Se indlæg|
færre russere
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 12/01-2015 11:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Skeptikeren skrev: Dette tyder på at blive en endeløs diskussion. Alt afhænger jo som bekendt at øjet der ser, og ikke mindst hvor i Pattaya og på hvad tid af døgnet man oplever de færre russere. Mine observationer daglig siden jeg blev fastboende i 2003 er at tallet ikke er faldet nævneværdigt, (jeg giver ikke ret meget kredit for Thai statistikere!) Det jeg rent faktisk kan konstatere er, at russerne har flyttet til andre hoteller, meget billigere steder, bruger i størst mulig omfang Kho Larn som badested og dagligt ophold. Som skrevet før, de kommer ude fra de Soi omkring Pattaya Park,tager på forskellig måde ind til Bali Hai Pier, fra tidlig formiddag til de tager retur sidst på eftermiddagen. Om aftenen spiser de i russerbarerne ved Soi Pattaya Park eller på de små guesthouse i gaden. Prøv at Google Earth og tag så en tur op og ned af gaden, så vil I se at der kun er ganske få thai navne, alt er russisk. Prøv at se ude på Tepprasit Night Marked. Tusindvis af russere hver eneste aften og ikke ret mange på det normale marked i Soi Buakao. Prøv at se ude på Big C på 2.rd, tusinder af russere, samme i Dot.Com. Men det er rigtigt at 7/Eleven tjener styrtende med penge, og Mr. Thaksin gnider sig i sine fede buttede fingre. Han var nemlig så forudseende at blive storaktionær i kæden lige da han blev udnævnt til chef for regeringen. Han udstedte straks et dekret til alle guvernører at kæden ikke måtte stilles hindringer i vejen for udvidelser, så derfor så man i de følgende år at at der kom til at ligge butikker side om side i hele Thailand, uanset om der var befolkningsgrundlag eller ej, derfor skiftede de ustandselig ejere, især da Family Markt kom på banen. Kan fortælle at sønnen fik job i Family Markt og var med da den første shop åbnede i Soi Pattaya Park, den første dag omsatte de for godt 1 million Baht udelukkende til russere. Svoger fortæller at alle taxidrivere er dødtrætte af dem, de vil ikke betale prisen, mange stikker af, lader som om at de vil betale og så smider de 10 Baht ind af vinduet for måske 6 personer og så løber de væk. Derfor stopper taxierne ikke for nogen der blot tilnærmelsesvis ligner russere. Man diskutere problemet næsten dagligt med City Hall og BiB, men indtil nu ingen løsning. Og jeg kunne skrive side op ned om problemerne men orker det ikke, men prøv nu at gå tidligt i seng og kom så med åbne øjne om formiddagen så kan i natteravne se sandheden. Somrak Som turist føles det i hvert fald MARKANT bedre mht russere, de steder jeg færdes. Om de blot er begyndt at stå op og gå i seng på andre tidspunkter, funde andre steder at bade og/eller te sig åndsvagt skal jeg lade være usagt.. Men sandt er det at jeg nu på fjerde dag oplever at baht bussen mellem Jomtien og Pattaya er fyldt af stort set ALT andet end russere. Blot en uge siden, så det helt '2013-normalt' ud. Statistikker viser vel de tal som de bliver fodret med. Min opfattelse og forståelse af disse statistikker er er at der er tale om antal passagerer med russisk pas, der entrerer Thailand. Disse tal har vel sagtens en slags usikkerhed behæftet på sig, men det er vel den samme usikkerhed for alle år. Så når der ses en tydelig nedgang, og når der er beretninger om at det klart føles som om der er færre, så hænger de vel godt i tråd... Og jeg har godt hørt om Koh Laan... Men walking street synes bestemt også om om den er tyndet ud mht russere. Meldinger i denne tråd fra Phuket giver samme billede. I går fik min kæreste og jeg lov til at sidde i førerhuset på en baht bus til Pattaya, og fik samme historie omkring russere og deres svindel numre. Det sker dagligt, og iflg hende der kørte bilen, så 'hader' de russere. Det er nu ikke mit indtryk når jeg sidder på ladet, at de springer en eneste kunde over på vejen. Russere eller ej. I de minde ikke de foregående 4 uger jeg har været her. Øjne der ser... Tja.. Korrekt... Fast boende eller turist... Sm turist er det klart min holdning... at Pattaya er ved at være til at holde ud mht russere.. :-) |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 12/01-2015 15:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
altid dejligt at have noget at glæde sig til men det nu ikke russer jeg tænker meget på her i jomtien![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/01-2015 01:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Husk at checke artiklens kommentarer. http://ekstrablad...en/5396030 [img]http://www.crazypiglet.com/files/images/crazypiglet/summer-in-russia.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/01-2015 06:20
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
sidder i bus mod samui/phangan...propfyldt med russere 85% vel...højtråbende og uden nogen som helst anelse om hvad de meddelelser der kommer løbende på engelsk betyder.. de er simpelthen uden sammenligning og jeg fatter ikke dem der forsvarer dem...russere og arabere er ikke mine venner...savner allerede bangkok. |
|
|
|
| Mykland |
Lagt på d. 14/01-2015 09:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
JS skrev: sidder i bus mod samui/phangan...propfyldt med russere 85% vel...højtråbende og uden nogen som helst anelse om hvad de meddelelser der kommer løbende på engelsk betyder.. de er simpelthen uden sammenligning og jeg fatter ikke dem der forsvarer dem...russere og arabere er ikke mine venner...savner allerede bangkok. Well spoken, men i vores "multikulturelle" verden SKAL vi jo holde af alle andre, og være venner med alle, men det er sgu lidt svært i den virkelige verden. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 14/01-2015 17:11
|
|
JS skrev: sidder i bus mod samui/phangan...propfyldt med russere 85% vel...højtråbende og uden nogen som helst anelse om hvad de meddelelser der kommer løbende på engelsk betyder.. de er simpelthen uden sammenligning og jeg fatter ikke dem der forsvarer dem...russere og arabere er ikke mine venner...savner allerede bangkok. Så er det der de tager hen nu i stedet for Pattaya og Phuket:-) for her er der ikke så mange ifht sidste år. Håber at du trods alt er heldig med din indkvartering. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 14/01-2015 17:14
|
|
Så røg rullen op i 2,01. Altså 100% ifht for 9 mdr siden... juhu :-) |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/01-2015 16:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
er det en kode Farao ?
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 15/01-2015 17:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Jeg tror Farao mener at russerne skal give 2,01gange så meget for en baht nu ifht hvad de skulle for 9 måneder siden. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/01-2015 17:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Nå Det var RUBLEN der menes så går det bedre med forståelsen for mig.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 15/01-2015 20:26
|
|
Sorry... Ja stave pladen drev gæk med mig. Tak for hjælp med oversættelse:-) Anden måde at skrive det på... Rublen er nu steget 100% på 9 mdr.:-) |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 16/01-2015 00:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Nå er den det, - Eller skriver du stadigvæk i kodesprog ? M.v.h. Fotofreak PS: Forøvrigt synes jeg, at det er tarveligt at glæde sig over Rusland's økonomiske deroute. Redigeret af Fotofreak d. 16/01-2015 00:18 |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 16/01-2015 01:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
nu lige hvor jeg taenker paa Krim, Ukraine og Malaysia airline, russernes opfoersel, er det nok bedst at de tager til Sirbiren paa ferie fordel rublen er ikke faldet i vaerdi |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 16/01-2015 05:35
|
|
Fotofreak skrev: Nå er den det, - Eller skriver du stadigvæk i kodesprog ? M.v.h. Fotofreak PS: Forøvrigt synes jeg, at det er tarveligt at glæde sig over Rusland's økonomiske deroute. Jeg tror nu nok at de fleste fanger meningen. Når russerne accepterer en tosse ved roret, så må de jo tage konsekvenserne. Jeg har ikke nogen speciel sympati med landet, men glæden omkring rublens fald gælder i denne tråd for færre russere. Men alt bliver jo godt igen for de stakkels russere når tossen slapper af og lader Ukraine klare sine egne problemer selv. |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 01/02-2015 08:58
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Bangkok post: Reduced to ruble: Russia’s economic woes hit Pattaya http://www.bangko...it-pattaya |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men det nu ikke russer jeg tænker meget på her i jomtien

fordel rublen er ikke faldet i vaerdi