Se indlæg|
!!!!!!!!!!!!!!!!! REED !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/04-2010 20:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
mit indlæg er nok et mix af det hele, men har åbenbart ikke styr på basale fakta, derfor spørger jeg manden der ved alt om alt. Du glemte dog at læse de sidste 3/4 af mit i indlæg #78. Undskyld hvis de ikke er formuleret intelligent nok til herren.![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 09/04-2010 20:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Du behøver ikke undskylde! Ja, vi er nok blevet for pæne, der er sgu' ikke flere nicknames og proxy adresser at ta' af, og deltage vil man jo gerne, ikke? Du ku' jo selv fortælle om livet som turist i "Mickey Mouse Land" - og hvor meget man egentlig kan te sig og rage ned fra hylderne, af både forbudte og tilladte "sager". ![]() Men jeg forstår stadigvæk ikke hvor du vil hen med dine argumenter, for mig er det da fuldstændig simpelt: Hvordan ville du reagere hvis turister i Danmark begyndte at blande sig i indre danske anliggender, og måske deltage i en LO demonstration eller lignende? PL Redigeret af PL d. 09/04-2010 20:55 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 09/04-2010 21:26
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
PL har ret Det var så skønt at se demontranter fra Tyskland kæmpe under ungdomshuset på Nørrebro i brand. Hvad prøvede de danske myndigheder at gøre (uden succes)? at forhindre dem i at komme ind i København. Det er totalt patetisk at se faranger iføre sig rød, gul eller pink, og tilmed gå i demontration for at vise sympati for den ene eller anden. |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 09/04-2010 21:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
By The Nation BANGKOK: -- PM blasts top brass over failure to enforce emergency law; troops back at Thaicom as govt again pulls plug on PTV Prime Minister Abhisit Vejjajiva yesterday lashed out at the military top brass for failing to enforce the emergency law passed on Thursday, on a day when his leadership was tested to the limit. Adding salt to his wounds, the red-shirt leaders managed to go back on air on their mouthpiece People Channel television station in the evening. At a meeting of security agencies with the Centre for the Resolution of the Emergency Situation, Abhisit told them that people were disappointed with the officials for their failure to enforce the law. "I don't ask you to take any political side but I ask you to protect the rule of law and enforce the law. I ask you to perform your duty, but you don't," he told the top brass at the meeting, as they remained silent. "No government can stay in power unless law enforcement is effective", he said. Shortly after the meeting late last night, Abhisit said in a televised statement that officials and the government were not discouraged and would not give up. "I shall not give up. It is the single mission to achieve," he said. "Military, police and all security forces have no right to be discouraged, no right to fail," Abhisit said. Another humiliating blow for the government was the failure of the authorities to nab any of the 17 red-shirt leaders for whom arrest warrants have been issued. Protesters at Rajprasong intersection and Phan Fa bridge at Rajdamnoen Avenue cheered as they saw their protests back on air on People Channel. The leaders claimed victory for their struggle in front of the huge crowd in the evening as they returned from the Thaicom satellite's earth station. Hours earlier, thousands of protesters had moved to the Thaicom earth station in Pathum Thani's Lat Lum Kaeo district, some 50 kilometres north of Bangkok, to force the station to reconnect their satellite-linked channel after the government had unplugged it on Thursday. 15 injured A brief clash with the soldiers guarding the area left 15 people, including five officials, slightly injured as they tried to get into the station compound. However, the red victory lasted only a few hours. A few minutes after former prime minister Thaksin Shinawatra phoned in to the rally, People Channel was off the air again. The government deployed troops at the earth station in Pathum Thani again last night. The government had enforced the emergency law to ban the red-shirt media and some other independent websites on the grounds that they misinformed the public against the government and incited unrest. As the drama at Thaicom ended, the situation at Rajprasong intersection became tense when the protesters blocked anti-riot police, who were preparing to move out from the Royal Thai Police headquarters to the protesting stage. A confrontation took place for five minutes. The protesters brought Buddhist monks to the front, to counter which the police regrouped by bringing female riot police to the front of their lines. The protesters retreated as Buddhist monks in the Theravada sect cannot have physical contact with females. Pol Maj-General Wichai Sangprapai later promised the protesters that police would not use force against them but wanted to reinforce protection for them, as intelligence information suggested that third parties might engage in sabotage acts. The confrontation at the police headquarters was an attempt to remove the protesters from Rajprasong intersection, a government source said. Speculation loomed large yesterday that the coalition parties in the government, which had called a meeting on Thursday night, wanted the authorities to use force to end the lengthy protest. If the crackdown got out of control and caused bloodshed, Abhisit would take responsibility by stepping down from the position and a new leader from the ruling Democrat Party would take over, a source said. Dissolution of Parliament as demanded by the protesters is not seen as an option, as none of the parties in the coalition government is ready for a new election and the top brass want the government to complete the annual reshuffle of the military first, the source added. -- The Nation 2010-04-10 ja, hold da op en opbakning han har, ham abshit, men tricket med munkene og derefter politikvinderne er top humor
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 09/04-2010 21:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Respekt herfra til Thjaa, sgu rart at se ikke alle herinde er livs forskraekede, Faarhoveder, der ligger under for den socialdemokratiske/radikale tanke gang med at stikke hovet i busken, og haabe ubehagelighederne forsvinder. Keep on rocking, man |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/04-2010 21:59
|
|
Verden er idag global, landes interne anliggender er et vidt begreb. Fx ville jeg også løfte et øjenbryn hvis en flok thai turister startede en ulovlig demo på rådhuspladesen pga indførelsen af en madpakkeordning i de danske SFO'er... Men jeg godt kan forstå hvorfor nogle mennesker fx sidder i Danmark følger situationen i Afghanistan, borgerkrig i Somalia, Irak, Pakistan, drug war i Mexico, Sudan, Burma, religionkrig i Nigeria, Indien, diktatur i Nordkorea, Filippinerne, Indonesien, Colombia, Peru, Chad, Eritrea, Rusland, Yemen og THAILAND. og det virker på mig underligt hvorfor jeg ikke skulle måtte have en holdning og ret til at vise min tilfredshed/utilfredshed med situationen i disse steder med den grund at jeg jo bare er en dansker og ved tilfælde af rejse dertil blot en almindelig turist?? jeg er også en verdensborger som går ind for sandhed og retfærdighed, ikke nødvendigvis demokrati, men i det mindste sandhed og retfærdighed. De fleste af os har kærester/koner i Thailand, så Thailands anliggender og konflikter berører da i høj grad os og vores thaifamilier...fastboende el. "turist"...den der med at jeg bare skulle ignorer alt og smile pænt fordi jeg ikke er fastboende el. har det rette opholdstilladelse/visum..den køber jeg ikke. Måske du kan bruge den teori på en førstegangs badeferie turist, men de fleste af os her på DTW indgår ikke i den kategori, og nogle af os er politisk interesseret og ser på Thailand fra et andet perspektiv end gennem en ølflaske og rent faktisk ser på andet end dansepiger i bikini..dette ikke ment på dig PL, for du er rent faktisk én af dem herinde jeg anser som relativt perspektiveret. Jeg går ind for at man blander sig hvis man tror på noget el. føler at ens tilstrædeværelse gavner en selv el. andre (ikke mindst), jeg mener derfor ikke at der er forkert at støtte fx ens egen thaikone i hendes sag, hvis man tror på at det måske kan gavne hendes sag. Ligesom hendes tilstædeværelse med sin mand til en LO demonstration måske ville gavne ham.. godnat kammerater og sov godt hvor i verden i måtte befinde jer |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 09/04-2010 22:07
|
Har juj drukket af natpotten eller hva'? Yeah, keep on rocking til du får en kugle eller en M79 i panden, jeg siger god fornøjelse! Dumme, tumpede danskere der tror de ved en skid om demokrati, de har sgu' aldrig kæmpet for nogetsomhelst. ![]() Tilbage til tråden: GO, UDD, GO, GO, GO! Abhisit "The Wimp" (hvad lavede de egentlig på sovesalene om natten på Oxford Uni.?) - holder ikke til det her pres meget længere. PL Redigeret af PL d. 09/04-2010 22:07 |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/04-2010 22:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja, vi skal holde os langt fra disse demonstrationer,,,de falanger der involverer sig deri er da helt til grin, de bliver bare anholdt først og man kan intet gøre...man kan ikke gøre noget når man står i mængden....politi assistenten er evt. kun 50 kg. men har en 9mm. pistol som "talerør"....så jeg ville blive væk derfra....når situationen spidser til er det ikke falangers sag alligevel....lad thaierne klare det. Hvis man laver store problemer og evt. vold mm. kan man jo også få indrejseforbud i flere år...er det så det værd????? ![]() |
|
|
|
| Kent27 |
Lagt på d. 09/04-2010 22:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 107 |
Jeg er ret sikker på, at politiet/militæret er ligeglade med om der render en farang som thjaa rundt blandt demonstranterne. Politiet hilste endda pænt på ham. Deres hovedopgave er nok mere alvorlig end at se efter fejlfarver. Eneste grund til. at jeg ikke gjorde det samme er fordi jeg først og fremmest tænker på min egen sikkerhed - og det er også i det lys, jeg læser militærdiktaturets advarsel til udlændinge om at deltage. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 09/04-2010 23:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
PL skrev: Har juj drukket af natpotten eller hva'? Yeah, keep on rocking til du får en kugle eller en M79 i panden, jeg siger god fornøjelse! Dumme, tumpede danskere der tror de ved en skid om demokrati, de har sgu' aldrig kæmpet for nogetsomhelst. ![]() Tilbage til tråden: GO, UDD, GO, GO, GO! Abhisit "The Wimp" (hvad lavede de egentlig på sovesalene om natten på Oxford Uni.?) - holder ikke til det her pres meget længere. PL Nix du. Holder mig til Gin og Tonics du. Det med at drikke af natten potten overlader jeg til jer sure, og livstraette peronager. Sgu da utroligt at det kan fylde jeres smaa forskraemte liv saa meget, at Thaa har vaeret til en demostration. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 09/04-2010 23:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
PL skrev: Forbliv dog dansk - selvom man bor i Thailand - der er sgu' da ingen grund til at lave sig selv om! PL Tyrker og ander godtfolk Forbliv Tyrker selom i er kommet til danmark i skal bestem ikke blive en del af det danske samfund Fleot gerne ind i Geto hvor i ikke behoeves at have kontakt til dansker Brug gerne jers toerklaede Bland jer ikke i landet politik Det er det jeg laeser med det du lige skrav .................................... P/S saa er disse bilder ca 3 uger gammel det var jo ik naade vi gjore i gaar Klokken er 04.33 Thai tid vi kore om 20 minuter ses om 14 dage saa har jeg sikker en masse ander bilder so m i kan brokke jer over ![]() da jeg nu tager op i en lille landby med 600 Indbykker og hvor jeg er enste udlaning Redigeret af Thjaa d. 09/04-2010 23:35 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 10/04-2010 01:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Kik lige en ekstra gang på , billederne og læs !! Det der foregår i Thailand , er IKKE Land og Folk Festival i Fælledparken anno 1975 !! ( Massivt Druk) ![]() Det er grotesk , vanvittigt , galt , forkert , crazy , DING DONG !! ... ...... At en TURIST i Thailand , sidder midt i en meget alvorlig situation for landet !... Sidder på sin store moto'sai , midt i en demostration iført banndana , rød trøje og en smøg i kæften !! Og tilmed nyder opmærksomheden !! Det er grotesk , vanvittigt , galt , forkert , crazy , DING DONG !! ... ...... Thjaa skrev ... Det var enlig sjov da thai saa at jeg var en falang i reed skulle de alle give mig haand og man at man var en eller anden kendt skudespiller alle vil have et bilde af mig og helst gerne samme med dem paa et tidpunk syns jeg at mortorcyklen var blevet forvarm og vil have en linger rygepavse jeg fik nesten ikke tid til at faa mig en smoeg saa mange kom der heleige og lige skulle have et bilde af mig samme med mig stemning var som man lige var kommet fra en fodboltkamp og hade vundet det store mesteskab selv politiet hilste soedt paa mig [img]http://i810.photobucket.com/albums/zz24/thjaa/DSCF0502.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i810.photobucket.com/albums/zz24/thjaa/DSCF0530.jpg[/img] is not a valid Image. Det er grotesk , vanvittigt , galt , forkert , crazy , DING DONG !! ... ...... Ps: Den havde ikke gået i Mellemøsten ! Redigeret af sabai sabai d. 10/04-2010 01:12 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/04-2010 01:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JUJ forhelvede, Thjaa har ikke taget nogensomhelst selvstændig beslutning om at blive rødskjorte, hans kone tvang ham, det har han jo selv skrevet i denne tråd, er det det du kalder en mand, nej, en bangebuks. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 10/04-2010 04:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvis man opholder sig i Thailand på et turist visum eller et non-immigrant visum, så har man efter min mening ingen ret til at blande sig. Man har til gengæld heller ingen forpligtelser til at integrere sig i kulturen og samfund etc. Det er Thailand i øvrigt jo ikke interesserede i. Måske det vil ændre sig i fremtiden?! |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 10/04-2010 05:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det kommer hurtigt op i det RØDE felt her ? jeg læste nu Thjaa først indlæg med konen som et humoristisk indlæg ? men derfor syntes jeg nu ikke det er så smart at køre ind og blande sig men naturligvis er de Thai gifte og boende præget af familien så ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/04-2010 05:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg syntes nu godt vi der bor i Thailand kan give vores mening. Og at vi kan diskutere politik. Da det kan berøre vores fremtid i landet ligeså. Men derfra for så at deltage i disse demostrationer , og udsætte os selv for div farer er for risikabelt. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 10/04-2010 06:56
|
|
lad jer nu ikke forblænde at "Thjaa"'s billede...som er det jeg tror der i virkeligheden irritere en masse af jer...nøjagtigt på samme måde som BJ's profilbillede i sin tid. Hold jer til fakta, nemlig en hvid mand m. thaifamilie som tager til en stor demo der involvere over en masse mennesker, heriblandt også udlændinge. om det er lovligt/ulovligt, farligt/ufarligt, dumt/ikke dumt, det må da være mandens eget vurdering? Jeg synes fx også at det er dumt at ryge smøger, farligt osv men jeg lader da folk selv bestemme og vurderer den sag. Selvfølgelig har man i debatforum ret til at kommenterer at i også synes det er en dum idé, men tænk over måden man siger det på så det ikke dumagtig/latterliggører manden el. sviner ham personligt til, men fokus på selve handlingen. Fx skrev Robert Kronberg sin mening på en ganske fornuftig måde. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 10/04-2010 07:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jay skrev: lad jer nu ikke forblænde at "Thjaa"'s billede...som er det jeg tror der i virkeligheden irritere en masse af jer...nøjagtigt på samme måde som BJ's profilbillede i sin tid. Hold jer til fakta, nemlig en hvid mand m. thaifamilie som tager til en stor demo der involvere over en masse mennesker, heriblandt også udlændinge. om det er lovligt/ulovligt, farligt/ufarligt, dumt/ikke dumt, det må da være mandens eget vurdering? Jeg synes fx også at det er dumt at ryge smøger, farligt osv men jeg lader da folk selv bestemme og vurderer den sag. Selvfølgelig har man i debatforum ret til at kommenterer at i også synes det er en dum idé, men tænk over måden man siger det på så det ikke dumagtig/latterliggører manden el. sviner ham personligt til, men fokus på selve handlingen. Fx skrev Robert Kronberg sin mening på en ganske fornuftig måde. Ganske rigtigt. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 10/04-2010 08:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Tænk af for det en danskerne godt vil støtte sin kone og tage med til en demo at man så fare i blækhuset uden at man kende person baggrund ud fra det han skriver her. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 10/04-2010 09:07
|
ABEKATTEN skrev: JUJ forhelvede, Thjaa har ikke taget nogensomhelst selvstændig beslutning om at blive rødskjorte, hans kone tvang ham, det har han jo selv skrevet i denne tråd, er det det du kalder en mand, nej, en bangebuks. Yep, DET er nemlig fakta, han bestemmer intet selv, og hvor mange bløde, vege, danske mænd er røget i samme fælde? Konen bruger ham sandsynligvis i "face" øjemed: "Se hvor speciel jeg er, jeg har en Farang-Kee-Nok" på slæb, klædt ud som en cirkusklovn, og hvis jeg trækker i de rigtige tråde så spræller han også, og griner fjoget"! ![]() PL PL Redigeret af PL d. 10/04-2010 09:09 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

man

Det kommer hurtigt op i det RØDE felt her ? jeg læste nu Thjaa først indlæg med konen som et humoristisk indlæg ? men derfor syntes jeg nu ikke det er så smart at køre ind og blande sig
men naturligvis er de Thai gifte og boende præget af familien så