Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor ?
PeterS
Helt enig og super godt indlæg. Der er faktisk ikke så meget forskel... udover naturligvis gennemsnitsvægten, humøret, den afslappede livsstil/væremåde og så selvfølgelig også "Take Care Genet".

Ja hvor meget mon gennemsnitsvægten er steget i Thailand de sidste 20 år.

Er det ikke fordi i ikke ser hvad der er sket i thailand,

folkesygdommen sukkersyge er eksploderet, og fedme blive mere og mere udbredt.

Havde thaier samme højde som danske så var gennemsnitsvægten nok snart helt den samme.

I mine øjne er det faktisk ret uhyggeligt hvor mange fede thaier der er.

milex
Hold da op,

Kan vi mænd ikke bare konstatere at kvinder er klogere/veludviklet/sociale/'take care/empati /
Jamen jeg kunne fortsætte.

Kvinder tænker med hovedet, mænd tænker med 'hovedet'
Trist der ikke er nogen kvinder herpå site.

Ps. Vejret er fortsat mere perfekt her på Sjæland end i Thailand.

flyer
@Langvej Wink

At din kone er blevet tatoveret er da fint, jeg skelner imellem et hjerte hvor der staar " I LOVE RICHARD " og saa en tempel tus

Det var nu oz bare en teaser 555

พระอาทิตย์ตกอยู่เหนือหมู่เกาะทะเลใต้Sunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Bjarke85
energy skrev:

Ved ikke helt hvad jeg havde forstillet mig, men havde nok forstillet mig det ville være markant anderledes. Men det er det faktisk ikke.. Jo altså, hun laver mad og gør rent, som vores kvinder gjorde det for 50 år siden. Det får man sjældent en dansk ung kvinde til i dagens Danmark.

Er det ikke en fordom, at asiatiske kvinder gør det ?. De fleste dansk/thai forhold jeg kender til, der hjælpes de ad.
I de forhold hvor kvinden laver alt, der vil de rigtig gerne have manden laver mad og hjælper til en gang imellem. Tro mig Grin

Jeg ved ikke om det er en fordom, min kone gør det ihvertfald og hun gider egentlig ikke have mig ud i køkkenet og "hjælpe" til. Derimod ikke sagt, at jeg ikke lige kan bære en skål eller nogle tallerkener ind på bordet osv. Men vi har faktisk haft snakken, hvor jeg sagde hvor dejligt jeg syntes det var at hun gad det, og hvor jeg fortalte hende at det gjorde danske kvinder slet ikke (min alder ihvertfald) og der var hun sådan helt "but, what does danish women do then?" "she not take care of husband??"

Hvortil jeg måtte grine og ikke rigtig vide hvad jeg skulle svare. Men alligevel fik svaret at nej sådan gør kvinder ikke her i Danmark. Og så sagde hun "ååhh darling, i take care of you forever" Grin så kunne man da ikke lige lade være med at føle sig heldig hehe.

Men jeg tror også det kommer an på flere ting, dels den enkelte kvinde selvfølgelig, hvordan hendes opdragelse har været og hvordan hun generelt bare er som person. Dels kommer det nok også an på, taler vi en thai kvinde der arbejder hver dag på det danske arbejdsmarked og tjener måske lige så meget som manden. Eller taler vi om hvor hun er hjemmegående og manden tjener en del og tager sig godt af både familie og hende. De ting spiller helt sikkert ind Smile

Min kone fortalte mig, at da hendes far levede, arbejdede han, og lavede ALDRIG noget i hjemmet, hendes mor lavede alt. Tilgengæld har hun aldrig arbejdet, udover altså som husmor.

Men generelt, tror jeg thaier tager sig mere af manden og opretholder kønsrollerne end herhjemme. Det er hvad jeg altid har hørt om thaier/asiater, og nu er jeg så selv i et forhold, hvor det også er sådan. Og jeg har aldrig bedt hende om noget, det gør hun skam helt af sig selv.

Så svaret er nej, jeg tror ikke det er en fordom Smile

PeterS
Thaier er lige så forskellige som danske kvinder, nogle har lært, at passe manden op.

Og glem ikke at utrolig mange thaier ikke er særlig gode til madlavning, af den naturlige årsag, at gade køkken maden er billig.

Så de har aldrig lært at lave mad.

Så der er en himmelvid forskel på de forskellige thaier.

Det samme med thai mænd, de er ikke alle fordrukne og skide ligeglade med kone og børn.

energy
Thaier er lige så forskellige som danske kvinder, nogle har lært, at passe manden op.

Og glem ikke at utrolig mange thaier ikke er særlig gode til madlavning, af den naturlige årsag, at gade køkken maden er billig.

Det samme med thai mænd, de er ikke alle fordrukne og skide ligeglade med kone og børn.

Netop, også derfor jeg mener det er en fordom, at alle thaierne opvarter deres mænd.
Som min kone siger, den nye generation, de vil det samme som danske kvinder men at det helt kommer an på deres baggrund. ( Udddannelse, job og osv).

Og PeterS, du har ret mht om de kan lave mad eller ej. Når folk hører at jeg er gift med en thai, så siger de...Nå,så får du lækker thai mad hver dag Grin. Nej, det gør jeg altså ikke ..Ja, min kone kan lave noget thai mad men ikke ret mange forskellige retter. Shock

Bjarke85
PeterS skrev:

Jeg tror ikke der er "utroligt mange" thaier, der lever af gadekøkken mad, samtlige måltider om dagen hver dag. Muligvis de thaier der bor i turistbyer og Bangkok. Men ikke den generelle befolkning ? Jeg har ihvertfald ikke set mange gadekøkkener i området hvor min kone bor. Eller andre steder væk fra turistbyerne.

PeterS
Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

Jeg tror ikke der er "utroligt mange" thaier, der lever af gadekøkken mad, samtlige måltider om dagen hver dag. Muligvis de thaier der bor i turistbyer og Bangkok. Men ikke den generelle befolkning ? Jeg har ihvertfald ikke set mange gadekøkkener i området hvor min kone bor. Eller andre steder væk fra turistbyerne.

Ja så skulle du nok se dig lidt om, når du er ude på landet.

energy

Bjarke85...Hvis du taler om de bitte små landsbyer, hvor familien er samlet, så nej men i lidt større byer, der går man ud og spiser.

milex
@Bjarke,
tror du tager 'gade-køkken' lidt for bogstaveligt.
Altså en cykel med lidt mad eller et sted på fortovet der pludselig opstår hver dag.

Der er tons-vis af spise-steder overalt, hvor du kan få et måltid til omkring 40 baht.
Og ovenikøbet få lov til at sidde ned - eller bare tage det som 'take-away'.
Så forstår egentlig godt mange thai-kvinder ikke gider stå at bøvle med det selv.

PeterS
Jeg har ca. 3 km ned til vores lille landsby og på den vej
kan jeg handle ved 4 små købmænd og spise mad 4 steder.

hugoboerge
PeterS skrev:

Jeg har ca. 3 km ned til vores lille landsby og på den vej
kan jeg handle ved 4 små købmænd og spise mad 4 steder.

Paa diverse markedspladser rundt omkring i landet er det stands med faerdiglavede retter. Skal bare varmes op (hvis de ellers gider) eller haeldes over varm ris fra riskogeren.

PeterS
hb

Det mad der sælges på de markeds pladser er som regel meget godt.

Det er ikke noget stads, men ganske udmærket thai mad.

Det er efter min mening helt klart bedre en mad fra KFC og lignende.

hugoboerge
PeterS skrev:

hb

Det mad der sælges på de markeds pladser er som regel meget godt.

Det er ikke noget stads, men ganske udmærket thai mad.

Det er efter min mening helt klart bedre en mad fra KFC og lignende.

Nu skrev jeg godt nok "stands" og ikke stads. Lad os kalde det "boder" beklager hvis jeg blander lidt engelsk ind i det danske.

Men helt enig, glem KFC og "The Golden Arches" (McDonalds).

Spring til debat: