Se indlæg|
Golden Heart.
|
|
|
Lagt på d. 05/09-2007 12:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Men det var måske et spørgsmål som plt eller Anders kunne svare på. Hvor stor procent andel af de indsamlet midler er gået til administration? dsd |
|
|
|
| plt |
Lagt på d. 05/09-2007 12:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Først vil jeg side at sålænge der er en sag for pressenævnet så er sagen ikke afgjort i forhold til BT. revisoren har mig bekendt udtalt sig om regnskabet. Hvem af jer har projekterfaring og især omkring opstartsfasen? Ole er i sin ret til at have sin mening, men hans kritik og hentydninger udokumenteret. Han insinuerer i alle debat indlæg også i andre forum at der er foregået noget odiøst. Jeg synes det er at foregribe sagen. Mit udgangspunkt har hele tiden været at alt for mange udtaler sig uden egentlig at vide ret meget. Selvom man har besøgt stedet så betyder det stadig ikke at regnskaberne ikke er i orden. Vi kan ikke vide hvordan det var gået i fremtiden om BH havde fået samme støtte som der gives i støtte til dyr o.lign. Det kunne godt være at BH havde formået at løfte nogle resultater igennem. De har haft 6 mdr. derefter dømt fordi: en skolelærer dernede ikke undersøgte sagen grundigt da han fik en konkret opgave - det er GHs ansvar men disse uhelp og fejl der begåes skal ikke være ensbetydende med at man afliver både ide og projekt. Personligt synes jeg at især Ole har været fordømmende istedet for at give det en chance f.eks. 2-3 år og derefter kan man så kigge det hele igennem. Nu kan man kun beklage det med at skolen udeareal ikke er stort nok og at der ikke har været midler til at ansætte kompetente rådgivere og folk til at lave feltarbejde. Jeg har interviewet Anders og kigget der hvor jeg har adgang - jeg er ikke personligt involveret. Jeg synes bare ideen om at hjælpe børn som må lægge krop til voksne mænds lyster er værdi og min støtte er hermed givet for den sag. Nu må se hvad der senere kommer frem. Slut herfra. Der kommer ikke mere fra BT. GH har begået niogle fejl ja- ligeså har BT og Ole bør ikke være så fordømmende og efter min mening jantelovsagtig uanset om du har talt med Anders eller ej. plt |
|
|
|
| plt |
Lagt på d. 05/09-2007 12:47
|
Det kan Anders svare præcist på. plt |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 05/09-2007 13:11
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
plt skrev: Jeg synes bare ideen om at hjælpe børn som må lægge krop til voksne mænds lyster er værdi og min støtte er hermed givet for den sag. Hejsa Plt, Vi kan hurtigt blive enig i at sådan noget er noget svineri og skal stoppes og offerne hjælpes. Men nu bliver jeg helt i tvivl om nogle ting. Var formålet med Golden Heart ikke oprindeligt at hjælpe prostitueret væk fra et liv som prostitueret ? Og behandlingen af pædofile's offer er vel efter danske normer ikke noget hvem som helst bare får lov til at give sig i kast med ? Selvfølgelig godt hvis der bliver taget hånd om disse børn, men er Golden Heart som har en anden mission overhovedet gearet til at takle sådanne alvorlige ting også ? Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 05/09-2007 13:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 29 |
Foerste Kaere Berg. Vi ser frem og glaeder os til at modtage dig, du er meget velkommen. Naar man gaar efter min gamle og syge mor, bliver jeg sku meget sur. Hvad angaar regnskabet: Jeg har nu arbejdet 2 aar paa at faa GH op og staa, uden loen eller andet. Paa papiret faar jeg en loen der hedder 50.000 thb som man skal have som Farang, naar skatte er betalt at disse penge indskyder jeg resten ca. 46,500 thb til GH. Jeg har selv indskudt ca. 150.000 dkk i GH ved betaling af alle rejser, indkoeb af div ting foer vi gik i luften. Dette er der ikke noget regnskab over da GH er mit barn og jeg ikke forventet at faa pengene igen. Ingen i Danmark har paa noget tidspunkt faaet loen, ikke engang frugt eller mad til bestyrelsesmoeden er der bleven brugt penge paa. Vi har 2 Thai sekretaerer (adm) 29 boern i forskolen/boernehaven. Vi havde 11 ansatte i produktionen indtil i gaar, hvor jeg maatte fyre 8 medarbejdere da denne bagvaskelse har kostet os mange penge, som kunne vaere bleven brugt til hurtigere at naa et eller flere af vores maal. Jeg haaber dette gav et svar paa manges spoergsmaal. Ellers maa i endelig skrive igen. |
|
|
|
| plt |
Lagt på d. 05/09-2007 13:20
|
GH har til opgave at hjælpe dels kvinder som gerne vil ud af prostitution, at medvirke til at børn ikke sælges til prostitution og at der tilbydes arbejde til kvinderne og skolegang til børnene og at børnenes forældre tilbydes arbejde. Altsammen i det omfang det er muligt. Sådan har jeg forstået det. Jeg har fulgt GH fra starten fra sidelinien. Desværre er fokus fjernet, hvilket også godt kan være formålstjeneligt hvis GH begår fejl eller ulovligheder og da er det godt at lave efterforskningsarbejde. Men hverken BT eller andre har kunne afdække andet end begynderfejl. plt |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/09-2007 13:26
|
|
Nej Anders det var ikke et tilfredsstillende svar. Så Jeg prøver igen, Hvor stor procent andel af de indsamlede midler er brugt på administration i GH første regnskabsperiode? dsd Redigeret af d. 05/09-2007 14:28 |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 05/09-2007 13:37
|
regnskabet er faerdigt indenfor 2 uger saa bliver det lagt paa hjemmesiden. Det ville vaere meget forkert af mig at fremvise det naesten faerdige regnskab i dette forum foer det er forelagt vores bestyrelse. Men jeg kan allerede paa nuvaerende tidspunk sige at meget meget lidt er brugt paa adm. Uden vores sekretaerer ville vi aldrig have kunne gennem foere det vi har gjort. Der er brugt en del penge paa forudbetaling af husleje samt investering i pc'er, inventar mm. det kan man jo baade sige er gaaet til boernene og medarbejderne for uden dette ville der ikke vaere et GH. Men de an selvfoelgelig ikke spise inventaret. |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 05/09-2007 13:47
|
GH har flere maal: 1. At begraese tilgangen til prostitution, ved at tilbyde fattige foraeldre et job paa GHs fabrik og deres boern en plads paa vores forskole. 2. At faa boern, unge og aeldre ud af prostittions miljoeet, og tilbyde dem arbejde og uddannelse. Dette er vores maal i hovedtraek. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 05/09-2007 15:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Jeg er begyndt at få pm'er fra Anders Jensen! Kan jeg sætte ham på en not wanted list? Webmaster eller moderator? Har ikke lyst til at blande mig i det mere! mvh. Elsebeth Nordström Redigeret af ebeth d. 05/09-2007 15:28 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 05/09-2007 15:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Jeg har hidtil undladt at kommentere Golden heart tråden, da jeg ikke kender hverken Anders eller nogen af de andre.. Eller har besøgt stedet. Men nu da tråden kører igen har jeg siddet og læst den igennem og kikket GH site igennem. I øvrigt er GH.co.th ikke aktiv. Noget som undrer mig er. hvor hulen producerer man alle de produkter, for det kan ikke være i det lille rum med en væv og en symaskine. man trækker ikke bare nogle prostituerede ind fra gaden og så kan de sy både bukser og skjorter. Jeg kender lidt til systuer, bla min ex-svigermor har designer / systue i Bkk noi. Hvor er den såkaldte skole.. i lokalerne over hobby rummet, eller ? hvis jeg husker ret så er der 3 lærere og en kok til rollingerne. Den SÅKALDTE fabrik ligner en af de traditionelle forretnings lokaler på 4 x 8 meter.. de resterende ansatte har huleme siddet tæt.. ![]() Det kan meget nem ske Anders har haft en god ide og helt seriøst troet han kunne gøre en forskel.. Men som andre har givet udtryk for ligner det ikke noget som jeg umiddelbart vil poste penge i. Af flere grunde.. 1. Der er alt for mange penge i prostitution.. 2 Mange Thaier er kede af at arbejde... 3. projektet lyder meget amatør agtig... 4 Andre som har besøgt GH mener ikke det er seriøst.. 5 de billeder der er lagt ud, tyder ikke på de store etablerings omkostninger. etc etc. Men lad os nu vente og se deres regnskab, så kan vi bedre tage stilling til det og måske få flere kommentarer fra folk som har / besøger GH. le-si |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 05/09-2007 16:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
nu har jeg studeret gh´s web site og jeg kan jo kun se at det hele er sat godt op med bla. sasseline & frederik f. + alle de andre, ide´n er som sådan god nok, hvis den da ellers holder ? og det hele ikke bare er et glamouriøst projekt som ikke kan holde i længden. men som skrevet i et tidligere indlæg venter jeg og ser hva´ der sker, jeg venter også spændt på deres regnskab. ( før jeg evt. putter nogle af mine surt opsparede penge i projektet,) håber fandme at det er et seriøst projekt, for ellers er det da synd for sasseline + de andre der har gjort et kæmpe arbejde for sagen. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| plt |
Lagt på d. 05/09-2007 18:52
|
Om igen kr. 500.000 + 6mdr. 15-20 ansatte. 4-5 væve. En skole med legeplads og udendørshave. Skole på mindst 250 kvm. Fabriks med lokaler oppe og nede og til siden på 1. sal - ialt ca. 200 kvm. Gode forhold og vilkår for Thaierne og bedre løn end de ellers ville modtage. Jeg ved det for jeg har besøgt stedet 2 gange i forbindelse med research. I ser for mange spøgelser og alle mulige småting. Og mon ikke det altsammen skyldes mere jeres egen dårlige samvittighed over at i aldrig støtter noget som helst og bare vil finde endnu en grund til ikke at gøre det - så er det bedre at kasserer alt på forhånd end at give den fornødne tid. Altsammen tyder på at i ikke har erfaring med etablering af virksomheder og projekter. Det er ok at være skeptisk men i har intet belæg for at mene noget som helst -det er altsammen spekulationer og snart kommer der en afgørelse fra pressenævnet der afgør at der ikke har været noget grundlag for BT at kalde noget fup - der er ikke sket noget som ikke sker i andre sammenhænge hvor man etablerer projekter og virksomheder. Hvis i havde nogen erfaring derhen ville i vide hvor svært det er og især i et fremmed miljø som Thailand. Besøg Anders i Thailand, kom med konstruktive forslag til hvordan deres mål kan nås. Det er så nedbrydende bare at pege finger. Giv til og råd. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/09-2007 19:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
plt skrev: I ser for mange spøgelser og alle mulige småting. Og mon ikke det altsammen skyldes mere jeres egen dårlige samvittighed over at i aldrig støtter noget som helst og bare vil finde endnu en grund til ikke at gøre det - Nu gentager du GH`s uinformerede snak, og det kan kun undre at du på den ene side stiller spørgsmålstegn ved dtw medlemmers indsigt i GH`s affærer og samtidig øjensynligvis har en så indgående indsigt i vores godgørenhed eller mangel på samme. Samtidig giver Anders` bemærkning: "at hvis vi ikke supporterer vores familie i thailand, finder vores koner/kærester blot en ny farang" dødsstødet til enhver sympati for hans person for mit vedkommende. Og jeg vil gentage, at du vil blive forbløffet over hvad medlemmer her på dtw har gjort for deres udstrakte thai familier, uden anden intention end at skabe en bedre tilværelse for disse. Enhver rejse starter med det første skridt, og ingen kan redde alle ejheller GH, men lur mig om ikke en god del af dtws medlemmer har gjort at deres familier ikke har haft behov for eksempelvis GH`s hjælp. Så du ved hvad du kan gøre om din bemærkning omkring dårlig samvittighed. I har begge skudt jer selv alvorligt i foden med jeres ilde anbragte bemærkninger, og selvom jeg respekterer jeres tilsyneladende gode hensigter, så foretrækker jeg at lægge min bistand hos renommeret velgørendhed. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 05/09-2007 19:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
[img]http://www.golden-heart.org/media/.gallery/main192.jpg[/img] is not a valid Image. Kære plt, så lad høre hvad dette billede siger dig, er det en skole ? er det en børnehave ? er det et co. ltd ? og hvornår er billedet taget ? Redigeret af d. 05/09-2007 19:48 |
|
|
|
| plt |
Lagt på d. 05/09-2007 19:37
|
Jeg undrer mig bare over at i sådan kan aflive et godt projekt med et godt formål på grundlag af BTs usandheder. Jeg er såmend bare parat til at slå et slag mod alle dem der tilsyneladende kun har en ting i skoen - nemlig en sur sok og jeg ved godt at mange af jer virkelig har gjort rigtig meget for jeres thaifamilier og i er såmend nok også løbet ind i problemer dernede. Og jeg ved godt hvor vanskeligt det er at adopterer en familie, være en del af deres problemer. De penge er forhåbentlig givet godt ud og har ført til at thaifamilierne efterhånden kan klare sig selv - altså hjælp til selvhjælp. Mange er også desværre blevet taget grundigt ved næsen dernede. hvis man har erfaring fra Thailand så ved man godt hvor svært det kan være at etablerer sig dernede. Alt respekt for enhver hjælp - men jeg påstår ikke overfor nogle af jer private personer at i bare støtter thaifamilierne for jeres egen skyld og vinding og bare vil udnytte dem sidenhen.....Jeg påstår intet om jer, ikke engang BT eller andre medier kan formå mig at fordømme jeres gerninger som selviske - for jeg tror på det gode i mennesket indtil andet er bevist. Jeg må igen understrege at Anders har begået fejl - det har i også dernede må jeg formode. Anders største fejl er at han gerne vil klare det hele selv. Jeg håber at nogle flere ville kaste nogle resourser ind i projektet. F.eks. gode råd og vink.....det behøver ikke være penge selvom det ville afhjælpe. Men giv nu GH lidt fred og så tager vi den igen om et års tid. OK? plt |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/09-2007 19:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ok plt ![]() Jeg har ikke luftet nogle anfægtelser omkring GH`s legitimitet eller mangel på samme. Kun kommenteret på nogle af Anders`s uheldige bemærkninger omkring dtw medlemmers mangel på offervilje generelt. Faktisk undrer det mig at ikke flere herinde har kommenteret herpå? Og et ps til dig plt, og tag det nu ikke fortrydeligt op Dine indlæg vil være langt mere læseværdige, såfremt du delte dine sætninger op i afsnit.mvh Rinpoche |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/09-2007 20:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
HEHE Oleskyum du kan ligeså godt spørge din væg Plt vil ikke svare dig. Jeg tror at han også er på lønningslisten siden han sådan farer op.Og derfor er ked af, at kassen sikkert er tom ![]() Men ja oleskyum det billede kan jeg god se at der er en skole, på 250 kvm og fabrikslokaler på 200 kvm det er da tydeligt, ja der er sikkert også,kontor til alle de ansatte. ca 15-20 stk og der er da også plads til børnehave,og køkken,badeværelse og toilet ja de kunne sikkert også leje nogle rum ud |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/09-2007 20:33
|
|
Kan da godt tilbyde jer et par gratis råd, nemlig i begge afstår fra at komme med flere udtagelser vedr. GH. Men alliere jer med et par professionelle journalister som kan hjælpe jer med medierne og pressen. Dernæst skulle tage kontakt til de forskellige danske pædagogiske seminariums og inviter dem til et udvekslings og praktik sted i thailandske omgivelser. Og hvis I skal bruge inventar så kontakt alle de danske firmaer som har sit virke i thailand og sælg jeres ideer til dem, de har nemlig langt flere penge end Jeg og det er jo fortiden mega hot at have en socialprofil for danske firmaer. En del af min familie er storpusher af skole uniformer i phatunam. Så hvis i kunne oplyse hvilken størrelser de 29 uniformer skal være i, så prøver jeg at vride armen om på dem så de frivilligt sponsere de 29 uniformer. dsd |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 05/09-2007 20:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Nu er det altså Golden Heart der afliver sig selv og efter min ringe mening godt hjulpet af dig plt. Vi andre ventede på svar på den tidligere debat, med hensyn til regnskab o.s.v. Men i går genoptog du debatten om Golden Heart, så prøv at tage i egen barm da dette ikke er er en reklameside, hvor dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Mit tidligere indlæg med skolen/børnehaven/ co. ldt. besvarer du måske senere ? Og så som du selv skriver om igen 500.000 15 - 20 ansatte 4 - 5 væve. Så vender vi lige tilbage til indlæget fra Golden Heart, hvor de desværre måtte afskedige 8 medarbejdere ud af de 11 de havde, på grund af bagvaskelse, efter deres udsagn. Ved i selv hvor mang mennesker der er på stedet ? Så skriver du igen en skole ( hvilken skole ), hvis det er den bygning der nu på GH hjemmeside omtales som børnehave kan jeg fint tilslutte mig at den nok er på de omkring 250 m2. Er fabrikken udvidet siden jeg sidst var der ? er der så blevet 2 ekstra lejemål og 3 eller 4 ekstra væve, Gode forhold og lønninger for Thaierne, skriver du, hvilket du som almindelig besøgende, måske kan give en forklaring på ? Blev lønningsregnskabet lagt frem eller hvad bygger du det på ? Det er muligt jeg ser spøgelser, hvis du mener det er spøgelser, at spørge om GHs opbygning. Der mangler lidt i forklaringerne om de skatteansvarlige i det oprettede co. ltd, og lidt om de 51 % som nogle Thaier ejer, men du kan måske kaste lys over Thai siden af dette co. Og ingen tvivl om, at du har ret i, at opstart af f.eks. en skole i Thailand er meget vanskelig og kræver meget kapital, der forslår den halve mill kroner nok kun til grundstenen. Og utrolig mange herinde på siden har den erfaring du efterlyser og det er nok derfor ingen rigtig tror på ideen og har intet med jeres postulater om forfølgelse, bagvaskelse, mafia o.s.v. at gøre, bare almindelig viden om Thailand. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.