Se indlæg|
Skal pensionister bare lalle rundt...
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 07/02-2012 17:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Så vidt, jeg forstår, er hugoboerge ikke uenig i eller utilfreds med at skulle betale skat af sin pension i Dannevang, lige som alle andre. Hvis jeg stadig forstår en lille smule, mener han så bare, at der ville være en vis rimelighed i, hvis samme pligter gav samme rettigheder. Det er jeg så enig med ham i. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 07/02-2012 18:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Bjarne skrev: Så vidt, jeg forstår, er hugoboerge ikke uenig i eller utilfreds med at skulle betale skat af sin pension i Dannevang, lige som alle andre. Hvis jeg stadig forstår en lille smule, mener han så bare, at der ville være en vis rimelighed i, hvis samme pligter gav samme rettigheder. Det er jeg så enig med ham i. hugoboerge og andre har da samme rettigheder som alle andre danskere. Han få portugisisk service i Portugal eller dansk service i Danmark. Og som alle andre danskere må han klare det selv i Thailand, USA, Algeriet eller på Sydpolen. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 08/02-2012 07:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Ja, men forstår I da ikke, at når man har samme pligter osv. så bør man vel også have samme goder-uagtet om det er indenfor EU eller udenfor. Hvorfor ialverden bør det være bedre for en person, der bosætter sig indenfor EU,end for en der flytter til eksempelvis Thailand.? De betaler begge et beløb til skattefar og vælger begge at forlade dk,så bør de vel også have amme muligheder. Der er ingen er brokker sig over at betale skat,men man brokker sig over, at reglerne ikke er ens for danskere der har samme status,nemlig udlands danskere og på samme måde,er det jo underligt, at folk der får pension efter nye regler kan bibeholde deres tillæg osv. selvom de flytter til Thailand,reglerne burde være ens for alle på den samme ydelse. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 08/02-2012 08:36
|
|
mpedersen024 skrev: Ja, men forstår I da ikke, at når man har samme pligter osv. så bør man vel også have samme goder-uagtet om det er indenfor EU eller udenfor. Hvorfor ialverden bør det være bedre for en person, der bosætter sig indenfor EU,end for en der flytter til eksempelvis Thailand.? De betaler begge et beløb til skattefar og vælger begge at forlade dk,så bør de vel også have amme muligheder. Der er ingen er brokker sig over at betale skat,men man brokker sig over, at reglerne ikke er ens for danskere der har samme status,nemlig udlands danskere og på samme måde,er det jo underligt, at folk der får pension efter nye regler kan bibeholde deres tillæg osv. selvom de flytter til Thailand,reglerne burde være ens for alle på den samme ydelse. Nøgleordet ovenfor er bør. Her deler jeg ikke din opfattelse. Der er ikke ubegrænsede midler til rådighed, og der skal derfor sættes grænser. Alle bor heller ikke i byen eller midt i naturen. Alle får ikke et superhospital i bekvem nærhed af bopælen. Alle har ikke skoler i gåafstand fra bopælen. Der er grænser for hvad vi kan, og derfor har valg af bopæl altid konsekvenser for de tilbud, som det danske samfund stiller til rådighed. Også hvis man bosætter sig i Thailand. Med hensyn til pension og tillæg er vi dog enige. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 08/02-2012 11:10
|
Det er vi så ikke ikke enige i-jo,der er forskel på hvor stor afstand osv. du kan have,samt transport muligheder til de pågældende tilbud,men ingen der er med til at betale til fælleskassen.bør udelukkes, på grund af valg af bopæl et bestemt sted. Det er pointen i det Frank. Folk bliver jo ikke udelukket fordi de bosætter sig på landet og har langt til tilbudene-de vælger bare at gøre det vanskeligere-tilbudene er der stadigvæk. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/02-2012 13:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
mpedersen024 skrev: Ja, men forstår I da ikke, at når man har samme pligter osv. så bør man vel også have samme goder-uagtet om det er indenfor EU eller udenfor.Hvorfor ialverden bør det være bedre for en person, der bosætter sig indenfor EU,end for en der flytter til eksempelvis Thailand.? .De betaler begge et beløb til skattefar og vælger begge at forlade dk,så bør de vel også have amme muligheder Der er ingen er brokker sig over at betale skat,men man brokker sig over, at reglerne ikke er ens for danskere der har samme status,nemlig udlands danskere og på samme måde,er det jo underligt, at folk der får pension efter nye regler kan bibeholde deres tillæg osv. selvom de flytter til Thailand,reglerne burde være ens for alle på den samme ydelse. Så kunne Jeg måske vende "bøtten" om og påstå at idet Vi begge får den samme pension(alle slags) så skulle JEG også få det samme goder ud af mine penge : husleje - indkøb - benzin- vægtafgift, fornøjelser osv. osv. Hvorfor skulle I der er bosat i TH. have råd til at bo i et 240m2 hus for den samme pris som JEG giver i DK for et LEJET 92 m2 lejlighed i KBH. Misundelig, Nej, OK måske en lille smule, men desvære sådan er "spillereglerne" . Men, jeg kunne jo bare gøre som jer og flytte til TH., men jeg ville kun regne med hvad jeg har sparet op og ikke hvad jeg kunne få af Dannevang. Mange af de skatter som VI allesammen betaler i dag går også til at financiere vores "fædres generations pension", ligeledes som Vores børn betaler til Din og Min pension i dag. De ville have grund til at "mugge", for selv om de betaler til fælles kassen i dag er det højt sandsynligt INTET at hente for dem når de selv engang bliver pensioneret: måske kun privat pensionsopsparinger. Må jeg spørge også, HVORFOR at Jeg skal også straffes økonomisk fordi jeg har sparet op til Kapitalpension/ratepension og tjenetemædspension, og har betalt HØJ skat i alle de år hvor jeg var på arbejdsmarkedet, og nu kun få grundbeløbet af folkepensionen, intet varm/tandlæge/brille m.m. tilskud som fx. ham "Benny Bomstærk" der hele sit liv har levet sit liv på druk og klattet enhver øre han tjente. Misundelig, NEJ, fordi "fejlen" ligger ikke hos Benny men i det forvaklet "socialsystem" som vi lever under. Dette her er skevet ud fra mit eget synspunkt om problemet og er ikke møntet på nogle specifikt individer eller grupper. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 08/02-2012 13:43
|
|
mpedersen024 skrev: Det er vi så ikke ikke enige i-jo,der er forskel på hvor stor afstand osv. du kan have,samt transport muligheder til de pågældende tilbud,men ingen der er med til at betale til fælleskassen.bør udelukkes, på grund af valg af bopæl et bestemt sted. Det er pointen i det Frank. Folk bliver jo ikke udelukket fordi de bosætter sig på landet og har langt til tilbudene-de vælger bare at gøre det vanskeligere-tilbudene er der stadigvæk. Man kan jo så hævde, at når man er bosat i Thailand, så er det bare lidt vanskeligere at få adgang til goderne. Men som jeg forstår, så kræver det vist bopæl i Danmark før man kan blive behandlet? Jeg vil i så fald medgive, at jeg ikke forstår, hvorfor en dansker, som betaler skat i Danmark, skal have bopæl i Danmark for at kunne få behandling. Hvis man ellers kan kravle hjem til grænsen, så synes jeg man burde have lige adgang som andre danskere til det danske sundhedsvæsen. Bopælen er for mig ligegyldig i det tilfælde. Men vi skal ikke til at yde service eller andet i hverken Thailand eller Congo. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/02-2012 16:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Så kunne Jeg måske vende "bøtten" om og påstå at idet Vi begge får den samme pension(alle slags) så skulle JEG også få det samme goder ud af mine penge : husleje - indkøb - benzin- vægtafgift, fornøjelser osv. osv. Hvorfor skulle I der er bosat i TH. have råd til at bo i et 240m2 hus for den samme pris som JEG giver i DK for et LEJET 92 m2 lejlighed i KBH. Skrev LungYao. Nu er det nok saaledes at paa det tidspunkt folk gaar paa pension at der er nogle der i loebet af deres levetid har tjent mere end andre og saaledes har vaeret i stand til at etablere sig i et ganske normalt hus eller koebe en lejlighed. Paa det tidspunkt hvor de saa gaar paa pension maa man formode at paagaeldende har betalt alle laan af saa de kan blive boende i deres hus eller lejlighed uden bekymringer. Med den pension som de saa faar til raadighed kan de saa bruge til indkoeb, benzin og hvad ved jeg ligesom alle andre som modtager samme pension. Med hensyn til de pensionister som bor i lejet lejlighed, mon ikke de faar et tilskud fra staten ? Jeg har faaet raad til at bo i hus i Thailand fordi jeg har vaeret i arbejde siden jeg var 17 aar og har vaeret i stand til at spare lidt op. Omvendt vil jeg ikke have raad til at bo i hus i Danmark. Sammenligningen med en lejet 92m2 lejlighed og raad til 240m2 kan man ikke bruge til noget som helst. Det det drejer sig om her i debatten er den forskelsbehandling der finder sted i al sin enkelhed. Til afslutning saa har jeg ikke noget imod at betale skat til Danmark af min pension. |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 08/02-2012 16:04
|
Ja, men så er vi jo enige. Jeg mente også, a kan man selv sørge for at stå derhjemme,ja så bør man også kunne behandles,men skal man følge reglerne kan man jo ikke det,idet de siger at man skal have bopæl og sygesikringskort. Men det korte af det lange er, at jeg mener bare, at man bør have ens regler for en pension, når den er den samme,ligegyldigt hvilket år man har fået den og ligegyldigt hvor man bor. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 08/02-2012 17:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
hør nu her, når man som pensionist vil slå sig ned i thailand så tager de dit tillæg og fra nu har vi glemt alt om dig, alså lige en ting vi ikke har glemt,det er at tage fuld skat, men skulle du blive beskattet i thailand så kan du trække den fra i den skat du betaler til dk. du skal jo ikke flåes,uaset regler så er det efter min mening, dybt uretfærdig |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 08/02-2012 18:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
chaingmai skrev: hør nu her, når man som pensionist vil slå sig ned i thailand så tager de dit tillæg og fra nu har vi glemt alt om dig, alså lige en ting vi ikke har glemt,det er at tage fuld skat, men skulle du blive beskattet i thailand så kan du trække den fra i den skat du betaler til dk. du skal jo ikke flåes,uaset regler så er det efter min mening, dybt uretfærdigMan får penge fra Danmark så må man også betale skat til Danmark, og man kan jo ikke få alt gartis vel, vi andre skal måske betale din skat fordi du vil være i Thailand næææææææ du, betal du bare den og smil andet er der ikke at gøre ved dette. Det har jo været skrevet om mange gange før både her og på andre hjemmesider
Ubon.
![]() |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 08/02-2012 18:40
|
Ubon lynge. Det har jo intet med at gøre og intet hold i noget som helst,at I betaler noget til os-mere end vi betaler til Jer. vi betaler alle skat og det er vel ok.men problemet er jo så, at man ikke vil lade os få samme muligheder og det er ellers det det drejer sig om i denne debat,hvilket du måske har overset. I og med at vi betaler skat,på samme måde som du,så må vi vel også regnes for fuldgyldige medlemmer af klubben danmark og bør som sådan vel også have samme rettigheder som andre har.Men du mener vel,at vi bare skal betale skat til jer og intet have eller bede om til gengæld...næææææ ...nej, hr Ubon det kan ikke være rigtigt og det kan jeg heller ikke forewstille mig,at du ville syntes,hvis det var dig selv det gik ud over. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 08/02-2012 18:50
|
|
mpedersen024 skrev: Ubon lynge. Det har jo intet med at gøre og intet hold i noget som helst,at I betaler noget til os-mere end vi betaler til Jer. vi betaler alle skat og det er vel ok.men problemet er jo så, at man ikke vil lade os få samme muligheder og det er ellers det det drejer sig om i denne debat,hvilket du måske har overset. I og med at vi betaler skat,på samme måde som du,så må vi vel også regnes for fuldgyldige medlemmer af klubben danmark og bør som sådan vel også have samme rettigheder som andre har.Men du mener vel,at vi bare skal betale skat til jer og intet have eller bede om til gengæld...næææææ ...nej, hr Ubon det kan ikke være rigtigt og det kan jeg heller ikke forewstille mig,at du ville syntes,hvis det var dig selv det gik ud over. Man kan da ikke være fuldgyldige medlemmer af klubben danmark når man selv vælger at rejse ud og bo et andet sted, men kun vil have pengene fra Danmark, nu er der jo nogle regler som siger at det er sådan hvis man vil bo udenfor EU. Nu syntes jeg ikke man kan bruge det ord at det går ud over nogle, for så kan du jo blive ved med det ene og det andet, der vil altid være nogle som er utilfreds, nej ta det med et smil eller bliv i Danmark, eller spar penge op til ekstra pension selv, det er min mening om det.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 08/02-2012 19:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
hugoboerge skrev: ........................................................................................ Jeg har faaet raad til at bo i hus i Thailand fordi jeg har vaeret i arbejde siden jeg var 17 aar og har vaeret i stand til at spare lidt op. Omvendt vil jeg ikke have raad til at bo i hus i Danmark. Sammenligningen med en lejet 92m2 lejlighed og raad til 240m2 kan man ikke bruge til noget som helst. Det det drejer sig om her i debatten er den forskelsbehandling der finder sted i al sin enkelhed. Til afslutning saa har jeg ikke noget imod at betale skat til Danmark af min pension. Jo, det kan man godt for du svarer selv på det : Omvendt vil jeg ikke have raad til at bo i hus i Danmark Den bedste løsning ville være HVIS ( utopisk ønsketænkning) både som Du og Jeg har arbejdet i lige så mange år og har betalt skat i ALLE disse år, kunne så få vores pension udbetalt skattefrit (som har været en "tvungenopsparing": ATP) så må de gerne beholde deres tillæg som Jeg alligevel ikke får . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 09/02-2012 00:55
|
Ubom Lynge skriver: Man kan da ikke være fuldgyldige medlemmer af klubben danmark når man selv vælger at rejse ud og bo et andet sted, men kun vil have pengene fra Danmark, nu er der jo nogle regler som siger at det er sådan hvis man vil bo udenfor EU. Nu syntes jeg ikke man kan bruge det ord at det går ud over nogle, for så kan du jo blive ved med det ene og det andet, der vil altid være nogle som er utilfreds, nej ta det med et smil eller bliv i Danmark, eller spar penge op til ekstra pension selv, det er min mening om det.Du går jo helt ved siden af hvad problemet er,kan jeg se. Det er jo for det første ikke et spørgsmål om kun at ville have og ikke yde,idet vi jo nøjagtig som du,betaler skat til danmark. Udover skat betaler vi 8% i sundheds bidrag/skat,men kan intet få for dette. Det der er smask forkert er, at man ikke har samme regler om du bor i eller udenfor EU. Du og andre ævler løs,som om det er et spørgsmål om kun at rage til sig og intet vil yde,men det er jo overhovedet ikke tilfældet,så jeg fatter ikke hvorfor nogen bliver ved med at køre det argument frem,der jo intet har med virkligheden at gøre. Min pointe er,at får du en pension,eksempelvis førtids pension,så syntes jeg at reglerne for ALLE førtids pensionister bør være ens,uanset hvor du bor og uanset hvilket år du har fået denne pension tildelt. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 09/02-2012 04:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
mpedersen024, tak..............![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 09/02-2012 06:39
|
|
mpedersen024 skrev: Ubom Lynge skriver: Man kan da ikke være fuldgyldige medlemmer af klubben danmark når man selv vælger at rejse ud og bo et andet sted, men kun vil have pengene fra Danmark, nu er der jo nogle regler som siger at det er sådan hvis man vil bo udenfor EU. Nu syntes jeg ikke man kan bruge det ord at det går ud over nogle, for så kan du jo blive ved med det ene og det andet, der vil altid være nogle som er utilfreds, nej ta det med et smil eller bliv i Danmark, eller spar penge op til ekstra pension selv, det er min mening om det.Du går jo helt ved siden af hvad problemet er,kan jeg se. Det er jo for det første ikke et spørgsmål om kun at ville have og ikke yde,idet vi jo nøjagtig som du,betaler skat til danmark. Udover skat betaler vi 8% i sundheds bidrag/skat,men kan intet få for dette. Det der er smask forkert er, at man ikke har samme regler om du bor i eller udenfor EU. Du og andre ævler løs,som om det er et spørgsmål om kun at rage til sig og intet vil yde,men det er jo overhovedet ikke tilfældet,så jeg fatter ikke hvorfor nogen bliver ved med at køre det argument frem,der jo intet har med virkligheden at gøre. Min pointe er,at får du en pension,eksempelvis førtids pension,så syntes jeg at reglerne for ALLE førtids pensionister bør være ens,uanset hvor du bor og uanset hvilket år du har fået denne pension tildelt. Jeg fatter ikke hvorfor i så vil bo i Thailand, for i gør da kun det at i tuder og hyler over i ikke har samme regler der ude som hvis i bor i dk, det har da været til debat så mange gange, og når nu du hyler så meget, hvorfor skriver du så ikke til dem som laver reglerne om pension udenfor EU. Som sagt før man kan ikke få alt når man fra vælger at bo i Danmark men meget gerne vil have de danske penge, og jo det er da kun for at rage til sig og ikke kan få nok. Også kan Chaingmai da grine alt det han vil. Man kan da ikke rejse til et land, og sige jeg vil gerne bo her men det skal være under samme regler som i Danmark ![]() Skulle Danmark glemme de 8% du betaler i sundheds bidrag, det er stadig penge du får fra Dk og stadig under Danske regler, skulle man så ikke have undersøgt sådan noget først, inden man rejste til Thailand for at bo der i stedet for at side der ude og hyle over pengene er små.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| mpedersen024 |
Lagt på d. 09/02-2012 06:45
|
ubon lynge skrev: mpedersen024 skrev: Ubom Lynge skriver: Man kan da ikke være fuldgyldige medlemmer af klubben danmark når man selv vælger at rejse ud og bo et andet sted, men kun vil have pengene fra Danmark, nu er der jo nogle regler som siger at det er sådan hvis man vil bo udenfor EU. Nu syntes jeg ikke man kan bruge det ord at det går ud over nogle, for så kan du jo blive ved med det ene og det andet, der vil altid være nogle som er utilfreds, nej ta det med et smil eller bliv i Danmark, eller spar penge op til ekstra pension selv, det er min mening om det.Du går jo helt ved siden af hvad problemet er,kan jeg se. Det er jo for det første ikke et spørgsmål om kun at ville have og ikke yde,idet vi jo nøjagtig som du,betaler skat til danmark. Udover skat betaler vi 8% i sundheds bidrag/skat,men kan intet få for dette. Det der er smask forkert er, at man ikke har samme regler om du bor i eller udenfor EU. Du og andre ævler løs,som om det er et spørgsmål om kun at rage til sig og intet vil yde,men det er jo overhovedet ikke tilfældet,så jeg fatter ikke hvorfor nogen bliver ved med at køre det argument frem,der jo intet har med virkligheden at gøre. Min pointe er,at får du en pension,eksempelvis førtids pension,så syntes jeg at reglerne for ALLE førtids pensionister bør være ens,uanset hvor du bor og uanset hvilket år du har fået denne pension tildelt. Jeg fatter ikke hvorfor i så vil bo i Thailand, for i gør da kun det at i tuder og hyler over i ikke har samme regler der ude som hvis i bor i dk, det har da været til debat så mange gange, og når nu du hyler så meget, hvorfor skriver du så ikke til dem som laver reglerne om pension udenfor EU. Som sagt før man kan ikke få alt når man fra vælger at bo i Danmark men meget gerne vil have de danske penge, og jo det er da kun for at rage til sig og ikke kan få nok. Også kan Chaingmai da grine alt det han vil. Man kan da ikke rejse til et land, og sige jeg vil gerne bo her men det skal være under samme regler som i Danmark ![]() Igen igen svarer du i øst når andre taler i vest-du fatter åbenbart ikke en bjælde af det hele,uanset hvor mange gange du får det fortalt. Det drejer sig IKKE om,at have samme regler som i danmark,men OM AT FOLK DER VÆLGER AT FLYTTE FRA DANMARK,HAR SAMME REGLER.Skulle Danmark glemme de 8% du betaler i sundheds bidrag, det er stadig penge du får fra Dk og stadig under Danske regler, skulle man så ikke have undersøgt sådan noget først, inden man rejste til Thailand for at bo der i stedet for at side der ude og hyle over pengene er små. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2012 06:58
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det det handler om her er: Forskelsbehandlingen ved at vaere bosat i et EU land og et ikke EU land ikke saa meget om man er bosat i Danmark eller ej. Jeg tror vi er naesten alle enige omkring urimeligheden med at diverse tillaeg bortfalder hvis man bosaetter sig uden for et EU land. Der hvor der saa er uenighed er omkring sygesikring. Husk lige paa at pensionsgrundbeloebet per aar (efter skat) kan daarligt nok daekke forsikringspraemien for 2 personer. Saa er der ikke saa meget tilbage hvis ikke faar tillaeggene, vel ? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 09/02-2012 07:45
|
|
Er der nogen der hvordan ordningen er sammensat landene i mellem inden for EU. Eventuelt med links? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

du skal jo ikke flåes,uaset regler så er det efter min mening, dybt
uretfærdig
utopisk ønsketænkning) både som Du og Jeg har arbejdet i lige så mange år og har betalt skat i ALLE disse år, kunne så få vores pension udbetalt skattefrit (som har været en "tvungenopsparing": ATP) så må de gerne beholde deres tillæg som Jeg alligevel ikke får .