Se indlæg|
Snyd med pensionen....
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 05/03-2010 18:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
[quote]Poo skrev: Kender nu 5 personer fra Gruppe 2 som kan klare et sort fuldtids job i halve år ad gange nogen af dem tilbringer resten af tiden i LOS. De der er syge skal selvfølgelig have hjælp. Det er de samvittighedsløse platugler der ødelægger det for de andre, men hold kæft hvor er jeg træt af at betale andre menneskers skat. [quote] Lige præcis hovedet på sømmet. For god ordens skyld: Jeg er IKKE på jagt efter nogen her på DTW - kender ikke folk og folks historier. Så mine holdninger er generelle og sigter ikke personligt. Og jeg mener, at folk med behov absout skal hjælpes. Men også jeg har kendskab til folk, der fint klarer sort på fuldtid som supplement til den offentlige ydelse. Så bliver der faktisk nok til, at man som socialt tilfælde kan flyve på businessclass. Tilmed flere gange om året. Så er det på godt jysk "it' så ring'" at være dansk førtidspensionist. Bjarne |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 05/03-2010 19:06
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
"Businessclass" - "flere gange om året" Er det fakta, eller digter du? PL |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 05/03-2010 19:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Det var lige den twisting jeg mente, Bjarne. Og jeg er helller ikke på jagt efter folk som trænger... Hilsen ole |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 05/03-2010 20:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Beklager, PL. Nul digt - den skinbarlige virkelighed. Jeg kender - heldigvis - kun et enkelt tilfælde så ekstremt. Men det er også rigeligt til at understrege, at det ikke er umuligt at få førtidspension, selv om man er absolut arbejdsduelig - og har dyre vaner. Kender et par andre eksempler, som er væsentligt "mildere". Og meldingen tidligere fra en anden skriver om, at "vi kender jo alle nogen, der..." er vel ikke helt forkert. Spørgsmålet er så, hvorfor vi bare finder os i, at disse "nogen" boltrer sig for vi andres penge. Bjarne |
|
|
|
| Poo |
Lagt på d. 05/03-2010 21:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Thaikurt1 skrev: Taknemmelig, for hvad ? Jeg har som de fleste danskerne arbejder og har derfor være med til at også bidrager til fælles kasse og da det danske system er indrette at hvis ikke kan tjene sin eje pengen så trækker staten til og søger for at man kan overleve. Hvis jeg mener der er noget at kritiske så gør jeg det selv og at jeg bo i thailand. Jeg har det nu en gang bedre helbredte at være her end i Dk at jeg så samtiden har være heldig at finde lykken. Du skal være taknemmelig for det danske system nu du er syg. Det giver dig nemlig mulighed for at leve det liv du gør nu. I et land hvor ingen borger er på overførselsinkomst. Hvis du var thailænder i thailand ville staten ski.. dig et stykke selvom du havde bidraget til den fælles kasse, og du ville være underlagt din families bamjertighed. Jeg siger ikke at det danske system er perfekt tvært imod, men det hjælper de der er syge og ikke kan arbejde Og det skal vi alle være taknemmelige for. Redigeret af Poo d. 05/03-2010 21:40 |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 05/03-2010 21:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
rinpoche skrev: Enig med Bjarne. Nu forsøger jeg ikke at give debatten en etnisk slagside, men det kunne være interessant at få en forklaring på den statistke sandsynlighed for, at 33% af indvandrerkvinder mellem 40 og 64 år i eksempelvis Århus er på livslang offentlig forsørgelse. http://jp.dk/indl...609891.ece http://www.aarhus...ntId=13432 På 10 år er antallet af førtidspensionister blandt indvandrere blevet tre-doblet: http://www.berlin...idspension Det er efter min ringe mening afmagt blandt sagsbehandlerne, der ved at sende dem på FP nedsætter sagsbunkerne. Så JO! FP deles stadig ud med rund hånd. Smil! DU betaler. Her er så bare en af grundene , til at antallet af førtidspensionister stiger .... Scorer kassen på at smide syge ud Sagsbehandlere får i flere kommuner jackpot for at stoppe sager om sygedagpenge. Af Kamille Lindholm, Asger Havstein Eriksen og Morten Halskov, Fagbladet 3F, , , Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller flot fladskærm. Tilbuddet gælder socialrådgivere i Odense Kommunes jobcenter. Kommunen har siden 2009 betalt bonusløn til ansatte, som har afsluttet mere end 10 sager om sygedagpenge om måneden. Mindst otte af landets kommuner har i de seneste år forgyldt socialrådgivere med tusindvis af skattekroner i form af ekstra løn for at afvikle sygedagpengesager. Det viser Fagbladet 3F's aktindsigter. Ekspert på området, arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen, advarer: - Kommer der penge mellem borgerne og socialrådgiverne, kan det i den grad forringe kvaliteten, siger han. I Hjørring Kommune fik ansatte i afdelingen for sygedagpenge for eksempel udbetalt i alt 134.000 kroner i resultatløn for de 10 sidste måneder af 2008. Bonusløn er en fin ordning, mener chefen på sygedagpengeområdet i Hjørring Jobcenter, Anni Storm Madsen. Det mener kræftramte John Jensen ikke. Han mærkede den forringede kvalitet, da jobcentret fejlagtigt stoppede hans sygedagpenge. I et helt år fik han ikke en krone. Kommunen brød loven Han kontaktede 3F Skagerak, der klagede til Beskæftigelsesankenævnet over Hjørring Jobcenter. Nævnet gav 3F medhold i sagen: Det var ulovligt, at kommunen stoppede sygedagpengene. På det tidspunkt indkasserede socialrådgiverne på Jobcenter Hjørring samtidig en kontant bonus for at nedbringe antallet af langvarige sygedagpengesager. Link. http://forsiden.3f.dk/article/20100228/NYHEDER/2260379/2140 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 05/03-2010 21:58
|
|
Og en tur hen til Psykiater Stempelqvist , og fortæl at man ikke er skabt til at arbejde , og ej heller tåler at være sammen med andre menesker ... så er førtidspensionen lige om hjørnet ! ............. Mange førtidspensionister kan helbredes 14. jul. 2008 22.51 Indland Antallet af danskere, der kommer på førtidspension på grund af en psykisk lidelse, er eksploderet de sidste ti år. Siden 1998 er antallet af personer, der sendes på førtidspension med en psykisk diagnose, tredoblet til 5.552 personer, skriver Berlingske Tidende. Men langt de fleste, der tildeles førtidspension på grund af psykiske problemer, har ikke en reel varig sindssygdom. Mange har angst eller belastningsskader som stress, der ofte kan bedres på få år, siger psykiater Morten Birket-Smith fra Bispebjerg Hospital. Han har udarbejdet en rapport til Velfærdsministeriet om førtidspension og skønner, at ni ud af ti førtidspensionister med psykiske lidelser har fået pension uden at have en reel sindssygdom: - Det er alt det andet; depression, angst og personlighedsforstyrrelser, der trækker udviklingen. siger Birket-Smith. Problemer med psyken Lige knap halvdelen af dem, der i dag tilkendes førtidspension, gør det på baggrund af problemer med psyken. Af dem har hver femte angst og hver fjerde en belastningsskade. Men da stress ofte kan behandles eller forsvinder, finder Birket-Smith det mærkeligt, at fænomenet bliver betragtet på linje med egentlige varige sindslidelser som skizofreni. - Når man ved, at en belastningsreaktion typisk maksimalt varer to år, må vi spørge, hvorfor man giver folk livslang førtidspension på det grundlag, siger han.. Link. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/14/223347.htm?wbc_purpose=update%3C [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 05/03-2010 22:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
En psykisk lidelse har også den fordel at den giver adgang til receptpligtig medicin som kan sælges nede på den lokale - skattefrit naturligvis
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 05/03-2010 23:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
vandango skrev: suk skrev at han intet havde med dk at gøre så han syntes dk tog lidt for meget af hans kasse. i forbindelse med at han får sin pension hver måned har han da alt at gøre med dk. dk betaler hans gøren og laden resten af liver, og så er han utaknemmelig og vil ikke kendes ved at han er forsørget af alle de der betaler deres skat og arbejder hver dag, sådanne udtalelser får mig op i det røde felt, at han er bevilget fp er ham vel undt for han har gjort sit arbejde og blevet ødelagt, hvis han ikke vil have noget at gøre med dk så skal han ringe og sige at han ikke vil modtage den chek hvert måned mere.Suk skrev: Kassen er smaekket halvt i ! undskylder mange gange at jeg ikke skrev at jeg faar en Dansk FP, men jeg gik ud fra at det stod mellem linjerne......... ![]() Du skal ikke undskylde noget som helst SUK. Det er jo ikke nogen hemmelig at du får FP., det har været oppe fra tid til anden mange gange. Du skal ikke forklare eller undskylde at du syntes at du har et godt liv med din frue, hus, hunde og bil. Her for ikke så lang tid siden var du ved at miste dit liv, misundelse eller ej, vi er alle sammen glade for at du overlevede. Jeg kan ikke vide det SUk, men måske har vi noget til fælles? -or not. For en del år tilbage blev jeg pludselig syg i bøtten. Havde et stærkt misbrugsproblem, var indlagt og systemet satte godt og grundigt ind, for at hive mig tilbage igen. Med læge-hospital-psykolog/psykiater-socialrådgiver-revalidering-uddannelse - godt job velsignet med topskat, lykkedes det mig med hård kamp at få vendt skuden. Fra at have ingenting - gæld til alt og alle, har jeg idag en masse friværdi, et dankort/VISA en bank der er glad for mig, en bil, at godt job, og en masse selvtillid, og kan rejse til Thailand når det passer mig. Havde jeg ikke kæmpet mig ud af det, havde jeg selv været på FP. idag. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 06/03-2010 00:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
bagerbager skrev: vandango skrev: suk skrev at han intet havde med dk at gøre så han syntes dk tog lidt for meget af hans kasse. i forbindelse med at han får sin pension hver måned har han da alt at gøre med dk. dk betaler hans gøren og laden resten af liver, og så er han utaknemmelig og vil ikke kendes ved at han er forsørget af alle de der betaler deres skat og arbejder hver dag, sådanne udtalelser får mig op i det røde felt, at han er bevilget fp er ham vel undt for han har gjort sit arbejde og blevet ødelagt, hvis han ikke vil have noget at gøre med dk så skal han ringe og sige at han ikke vil modtage den chek hvert måned mere.Suk skrev: Kassen er smaekket halvt i ! undskylder mange gange at jeg ikke skrev at jeg faar en Dansk FP, men jeg gik ud fra at det stod mellem linjerne......... ![]() Du skal ikke undskylde noget som helst SUK. Det er jo ikke nogen hemmelig at du får FP., det har været oppe fra tid til anden mange gange. Du skal ikke forklare eller undskylde at du syntes at du har et godt liv med din frue, hus, hunde og bil. Her for ikke så lang tid siden var du ved at miste dit liv, misundelse eller ej, vi er alle sammen glade for at du overlevede. Jeg kan ikke vide det SUk, men måske har vi noget til fælles? -or not. For en del år tilbage blev jeg pludselig syg i bøtten. Havde et stærkt misbrugsproblem, var indlagt og systemet satte godt og grundigt ind, for at hive mig tilbage igen. Med læge-hospital-psykolog/psykiater-socialrådgiver-revalidering-uddannelse - godt job velsignet med topskat, lykkedes det mig med hård kamp at få vendt skuden. Fra at have ingenting - gæld til alt og alle, har jeg idag en masse friværdi, et dankort/VISA en bank der er glad for mig, en bil, at godt job, og en masse selvtillid, og kan rejse til Thailand når det passer mig. Havde jeg ikke kæmpet mig ud af det, havde jeg selv været på FP. idag. Hold da kæft hvor er du rigid, i dine anskuelser. Tror du ikke at SUK er lykkelig for det alternativ han har fået i Thailand, kontra hvad han kunne få i forhold til at opholde sig i Danmark. Jeg går ud fra at du er Dansker, derfor går jeg også ud fra, at du dog trods alt har en mindre forståelse for købekraft i Thailand og købekraft i Danmark, vel og mærke hvis du overhovedet nogensinde har været i Thailand? jeg har læst mange indlæg her på DTW, men dit er sgu det dummeste jeg til dato har læst. Men hvis du aldrig har været i Thailand før, så er du selvfølgelig undskyldt. Rinpoche har en tråd med irriterende Thai-Wannabees. Når jeg tænker lidt på hvad der står i den tråd, har jeg en eller anden ide om at du aldrig har været i Thailand, men at du blot er en DTW-Wannabee. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/03-2010 00:21
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Så så, lad os nu undgå at blive personlige. Det klær ikke debatten, hvor de forskellig naturligvis har forskellige synspunkter.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 06/03-2010 00:21
|
|
vandango ... du tager fejl af mig, jeg påpeger bare at suk skriver han ikke har noget med dk at gøre, han har med dk at gøre og vil have det resten af sit liv. når jeg når så langt som til at få pension så vil jeg gøre akkurat som suk,bosætte mig i thailand og nyde resten af livet. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 06/03-2010 00:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jo men bagerbager, er det ikke lidt logik for burhøns. SUK modtager pension fra Danmark, det kan vel ikke komme bag på nogen, så ja der er stadig en forbindelse til Danmark, og han skal hverken slikke dig eller mig eller en anden i røven fordi han får FP. Når min tid kommer, vil jeg både have privat og offentlig pension fra Danmark. Jeg vil ligesom SUK heller ikke have noget med Danmark at gøre, fordi jeg vil være immigreret. Det kan godt være at jeg overreagerer lidt på dig bagerbager, men jeg er glad for at SUK har kunnet skabe sig en meningsfuld tilværelse, det jeg er mindre glad for er, at der hakkes på FP'erne, når de forsøger at optimere deres levevilkår. Nåh ja og dine anskuelser omkring skat, hvis jeg virkelig knokler min røv i laser kan jeg betale for to FP'er, men min gang i Thailand gør at jeg kun kan betale for 1½ FP'er i skat om året. Nåh ja jeg glemte også min travle karriere søn, så nu klarer far og søn 3-4 FP'ere om året. Og bagerbager, prøv lige at gå tilbage i dit indlæg igen, det er ikke særlig pænt skrevet, men det er måske fordi det er SUK????? Uha da da - "i forbindelse med at han får sin pension hver måned har han da alt at gøre med dk. dk betaler hans gøren og laden resten af liver, og så er han utaknemmelig og vil ikke kendes ved at han er forsørget af alle de der betaler deres skat og arbejder hver dag" Redigeret af vandango d. 06/03-2010 01:20 |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 06/03-2010 01:25
|
|
vandango skrev: jeg har ikke noget imod suk,og jeg er glad på hans vejne over han har en god tilværelse i thailand ( håber jeg får det også når min tid kommer )ps. hvis du ser mine tidligere kommentarer om dem som får pension kan du se at jeg ikke har noget imod dem som virkelig har fortjent den, jeg mener jo også at har man en pension er der ingen som skal bestemme hvor den bruges. men dem som bare tiltusker sig en pension uden at yde noget for den skal ikke have den,
Jo men bagerbager, er det ikke lidt logik for burhøns. SUK modtager pension fra Danmark, det kan vel ikke komme bag på nogen, så ja der er stadig en forbindelse til Danmark, og han skal hverken slikke dig eller mig eller en anden i røven fordi han får FP. Når min tid kommer, vil jeg både have privat og offentlig pension fra Danmark. Jeg vil ligesom SUK heller ikke have noget med Danmark at gøre, fordi jeg vil være immigreret. Det kan godt være at jeg overreagerer lidt på dig bagerbager, men jeg er glad for at SUK har kunnet skabe sig en meningsfuld tilværelse, det jeg er mindre glad for er, at der hakkes på FP'erne, når de forsøger at optimere deres levevilkår. Nåh ja og dine anskuelser omkring skat, hvis jeg virkelig knokler min røv i laser kan jeg betale for to FP'er, men min gang i Thailand gør at jeg kun kan betale for 1½ FP'er i skat om året. Nåh ja jeg glemte også min travle karriere søn, så nu klarer far og søn 3-4 FP'ere om året. Og bagerbager, prøv lige at gå tilbage i dit indlæg igen, det er ikke særlig pænt skrevet, men det er måske fordi det er SUK????? Uha da da - "i forbindelse med at han får sin pension hver måned har han da alt at gøre med dk. dk betaler hans gøren og laden resten af liver, og så er han utaknemmelig og vil ikke kendes ved at han er forsørget af alle de der betaler deres skat og arbejder hver dag" Redigeret af bagerbager d. 06/03-2010 01:30 |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 06/03-2010 01:48
|
|
Den her er nok en overaskelse for de fleste ! Fra Jyllandsposten. Den danske førtidspensionsordning omfatter næsten en kvart million mennesker i den erhvervsaktive alder. Den koster danske skatteydere ca. 35 milliarder kroner årligt. Noget tyder på, at den danske førtidspensionsordning er endda ganske lukrativ. I dag er det således, at en førtidspensionist kan tjene hele 676.500 kroner om året, før modregningen bringer førtidspensionen ned på 0 kroner. Ved en arbejdsindtægt på fx 30.000 kroner om måneden får en førtidspensionist cirka 9000 kroner om måneden i førtidspension ud over arbejdslønnen. Ved en arbejdsindtægt på 50.000 kroner om måneden får han eller hun cirka 3000 kroner i førtidspension om måneden. Samtidig er kontrollen med, om førtidspensionisterne i det hele taget er berettiget til førtidspensionen gået nærmest i stå i de seneste 7-8 år. Frem til 2002 fik over 100 personer årligt frakendt førtidspensionen. Siden da er antallet af frakendelser faldet støt, og i hele 2008 fik kun 12 personer i Danmark frakendt førtidspensionen. Er tiden ikke ved at være inde til, at ansvarlige politikere fik strammet op på den måske lidt for lukrative danske førtidspensionsordning? Link. http://blogs.jp.d...f-kontrol/ Redigeret af sabai sabai d. 06/03-2010 01:50 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 06/03-2010 02:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Igen igen Ja dem efter 2003 bliver sgu forgyldt. Vi andre der desvaerre tillod os at blive koert ned foer den tid. Vi faar kun 1890./ DKR. hvis vi tjener 30.000./ ved privatpension ved siden af. ![]() Det der undre mig er, at jeg f.eks. har faaet det samme beloeb i 9 aar, saa os fra foer 2003 faar heller ikke den normale stigning.
Redigeret af sune d. 06/03-2010 02:48 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 06/03-2010 05:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Poo Kan stadig ikke se at jeg skulle være taknemmelig da jeg i mit arbejdeliv har være med til at betale for det Jeg har bare være så uheldig at komme til skade på arbejdemarker og derfor trækker staten til. Jeg ved udmærker hvordan forholden er for en thai hvis de kommer ud for det samme. Det jeg kan være lidt taknemmelig er at jeg er danskerne, men som man se udvindelingen i DK er jeg glad for jeg tog den beslutning at flytte |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 06/03-2010 11:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Sune. hvis du kun får 1890 kr om måneden, så er du god til at passe på dine penge, med det store hus og med pool |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 06/03-2010 11:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, det er billigt at bo i Thailand, især på landet! PL |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 06/03-2010 12:57
|
|
kiml skrev: de 1890 er kun dem han får udover de 30,000. hvis han ikke har de 30,000. ville han få fuld pensionSune. hvis du kun får 1890 kr om måneden, så er du god til at passe på dine penge, med det store hus og med pool |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.