Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp mig!!!!!!
alf
jeg tror at "esben" kun er en som vil lave ravage herinde, der er ikke nogen som kan være så naiv Smile

http://www.magelund-larsen.dk
hfb
Joe skrev:
Hej Esben

Jeg er selv gift med en pige fra Thailand. Vi havde været sammen i et år, inden jeg friede friede til hende. Lige fra første dag jeg mødte hende, var jeg komplet forelsket i hende, men derfor nytter det ikke noget at springe ud i et ægteskab med det samme. Hvis man mener det seriøst, kræver det at man lærer hinanden at kende først. En god beslutning tager tid, og det lyder på mig som om, at du har lidt for travlt. Hun synes sikkert heller ikke det er specielt romantisk/velovervejet, at du tager derned og frier med det samme.

Jeg er positivt overrasket. Kloge ord. Cheers

Esben =
http://da.wikiped...wiki/Troll

Joker

Boes
Helt enig !
Som jeg skrev tidligere : Troll eller udenfor paedagogisk raekkevidde....Headbanger
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

FCKdk
hfb skrev:
Joe skrev:
Hej Esben

Jeg er selv gift med en pige fra Thailand. Vi havde været sammen i et år, inden jeg friede friede til hende. Lige fra første dag jeg mødte hende, var jeg komplet forelsket i hende, men derfor nytter det ikke noget at springe ud i et ægteskab med det samme. Hvis man mener det seriøst, kræver det at man lærer hinanden at kende først. En god beslutning tager tid, og det lyder på mig som om, at du har lidt for travlt. Hun synes sikkert heller ikke det er specielt romantisk/velovervejet, at du tager derned og frier med det samme.

Jeg er positivt overrasket. Kloge ord. Cheers

Der er nogen der hører efter i timen....Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Esben
Locturian skrev:
Hold nu op med at være så dumme drenge med den skide flybillet Smile Det er sq da KLART at i får n ogle forskruede priser når i søger som i gør.

Det man gør er at bestille sin flybillet til Bangkok. Den koster som den koster, og den kender vi alle sammen til, og har alle vores foretrukne sted at købe, så ikke noget nyt her.

Efter at Esben har købt den, skal han blot have en billet fra Bangkok til Phitsanuloke. Den kan købes for 4210 baht (ca. 800kr) på følgende link. http://www.savefl...nulok.html

Så er den løst? Godt så.

Lung Yao tak for din ironi og kommentar. Jeg var for snart 5 år siden i en helt anden situation end Esben er. Jeg VAR taget til Thailand, på ferie. Hvor jeg så lavede klassikeren med at møde en pige. Jeg sad ikke og browsede hjemmefra og fandt mig en internet kæreste.

Men - Rinpoche har nok ret. Manden vil ikke lytte. Han har truffet sin beslutning.

Esben - Det du har gang i lige nu er købekærlighed. Bare så du er klar over det, har accepteret det, og kan leve med det resten af livet. Der er ingen piger ved rette sind der elsker, og vil giftes med en mand de aldrig har mødt. Nu må du holde op... Det er for dumt... Hun spiller på dine følelser for det er de meget gode til. Gifter du dig med hende er det super godt for hende, for der kommer en hvid mand der kan underholde hende, og endnu mere vigtigt, underholde hendes familie. Så har hun gjort sit job som datter, nemlig skaffet forsørgelse til familien.

Hvis du ikke har noget imod at gifte dig med en hvor kærligheden (blindheden?) kun går en vej, jamen, så go right ahead my friend. Så får du dig en post-ordre-kone der kan stå og stege dine frikadeller og som ligger på ryggen et par gange om ugen. Kan hun lide det? Næppe. Accepterer hun det? Ja da, hun og hendes familie får penge.

Esben, min sidste bøn, og mit sidste råd er, slå koldt vand i blodet i EN UGE! og gennemgå de mange (rigtig mange!) indlæg der findes på dette forum. Lav evt. lidt research via google på tilfælde som dit eget. Du er ikke unik, og du er ikke alene.

Så. Nu gider jeg ikke prædike mere. Esben lytter ikke, og alle i andre ved det godt i forvejen. Vi kan vel kun vente på at Esben kommer tilbage til siden efter et års tid, evt. under et andet kaldenavn, og beklager sig over hvordan hans forhold er gået og hvordan familien først forlangte 500,000 i sin sot hvorefter de også ville have 15,000 hver måned, og at nu var hun skredet med en anden mand efter at en af hendes Thai veninder fra Danmark havde fundet en ny, og mere rig, mand til hende. Ok Ok. Det sker nok ikke, men dette scenarie er sq rigtig typisk! Wink

ESBEEEEEEEEEEEN!!!!! HUN ER 20 ÅR GAMMEL! HUN CHATTER MED DIG OG ANDRE MÆND OG SIGER AT HUN AAAAAAALDRRRRIG HAR VÆRET SAMMEN MED EN ANDEN MAND... HALLLOOOOO ESBEN! Vågn nu op mand, nu slår dig blår i øjnene! Hun kunne jo på nuværende tidspunkt fortælle dig at jorden var flad, og så ville du tro på det. Gu er hun ej jomfru. Med mindre hun er skide grim og meget asocial så er chancerne for det ligmed 0. Selvfølgelig har hun i en alder af 20 år haft en kæreste før. Om ikke andet så en Thai kæreste. Og Thai mænd de vil have *****. Vågn op Esben. Jeg har sådan lyst til at ruske i dig og give dig en flad... Smile LAD FOR FANDEN VÆRE MED AT GIFTE DIG FØR DU KENDER HENDE!!! Smile

Puha... Ja, lysten til at redde en menneskesjæl er nogen gange overvældende Pfft

Hmm jeg vil bare lige sige at jeg i sidste uge søgte en billet fra Karup til Phitsanulok, og der var det ingen problem at finde den til ca 6000kr, og søgte bare en logisk forklaring på at det havde ændret sig så voldsomt på en uge, men der findes nok ingen forklaring på det. Men tak for linket, til det andet selskab,

Måske nogle kan fortælle mig hvor lang tid det tager at skifte lufthavn i Bangkok? kan det gøres på 3 timer og 40 minutter?

Meget af det du skriver i dit indlæg er jo bare Thailandsk kultur, ja hun er opdraget til at takke hendes forældre for livet, uddannelse, mad, tøj ja alt, og hun er opdraget til vil være en go datter, og søgre for hun bliver gift best muligt, så hun kan søgre for hendes familie, som de har gjordt for hende, og det er meget vigtig for hende og vil gøre hende glad. Og kan jeg give hende det, får jeg hendes respekt, i Thailand handler meget om penge, men penge er også lig med respekt, sin sot skal være i passende størrelse, så hendes far vinder respekt, og ikke taber ansigt, men de 500.000 bhat du skriver er nok lige i overkanten, et sted mellem 50-100,000 er nok mere rimeligt, at hun aldrig har været sammen med en mand før kommer nok til at koste lidt, og at jeg er farang kommer også til at koste lidt, så et og andet sted tænker jeg 75-80,000 bhat (nå ja jeg skulle vågne op, alle piger i Thailand knepper med alt og alle) nu er det ikke helt sådan heldigvis, hun skriver at sommetider kan det godt være svært at komme på net, da de ikke har net der hjemme, og hun må ikke ta nogle steder alene, og jeg har sku ikke tænkt over det, før jeg læste en dagbog her inden, der er nok en rigtig god grund til hun ikke får lov at gå nogle steder alene!

I maj månedet tager jeg til Thailand og gifter mig, så så pust nu lige ud Wink hvis hun så er en bar luder med hug tænder træben og glas øje, så er det sådan at vi skal giftes 2 gange 1 gang i Bang Rakam, og det er altså ikke juritisk bindene, og jeg ville kunne flygte a h til, men er hun den konsavetive opdraget pige som hun giver sig ud for, ja så kommer vi til at stå på ampur og blive gift der også, og vores ægteskab vil bygge på respekt,fornuft og på at gøre hinanden glade, og kærligheden skal nok komme.

Jeg er her ikke for at blive reddet, jeg er har for få svar!

1 En sin sot består af en 3 del guld, hvilken slags guld? Mønter, smykker, eller som bar?

2 Kan det lad sig gøre at få turist visum til sin kone, i 2x3 måneder altså 3 måneder her også 3 måneder i Thailand? Eller er det familiesammenføring fra første visum ansøgning? Og kan hun få turist visum under FS ansøgning?

3 Hvor lang tid tager det at skifte lufthavn i Bangkok?

Hvis du sidder med dårlig oplevelser, og sure opstød, alligevel ikke kan svare på de ting jeg søger svar på, så gør mig den tjeneste LAD VÆRE MED AT SVAR PÅ MIT INDLÆG

Og nej jeg er sku ikke for at lave rav i den, det er sku ikke min skyld er der åbenbart, er så mange med negative oplevelser her inde.

Venlig Hilsen Esben

Joe
En ting er sikker. Du vil ikke få respekt fra hverken kæreste eller familie, hvis du virkelig mener hvad du skriver. Det er ikke naturligt nogen steder, at mødes over nettet, og blive gift alene på det grundlag.

Esben
Joe skrev:
En ting er sikker. Du vil ikke få respekt fra hverken kæreste eller familie, hvis du virkelig mener hvad du skriver. Det er ikke naturligt nogen steder, at mødes over nettet, og blive gift alene på det grundlag.

Har du et tv? Har du set fra Thailand til Thy? Nå men der var en der valgte sin kone ud fra et foto, de så nu ganske lykkelig ud. Der var også en pige som flyttet ind hos en, bare via en kontakt annonce, også de blev gift. Og ærligt talt er man sku naiv hvis man bygger et ægteskab på forelskelse, forelskelse holder nemlig ikke mere end et par år.

Joe
Håbede du ville bringe den udsendelse på banen. Ja, jeg har set den. Og nej, de så ikke specielt lykkelige ud. Selvfølgelig skal man være forelsket i sin kommende ægtefælle, alt andet vil da være tosset. Man bliver heller ikke forelsket hvis kemien ikke er rigtig, så det er en god indikator for, at der er noget at bygge videre på.

Hvor gammel er du?

keniko
Headbanger

i912.photobucket.com/albums/ac325/sommer10002000/1229644808739.jpg

Angel
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Joe
Jeg hader smiley's. Venligst skyd mig, hvis jeg nogensinde kommer til at bruge en.

DKPete
Og her gik jeg og troede at jeg kastede mig hovedkuls ind i noget.....har dog været i Thailand mange gange - men fandt en pige på besøg i Århus - var sammen med hende 1½ måned her inden hun tog hjem. Hun kommer herop igen til april og så må vi se - forhåbentlig kan vi da finde ud af det - meeeen ting tager sgu tid. Man gifter sig jo heller ikke med en man har mødt efter en aften i byen - og her er der tale om en helt anden kultur. Tvivler ikke på dine ædle hensigter - men prøv at bevare overblikket ! Der er jo også liiige en 24 års regel at tage hensyn til.......any way - held og lykke herfra - håber at du finder den eneste ene :-)

Esben
Joe skrev:
Håbede du ville bringe den udsendelse på banen. Ja, jeg har set den. Og nej, de så ikke specielt lykkelige ud. Selvfølgelig skal man være forelsket i sin kommende ægtefælle, alt andet vil da være tosset. Man bliver heller ikke forelsket hvis kemien ikke er rigtig, så det er en god indikator for, at der er noget at bygge videre på.

Hvor gammel er du?

Jeg er 36 og det er 4 år yngre end det hun havde sat som minimum alder, og hun er 4 år yngre end det jeg havde sat som minimum alder, så det kommer nok til at gå lige op...

Nå men så bor der en masse ulykkelig mennesker i Thy, selvom jeg ikke tror det forholder sig sådan.

vandango
Falang Bar skrev:
Esben =

Joker

Ja - jeg syntes også at den historie er lidt langt ude, derfor vil jeg ikke spilde til på det.

Esben
keniko skrev:
Headbanger

i912.photobucket.com/albums/ac325/sommer10002000/1229644808739.jpg

Angel

jeg kan godt li dit profil billede, jeg vil dog nødig se din kone. Og undskyld hvorfor skal jeg se dine familie foto? Men du har da en sød familie, var det bare det du ville vise mig?

Esben
vandango skrev:
Falang Bar skrev:
Esben =

Joker

Ja - jeg syntes også at den historie er lidt langt ude, derfor vil jeg ikke spilde til på det.

Og det gjorde du så alligevel.

Esben, der en værree gang vrøvl du skriver.
Først ved du ingenting, så ved du en hel masse.

Hvoprfor stiller du alle disse spørgsmål, du kan sagtens finde svar i tråde om emnet!

Send en PB

Sawasdee krap
Povl Erik

Esben
DKPete skrev:
Og her gik jeg og troede at jeg kastede mig hovedkuls ind i noget.....har dog været i Thailand mange gange - men fandt en pige på besøg i Århus - var sammen med hende 1½ måned her inden hun tog hjem. Hun kommer herop igen til april og så må vi se - forhåbentlig kan vi da finde ud af det - meeeen ting tager sgu tid. Man gifter sig jo heller ikke med en man har mødt efter en aften i byen - og her er der tale om en helt anden kultur. Tvivler ikke på dine ædle hensigter - men prøv at bevare overblikket ! Der er jo også liiige en 24 års regel at tage hensyn til.......any way - held og lykke herfra - håber at du finder den eneste ene :-)

Hmm måske derfor jeg godt gad at vide, om hun kan være her på turist visum selvom vi er gift.

b_j3ns3n
Esben skrev:

Jeg er her ikke for at blive reddet, jeg er har for få svar!

1 En sin sot består af en 3 del guld, hvilken slags guld? Mønter, smykker, eller som bar?

2 Kan det lad sig gøre at få turist visum til sin kone, i 2x3 måneder altså 3 måneder her også 3 måneder i Thailand? Eller er det familiesammenføring fra første visum ansøgning? Og kan hun få turist visum under FS ansøgning?

3 Hvor lang tid tager det at skifte lufthavn i Bangkok?

Venlig Hilsen Esben

1. det er vist ligegyldigt bare det er guld..

2. aner det ikke jeg brugte sverige løsningen

3. har du overvejet at tage toget fra bangkok.. det er meget billigere og der går vist både nat og hurtigt tog nord på
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Joe
Esben skrev:
Jeg er 36 og det er 4 år yngre end det hun havde sat som minimum alder, og hun er 4 år yngre end det jeg havde sat som minimum alder, så det kommer nok til at gå lige op...

Nå men så bor der en masse ulykkelig mennesker i Thy, selvom jeg ikke tror det forholder sig sådan.

Okay. Jeg kunne forstå hvis du var 18år, for på det tidspunkt sælger man sine sidste legoklodser, og fatter generelt ikke særlig meget. Men du er 36 år Esben, og du har fundet en 16 år yngre pige på nettet, som du nu vil giftes med.

Hvad har hun gjort for at fortjene din kærlighed? Du bortauktionerer vel ikke dig selv til hvem som helst på internettet?

Spring til debat: