Se indlæg
 Udskriv debat
KVINDER TA'R PÅ SEX FERIE!
Django
Netop jsh71 netop min pointe.Wink

paulsenp
lung skrev:
Men jeg forundres over at der stadig findes mænd der vil spille russisk roulette med livet, ved at dyrke sex uden kondom, også endda betale ekstra for det, det er mig altså en gåde.

ja det er meget underligt, men det er jeg nu holdt op med at forundres, tænk engang der er også folk der ryger,(og det koster) trods det at risikoen for at dø af det, er væsentlig større. jeg kender flere der er død af lungesydomme på grund af røg, end jeg kender folk der er død af aids. og folk bliver alligevel ved. sådan er der så meget
nu er jeg gift, og jeg ryger ikke, så jeg er uden for risiko gruppen der, men så laver jeg så meget andet, men jeg forundres bestemt ikke

lung

god nyhed for alle gifte GrinGrinGrin
Peter

Sarah
Frank skrev:
Jeg var for et par år siden i selskab med en dansk HIV-læge, som lige var kommet fra konference i Chiang Mai. Han fortalte, at det største problem med HIV i Thailand ikke er i prostitutionsmiljøet i turistområderne. Derimod er det helt almindeligt, at thaier ikke bruger kondom, når de har sex indbydes.

Med hensyn til om nogen sidder og drømmer om at blive prostitueret, når de er børn:

Nej det tror jeg nu heller ikke der er nogen børn der har prostitueret øverst på ønskelisten. Ligesom der utallige af andre jobs, som ikke figurerer på den liste. Fx. et job på skofabrikken, fiskefabrikken, gadefejer, kloakarbejder, regøringsassistent, sidde ved kassen i Tesco, skraldemand, flaskesamler, billetudsteder i busterminalen etc.

Men jeg kan nu sagtens forstå, hvorfor nogle foretrækker prostitution frem for at være fx. kassedame i Aldi. Det ville jeg selv, hvis der altså var et marked for det. Smile

Hej Frank.
Mange mange procenter af Thai mændene går til prostituerede (i det skjulte) derfor er der en stor gruppe af disse (og deres respektive koner) der efterhånden er HIV smittede.

Jeg tror hvis man fik det samme for at sidde ved kassen som at være prostituerede, ville mange af dem vælge det første. Men det er jo også Isan-effekten. Naboens datter kom hjem på ferie fra Pattaya og har tjent kassen....Tja, hvis min familie kæmpede for overlevelse, , havde jeg sgu også taget til Pattaya. Der er jo så også chancen for at få en falang kæreste, så man er forsørget til evig tid.

Jeg har kendt mange bar piger der ikke tør få taget en HIV test!!!

bagerbager
hvis man tager en risiko pige med hjem burde man dyrke sex i tagrenden. har aldrig hørt at nogen er død af at dyrke sex med en barpige i en tagrende så det er sikkert nok.

VIP
Sarah skrev:[/b]

Men det er jo også Isan-effekten. Naboens datter kom hjem på ferie fra Pattaya og har tjent kassen....Tja, hvis min familie kæmpede for overlevelse, , havde jeg sgu også taget til Pattaya. Der er jo så også chancen for at få en falang kæreste, så man er forsørget til evig tid.

------------------------------------------------------------------

Min kompliment!

Du rammer plet. Kan ikke være mere enig,

Det er præcist sådan at det fungerer...
Redigeret af VIP d. 17/04-2009 10:11
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Lung Yao
lung skrev:
................................................................................................
nu er jeg gift og jeg ryger ikke, så jeg er uden for risiko gruppen der, men så laver jeg så meget andet, men jeg forundres bestemt ikke. lung

Sad , Forsæt med at leve "lykkelig" i din saglige uvidenhed Grin Grin Grin ,
Men har du lidt tid til overs ville jeg foreslå at du læser følgende links :

http://www.lungef...pageid=568

https://www.sundh...id=31624.1

Og husk lige at : "en rask mand er bare en syg mand som ikke ved det" Wink
Redigeret af Lung Yao d. 17/04-2009 11:31
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Django
[quote] sarah

Men det er jo også Isan-effekten. Naboens datter kom hjem på ferie fra Pattaya og har tjent kassen....Tja, hvis min familie kæmpede for overlevelse, , havde jeg sgu også taget til Pattaya. Der er jo så også chancen for at få en falang kæreste, så man er forsørget til evig tid.
quote]

Jeps og pigen har så selv truffet sit valg.

Sarah
Django skrev:
[quote] sarah

quote]

Jeps og pigen har så selv truffet sit valg.

Og alternativt er at se familien miste alt og dø af sult.
Ja sikke et frit valg Django!

Big-Viking
Esan-effekten.!!!!!!!!! And a vrøvl og bøvl...... Shock
Alternativ er at miste alt og dø af sult...hmmmmmm...Jeg har aldrig set et folkefærd som Thaierne, der er så gode til at overleve.. Ja Esan er den fattigste del af Thailand og ja de fleste Thaier har ikke ret meget, men men, for helvede hvor er de gode til at klare dagen af vejen...Ja måske kommer de fleste piger der bor i Pattaya osv fra Esan, men at kalde det for Esan-effekten, er da Sad

Django
Sarah skrev:

Det har du vist aldrig set nogen gøre.

Sarah
Django skrev:
Sarah skrev:

Det har du vist aldrig set nogen gøre.

Nej for de vælger selvf. Pattaya.

Sarah skrev:

Hej Frank.
Mange mange procenter af Thai mændene går til prostituerede (i det skjulte) derfor er der en stor gruppe af disse (og deres respektive koner) der efterhånden er HIV smittede.

Jeg tror hvis man fik det samme for at sidde ved kassen som at være prostituerede, ville mange af dem vælge det første. Men det er jo også Isan-effekten. Naboens datter kom hjem på ferie fra Pattaya og har tjent kassen....Tja, hvis min familie kæmpede for overlevelse, , havde jeg sgu også taget til Pattaya. Der er jo så også chancen for at få en falang kæreste, så man er forsørget til evig tid.

Jeg har kendt mange bar piger der ikke tør få taget en HIV test!!!

Der er tal på det. Jeg så et tal fra det thailandske sundhedsministerium, som sagde at 450.000 går til en prostitueret hver eneste dag.

[b][color=#990066]Jeg har endnu ikke hørt om en thai hustru som forlangte skilsmisse p gr a mandens brug af købesex.
[/color][/b]
Redigeret af d. 17/04-2009 13:42

Heine
Om det er skidt eller godt (eller bare OK) har da ikke noget at gøre med om Thaikonerne accepterer mandens brug af købesex, eller om det er pigernes eget valg - blandt et stærk begrænset udvalg af utiltalende valgmuligheder.

Det at det er deres eget valg under de vilkår, gør det ikke mere legitimt at efterspørge ydelserne.

Ligesom det ikke gør narkosalg legitimt, at narkomanen selv har valgt at være narkoman og GERNE vil købe.
Narkomanen har truffet et valg der skader ham, ligeledes har den prostituerede truffet et dårligt valg der skader hende eller ham.

At et menneske vælger dårligt i sit liv, gør det ikke legitimt for andre at udnytte og forøge skaden. Samt frem for alt at vedligeholde en efterspørgsel der få flere til at træffe de samme skadelige valg.

At sammenligne med kassedame i ALDi er "far out", kassedamen får ikke ødelagt sit liv og ar på sjælen.

Ordentlige mennesker køber ikke sex, fordi de respekterer andre menneskers livskvalitet og værdighed; men også fordi de bevarer deres egen værdighed.

Sarah
Heine skrev:
Om det er skidt eller godt (eller bare OK) har da ikke noget at gøre med om Thaikonerne accepterer mandens brug af købesex, eller om det er pigernes eget valg - blandt et stærk begrænset udvalg af utiltalende valgmuligheder.

Det at det er deres eget valg under de vilkår, gør det ikke mere legitimt at efterspørge ydelserne.

Ligesom det ikke gør narkosalg legitimt, at narkomanen selv har valgt at være narkoman og GERNE vil købe.
Narkomanen har truffet et valg der skader ham, ligeledes har den prostituerede truffet et dårligt valg der skader hende eller ham.

At et menneske vælger dårligt i sit liv, gør det ikke legitimt for andre at udnytte og forøge skaden. Samt frem for alt at vedligeholde en efterspørgsel der få flere til at træffe de samme skadelige valg.

At sammenligne med kassedame i ALDi er "far out", kassedamen får ikke ødelagt sit liv og ar på sjælen.

Ordentlige mennesker køber ikke sex, fordi de respekterer andre menneskers livskvalitet og værdighed; men også fordi de bevarer deres egen værdighed.

Rigtig godt skrevet . Jeg er enig!

savasava
citatShockrdentlige mennesker køber ikke sex, fordi de respekterer andre menneskers livskvalitet og værdighed; men også fordi de bevarer deres egen værdighed.

Iflg. hvilken moralsk laere kommer denne udtalelse.

Jeg tror sgu, der er rigtigt mange ordenlige mennesker der har kobt sex.
Ja, selve bibelen viser til ordenlige "maend" der har kobt sex.

Hej Hejne og Savasava
Heine jeg vælger at læse dit indlæg på denne måde, ret mig hvis jeg tager fejl.

Du skriver
"Ordentlige mennesker køber ikke sex, fordi de respekterer andre menneskers livskvalitet og værdighed; men også fordi de bevarer deres egen værdighed."
Jeg formoder det er set ud fra den kontekst om thai og falang mænd?
For der findes jo herhjemme handicappede, for hvem den eneste måde at opnå/prøve et samleje på, kun kan lade sig gøre ved hjælp af en prostitueret.
Jeg tror ikke, set ud fra dit ellers rigtige gode indlæg, du helt mener det så bogstaveligt eller hvad?

Jeg er meget ambivalent lige på dette punkt, men mener en prostitueret kan udøve en god gerning, i særlige tilfælde. Her taler jeg altså om Danmark og voksne bevidste kvinder.
Håber det er forståeligt hvad jeg mener.

Heine
savasava skrev:
Jeg tror sgu, der er rigtigt mange ordenlige mennesker der har kobt sex.
Ja, selve bibelen viser til ordenlige "maend" der har kobt sex.

Du har gjort ret i at sætte "mænd" i " " - En rigtig mand vil netop aldrig købe sig til sex, fordi han ikke vil skade og såre en kvinde.

Jeg var ikke klar over, at biblen anbefaler mænd at købe sex, men det undrer mig ikke. Både Islam, jøde- og Kristendom har historisk jo et noget nedladende syn på kvinder.
Redigeret af Heine d. 17/04-2009 17:17

Heine jeg tror ikke katolikker ser ned på kvinder, når man går på horehus i et katolsk land går der 50% til kirken for syndsforladelse så de pedofile præster kan betale kæmpe erstatling til de forurettede drenge ,men det bliver der ikke snakket så meget om....

lindy

Heine
lindyras skrev:
Heine jeg tror ikke katolikker ser ned på kvinder, når man går på horehus i et katolsk land går der 50% til kirken for syndsforladelse så de pedofile præster kan betale kæmpe erstatling til de forurettede drenge ,men det bliver der ikke snakket så meget om....
lindy

ha ha ha nåe det er sådan det hænger sammen Grin

Freja:

Jeg forstår din ambivalens. Jeg mener det bogstaveligt når det gælder trådens emne ihvertfald.
Redigeret af Heine d. 17/04-2009 17:45

Heine skrev:
lindyras skrev:
lindy

ha ha ha nåe det er sådan det hænger sammen Grin

Freja:

Jeg forstår din ambivalens. Jeg mener det bogstaveligt når det gælder trådens emne ihvertfald.

Hej Heine
Ja det var også det jeg mente, hvad angår tråden er jeg heller ikke i tvivl om at det er forkert.

Spring til debat: