Se indlæg|
Det centrale Bangkok ramt af eksplosioner
|
|
| crh |
Lagt på d. 25/04-2010 08:01
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Jeg har hørt mange thailændere snakke om hvordan det er i USA og mage tror at præsidenten er valgt direkte af befolkningen . I USA vælges præsidenten af valgmænd og det er tit sket at den kandidat der rent faktisk fik færrest stemmer blev valgt. Problemet er at mange thailændere ikke ved hvordan det politiske system fungerer og denne uvidenhed bliver misbrugt af smarte politikere. Statsministeren er ikke valgt af befolkningen. Han er valgt af et flertal af parlementetes medlemmer og disse medlemmer er valgt af befolkningen |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 25/04-2010 08:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
crh skrev: Jeg har hørt mange thailændere snakke om hvordan det er i USA og mage tror at præsidenten er valgt direkte af befolkningen . I USA vælges præsidenten af valgmænd og det er tit sket at den kandidat der rent faktisk fik færrest stemmer blev valgt. Problemet er at mange thailændere ikke ved hvordan det politiske system fungerer og denne uvidenhed bliver misbrugt af smarte politikere. Statsministeren er ikke valgt af befolkningen. Han er valgt af et flertal af parlementetes medlemmer og disse medlemmer er valgt af befolkningen Ikke nødvendigvis et flertal, vi har da også haft mindretalsregeringer. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/04-2010 08:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
ja og hvad er der galt med dem, de har når det kommer til stykket været de bedste. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 25/04-2010 08:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jeg syntes da ikke at den nuværende mindretalsregering imponerer, men det kan da være, at der er andre der ser noget, som jeg ikke kan. ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/04-2010 08:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
nå det var så ikke om thailand, det jeg nævnet. men om det flertalsregime, V+K+O vi har haft i Danmark de sidste mange år. Et flertal som ikke lytter til andre. Sorry, kunne misforstås. Og har selvfælgelig ikke noget med Thailand at gøre, Eller kan man mon se en parrallel? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.