Se indlæg
 Udskriv debat
Pattaya på godt og ondt:
latour82
Det falder mig svært at forstå hvorfor en debat som denne munder ud i personangreb.Sad
Jeg er selv bruger af Pattaya og hvorfor ikke?
Ligger kun 1 times kørsel fra familien i Rayong, byen har alt hvad jeg skal bruge, markeder, butikker, billige hoteller, jeg har lige booket et dejligt hotel på Soi Bukao hvor vi har boet før, og været vældig glade for, hotellet hedder Jasmine Mansion og er ejet af en Englænder, som er flink og rar og nidkært vogter over at hans hotel holder en god standard, fremfor alt er der en god sikkerhed på hotellet, hvor man har egen bankboks, eneste minus som jeg har fundet er at der er ingen elevator, så det er ikke egnet for gangbesværede, og da jeg har besluttet mig for at løbe Pattaya maraton iår, så har jeg booket nogle dage på Dusit resort til 6000bath pr natSad, Jasmine Mansion koster så kun 750,00 bath for et stort værelse med balkon og morgenmad.
Til prisen finder man ikke meget af samme standard i f.eks Bangkok.

Nå tilbage til hvorfor jeg bruger pattaya og ovenikøbet også tager min famile med til byen, selv om jeg har små børn.

Der er masser af lave også før børn, hoteller med swimmingpools, Pattaya park, Jomtien stranden, parker, biografer, MacdonalsSad masser af udflugtsmuligheder , kort sagt alt hvad en moderne storby skal have.
Pattaya after dark bruger vi så ikke ret meget, kun hvis vores børn er parkeret ude ved familien et par dage eller 3 så kan vi sagtens finde på at finde et sted nede på walking street, med levende musik, sidde der med en kande god fadøl og se på den brogede menneskemængde, er da festligt.

I den forbindelse finder vi Bankok alt for forurenet og hektisk til at vi tager vores børn med derind.
Jeg har ikke noeget imod Bangkok som sådan, men foretrækker til enhver tid Pattaya fremfor Bangkok.

Hvis man syntes at Pattya er en kloak på grund af sextilbuddene, så kan man da bare undgå de områder, vores unger har da aldrig set Soi 6-7 eller 8 efter mørkets frembrud.
Niels

swed
latour82 skrev:
Det falder mig svært at forstå hvorfor en debat som denne munder ud i personangreb.Sad
Jeg er selv bruger af Pattaya og hvorfor ikke?
Ligger kun 1 times kørsel fra familien i Rayong, byen har alt hvad jeg skal bruge, markeder, butikker, billige hoteller, jeg har lige booket et dejligt hotel på Soi Bukao hvor vi har boet før, og været vældig glade for, hotellet hedder Jasmine Mansion og er ejet af en Englænder, som er flink og rar og nidkært vogter over at hans hotel holder en god standard, fremfor alt er der en god sikkerhed på hotellet, hvor man har egen bankboks, eneste minus som jeg har fundet er at der er ingen elevator, så det er ikke egnet for gangbesværede, og da jeg har besluttet mig for at løbe Pattaya maraton iår, så har jeg booket nogle dage på Dusit resort til 6000bath pr natSad, Jasmine Mansion koster så kun 750,00 bath for et stort værelse med balkon og morgenmad.
Til prisen finder man ikke meget af samme standard i f.eks Bangkok.

Nå tilbage til hvorfor jeg bruger pattaya og ovenikøbet også tager min famile med til byen, selv om jeg har små børn.

Der er masser af lave også før børn, hoteller med swimmingpools, Pattaya park, Jomtien stranden, parker, biografer, MacdonalsSad masser af udflugtsmuligheder , kort sagt alt hvad en moderne storby skal have.
Pattaya after dark bruger vi så ikke ret meget, kun hvis vores børn er parkeret ude ved familien et par dage eller 3 så kan vi sagtens finde på at finde et sted nede på walking street, med levende musik, sidde der med en kande god fadøl og se på den brogede menneskemængde, er da festligt.

I den forbindelse finder vi Bankok alt for forurenet og hektisk til at vi tager vores børn med derind.
Jeg har ikke noeget imod Bangkok som sådan, men foretrækker til enhver tid Pattaya fremfor Bangkok.

Hvis man syntes at Pattya er en kloak på grund af sextilbuddene, så kan man da bare undgå de områder, vores unger har da aldrig set Soi 6-7 eller 8 efter mørkets frembrud.
Niels
jeg må sige tak for et godt inlæg , dejligt med et inlæg som ikke er personligt. jeg tager til thai igen om i starten af juli , og 1 ting er sikkert 1 uge bliver i pattaya med min thai kone. er nomalt set til bkk hvor jeg nyder hvert sekundt jeg er der og det er påtros af luftfourening , biler , motorcykler, larm, dyfte ,mennesker, og alt andet som en storby har
Swed

Frankie-boy
Det bedste jeg "stødte" på var en dejlig is-bar på "walking street" ellers var det en blandet fornøjelse, beskidt og for mange "russer", men kunne godt tænke mig at se lidt "nærmere" på forstaden til Pattaya, der skulle være mange ny huse/condo. i pæne kvartere.
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

Ja frankie boy Jeg giver dig fuldstændig ret i at der er kommet for mange russere i pattaya, de skulle aldrig have pillet muren ned i berlin, for nu har de fået råd og lov at kommet ud af buret i rusland. AngryAngry

krydolf
Jeg kommer to gange om året i Pattaya Klang, hvor jeg har en lille lejlighed, ikke langt fra Top's. Efter min mening har Pattaya rigtig mange ansigter. Det er vist unødvendigt at kommentere Walking Street yderligere, den er hvad den er. Hele Beach Road er fyldt med beer bars som jeg faktisk holder meget af at besøge. Jeg har et par faste steder hvor jeg kommer - og hvor pigerne kender mig og ved, at jeg ikke er der for at købe sex. De er enormt søde og elsker at høre historier fra andre dele af verden. Nordpattaya med fiskemarkederne er igen en anden verden. Der er masser af billige restauranter og nogle få beer bars. Heldigvis er der ikke mange turister der har fundet denne del af byen. Mod øst er der store områder med flotte villager, hvor de mere velhavende holder til. Her ser man ikke beer bars, men mere noget der ligner pubber.
Jeg har nogle Thai-venner som jeg ind i mellem besøger. Nogle i Pattaya, andre spredt ud over landet, så som Hua Hin, Khun Han (Si Sa Ket) og Ubon Thani. Hver gang jeg har besøgt disse steder, nyder jeg at komme tilbage til Pattaya. Byen er som en myretue men kan man lide at have mennesker omkring sig, så er det stedet.
I 10 år er jeg kommet i Pattaya og jeg bliver vist aldrig træt af den. I den tid har jeg, naturligt nok vel, været sammen med thai-piger. For 3 år siden fandt jeg den rigtige for mig og vi er sammen når jeg er i byen. Hun er en voksen kvinde og drømmer ikke om at jeg skal gifte mig med hende og "bortføre" hende til Danmark. Vi har det bare godt sammen.
Til de af jer som synes Pattaya er ækel, beskidt, lugter og hvad I ellers kan komme med af negativt, vent med at dømme til kender byen. I dømmer vel heller ikke København som helhed, på nogle få uhumske steder. Og i øvrigt, hvis I synes at Pattaya er slem, så ta' en tur til Bangkok.
Med venlig helsen fra én som ta'r til Pattaya om 3 måneder.
Man kan godt drikke uden at more sig.

swed skrev:
[quote]latour82 skrev:
Ligger kun 1 times kørsel fra familien i Rayong, byen har alt hvad jeg skal bruge, markeder, butikker, billige hoteller, jeg har lige booket et dejligt hotel på Soi Bukao hvor vi har boet før, og været vældig glade for, hotellet hedder Jasmine Mansion og er ejet af en Englænder, som er flink og rar og nidkært vogter over at hans hotel holder en god standard,

Lad mig så komme ud med det. Det hotel, jeg r 99% sikkert på at det er det, lige ved siden af den nye restaurant/ bar hvor de har kvinder med tøj på til at danse i vindueskarme, på hjørnet ned mod LK Metro.

De havde kylet noget tandpaste ind på værelset, og jeg brugte af det. Nøste morgen da jeg skulle videre, tog det en herrens tid for den at gøre op hvad jeg havde brugt, og jeg blev tvunget til at betale for tandpaste. Hvis de havde skrevet at tandpaste kostede, ikke var tænkt som en service, havde jeg købt en større tube til det halve, men det gjorde de ikke.

Jeg mener at det blev skrevet på min regning, så det var ikke bare en underordnet der prøvede at score lidt profit.

FCKdk
krydolf skrev:
Jeg kommer to gange om året i Pattaya Klang, hvor jeg har en lille lejlighed, ikke langt fra Top's. Efter min mening har Pattaya rigtig mange ansigter. Det er vist unødvendigt at kommentere Walking Street yderligere, den er hvad den er. Hele Beach Road er fyldt med beer bars som jeg faktisk holder meget af at besøge. Jeg har et par faste steder hvor jeg kommer - og hvor pigerne kender mig og ved, at jeg ikke er der for at købe sex. De er enormt søde og elsker at høre historier fra andre dele af verden. Nordpattaya med fiskemarkederne er igen en anden verden. Der er masser af billige restauranter og nogle få beer bars. Heldigvis er der ikke mange turister der har fundet denne del af byen. Mod øst er der store områder med flotte villager, hvor de mere velhavende holder til. Her ser man ikke beer bars, men mere noget der ligner pubber.
Jeg har nogle Thai-venner som jeg ind i mellem besøger. Nogle i Pattaya, andre spredt ud over landet, så som Hua Hin, Khun Han (Si Sa Ket) og Ubon Thani. Hver gang jeg har besøgt disse steder, nyder jeg at komme tilbage til Pattaya. Byen er som en myretue men kan man lide at have mennesker omkring sig, så er det stedet.
I 10 år er jeg kommet i Pattaya og jeg bliver vist aldrig træt af den. I den tid har jeg, naturligt nok vel, været sammen med thai-piger. For 3 år siden fandt jeg den rigtige for mig og vi er sammen når jeg er i byen. Hun er en voksen kvinde og drømmer ikke om at jeg skal gifte mig med hende og "bortføre" hende til Danmark. Vi har det bare godt sammen.
Til de af jer som synes Pattaya er ækel, beskidt, lugter og hvad I ellers kan komme med af negativt, vent med at dømme til kender byen. I dømmer vel heller ikke København som helhed, på nogle få uhumske steder. Og i øvrigt, hvis I synes at Pattaya er slem, så ta' en tur til Bangkok.
Med venlig helsen fra én som ta'r til Pattaya om 3 måneder.

Jeg mener, med rette, det burde være Pattaya og ikke
Bangkok der bliver kaldt "Englenes By".
Dette siger Jeg på godt og ondt og mener det af hele mit hjerte,
Jeg har set lidt af hvert i de, over 20 år Jeg har frekventeret
byen, men dog mest af det gode.
Redigeret af FCKdk d. 30/01-2009 22:21

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

bimmelim
Jeg har nok været i Pattaya 20 gange og kun 2 gange har jeg oplevet noget skidt.
Den ene gang var der en fyr der spurgte mig om jeg ville købe stoffer i walkingstreet og jeg sagde han skulle pisse af med han´s lort og viste at jeg var sur men det skulle jeg ikke have gjort.
Derfter fulgte han efter mig helt tilbage til mit hotel så det gør jeg ikke igen Sad
Anden gang ville en thai pige springe ud fra altanen og jeg måtte tilkalde security på hotellet for at smide hende ud så hende ville jeg ikke se mere.
Har ikke været der i 2 år da jeg har fundet mig en sød pige.
Har for det meste været der alene og det er uden at blive snydt af nogen pige overhovedet.
Syntes godt om byen.
Russer stederne skal man holde sig væk fra mm. man gerne vil snydes for penge osv.
De tvinger nærmest folk til at give dem drikkepenge når de har danset osv. og der er som regel også for mange "arabere" og det bryder jeg mig ikke om.

www.kgi.dk
The Missing Link
bimmelim skrev:

Anden gang ville en thai pige springe ud fra altanen og jeg måtte tilkalde security på hotellet for at smide hende ud så hende ville jeg ikke se mere.

et lille spørgsmål;

hvorfor alt den besvær med hotellets security, når hun selv ville forlade hotellet ??

SmileSmileSmile

Bortset fra "Øl Vin og Hornmusik, samt uenig meninger om Pattaya " hvad er der så af serværdigheder man kan foræææælske sig i ??
Redigeret af The Missing Link d. 31/01-2009 03:50
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

BJ
Jeg syntes nu også at PATAYA er en fed by at komme i
jeg har aldrig haft problemer der hverken på den ene eller anden måde.
jeg boede på PATAYA CENTRE HOTEL i Soi 12 hvilket også var kanon godt.
så jeg kommer helt klart en tur til PATAYA når jeg rejser der ud her i April.
Wink

***EN GANG PATAYA ALTID PATAYA***

bimmelim
Har også boet på Pattaya Ventre hotel de sidste mange gange da det er store værelser og tæt på det hele og ja security er i top.
Ville ikke være så smart hvis hun forlod mit værelse på den måde da hun jo var sammen med mig.
Hvad mon politiet ville tænke hvis de fandt en pige på jorden nedenfor hotellet fra Bimmelim´s værelse.
Det kunne blive rigtig træls for Bimmelim tror jeg.

www.kgi.dk
quickmouse
BJ skrev:
PATAYA CENTRE HOTEL i Soi 12

jeps, hotellet er et meget godt mellemklasse hotel, og hvis man ønsker overnattende gæster så er der jo " no fee " en dejlig ting hvis man er til det Wink

og ikke at forglemme Helicopter bar / bar 45 lige et par skridt derfra til venstre Wink

[img]http://www.hotels2thailand.com/thailand-hotels-pic/HPY013_c_2.jpg[/img] is not a valid Image.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

bimmelim
Må sige at hotellet er ok til prisen.
Ingen piger kommer med ind uden at aflevere deres ID.
Når pigerne går ringer de og spørger om alt er ok inden de får lov at gå.
Altid rare menesker i receptionen.
Dog er der mange arabere på hotellet og det kan godt være svært at få et værelse i Nov., Dec. og Januar.

www.kgi.dk
quickmouse
bimmelim skrev:
Må sige at hotellet er ok til prisen.
Ingen piger kommer med ind uden at aflevere deres ID.
Når pigerne går ringer de og spørger om alt er ok inden de får lov at gå.
Altid rare menesker i receptionen.
Dog er der mange arabere på hotellet og det kan godt være svært at få et værelse i Nov., Dec. og Januar.

ja, og glem ikke alle japserne,vietcongerne men pyt de er jo også med til at holde hotelet gående, gad vide om den store fisk nede ende vægen er der endnu, sidst jeg var der for en 4 år siden så den godt nok lidt syg ud Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Hvad koster Pattaya Centre Hotel på soi 12 pr. md ????
ligger det ned mod Beach road el. modsatte ende ???

bimmelim
jeg ved ikke hvad det koster pr. md. da jeg som regel kun er der 7 til 10 dage ad gangen.
Jeg mener jeg giver ca. 350kr for et meget stort værelse med udsigt ud over Pattya bugt på 12 sal pr overnatning.
Jeg kan ikke huske hvilken soi det ligge i men det er kun ca. 20m fra Beachroad.
Skal lige se om jeg har fået linket med på min nye pc så kan jeg lige smide den her i tråden.

www.kgi.dk
Hvis det kun ligger 20m fra beachroad kan jeg se udsigten for mig, tak for oplysning, men jeg bor ikke så dyrt desværre,,,,hvis det var i thai bath var jeg med...
Men soi12 ligger jo også rigtig godt og centralt, men da jeg er der i 6 uger har jeg ikke råd desværre...
Jeg vil dog alligevel evt tage et par dage med denne udsigt,
Jeg vil også op i restaurent i Jomtien ( skyskraberen el. tårnet...) der er restaurent på toppen,- det må være vildt flot at se ud over Siam Bugten derfra og så nyde en god middag.Grin soi7

bimmelim
Der har jeg desværre ikke været endnu men helt sikkert en ting jeg skulle hvis jeg kom til Pattaya igen.
De har sikkert også billigere værelser på hotellet.

www.kgi.dk
The Missing Link
BJ skrev:

***EN GANG PATAYA ALTID PATAYA***

Jeg har været i Pattaya "en gang " jeg fandt kun en øredøvende larm at Bas-højtaler, fra hver Bar med hver sit musik.

Hvorfor "altid" Pattaya, hvis man aldrig har været på Remmerstrand ?
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

Django
Du skulle ha smuttet lidt længere og så stoppet op i Jomtien, det er lidt hua hin agtig. på den gode måde.

Spring til debat: