Se indlæg|
Leveomkostninger I Bangkok
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 08/04-2006 14:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
hej Clyde... med de 110000 mente jeg selvfølgelig det totale månedlige forbrug... fik vist skrevet lidt hurtigt... Sorry , kan godt se det kunne misforståes.. og tak fordi du gider tage dig tid til at skrive en mail... min datter forøvrigt, skal starte i 4 klasse her hjemme, Taler thai, men skriver endnu ikke, dansk og engelsk... engelsk vil sige hun forstår så at sige alt eftersom vi har en dårlig vane og snakke engelsk sammen min kone og jeg, selve det at tale er først kommet til her i 3je klasse... Kan forstå på det at du er i job derude, det må være rart, et eller andet skal man få tiden til at gå med... ![]() MVH Claus |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 18/06-2007 08:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Tid til opdatering af min kammerats forbrug. Hans oversoeiske indkomst er i USD saa han har maerket hvordan alt er blevet dyrere i USD men i THB har han holdt budgettet ganske fint som var: Bangkok(centralt) baseret, single, mand, 35 aar: Studio inkl. electricitet/tv/internet: 12.000 Baht (vptower.com el.lign.) Indkoeb Inkl. oel/mad/vask/dvd/toej Etc. 10.000 Baht Gaa ud/oel/spise ude/bio: 10.000 Baht Visa run/sygeforsiking(lokal)/smaarejser/transport: 8000 Baht Saa i runde tal 40.000 (minimum - man kan ALTID bruge mere )/md. Han kan sagtens skaere lidt i baade bolig og gaa ud penge samt rejser - skulle budgettet stramme i nogle maaneder.Han flyttede indledningsvis i studio til 5000 Baht/md men fandt at det kostede ham mere i transport og at han fik "vaerelseskuller" og smuttede mere ud (og brugte dermed fjollede penge). Han flyttede til studio (stort/lyst/balkon/udsigt/maid service/koekken/UBC Etc.) der ligger mere i mit ovenstaende budget niveau. Han bruger Ca. 35000 Baht/md og de sidste 5000 Baht akkumulerer paa kontoen og bruges til Pattaya/Phuket Etc. ture. Af overraskelser til budget: Han havde et uheld paa lejet motorcykel. Thaihealth.co.th daekkede hospitalsregninger, men maatte hoste op med 7000 Baht til reperation af motorcykel. Ogsaa en billet til hjemland da fader blev syg, ca. 40.000 Baht, men havde sparet det meste of dem op via buffer i budgettet. Haaber denne traad hjaelper nogle af dem der overvejer at basere sig i Thailand. Skaal! |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 18/06-2007 15:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Vi kan da ikke sidde og laegge buget for andre personer, hvad er det foe noget. Nogle har et stort forbrug og andre kan leve paa en sten. Til Lindegaard vil jeg sige, vi betaler for en thai dreng, her i Chiang Mai. Han gaar paa en thai/engelsk privat-skole, vi betaler 10000 bath hver halve aar, alt incl. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/06-2007 15:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Vores forbrug er ca. 70/80 tusinde Baht pr md. og det er en indtaegt, og det gaar fint... House-9000 El+Water 2000 Internet-1000 Telefon-1000 Kabel/tv-350 Benzin-3000 Credidtcard Big-C 10.000 Visa-2500 Ialt 28850 Baht Resten er til mad og fornoejelser......... Men der er jo forskel paa om man bor paa phuket, Bkk eller i en lille landsby i Isaan................. Suk............
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/06-2007 15:58 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 18/06-2007 16:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Hej Huratho. Nu ligger landet altså sådan at Ben ikke sidder og ligger budget for andre, Når han keder sig. Men da han har med økonomi at gøre i sin hverdag, er det naturligt at folk spørger til råds. Der er mange der ikke kan finde ud af det selv uanset hvor mange penge man tjener. Så er det jo super at folk som ben kan hjælpe (Mig selv inklusive). Mit forbrug ligger med alt inklusive omkring 35.000 Bhat om måneden. Syntes selv det er rimeligt fornuftigt, da før i tiden brugte langt over det dobbelte. Min hverdag er ikke blevet mindre kedelig af at jeg har skåret ned på ”over” forbruget. Hygge Frank. Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 19/06-2007 05:06
|
Hi Huratho, Draaben forklarede det bedre end jeg kan. Jeg proever blot at hjaelpe de mange der kommer her paa siden og spoerger til hvad det koster at bo i Thailand - og denne traad er saa nem at henvise til. Hvis man ikke kan bruge det til noget kan man bare lade vaere at laese det! ![]() Tror ikke lige at Clyde og Lindegaard faar meget "rigtig" international skole for 20000 Baht per aar.....men sikkert fint for en Thai dreng. Draaben;congrats med en 50% besparelse! Nogle tips at dele? Skaal! |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 19/06-2007 06:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Ben og iandre Min "dreng" gaar her i Chiang Mai og faar god undervisning (heldigvis). Jeg tivler da ikke paa at du, Ben, kan lave buget for de som kommer her for at bo permenent, men jeg har mange venner, som kommer her for at besoege os, ca. 1 mdr. om aaret og naesten alle spoerge "hvormeget skal vi tage med". Det ved jeg da ikke for jeg ved ikke hvormeget de vil tage med til DK naar de igen rejser. F.eks. vil de bo paa gausthause eller paa dyr hotel? Maaske mit indlaeg blev misforstaaet, beklager. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 19/06-2007 13:05
|
Huratho; ingen problem min ven! ![]() Helt enig i at ferie budget faktisk er svaerere at laegge da man jo nok bliver traet af fest og fjas efter noget tid hvis man bor her - og det er oftest DER at budgettet ryger mest ud i skoven! , men feriebesoegende nok godt kan feste igennem 1 mds tid!Udover; gaa ud/spise ude/entertainment er det som som glemmesi budgettet af dem der kigger paa laengere tid her ofte: sygesikring/helbreds forsikring, visa omkostninger(er blevet dyrere da nu kraever Malaysia/Laos/Singapore tur for turist visa), transport, kommunikation(tel/internet), electricitet(nemt 2000 Baht+ hvis 1 aircon taendt hver nat) mad og drikke "hjemmefra",DVDer, computer og elektronik/mobil Etc. opgradering eller nykoeb(de holder kortere tid her grundet fugt/varme/stoev), sportsmedlemskaber/sportsudstyr, andre forsikringer Etc. Etc. Der er en tendens til at "newbies" bare slaar 3 x 30 Baht nuddlelsuppe+vand ganget med 30 dage = ca. 3000 Baht + husleje paa en 5000 Baht in paa lommeregneren og runder op til en 10000 Baht/md (samtidigt med at de siger at det er jo naesten DOBBELT en Thai mindsteloen....) og saa tror at det var det! ![]() Skaal! Redigeret af ben d. 19/06-2007 13:14 |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 24/01-2010 20:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
clydehaumann skrev: Telefonsamtaler , naar der tales om lejligheder her gaar for det meste gennem et omstillingsbord. Udlejeren beregner en takst der er en del af hans indtaegt. Derfr vil han for det meste ikke give tilladelse til at der oprettes en direkte linie. Du bor i en lejet hus og det er et helt andet sporgsmaal. Man kan da bare oprette sin egen telefonlinie - har aldrig hørt om, at man ikke kan få tilladelse??? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, kan godt se det kunne misforståes.. og tak fordi du gider tage dig tid til at skrive en mail... min datter forøvrigt, skal starte i 4 klasse her hjemme, Taler thai, men skriver endnu ikke, dansk og engelsk... engelsk vil sige hun forstår så at sige alt eftersom vi har en dårlig vane og snakke engelsk sammen min kone og jeg, selve det at tale er først kommet til her i 3je klasse...