Se indlæg
 Udskriv debat
Anderledes Thai Klub
Heine
paulsenp skrev:
Heine skrev:
...
men hvis klubbens formål, som nogle andre indlæg peger på, er at fremme integrationen af thaier (at gøre dem mere danske i hovedet) kan en klub da aldrig bidrage med noget væsentligt ifht hele det danske integrations apperat (den offentlige såvel som store organisationers frivillige indsats).

Der tror jeg du tager fejl. Sasi, og andre, vil have en fordel frem for mange andre, idet de jo har samme baggrund, sprogligt og kulturelt, som deres målgruppe. De ved, hvor de selv har haft problemer, og kan tale ud fra egne erfaringer.

Tænkte jeg også istarten men der skal godt nok en stor organisation til før den kan bidrage med nogle kompetancer ifht det store massive integrations her i landet - og især til at nå ud til dem der har behov.
Noget andet er så at at tanken om at gøre invandrere danske i hovedet er en misforstået opfattelse af integration. Folk skal bevare deres kultur (=det de er gode til) og bidrage med det i det danske samfund. Danmark har ikke brug for folk der er halvgode til at være danske, men folk, der kan bidrage med noget nyt.

paulsenp skrev:

Det ville da være mere interssant, hvis en klub satsede på at skabe et positiv syn på Thaimiljøet ved formidle viden om den thailandske kulturs værdier til danskere (kulturrel dialog).

Det ville da være et glimrende formål for en klub, men nu er det jo ikke det, Sasi har valgt at fokusere på.

For mig ser det lidt uklart ud endnu indlæggene fra medstifterne peger i flere retninger, så bare et forsøg på at bidrage med lidt flere vinkler Wink

paulsenp
fejl
Redigeret af paulsenp d. 18/04-2008 08:53
Peter

paulsenp
Hej Heine,

Jeg tror ikke, at Sasi forestiller sig at skulle erstatte det etablerede system. Det skal vel bare være et ekstra tilbud med en thai vinkel på problemerne.
Peter

Heine
paulsenp skrev:
Hej Heine,

Jeg tror ikke, at Sasi forestiller sig at skulle erstatte det etablerede system. Det skal vel bare være et ekstra tilbud med en thai vinkel på problemerne.

Nej SELVFØLGELIG forestiller hun sig ikke det .... det er jo en hel industri

xxxx
Hejsa..

Til heine..
du har helt forkert fat i det her... Sasi,s ide er god ingen tvivl om det, men få nogen med på ideen, det er op af bjerget........
Sasi kan ikke lave hele Thai miljøet om og har sikkert ikke engang nogen ide om at gøre det, men vil nok bare gerne gøre en indsats for at få det stuerent at være thai... være thai gift.
Det har mange andre prøvet før sasi, mig inkl. uden det store held og ja med go grund..
Det er bestemt ikke kun pga af pigerne, alt for mange mænd sidder rundt omkring og lever fedt af at være thai gift.. Og alt for mange er som de for nylig omtalte.. tudefjæs / ja skat / tuktuk.....

Og nej dem kan Sasi ikke nå. men kunne hun så nå alle dem som vil og gør en indsats for at leve et normalt liv, så var meget allerede vundet..
For det rygtes som en prærie brand i thai kredse at det beskidte er ugleset. Ja nogen gange kunne man fristes til at tro de blev undervist om det i skolen. Så ens er alle historierne om hvordan man nemmest narrer farang.

Suk.
Du blander 2 ting sammen.
Det er rigtig en mand med nosser har respekten, men det er ligesom en lidt anden debat. ja ja så kan du kalde det sonkran brandert men det var jo din mening der kom ud.. ik Wink
Thai style, det ændrer sig ikke bare her og nu fordi de gifter sig med farang..... det kan være det sker langt hen af vejen.

Og som Niels så klart lige har indrømmet.. flinkeslolen.. det er selvmord, hvis man vil lege med thaier.
For en Thai er en mand uden ledelsen, det samme som en V.....Wink en man bruger på det groveste.

Heine
Lesi

Jeg prøver bare at inspirere lidt til en formål med lidt mere offensivt dimension, og et formål der kan engagere folk.

De fleste udlændinge i DK har fået integrationstiltag og "danske værdier" lige til lidt over kvalmegrænsen (hvis de er ankommet de seneste par år)

Klubben er en god ide ingen tvivl om det.

Sasi
Hejsa med jer

Det har jo desværre vist sig at tilslutningen til at danne den nye forening ikke har været overvældende. Det kan også sagens være fordi at jeg har været lidt for ambitiøs på foreningens vegne. Jeg tror derfor det er bedre, at starte i det små for så derefter at lade foreningen vokse sig større efterhånden. Så det med formelle vedtægter m.m. dropper jeg, men grundideen om ’ingen er bedre end andre’ og ’spil forbudt’ bliver bibeholdt.
For ligesom at komme i gang foreslår jeg at vi første gang kan mødes hos mig (i København eller i mit sommerhus ved Holbæk) og som den sidste ting på hvert møde finder vi ud af hvor og hvornår vi mødes igen samt hvad vi skal lave. Dvs. en uforpligtende komsammen. Børn er velkomne.
Jeg forestiller mig lørdag den 1. juni ved 12-13 tiden
Tilmelding sker via PB.
Mvh Sasi

swed
jeg håber virkelig at det bliver til noget med den nye forening, min kæreste kommer til danmark i juli, og jeg kender ingen thai i danmark, og jeg tror hun vil glad for at møde andre fra thailand,så jeg støtter den nye forening 100%
Swed

Earthrush
Sasi det lyder som en kanon idea stadig væk og hvis jeg haved en thai kærste eller var thai gift var jeg/vi kommet *s*
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

vagt
Til SASI

Jeg syntes det er rigtig god ide at starte en Thai Klub
Jeg er også thai gift og har 2 børn med min kone

Venlig hilsen
Per
Venlig hilsen
Per Olsen

chaingmai
Må jeg som bor i det mørke jylland, fortælle lidt om mine oplevelser med thailænder,de er 100% positive.min egen efaring som bygger på 10 års ægteskab er gode ,jeg gjorde fra starten det klart for min kone at var fælles om alt , at hendes mening talte lige så meget som min jeg var åben omkring økonomi som erpå det jævne jeg er pensonist (68år) og vlle helst have min kone hjemme hele dagen og hun mente at vi kunne klare os økonomisk og kan vi. Vi er hvert år i thailand. Min kone er dansk statsborger, og har både danske og thailanske veninder og det funger rigtig godt ingen af de thii-danske ægteskaber vi kender til er under 15 års varighed et enkelt på 27 år. Nu er jeg måske lidt enfoldig men jeg troer at mange af de problemer med thair man kan læse om her inde måske er lidt selvforskyldt, mænd vil jo gerne prale og nogen har måske taget munden lidt for fuld når de omtaler deres økonomi det ved jeg om nogen der har,og finder man sin kone i barmiljøet på turist stederne er deren risiko for at hun har fået nogle dårlige vaner og der er thair ikke være end dansker.Jeg har været i pattaya 2 gange ialt 6 dage, så jeg ved ikke alt om det men jeg så og især hørte flere danske mænd oppe i aldren og mage til platte tågehorn skal man lede længe efter.Prøv at tænke jer at thailænderne vudere alle danskre efter det ligesom nogen vudere thailænder efter nogle uheldige eksemplaer.

chaingmai skrev:
Må jeg som bor i det mørke jylland, fortælle lidt om mine oplevelser med thailænder,de er 100% positive.min egen efaring som bygger på 10 års ægteskab er gode ,jeg gjorde fra starten det klart for min kone at var fælles om alt , at hendes mening talte lige så meget som min jeg var åben omkring økonomi som erpå det jævne jeg er pensonist (68år) og vlle helst have min kone hjemme hele dagen og hun mente at vi kunne klare os økonomisk og kan vi. Vi er hvert år i thailand. Min kone er dansk statsborger, og har både danske og thailanske veninder og det funger rigtig godt ingen af de thii-danske ægteskaber vi kender til er under 15 års varighed et enkelt på 27 år. Nu er jeg måske lidt enfoldig men jeg troer at mange af de problemer med thair man kan læse om her inde måske er lidt selvforskyldt, mænd vil jo gerne prale og nogen har måske taget munden lidt for fuld når de omtaler deres økonomi det ved jeg om nogen der har,og finder man sin kone i barmiljøet på turist stederne er deren risiko for at hun har fået nogle dårlige vaner og der er thair ikke være end dansker.Jeg har været i pattaya 2 gange ialt 6 dage, så jeg ved ikke alt om det men jeg så og især hørte flere danske mænd oppe i aldren og mage til platte tågehorn skal man lede længe efter.Prøv at tænke jer at thailænderne vudere alle danskre efter det ligesom nogen vudere thailænder efter nogle uheldige eksemplaer.

Davs
Har du ikke overvejet at bruge lidt penge paa at taende lyset
Det maa da vaere maerkeligt at bo i moerke.Grin
bamsen

Lung Yao
Hej Sasi,
Hvad med "udflugten i Dyrehaven", det ville være den oplagt scene/arena til at drøfte beretigelse af "klubben".
Så har man slået 2 fluer med et smæk. Mændene ville være mere afslappet og "positive" indstillet når de har indtaget en god frokost med tilbehør Wink , samt at en dialog face-to-face er ofte mere frugtbar end en diskution over chatten-mails-PBer og ikke mindste "halv-officiel" møde (mange lider af "sceneskræk" og tør ikke udtale sig) . Og netop det med den formelle side af sagen, den ville næsten komme af sig selv når alle vinkler har været vendt op og ned under afslappet forhold.
Du kunne så introducere vores respektive koner om formålet samt vigtigheden af sådan sammenslutning.

Bare en tanke her i "forårs solen".
Redigeret af Lung Yao d. 29/04-2008 18:12
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

chaingmai
hej sasi,jeg ved ikke rigtig om det er en god ide med en klub eller forening mere, nu må du ikke tro at jeg kun er negativ, men jeg syntesdet først og fremmest er den danske ægtemand og hans familie der skal tage sig af og lære ders nye familie medlem om danmark og dansk kuktur og det kan gøres på mange måder ,ligesom det jeg indtil kender til thailand har jeg lært af min thailanske kone og hendes familie, vi bor i thailand i vinterhalvåret, så på den måde har jeg tid nok i forhold til en 3ugers ferie. En af de fejl jeg troer mange danske gør (iden beste mening) er at de prøver ,at finde andre thailænder som deres kone kan tale med det er også godt men hun har også brug for danske veninder og det er mandens opgave og ansvar og der troer jeg ikke klub mere hjælper, men er der nogen der troer på iden og får den op at køre så æder jeg mine ord igen og melder os ind mhv iver

swed
chaingmai skrev:
hej sasi,jeg ved ikke rigtig om det er en god ide med en klub eller forening mere, nu må du ikke tro at jeg kun er negativ, men jeg syntesdet først og fremmest er den danske ægtemand og hans familie der skal tage sig af og lære ders nye familie medlem om danmark og dansk kuktur og det kan gøres på mange måder ,ligesom det jeg indtil kender til thailand har jeg lært af min thailanske kone og hendes familie, vi bor i thailand i vinterhalvåret, så på den måde har jeg tid nok i forhold til en 3ugers ferie. En af de fejl jeg troer mange danske gør (iden beste mening) er at de prøver ,at finde andre thailænder som deres kone kan tale med det er også godt men hun har også brug for danske veninder og det er mandens opgave og ansvar og der troer jeg ikke klub mere hjælper, men er der nogen der troer på iden og får den op at køre så æder jeg mine ord igen og melder os ind mhv iver
efter min mening tager du fejl,jeg tror det er en rigtig god ide, altid når jeg taler med fruen er der veninder på besøg, de spiser sammen og hygger sig,og sådan er jeg opvokset i sverige altid folk der skulle spise med,og det var et meget stort problem for min mor i danmark, alle skulle inviteres, man kunne ikke bare komme , og ingen kender naboen. men jeg ønsker ikke at min kommende kone skal opleve den side af at være rigtig dansk, jeg håber hun får et rigtigt godt net værk af danskere og thaier.så sasi har min fulde opbakning,og jeg håber at min kone forbliver thai men med danske og thailanske venner. ps. for god orden skyld jeg er dansk og svensk statsborger men boet det meste af mit liv i danmark. men det meste af min familie er svensk
Swed

swed
jeg tror at mange danskere kunne lære noget af andre kulture, og specielt med hensyn til venner og naboer, og det at bare være sammen
Swed

swed skrev:
jeg tror at mange danskere kunne lære noget af andre kulture, og specielt med hensyn til venner og naboer, og det at bare være sammen

swed du glemmer en ting mere, hvordan vi kunne lære og behandle vores ældrer mennesker. Der har vi sgu meget at lære hvordan andre behandler deres forældrer.

swed
jsh71 skrev:
swed skrev:

swed du glemmer en ting mere, hvordan vi kunne lære og behandle vores ældrer mennesker. Der har vi sgu meget at lære hvordan andre behandler deres forældrer.
det har du helt ret i , der er ikke mange af os der har tid tilvores forældre, men hvis man bare i 1 sekund tænker på hvordan vi elsker hvores børn kan man måske sætte sig ind i hvordan de ældre føler når vi som deres børn ikke besøger dem
Swed

chaingmai
Jamen det kan da godt være at jeg tager fejl, men det jeg mente var at det ikke er en klub der skal lære tahier om danmark og dansk kultur, men føst og fremmest den danske fanilie, at man så kan mødes i en klub uden kortspil og de andre negative ting er helt fint. Men den historie Niels skrev i en anden tråd var meget sørgelig læsning mhv. iver

Henrik N B
Der er så meget snak om, hvem denne klub er for og hvem den henvender sig til og hvad dens formål er. Jeg har ikke rigtigt fundet ud af det, men jeg kan fortælle hvilken slags klub/forening vi har brug for:

Det som vi kunne have rigtig stor gavn af, er en forening for thaier (selvfølgelig skal der læres om dansk kultur, job, værdier, historie osv osv), men hvor man som dansk ægtefælle er mere end velkommen for at alle kan lære hinanden at kende og måske skabe nogle venskaber på tværs af det hele.

Selvfølgelig kan denne forening også være med til at fremme integrationen af thaier i Danmark, for selv om vi har statsapparatet til den slags, som det omtales i et tidligere svar, vil jeg stadig mene, at det er de danskere som thaierne bor hos, som kan hjælpe med den største integration. Vi har da også et ansvar for at lære fra os om vores værdier, normer, arbejdsmarked, familie m.m. Det er da ikke i skolen eller hos sagsbehandleren, at thaierne lærer mest om Danmark men i deres daglige og normale liv - så er det jo op til os (danskere) at gøre vores bedste og lære fra os og slæbe dem fra Herodes til Pilatus - for eksempel med hen i denne her klub :-)

Der skal selvfølgelig hygges og spises god mad, men der må selvfølgelig gerne være et overordnet formål og det ville være genialt, hvis det formål var af kulturel karakter. Det vil sige, at selvfølgelig skal thaierne lære om Danmark og dansk kultur, ligesom man ikke vil kunne undgå at tale om forhold, politik, religion osv i Thailand.

Jeg kunne forestille mig, at der kunne være et tema fra gang til gang, hvor nogen havde lyst til at fortælle om deres hobbyer, interesser osv. hvad enten det er om elefanter, politik, eller ølbrygning - så kan man jo følge op med et besøg hhv i zoo, på Christiansborg eller på Carlsberg.

Udflugter, historien bag maden man spiser, velfærden og det sociale sikkerhedsnet, fortællinger om de bedste steder i Danmark og Thailand, juledekorationer og -hygge, samlet tur til et dansk tempel og lære danskerne om Buddhismens grundregler og ceremonier, lære thaierne om hvorfor vi har vores helligdage, om at begå sig på det danske arbejdsmarked og en rigtig fest med højt humør dans og danske og thailandske sange.

Det er sådan en klub/forening vi har brug for, og som jeg kan se formålet med og som vi kan lære fra, udvikle os selv og få nye venner.

Findes den allerede? - ellers er der måske et par ideer her til den nye forening.
Redigeret af Henrik N B d. 30/04-2008 16:43
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

Spring til debat: