Se indlæg
 Udskriv debat
Krokodilletårer
Thorleif
manse skrev:
Kære Thorleif

Hvad er der dog gang i. Håber så sandelig ikke du er thaigift med de ord du her kommer med, for det ville jeg mene er lidt betænkeligt. Hvilke lande snakker du om, når du siger de er så forskellige. Jeg kunne da fortælle en anden historie, men jeg har også kun arbejdet i mere end 10 lande i længere og kortere perioder.

Du taler om at bagatalisere, se lige selv hvad du skriver.

Manse.

Jeg står ved hvert eneste ord jeg har skrevet! For at undgå at tærske langhalm på de forskelle jeg ser på de thaier jeg har mødt og så andre folkeslag, så synes jeg den væsentligste forskel er den måde thaier prioterer på. (Alt det er beskrevet i JackD's lange indlæg, som jeg anbefaler du læser fra ende til anden.) Mange thaier (sikkert ikke alle) prioterer f.eks. kærlighed længere nede på livets rangstige og penge som nummer 1, 2, og 3. Prøv at rejs til Sydamerika, Nordamerika, Australien, Rusland og sågar mange steder i Afrika med sådan en livsindstilling. Så rendyrket som mange thaier dyrker den synes jeg er sjældent set. Jeg vil dog indrømme at jeg måske skelner mellem såkaldte "thaibargirls" og "normale" thaier. Tidligere og nuværende Thaibargirls er nu engang dem der er flest af i DK.

manse
Kære Thorleif

Jeg respektere folk, der står ved deres meninger, så et stort plus herfra desangående, men jeg vil ikke og vil nok heller aldrig give dig ret i alle dine synspunkter, for det har jeg et for godt liv herude til at gøre. Alle disse steder du remser op har jeg været, men i bund og grund er det vel sådan, at hvis du behandler andre som du selv vil behandles, ja så kan der engang imellem komme noget positivt ud af det.

Jeg skal da ikke være fri for at sige, at jeg har set flere af mine bekendte der har fundet deres tilkommende i dette miljø, du så klart beskriver, og jeg må nok i et vist omfang give dig ret. Det er ikke let, men som jeg siger. De har selv valgt det.......

Spring til debat: