Se indlæg
 Udskriv debat
Smertegrænsen?
OleH
Bade-Dyr skrev:

Det er da ikke surt for os pensionister i Thailand, er det ?

Der er vel ingen der sætter sig så hårdt, at fordi kursen hoppe lidt ned, at det gøre "rigtige" ondt. Har man det, skulle man måske melde sig til luksusfælden. he he LOL LOL

Utroligt indlæg !

Jeg har ingen problemer, ergo er der ingen, der har problemer !

Kick you

johnhelt
OleH, jeg tilslutter mig....
Bade-dyr er godt nok en af de mest bedrevidende profiler vi har haft her paa siden i mange aar!!

Bade-Dyr
OleH skrev:

Bade-Dyr skrev:

Det er da ikke surt for os pensionister i Thailand, er det ?

Der er vel ingen der sætter sig så hårdt, at fordi kursen hoppe lidt ned, at det gøre "rigtige" ondt. Har man det, skulle man måske melde sig til luksusfælden. he he LOL LOL

Utroligt indlæg !

Jeg har ingen problemer, ergo er der ingen, der har problemer !

Kick you

Vel, Hvis kursen som nu er droppet fra 5.XX (Som den har lagt på i min tid her nede) til 4.9X og det er Kæmpe problemer for folk, burde de nok ikke være flytte her ned i første omgang.
Der er vel ingen der flytte til udlandet, og regne med at man altid vil få en god kurs.
Det er jo med i ens (Vel med i mine) beregning inden afrejse.

Kan snakke ud fra mig selv, og de Førtidspenionister, Folkepensionister jeg kender.
Og for os er kursen da træls, Men giver ikke problemer.

vandango
Kursen på den danske krone vil falde meget mere.

Den Europæiske national bank vil poste 1½ billiard kroner ud i Euozonen.
Her er der skelet til hvad man har gjort i USA for at sætte skub i økonomien.

Det vil betyde et fald i Euroen, der vil styrke exporten til udlandet.
Og deraf flere arbejdspladser i EURO Zonen.

Jeg skal nok klare den, men jeg har ondt af vores pensionister, hvoraf nogle måske kommer til at opgive Thailand.

Nåh ja - Kim Ludvigsen - gider ikke at spilde min tid på dine indlæg.

Hymmer
Ikke for at kloge rundt, men Vandango har lidt ret i det han siger.

EU har jo lige trykt 1000 milliarder euro ekstra til køb af egne landes statsobligationer for at presse renten ned og få investorerne til at kigge andre steder med en højere rente.

Men der er mange hvisser..

Hvis nu præsidentvalget i Grækenland ender som det er spået, så er Euroen en saga blot der. Tyskland har sagt de vil trække tæppet væk hvis den nye præsident slækker på den hårde økonomiske linie, og det er han jo gået på valg på at gøre. Drakmerne er allerede trykt og klar til at blive fordelt rundt i bankerne

Så kommer euroen endnu mere under pres med en masse lån der ikke bliver tilbagebetalt, og i bedste fald kan det betyde at den danske fastkurs politik bliver sat på prøve, og vi vil opleve en fremgang ala Schweiz. Den danske økonomi er jo i toppen i forhold de øverige EU lande.

Og mon ikke den Thailandske regering snart køber kursen ned, for som det ser ud lige pt. vil der ikke være ret meget eksport til EU.

Valuta er en ting der går op og ned, og jeg er ret sikker på at ser man denne tråd om bare 3 mrd. ser kursen ud som den plejer. 5,0-5,5-6,0.

Men mon ikke vi bare alle kan blive enig om det er noget så træls når ens vekselkurs går ned Grin Og lade det være ved det.

1viggovax
en del af billedet er jo os, at der går ryter flere steder er imigration begyndt at kikke efter om dit rådighedbeløb er før eller efter skat og det vil give nogle problemer når kursen er så lav og om du virlig for overført 65000 b hver mdr.

natty
Her er en artikel, som måske meget godt forklarer hvad som sker iøjeblikket, nogle økonomer taler endda om en krig på valutakurser.
http://politiken....alutakrig/
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Amagerdreng
Må jeg spørge om dette "Hvorfor have ondt af de pensionister der har bosat sig i Thailand ?" Jeg er sikker på at de da bare kan vende snuden hjem med mindre de evt har et opgør med det Danske Politi eller skattevæsnet liggende (eller noget der ligner) og vente på sig. Og tja hvor mange af dem der har det findes så i Thailand...Dem der har det bliver nok hvor de er trods kursen.....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Fotofreak
Amagerdreng skrev:

Må jeg spørge om dette "Hvorfor have ondt af de pensionister der har bosat sig i Thailand ?" Jeg er sikker på at de da bare kan vende snuden hjem med mindre de evt har et opgør med det Danske Politi eller skattevæsnet liggende (eller noget der ligner) og vente på sig. Og tja hvor mange af dem der har det findes så i Thailand...Dem der har det bliver nok hvor de er trods kursen.....

Det må du godt, og her er min mening om dit indlæg

Headbanger HeadbangerHeadbanger

M.v.h. Fotofreak

dutling68
Amagerdreng skrev:

hvad er det dog for et udsagn at komme med og hvad med dem som har kone og børn og ikke bare kan tage dem med hjem...i det hele taget hvad er det dog for en tankegang du har og at mistænkeliggørelse os pensionister som har valgt at bo her i thailand du skal ikke have ondt mig slet ikke.. kan kun sige hvor er du dog frygtelig at høre på ja du burde skamme dig........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

1viggovax
amagerdrengen du er som vanlig uden for pædagodisk rækkevide. hvis dit rådighedbejøb faldt 20 % på kort tid, ville det nok os kunne mærkes hos digSad

farao54
1viggovax skrev:

amagerdrengen du er som vanlig uden for pædagodisk rækkevide. hvis dit rådighedbejøb faldt 20 % på kort tid, ville det nok os kunne mærkes hos digSad

Selvfølgelig ville det kunne mærkes for os alle, men pointen er vel den, at hvis man vælger at bosætte sig et sted i verden, hvor man kun lige akkurat har råd til at bo, så har man selv valgt risikoen, og dermed også valgt at acceptere. Naturligvis er det sur r.. når det sker, og vi håber alle at kunne få så meget som muligt for vore skillinger, men jeg støtter op om at man nok bør undlade at sætte sig så stramt at man ikke kan klare mmodgangen for en periode.

chaingmai
dem der kun lige akkurat har råd til at bo i thailand er de bedre stillet i dk..........det tror jeg ikke...................LOL LOL

Mukke
Amagerdreng skrev:

Mener simpelthen du er uforskammet, for mister du 20 procent på et grundbeløb udbetalt i Thailand, så vil jeg da tro det vil kunne mærkes... Hvad dine belæg grunde for din udtalelser er, ved jeg som sagt ikke, og er faktisk også ligeglad, for du er uforskammet over for dem, der har fået sig et nyt liv i det thailnadske for små midler... Tror ikke det er dem du høre på barerne og andre farang steder, for det har de ikke råd til.

Din judgement ud i det kriminelle må jo nok stå for egen regning, men jeg går da så sandelig ud fra, at du ikke fremkommer med slige postulater, uden at du har viden om det faktiske...

Hvis dette ikke er tilfældet skulle du i mine øjne udelukkes på livstid fra alt offentlig debat.

Amagerdreng
Man ligger som man redder. Godt der kom gang i debatten. Helt fint.
Ok ved at skrive " pensionister " skærer jeg måske dem alle over en kam det var IKKE meningen. Jeg har skam i mit liv (dog i DK) gået fra rigtig god løn til at skulle leve på fagforening i et stk tid og ja det kunne da mærkes...men igen "man overlever nok".
Hvad ang det kriminelle i mit indlæg... Kan jeg kun sige "jamen er det i virkeligheden ikke sådan at Thailand er et dejligt land at gemme sig i hvis det var" Det er da set før ikke sandt !!.
Børn og familie korrekt men mon ikke der er meget stor mulighed for at kunne få dem med til Danmark hvis nu man måtte vende snuden hjem. Så har man muligheden for at vente på dem i Dk som nogle akkurat gør ved kortere besøg eller lign..
Desværre tror jeg næppe vi får folk (hvis de findes her på TP) til at indrømme at de skylder til staten eller har andet hængende over hoved men min påstand står stadig ved magt som da jeg skrev dette i første indlæg.
En lille en til @farao54 spot on....
Og så til @Fotofreak du får ondt i hoved af det - ikke sundt....
@Mukke så skulle jeg da ikke være den eneste der røg ud - ingen nævnt - ingen glemt.
Redigeret af Amagerdreng d. 24/01-2015 08:39

Fotofreak
Amagerdreng skrev:

Man ligger som man redder. Godt der kom gang i debatten. Helt fint.
Ok ved at skrive " pensionister " skærer jeg måske dem alle over en kam det var IKKE meningen. Jeg har skam i mit liv (dog i DK) gået fra rigtig god løn til at skulle leve på fagforening i et stk tid og ja det kunne da mærkes...men igen "man overlever nok".
Hvad ang det kriminelle i mit indlæg... Kan jeg kun sige "jamen er det i virkeligheden ikke sådan at Thailand er et dejligt land at gemme sig i hvis det var" Det er da set før ikke sandt !!.
Børn og familie korrekt men mon ikke der er meget stor mulighed for at kunne få dem med til Danmark hvis nu man måtte vende snuden hjem. Så har man muligheden for at vente på dem i Dk som nogle akkurat gør ved kortere besøg eller lign..
Desværre tror jeg næppe vi får folk (hvis de findes her på TP) til at indrømme at de skylder til staten eller har andet hængende over hoved men min påstand står stadig ved magt som da jeg skrev dette i første indlæg.
En lille en til @farao54 spot on....
Og så til @Fotofreak du får ondt i hoved af det - ikke sundt....
@Mukke så skulle jeg da ikke være den eneste der røg ud - ingen nævnt - ingen glemt.

Korrekt - Jeg skulle ha' givet dig nogle spark bagi i stedet for, og det gør jeg så nu.

(Hvis du ikke ved hvorledes man foretager et forlæns rullefald, så synes jeg, at du skal lære det i en fart)

Kick you

M.v.h. Fotofreak

PS: Jeg savner en smiley hvormed man kan uddele lussinger
Redigeret af Fotofreak d. 24/01-2015 09:14

Thomas72
Jeg ankom til Pty igår og her for lidt siden gik Jeg forbi to vekselboder vekselkursen er i øjeblikket på henholdvis 4,82 og 4,74. Og man kan desværre godt frygte vi ikke har nået bunden endnu.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Amagerdreng
@Fotofreak. Jeg stiller gerne op....Men lad os nu lige holde os til tråden og ikke skyde på hinanden.. det kan koste en udelukkelse herfra og det vil jeg ikke.. Så skal du sparke-skyde-losse eller give mig en lussing så gør det i PM.

Fotofreak
Amagerdreng skrev:

@Fotofreak. Jeg stiller gerne op....Men lad os nu lige holde os til tråden og ikke skyde på hinanden.. det kan koste en udelukkelse herfra og det vil jeg ikke.. Så skal du sparke-skyde-losse eller give mig en lussing så gør det i PM.

Go' ide

M.v.h. Fotofreak

Mukke
Amagerdreng skrev:

Mener da godt nok, du skulle have et lods, for du er dog den værste, for når nu kommer i modvind, mener du ikke hvad du siger... VI KALDER DET AT VÆRE EN KYLLING... Du skulle skamme dig..

Spring til debat: