Se indlæg|
Man bliver helt bange for at få en thailansk kone
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 26/12-2004 08:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
ewm skrev: jeg har lige været inde på din hjemmeside, det bliver spændende at følge på denne side efterhånden som du kommer videre med de forskellige emner. Det er et meget flot hus du har købt, og jeg kan se at du har travlt med at gøre det rigtigt fint. Har du noget imod at fortælle hvor i Thailand du har købt hus, og hvad sådan et dejligt hus koster. Jeg vil også gerne om du kunne fortælle om hvordan de Thailandske håndværkere arbejder, er de flittige, eller skal du være der før der bliver arbejdet. en anden ting jeg kunne tænke mig at vide er om hvad det koster at få lavet sit hus i stand, håndværker priser og sådanne ting. Alt dette spørger jeg jo om, fordi jeg selv går og bager på forskellige løsninger i Thailand, og dette forum er jo perfekt, fordi alle her jo brænder for thailand. Med venlig hilsen. EWM ![]() Du går og bager på forskellige løsninger i Thailand ![]() Hvad har du tænkt dig Skal der være fest hverdag og vil du gerne se mange danskere Eller vil du leve et mere roligt liv ![]() Kik på min hjemmeside... Her har jeg et godt liv ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 26/12-2004 09:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
MisterM skrev: ewm skrev: jeg har lige været inde på din hjemmeside, det bliver spændende at følge på denne side efterhånden som du kommer videre med de forskellige emner. Det er et meget flot hus du har købt, og jeg kan se at du har travlt med at gøre det rigtigt fint. Har du noget imod at fortælle hvor i Thailand du har købt hus, og hvad sådan et dejligt hus koster. Jeg vil også gerne om du kunne fortælle om hvordan de Thailandske håndværkere arbejder, er de flittige, eller skal du være der før der bliver arbejdet. en anden ting jeg kunne tænke mig at vide er om hvad det koster at få lavet sit hus i stand, håndværker priser og sådanne ting. Alt dette spørger jeg jo om, fordi jeg selv går og bager på forskellige løsninger i Thailand, og dette forum er jo perfekt, fordi alle her jo brænder for thailand. Med venlig hilsen. EWM ![]() Du går og bager på forskellige løsninger i Thailand ![]() Hvad har du tænkt dig Skal der være fest hverdag og vil du gerne se mange danskere Eller vil du leve et mere roligt liv ![]() Kik på min hjemmeside... Her har jeg et godt liv ![]() Hov ![]() jeg kom lige til at sende en privat besked til dig , det var ikke fordi det er hemmeligt det jeg skriver , men en fejl, jeg er ikke lige den hurtigste knallet på havnen til det her med PC. ![]() Hilsen EWM ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 26/12-2004 15:40
|
Hej ewm og mange andre![]() Thailand er et dejligt land med et godt klima, måske lidt varmt i april ![]() En dansk pensionist med en dansk kone kan også have fordel af de lave priser herude Og leve godt![]() Dette forum er for alle men jeg synes at emnerne drejer sig mest om de falske og svigagtige thailandske piger ![]() Måske skal der åbnes en tråd for danske pensionist ægtepar som ønsker et lettere liv end i Danmark ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 27/12-2004 06:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
Dette forum er for alle men jeg synes at emnerne drejer sig mest om de falske og svigagtige thailandske piger![]() hvorfor mon ?? måske forde de ikke er så få som nogle herinde påstår. men du har ret i at trådene har den tendens at dreje sig til dette spørgsmål måske var det en ide at når en tråd drejer at fortsætte diskutionen under et nyt debat emne og så henvise til dette i den oprindelige tråd |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 27/12-2004 11:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
surin skrev: men du har ret i at trådene har den tendens at dreje sig til dette spørgsmål måske var det en ide at når en tråd drejer at fortsætte diskutionen under et nyt debat emne og så henvise til dette i den oprindelige tråd HØRT! M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 27/12-2004 19:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Måske skal der åbnes en tråd for danske pensionist ægtepar som ønsker et lettere liv end i Danmark Husk at man selv skal gøre sit til at man får et lettere liv. Mange herboende har det bestemt ikke nemmere end de kunne have derhjemme, selv om priserne er små. Så gør det ikke til en nem og dejlig løsning. Nye love og regler vælter jo nærmest ned over de som ønsker at leve et "dejligt" liv i Thailand. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/12-2004 07:17
|
dkjohnt skrev: Måske skal der åbnes en tråd for danske pensionist ægtepar som ønsker et lettere liv end i Danmark Husk at man selv skal gøre sit til at man får et lettere liv. Mange herboende har det bestemt ikke nemmere end de kunne have derhjemme, selv om priserne er små. Så gør det ikke til en nem og dejlig løsning. Nye love og regler vælter jo nærmest ned over de som ønsker at leve et "dejligt" liv i Thailand. Nye love og regler vælter jo nærmest ned over de som ønsker at leve et "dejligt" liv i Thailand. Hvad mener du? De nye love hjælper faktisk faranger hvis deres papirer er i orden ![]() Hvis man ønsker at leve på turist stederne er der mange plattenslagere ![]() Hvorfor ikke vælge et roligt sted i Isaan f. eks Ubon Ratchathani. Et etplans nyt hus koster ca 150.000kr. Dejlige hjælpsomme thai naboer. Stabil arbejdskraft Og hvis man køber et komfur med oven kan man lave dansk mad![]() Vi har ikke dejlige strande men Mun og Mekong floderne, og her kan man faktisk bade og drøne rundt på vores Jetski. Det er faktisk mere spændende end Pattaya eller Phuket idet her er mange skær og stærk strøm . Vores anhænger som vi bruger til børne bliver brugt i swimmingpoolen i julen og nytår![]() Vi har heller ikke problemer med myndighederne ![]() Jeg vil snart opdatere min hjemmeside ![]() |
|
|
|
| Leif |
Lagt på d. 28/12-2004 08:28
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Mister M eller hvem du nu er... Et etplans hus til 150.000 kr... ( ca. 1.1 million bath ) Saa kan jeg godt forst:aa-l du syntes det hele er s:aa-l dejligt og alle :aa-lh s:aa-l hj:ae-llpsomme, hvis du generelt betaler x2 - x3 ![]() Bygge prisen herude er ca... 4.000 baht pr. kvrm... For et godt hus. Det kan g:ee-lres billigere, men selvf:ee-llgelig ogs:aa-l dyrere. s:aa-l for 1.1 mil kan man f:aa-l en lille hytte p:aa-l ca 275 kvrm.. Joe det er sikkert det de fleste pensionister dr:ee-lmmer om.... Den der med at pigerne kun g:aa-lr i byen med for:ae-lldrenes tilladelse og sammen med en veninde... hi hi ved du s:aa-l lidt om Thailand... For hvordan d:ae-llen b:ae-lrer de sig ad med at blive gravide sammen med en veninde.. Korrekt det er s:aa-ldan man f:aa-lr det til at se ud... Men din nabo's d:ee-ltre kan jo v:ae-lre en undtagelse, det ved jeg ikke.Og Dansk mad for 500 baht om ugen, kunne du ikke pr:ee-lve at lave en budget over det, for det er billigt. Hvis jeg nu fylder bilen og k:ee-lrer en smut over til dig, s:aa-l kan vi nemt spare b:aa-lde diesel plus meget mere.. Sidst jeg k:ee-lbte 150 kg. ris i Sisaket, var det godt nok samme pris som her ovre, men det kan jo have :ae-lndret sig.. . |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/12-2004 12:53
|
Leif skrev: Hej LeifMister M eller hvem du nu er... Et etplans hus til 150.000 kr... ( ca. 1.1 million bath ) Saa kan jeg godt forst:aa-l du syntes det hele er s:aa-l dejligt og alle :aa-lh s:aa-l hj:ae-llpsomme, hvis du generelt betaler x2 - x3 ![]() Bygge prisen herude er ca... 4.000 baht pr. kvrm... For et godt hus. Det kan g:ee-lres billigere, men selvf:ee-llgelig ogs:aa-l dyrere. s:aa-l for 1.1 mil kan man f:aa-l en lille hytte p:aa-l ca 275 kvrm.. Joe det er sikkert det de fleste pensionister dr:ee-lmmer om.... Den der med at pigerne kun g:aa-lr i byen med for:ae-lldrenes tilladelse og sammen med en veninde... hi hi ved du s:aa-l lidt om Thailand... For hvordan d:ae-llen b:ae-lrer de sig ad med at blive gravide sammen med en veninde.. Korrekt det er s:aa-ldan man f:aa-lr det til at se ud... Men din nabo's d:ee-ltre kan jo v:ae-lre en undtagelse, det ved jeg ikke.Og Dansk mad for 500 baht om ugen, kunne du ikke pr:ee-lve at lave en budget over det, for det er billigt. Hvis jeg nu fylder bilen og k:ee-lrer en smut over til dig, s:aa-l kan vi nemt spare b:aa-lde diesel plus meget mere.. Sidst jeg k:ee-lbte 150 kg. ris i Sisaket, var det godt nok samme pris som her ovre, men det kan jo have :ae-lndret sig.. . Dygtig dreng. Klappe Klappe. Jeg kender også de tilfælde du nævner. ![]() Priserne på husene er fra deres salgs kontor for thaier. ![]() Men det er rigtigt at du kan finde billigere boliger i Thailand ![]() Pigerne har ingen børn og er ikke gravide men forældrene ser gerne at det sker. ![]() Jeg er lige kommet hjem fra BigC og her mine indkøb i dag: pr dag 1 stk flytesbrød 19.00 ca. 5 dage 3,5 1 pk smør 35.00 ca. 7 dage 7,0 30 æg 83.00 ca.10 dage 8.3 1 pk kyllingefile 396g. 19,50 ca. 3 dage 6,5 2 ltr mælk 51,00 ca. 4 dage 12,75 2 stk agurger 5,25 ca. 5 dage 1,05 1 pk kartofler 586g. 14,75 ca. 5 dage 2,95 1 pk Lime 5 stk 7.00 ca. 5 dage 1,4 Daglig 43,40 Baht Sukker mel, salt, sukker, salat og løg har jeg. Du kan Chekke priserne. Se min Hjemmeside. Der kommer flere billeder ![]() Desuden, jeg betaler ikke mine naboer
Redigeret af MisterM d. 28/12-2004 14:21 |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 28/12-2004 14:25
|
|
det er godt nok ikke meget du spiser du må da være uganda slank og tæt på skørbug![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/12-2004 14:45
|
.
Redigeret af MisterM d. 31/01-2005 13:02 |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 28/12-2004 17:01
|
|
MisterM skrev: Ja, jeg spiser ikke meget men godt ![]() Isaan mad er ikke for mig ![]() Jeg kan spise det men jeg faar ikke kalorier nok ![]() Husk paa at jeg er ikke gift ![]() der er nu heller ikke mange kalorier i franskbrød kylling og kartofler ![]() men du er vel undskyldt som ungkarl er maden jo ofte nem og ensformig ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 06/02-2005 22:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej mister m du skriver se min hjemme side har kikket efter adressen men kan ikke finde den mvh rolan ![]() |
|
|
|
| elmajo |
Lagt på d. 19/03-2005 18:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
MisterM skrev: dkjohnt skrev: Måske skal der åbnes en tråd for danske pensionist ægtepar som ønsker et lettere liv end i Danmark Husk at man selv skal gøre sit til at man får et lettere liv. Mange herboende har det bestemt ikke nemmere end de kunne have derhjemme, selv om priserne er små. Så gør det ikke til en nem og dejlig løsning. Nye love og regler vælter jo nærmest ned over de som ønsker at leve et "dejligt" liv i Thailand. Nye love og regler vælter jo nærmest ned over de som ønsker at leve et "dejligt" liv i Thailand. Hvad mener du? De nye love hjælper faktisk faranger hvis deres papirer er i orden ![]() Hvis man ønsker at leve på turist stederne er der mange plattenslagere ![]() Hvorfor ikke vælge et roligt sted i Isaan f. eks Ubon Ratchathani. Et etplans nyt hus koster ca 150.000kr. Dejlige hjælpsomme thai naboer. Stabil arbejdskraft Og hvis man køber et komfur med oven kan man lave dansk mad![]() Vi har ikke dejlige strande men Mun og Mekong floderne, og her kan man faktisk bade og drøne rundt på vores Jetski. Det er faktisk mere spændende end Pattaya eller Phuket idet her er mange skær og stærk strøm . Vores anhænger som vi bruger til børne bliver brugt i swimmingpoolen i julen og nytår![]() Vi har heller ikke problemer med myndighederne ![]() Jeg vil snart opdatere min hjemmeside ![]() Hej MisterM! Her sidder jeg, og lader mig "smitte" med folks spændende oplevelser, debatter og andet godt stof, og ser så lige dit interessante svar her hvor du bl.a nævner noget om en hjemmeside? Jeg presser ikke, er bare vildt nysgerrig Mvh. Elmajo |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.