Se indlæg|
UDSKRIV valg tøsedrenge!
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/04-2010 18:13
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Suk skrev: Helt enig Suk. Der kan være masser af andre gode grunde.Selvfoelgelig skal man ikke spille smart paa andres bekosning..............men derfor kan man vel godt have en gul skjorte paa...ikke ![]() Det er kun grunden til valget af den gule trøje i førnævnte tilfælde som jeg finder ækel. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2010 18:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Den dag hvor vi allesammen er fuldkommen er der ikke nogen problemer i verden![]() lindy |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 18:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
PL skrev: Virkeligheden er at de rige plyndrer og udnytter de fattige, og samtidig foragter de dem fordi deres situation er og altid vil være aldeles håbløs! Det er sagen i en Buddhistisk nøddeskal. Filosofien er den at de fattige selv er årsag til deres situation via såkaldt dårlig karma. Omvendt er de rige og priviligerede selv årsag til deres situation via god karma. Derfor vil vi aldrig opleve et Thailand hvor der vil blive taget omsorg for de fattige, udstødte, syge, uheldige, handicappede osv., som vi kender det fra vestlige samfund der er præget af en kristen tanke om næstekærlighed! Det findes ikke i Thailand, enhver er sin egen lykkes (eller ulykkes) smed, og du må vente på et næste liv eller flere, som forhåbentlig kan give dig lidt bedre vilkår. PL Jeg ville meget gerne erklære mig uenig i dine betragtninger, men jeg finder det svært. DOG er der et buddhistisk koncept der siger som så: Tham dii dai dii, tham chua dai chua. Gør noget godt og det kommer tilbage til dig og vice versa. Jeg oplever faktisk hvorledes mange efterlever dette koncept. Når alt kommer til alt, så er dette ikke så forskelligt fra den kristne tanke om næstekærlighed IMHO. Uligheden i det thailandske samfund er enorm for ikke at sige grotesk. Jeg kommer til at tænke på Brasilien. Dette vil altid være en grobund for folkelig opstandelse. Og jeg siger bare, godt at de i det mindste har den mulighed og ikke bliver mejet ned, som man kunne iagttage sidste år i Burma. Nylige begivenheder i BKK i form af 20+ døde og guderne må vide hvor mange sårede, får mig dog efterhånden til at tvivle på ytringsfrihed og retten til demonstration. Thailand har overfor verdenssamfundet demonstreret, at landet er og bliver i mange henseender et tilbagestående 3. verdens land, om ikke andet så ihvertfald i demokratisk forstand. Det er simpelthen håbløst. Som jeg mener at erindre, at PL på et tidspunkt også nævnte, så vil en benevolent diktator nok være mere gavnlig for Thailand pt. Een der kan skære igennem, udstikke kursen og få ting til at ske uden smålig skelen til demokratisk fnidderfnadder. Thailand har aldrig været mere end et pseudo-demomkrati alligevel. Redigeret af rinpoche d. 14/04-2010 18:58 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 14/04-2010 19:08
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
De aner ikke hvad demokrati er, hvordan sku' de vide det? Det kræver at man kan tænke selv, logisk og sammenhængende, og det er desværre en kvalitet jeg ikke finder hos ret mange i Thailand! Mht. næstekærlighed, eller ej, så er jeg enig med dig i dit synspunkt, de HAR noget der ligner vores princip om næstekærlighed. http://en.wikiped...9%87%C4%81 Compassion = medfølelse, med alle levende væsener. Hvorfor prøver de så i det mindste ikke at efterleve det, udover at gøre små gode gerninger for at spare op på "bun" - karmakontoen? 3. verdens land? Ja, afgjort, og der vil de blive et par generationer endnu, desværre. ![]() "The Powers That Be" - vil det sådan, og de vil gøre alt for at holde underklassen i et jerngreb. PL |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 19:16
|
|
Du er skarp, PL. Og min eneste kommentar til dit indlæg vil være: ingen kommentarer. Den sidder lige i kassen. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 19:24
|
|
Personligt er jeg ikke særligt imponeret af deres Bun/karma-konto. Det ligner alt for meget den katolske aflads-konto for århundreder tilbage. Fuck up big time, og giv så en donation til templet and you are home free. Ikke i min bog. Men jeg er jo heller ikke thailænder, end ikke en håbefuld wannabe. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 14/04-2010 19:51
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
He-he! Enig og tak skal du ha' for at præcisere - det var egentlig det jeg ville sige med min "bun" kommentar, det er for tyndt og ego-præget. Nå, Jeppe blev træt af os, hva' blev han sur over den lille "Imperialist"! ![]() PL Redigeret af PL d. 14/04-2010 19:52 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.