Se indlæg|
om at flytte til Thailand.
|
|
|
Lagt på d. 29/08-2008 02:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Godt du gør opmærksom på det Frankie-boy, men for mit vedkommende, så havde de min hustrus personnr. registreret hos Styrelsen, så de er skam indregnet i min opgørelse. Men dit eksempel viser med al tydelighed at man selv skal være mere end opmærksom på de afgørelser man bliver præsenteret for. De enkelte sagsbehandlere i de forskellige kommuner læser loven med forskellige øjne. Det gode - hvis man kan sige det - er, at hos Styrelsen er vi alle lige for loven, (de uretfærdige forskellige love). Er lidt gladere i dag, for jeg tror der sker noget, der er mange røster der begynder at røre sig, ikke bare her på sitet, men i den danske dagspresse. Nu skal vi bare finde den minister eller det folketingsmedlem der har nosser (det er der da nogen kvindellige medlemmer der virker til at have også), til at tage sagen op og så køre den igennem. Der ville være mere end personlige stemmer nok til at vedkommende kunne blive statsminister ved næste valg. Hilsen fra en stille regn/solskinsmorgen her i Pattaya Skeptikern |
|
|
|
| Frankie-boy |
Lagt på d. 01/09-2008 22:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Hej Ulrich 55, hvis/når du får solgt din lejlighed, ville jeg nok anbefale at "sætte" pengene i f.eks. obligationer i f.eks. Nykredit/BRF eller lign. rente er efterhånden oppe på 7 % , og på ca. 300.000,-kr ville du kunne få ca. 20.000,-kr. i rente om året = ca. 130.000 bath pr. år så har du jo ca. 11000 bath "gratis" husleje hver måned, og dine penge står så "sikkert" i DK hvis du lige pludselig vil hjem igen, og de er lette at få "omregnet" til "kontanter" obligationer kan sælges over et par "bankdage". Jeg kender en som lejede et "town-house" i Hua-hin her i 2008, han lavede en lejekontrakt på 8 år. første 4 år med 6000 bath pr. md. fra 4-6 år med 7000 bath pr. md. 6-8 år med 8000 pr md. Dejligt stort hus med stue etage +1+2 sal med værelser og på toppen dejlig tagteresse. Han har et værelse til leje "master-bedroom" og på årsplan betaler det stort set hele huslejen, og selv uden at leje ud, har han ca. 200 m2 + tagteressen for ca. 1000 dkr. pr .md. Hvis du skal være der i flere md. som du skriver, skulle du jo nok kunne finde et dejligt hus til leje, og så er det jo nemt at flytte "telt pælene" hvis du bliver træt af Phuket og alle turisterne ![]() God vind, og held og lykke. ![]() Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.