Se indlæg
 Udskriv debat
Slut med visarun ?
h

http://www.pattay..._10_49.htm
 
ben
Hej Henrik,
Tak for artiklen. Tydeligt at de strammere visa regler ikke kun er rettet mod vesterlaendinge.
Mht. reglerne skriver de det samme som vi har konkluderet: max 90 dage i en 180 dages periode.(de snakker om 3 "stempler" men klart nu at det er DAGENE der taeller).

Det som tiden vil vise er om Thai ambassader rundt omkring OGSAA vil stramme op. Vi ser for tiden multiple turist visaer blive stoppet, og andre har faaet et stempel i deres pas naar de har faaet udstedt et (single) turist visa, der siger at de muligvis ikke kan faa flere Etc.

Andre visa regler er ogsaa blevet strammet op, non-em B, retirement (O)og aegteskab (O).

De foerste visarunners vil have problemer om 3 mdr da reglen startede 1.okt. Saa faar vi nok mere klarhed.

Skaal!
 
Mads_T
ben skrev:
Hej Henrik,
Tak for artiklen. Tydeligt at de strammere visa regler ikke kun er rettet mod vesterlaendinge.
Mht. reglerne skriver de det samme som vi har konkluderet: max 90 dage i en 180 dages periode.(de snakker om 3 "stempler" men klart nu at det er DAGENE der taeller).

Det som tiden vil vise er om Thai ambassader rundt omkring OGSAA vil stramme op. Vi ser for tiden multiple turist visaer blive stoppet, og andre har faaet et stempel i deres pas naar de har faaet udstedt et (single) turist visa, der siger at de muligvis ikke kan faa flere Etc.
Andre visa regler er ogsaa blevet strammet op, non-em B, retirement (O)og aegteskab (O).

De foerste visarunners vil have problemer om 3 mdr da reglen startede 1.okt. Saa faar vi nok mere klarhed.

Skaal!


Jeg har lige talt med konsulen fra det thailandske konsulat i Hvide Sande - Ib Thomsen hedder han vist, og han siger, at det stadig er muligt at faa et dobbelt turistvisum, altsaa 2 x 60 dage, ude hos ham, naar man ellers opfylder betingelserne.

Mads
 
ben
Mads; ville vaere interessant og hoere om man ogsaa kan faa et 1 aars non-em b el. O visa der med blot et sponsor brev? Skaal!
 
ben
Talte netop med en kammerat der var i Singapore - han fik et single turist visa (60+30dage) uden problemer paa trods af MANGE visa-free-stempler (30 dage) i hans pas. Han spurgte efter et dobbelt entry men fik fortalt at dem udsteder de ikke mere.
Skaal!
 
Suk Rak Ning
Tak for den gode melding Ben...
Var på visa-run igår, de sagde at efter 3 stamps kunne jeg bare tage til Malysia................Undersøger lige sagen og vender tilbage.....Tak

Ps. var i Burma
Redigeret af Suk Rak Ning d. 10/10-2006 17:00
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
ben
Ja Suk. I Malaysia vil du saa kunne faa et single turist visa (60+30dage) og naar det er udloebet i teorien ingen lave 3 visa runs osv. osv.

Problemet opstaar saefoeli hvis ambassader pludselig naegter at udstede selv single entry visaer, men den tid den sorg!

Skaal!
 
Webmaster
I følge den danske ambassade i Bangkok, så skulle der være lagt yderlig information op på følgende link:

http://www.immigr...age=90days


Jeg har dog endnu ikke haft held til at åbne siden. Men det kan være den kommer igen senere.

http://www.immigr...
ser også ud til at være nede pt.
Redigeret af Webmaster d. 14/10-2006 11:48
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Badladz
Nyt 3 års Visa

http://www.thaivi...opic=88198


http://badladz.com/


"marriage is the most expensive form of prostitution"
 
http://www.estimates2u.com/freelancer.htm
ben
3 aars visaet kraever en hel del dokumentation - taet paa det samme som kraeves af et 1 aars non-em B visa baseret paa job/work-permit. (lige bortset fra at man IKKE kan faa work permit med dette visa).

Det er muligvis et alternativ der kan benyttet af NOGEN(job udefor Thailand - med forretningsforbindelser i Thailand - typisk import/export/turisme kunne jeg forestille mig).

Skaal!
 
Suk Rak Ning
Saa er tiden ved at naerme sig at jeg skal paa visa run til Malaysia, flere har vaeret afsted uden problemer, har faaet 2 md + 1 md. her i Thailand.
Turen tager alt i alt et doegn her fra Phuket.
Pris for bus, hotel samt mad 4900 THB, stemplet koster mellem 1100 og 1500 THB.

Tager afsted d. 27 Dec. vender tilbage med sidste nyt, naar turen er overstaaet.

Med venlig hilsen Suk............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/12-2006 15:58
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
ben
Hej suk,
Ja, hvis man er paa Phuket er det jo faktisk det samme som en visarun tur til Cambodia med selskab.
Dine 3 mdr vil saa koste: 4900 Baht + 1500 Baht + 1900 Baht for 1 mds forlaengelse I Thailand = 8300 Baht totalt der svarer til 2750 Baht pr. 30 dage. En visarun tur til Cambodia (Incl. Cambodia visa) koster med bus ca. 2000 Baht (pr. 30 dage). Saa ikke saa meget dyrere for dig.

For folk der bor i BKK loeber turen dog let up i 15000-20000 inkl. alt da fly/taxier til fra lufthavn/lufthavn taxes Etc. faar turen til at loebe op.

Det seneste jeg har hoert er ogsaa at du intet problem skulle have med at faa et 2+1 md visa i Malaysia.

Lad os hoere hele "historien" naar du er retur!

Skaal og god jul til alle!
 
oleskyum
Jeg har lige været en tur til Vienitian i Laos og for 1000 bath fik jeg 3 mdr. turist visa.
Jeg kørte selv så transport vil jo være forskelligt, men prisen for visum ind i Laos var 1500 b. taxi ind til hotellet 300 b. og en overnatning 650 b. Ialt blev det ca. 4000 b. plus transport til Nong Khai.

Man skal bare sørge for at være på ambasaden inden kl 12.00 ellers må man vente til næste dag, så passet inden 12.00 så kan det afhentes næste dag efter kl. 13.00.
De sagde først 2 mdr. men da jeg hentede passet var det stemplet til marts så det var 3 mdr.

Håber det kan hjælpe andre.
 
ben
Mads - pas paa. VALIDITY af dit visa er IKKE det samme som hvor laenge du maa opholde dig her. Det siger blot hvor laenge du kan ENTRE Thailand.

Et ophold paa turist visa er ALTID 2 mdr pr. entry (inden for de 3 mdr visaet gaelderi dit tilfaelde). Da dit visa nok er et SINGLE entry turist visa har du altsaa kun 2 mdr fra ANKOMST til Thailand - hvorefter du kan forlaenge med 1 md for 1900 Baht.

Du kan se de 2 mdr jeg snakker om ved at kigge paa stemplet i dit pas fra du ankom: Allowed Until: __________

Skaal!
 
Suk Rak Ning
Kan kun give Ben ret, 3 md. er ikke 3 md. En ven af mig fik et 3 md. visa i DK, blev her i TH i 2 md og 18 dage, da han forlod landet maatte han lige betale 9000THB i overstay.

Med venlig hilsen Suk..............Cool
Redigeret af Suk Rak Ning d. 20/12-2006 10:49
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
xxxx
Det er da nem at finde ud af... sidste udrejse dag står på departure card...
Jeg er så iøvrigt færdig med at betale overpris for Cambodia run.. Har lige været i Mae Sot i dag.. 505 thb, og det tog under 5 min på Burma siden, alt ind på computer. Men så mente han nu han var så tørstig, så han fik 50 thb til øl. Grin
Så skulle nogen kende nogen der vil være med til samkørsel i Området Lopburi / Saraburi er der en del at spare..
Tager til Vientiana d. 17 eller 18 Jan.. Der efter forhåbentlig 3 mdr ligesom Ole. Men det må vi vente og se.

Le-si
 
Payanak
Spoergsmaal???

Man skal teoretisk set have en flybillet ud af Thailand, som skal vises naar man paa ambassaden faar lavet sit turistvisa. Men hvordan er virkeligheden? Spoerger de efter billetten eller gaar det uden? Hvad er de seneste erfaringer med thai ambassaden i Phnom Phen, Cambodia?
 
ben
Ajarn - du har ret jvf reglerne, men som vi ved bliver de overholdt som det nu passer den enkelte ambassade/konsulat.

Phnom Penh og Manila har det vaerste ry i omraadet naar det kommer til at udstede turist (og andre!) visaer uden problemer. Flere har faaet "sidste visa i Phnom Penh da for mange vise-exempt og/eller turistvisaer"-stempel, mens Manila beder om documentation der ikke enang staar i reglerne (returbillet til Philippinerne og andre skoere ting).

Penang og Singapore nok de bedste(naermeste) valg - eller hvis man alligevel er hjemme i DK saefoeli!

SKaal!
 
rinpoche
[quote]Ajarn skrev:
Spoergsmaal???

Man skal teoretisk set have en flybillet ud af Thailand, som skal vises naar man paa ambassaden faar lavet sit turistvisa. quote]

Der står ingensteder at det skal være en flybillet, men derimod blot at det skal være en billet ud af landet.
Sidste gang jeg var i Cambodia købte jeg en busbillet til Siam Riap i KSR til 100 baht.

mvh
rinpoche
 
Payanak
Er i Phnom Phen pt. og har lige faaet lavet et visum paa ambassaden. De spurgte ikke efter nogen billet (havde heller ingen Cool). Indleverede pas og betalte 25 US$. Hentede passet med det nye visum igen to dage senere...ingen problemer.
Dog er der stemplet i mit pas at jeg ikke kan lave flere visumer i Phnom Phen.
DO NOT APPLY NEW VISA AT PHNOM PHEN AGAIN.
 
Spring til debat: