne bo over hele verden, men elsker thailand, dog bliver det lidt trættende at som jeg har skrevet flere gange at skulle passe på alt det lort der er herude konstant.

Spring til debat: