Se indlæg|
Alvoren er her nu???????? vil jeg tro....
|
|
|
Lagt på d. 06/10-2011 14:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ingen trøst de nærmeste dage, og det ser uhyggeligt ud, og vandet stiger og stiger i Ping River. Se her næsten alt langs floden er oversvømmet. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/0bdfa2fe.jpg[/img] is not a valid Image. Wang Chao ca 40 km syd for Tak. Og sådan ser det ud helt til Dammen ca 90 km [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/649c5800.jpg[/img] is not a valid Image. BanTak by på den ene side af floden [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/bf95a32e.jpg[/img] is not a valid Image. Her billedet fra igår, men nu er den under vand. kan ikke komme dertil uden båd. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/e3ece946.jpg[/img] is not a valid Image. Her er mit eget problem, eneste farbare vej til og fra hjemmet, så er spændt på imorgen. Ingen har nogensinde set noget lignende før. |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 06/10-2011 15:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Ja det er frygteligt for alle de der bliver ramt der er mange der går rabundus
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 07/10-2011 03:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
sune nu ikke så dramatisk. Citat: Vi har kun overlevet indtil nu, fordi alle førnævnte tiltag er lavet Ja ja sækken har holdt. Hvor meget vand har du fået på højen, siend den række sække holdt.? men ville de div. hjemmelavede dæmninger også holde hvis der kommer kraft bag vandet.Har set når der er kraft bag, vandmasserne æder sig simpelthen ind og fjerner store stykker land. Så både sanddæmninger og sække ville forsvinde. Ja, har selv lige været i BKK og Patty og har set på vej hjem hvor slemt det står til. Vores chauffør fra nord Bangkok har ½ m i hans hus. Jeg selv er kommet tørskoet hjem til det tørre nord Esan. Vi er heldige, andre er ikke og mine tanker går til dem som er berørte. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/10-2011 03:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Undskyld ABS.. Jeg udtrykker mig nok forkert. Jeg mener ikke jeg som person, men byen som sådan, fordi de har bygget de diger. Indtil nu holder de det meste af vandet ude.. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 07/10-2011 04:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
ICT Ministry sets up flood hotline: http://www.thaivi...try4748733 [url][/url]- |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/10-2011 07:53
|
|
Ja selvfølgelig overlever folk, men katastrofen er, at de er ejer af næsten intet når vandet er væk. Her er en der har en fiskeproduktion, næsten at er væk. De to øverste billeder taget onsdag, og nederst idag. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/9e637b04.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/e84bec6f.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/2cb2335e.jpg[/img] is not a valid Image. Det er hvad der er tilbage af fisk. og der er ca. 1,5 til 2 km ned til hvor floden normalt er. Og som ABS siger, sækkene hjalp ikke meget. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 07/10-2011 10:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Ja, det ser jo mærkeligt ud. - Så meget vand, og så ingen fisk. Men ulykken er at vandet er så forplumret at det lukker fiskenes gæller og de "drukner",- kan ikke optage ilt. Og dem der har muligheden flygter jo fra dammene. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 07/10-2011 10:25
|
Kort over oversvømmede veje! http://www.thaitr...-thailand/ [url][/url]- |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/10-2011 10:31
|
|
ABS skrev: sune nu ikke så dramatisk. Citat: Vi har kun overlevet indtil nu, fordi alle førnævnte tiltag er lavet Ja ja sækken har holdt. Hvor meget vand har du fået på højen, siend den række sække holdt.? men ville de div. hjemmelavede dæmninger også holde hvis der kommer kraft bag vandet.Har set når der er kraft bag, vandmasserne æder sig simpelthen ind og fjerner store stykker land. Så både sanddæmninger og sække ville forsvinde. Ja, har selv lige været i BKK og Patty og har set på vej hjem hvor slemt det står til. Vores chauffør fra nord Bangkok har ½ m i hans hus. Jeg selv er kommet tørskoet hjem til det tørre nord Esan. Vi er heldige, andre er ikke og mine tanker går til dem som er berørte. Nu ved jeg ikke, hvor i Esan du bor, men var der oversvømmelser på vejen mod Esan, måske i Korat, Phon, Ban Phai eller andre steder ? hn |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/10-2011 11:00
|
Det er en lidt underlig dag i dag... For det er første gang, jeg ser jeg disse vidunderlige thailænder bare lidt nervøse over dette vand... Ikke over deres huse men over deres biler, så de bliver kørt op på bjerget lige nu... Jeg har lukket indgang og andet med sandsække, så jeg tager chancen. De sidste par timer er der kørt mere end 100 store lastbiler forbi min indkørsel... så jeg tror der er noget under opsejling lige nu, og vi ligger meget højt i forhold til omgivelserne.. Min datters far er allerede i en sådan forfatning, at hans lille hus kun har taget tilbage, så jeg har forlangt han kommer til os med de få ejendele han nåede at redde i nat, da vandet oversvømmede hans område. Han har siden han måtte forlade huset, kun haft sin truck som værelse... Dette er bare umenneskelig... Lad os se hvad der sker.... Vores første sal vil ikke komme under vand, for så vil der ikke være en Nakhon Sawan by tilbage.... Kan i alle have en god dag...... |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 07/10-2011 11:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Det lyder lidt sjovt..... Min datters far Med mindre du er moren, så snakker du om dig selv.... (ved selvfølgelig godt hvad du mener) ---------------------- Jeg håber det bedste for jer alle. Jeg har kun oplevet oversvømmelse en gang og det var i meget lille skala...... Man føler sig magtesløs over for naturens luner ![]() |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/10-2011 11:46
|
Kære Peder Du har så sandelig ret, men du ved sikkert fra dit eget liv... Når man nu bliver ivrig med de 10 tomler..... ![]() |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 07/10-2011 12:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
er lige ankommet med fly til chiangmai fra bangkok. de huller der var i skydaekket over thailand, var der ikke megen sjov at kikke ned paa. det var mudret saa langt oejet rakte. landet staar over for en kaempeoprydning![]() |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/10-2011 12:16
|
waree... Dette her du sandelig ret i. Jeg hørte på thailandsk TV i aftes, at man regner med, at denne regnperiode har muligheder for at strække sig over nytår.. Dette er alarmerende, altså hvis det sker, for turist sæsonen vil så blive et stort flop, og dette er ikke godt for den thailandske økonomi... |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 07/10-2011 18:37
|
Ja, her kl. 23.34. kommer damen ind og fortæller,at hun lige har set i tv. at Nakon Sawan står vildt meget under vand-hun var virkelig rystet. Så en masse tanker til Poul og familien,samt alle de mange,der er berørt af dette.Håber, at I klarer jer gennem på bedst mulige måde-og når det nu skal være, at det kun bliver matrielle skader, I bliver udsat for. Mange tanker fra Suphaphon og Brian. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 07/10-2011 19:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Lyder ikke godt ? det kan være man skal pakke sin redningsvest ned også ? ![]() |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 08/10-2011 02:55
|
Hej Poul! Er der nyt nede fra Jer? Suphaphon sagde iaftes,efter at have set tv. ved 23.30. tiden, at nogen steder er vandet i 1. sals højde dernede. Det er jo forfærdeligt og de skriver idag, at 7 billioner kubik meter vand er på vej imod Jer og Bangkok-kan slet ikke finde ord for det her,Poul-men jeg håber at I klarer det med matrielle skader og kan komme ovenpå efter dette. Nu snakker man endda om, at regntiden måske kan fortsætte til Nytår også-får denne katastrofe da aldrig en ende. Ovenstående indlæg vil jeg ikke kommenterer,da det er så dårig humor,at det er totalt usmageligt. |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/10-2011 04:04
|
|
Ja jeg vil kun sige, at jeg gerne ser mine indlæg med billeder fjernet fra tråden, hvilket jeg vil opfordre admin til. En katastrofe i Thailand der i omfang er meget størrere end tsunamien siger vel alt. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 08/10-2011 04:30
|
Yan-jeg forstår dig sådan set godt-men jeg er næsten helt sikker på, at Poul og måske andre i områderne dernede,har været glade for dine meldinger og billeder-og det er vel det det drejer sig om-så se stort på de par usmagelige indlæg og fortsæt med at informerer Poul og andre i området. Ja, undskyld-bare min mening. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 08/10-2011 05:10
|
Det er jo sikkert mange gange svært at sætte ord på sine tanker i en sådan situation, man er havnet i lige nu. Jeg tror jeg i begyndelse tog det meget let, for det var jo kun vand, og vi er jo ikke ved havet, så hvad skulle kunne ske os. Dette er jo nok ændret en del nu, hvor jeg ved selvsyn har set den magt dette vand har. Det er nok fortvivlelse over, at være så magtesløs, og det er nok fortvivlelsen over, at man ikke ved, hvornår vores held indtil nu, hvornår det er sluppet op. Har lige kørt lidt rundt på vores område. Alt er endnu tørt, men vandet banker på, og jeg vil tro ved den næste bølge fra Tak, vil vi nok blive oversvømmet. På billedet ses nordlige indkørsel til vores område, eller Ø skulle man nok hellere kalde det nu. Som i kan se er der nu lavet en mur af jord, fordi vandet var på vej ind, og dine meldinger YAN kan være med til yderligere tiltag for mig og mine naboer. Det du har gjort indtil nu, har været uvurderlig for os alle her, for informationerne fra det offentlige og TV er lidt mangelfulde. Det hele drejer sig om Autha og Bangkok lige nu. ![]() Dette er husene på den sydlige side af vores område. Bagved de forreste huse som ligger nabo til os, ser man tydeligt vand og ingen huse. Der var 100 huse i det område...for 1 uge siden ned til en af bifloderne. [img]http://i298.photobucket.com/albums/mm241/manse_01/IMG_1368.jpg[/img] is not a valid Image. Vores område ligger så højt, at vandet nok skal komme, men jeg vil tro det løber væk lige så hurtigt, for alt omkring os er lavere, og den østlige udgang og helt ned til floden er tør, så vandet skal automatisk denne vej, men selvfølgelig, hvis alt bliver fyldt så sker der noget her også og helt til Bangkok. Man skal også tænke på, at højdeforskellen på Bangkok og her, den er minimal... Yan hvis du har mulighed, og hvis du får nys om udlukning af mere vand fra jer i TAK. Gider så ikke skrive her, eller sende en PB til mig. Vi bliver ikke rigtigt informeret om vandet fra jer. Redigeret af sune d. 08/10-2011 05:22 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Lyder ikke godt ? det kan være man skal pakke sin redningsvest ned også ?