Se indlæg
 Udskriv debat
Snyd med pensionen....
filihankat
Suk skrev:
ps. Hygger mig i sol og varme 365 dage om aaret, mens visse af jer knokler roeven ud af bukserne i kolde DK, og det trives jeg fint med 5555555555.........BVDr

Vel nok den mest trælse kommentar jeg til dato har læst her på DTW. Hver morgen slæber jeg mig på arbejde i kulde, sne, regn og mørke og så skal man finde sig i at blive hånet af en som nyder godt af mine skattekroner.......

Tak for det siger jeg bare.

mvh. filihankat

Kent27
filihankat skrev:
Suk skrev:
ps. Hygger mig i sol og varme 365 dage om aaret, mens visse af jer knokler roeven ud af bukserne i kolde DK, og det trives jeg fint med 5555555555.........BVDr

Vel nok den mest trælse kommentar jeg til dato har læst her på DTW. Hver morgen slæber jeg mig på arbejde i kulde, sne, regn og mørke og så skal man finde sig i at blive hånet af en som nyder godt af mine skattekroner.......

Tak for det siger jeg bare.

mvh. filihankat

Det var vel et forsøg på at være morsom.

Derudover så ved du da ikke, hvor meget Suk har arbejdet og betalt skat i Danmark - måske har han selv allerede betalt den FP, han får nu..

Hvis du SLÆBER dig på arbejde hver morgen, så skulle du måske finde et arbejde, hvor du dansede af sted, fordi du brød dig om det.
Og hvis du virkelig slæber dig, så kan du måske søge en FP, for så må du være syg, deprimeret eller noget Grin Og så kan du tage ned at besøge Suk i solen!

filihankat
Hvis det var et forsøg på at være morsom, så var det sgu et dårligt forsøg. Og nej, jeg aner ikke hvor meget Suk eller andre har betalt i skat i tidens løb, men derfor behøver han vel ikke at håne os andre. Og så undskyld for at vi ikke alle sammen kan have et job hvor vi DANSER afsted hver morgen. Hvor mange kassedamer, SOSU-hjælpere, rengøringsassistenter, fabriksarbejdere, lagerfolk osv kender du der DANSER afsted i regnvejr for at tjene 110 kr. i timen? Nej, vel?

En smule beskedenhed ville klæde dem der nyder godt af alle os der gider....

paulsenp
Jeg husker desværre ikke præcist, hvor jeg læste det, eller hvad beløbet var, men...

såfremt man er i lavtlønsjob, er man en underskudsforretning for "A/S Danmark",
så det er ikke kun folke-/førtidspensionister, der er "en belastning" for det arbejdende og vellønnede folk.
Rolll
Peter

PL
En frisk bemærkning fra Suk, helt sikkert!

Men det er sgu' da ikke ham og andre i samme situation i skal jagte!

Forargelsen er malplaceret, systemet har med garanti valgt den billigste løsning, ca. 5000 kr. pr. måned, og så er de sluppet for udgifterne til evtl. revalidering og uddannelse, sygedagpenge og senere en høj voksenløn under uddannelse m.m., som måske ikke fører noget med sig...

Det er ren kassetænkning, og INGEN bør være misundelige!

Istedet burde i hårdtarbejdende og skatteplagede danske borgere være rigtig meget bekymrede over de udlændinge der er i færd med at vælte det fabelagtige danske velfærdssystem!

Er i omkring de 30-35 år nu, så bliver der absolut intet til jer når i pensioneres, nada, nul, niks...

Tak de ansvarsløse politikere på den danske venstrefløj for det.

PL

birkedhoj
Hørt filihankat...Yo baby

Og paulsenp. De lavt lønnede prøver sgu da det bedste de har lært.

Du har fat i noget der, PL; Men det er ikke det, det drejer sig om i denne debat.

Ole

sune
Sabai sabai skrev

I dag er det således, at en førtidspensionist kan tjene hele 676.500 kroner om året, før modregningen bringer førtidspensionen ned på 0 kroner. Ved en arbejdsindtægt på fx 30.000 kroner om måneden får en førtidspensionist cirka 9000 kroner om måneden i førtidspension ud over arbejdslønnen. Ved en arbejdsindtægt på 50.000 kroner om måneden får han eller hun cirka 3000 kroner i førtidspension om måneden.

Hvorfor jeg forklarede, at det jo ikke var alle førtidspensionister der var under denne lov, men kun dem fra 2003, så jeg kan ikke se, hvad dette så søde indlæg skal til for fra kiml

Sune. hvis du kun får 1890 kr om måneden, så er du god til at passe på dine penge, med det store hus og med pool.

Du skal da også vide, at jeg betaler dansk skat af min egen pension, men bare fordi man ikke har været som så mange andre, bar lade stå til, men lagt til side hver måned gennem 35 år på arbejdsmarkedet, så behøver man vel ikke at blive hånet.. Mit indlæg var ikke ment som utilfredshed med min situation, men alene det, at vi er nogen der ikke kan det samme, bare fordi vi kom til skade før 2003.

Så alt det snak om, at der er nogle der er trætte af at betale os invalidepensionisters løn, må da vist stå for egen regning. De 1890.- Dkr. jeg får i højeste invalidepension, betaler jeg da vist godt og vel selv gennem min skat.

b_j3ns3n
yep de lavt lønnede vil hellere "danse" afsted hver morgen, for at komme ned og tjene 110kr i timen, være tvunget til at tage overarbejde, flere gange om ugen, fordi de er for stolte til at sidde på deres røv og overlade deres skæbne til alle andre.

og PL så det godt os 30-35 årige har lært at spare Cheers
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

PL
b_j3ns3n:

Fornuftigt...og så alligevel ikke, det er måske allerede for sent.

Os andre der deltog i 70'ernes inflations- og dyrtidsportionsramte cirkus med Anker Jørgensen som manegeklovn er anderledes kyniske!

Dengang var der sgu'tte nogen der sparede op, tværtimod, pengene mistede jo i værdi fra måned til måned.

At i yngre mennesker så har lært at spare op efter parfumesælgerens kartoffelkur er skam prisværdigt.Cool

PL

PS: Prøv at søge følgende på YouTube:

Gerald Celente: 2010 Brings the Great Depression

Bare så du ikke ligger inde med for mange papirpenge, KØB GULD!!
Redigeret af PL d. 06/03-2010 17:16

birkedhoj
PL/JD, lyder som du er en 1950,er. Jeg kom lige efter og blev da også ramt i påske pinse og hvad de ellers blev kaldt. men det har da rettet sig siden hen ikk'

birkedhoj
Jeg er nok een af de mest fat-svage her; Men hvis man kan tjene så mange penge, som Sabai skriver, før der bliver trukket i pensionen, kan man vel klare sig selv, både i danmark og vel også over alt i verden.

PL
Jo, absolut, mentaliteten er heldigvis anderledes idag, tak til Poul Schlüter for at ha' inspireret/pisket os til det...Til hest

PL
Redigeret af PL d. 06/03-2010 17:42

filihankat
paulsenp skrev:
Jeg husker desværre ikke præcist, hvor jeg læste det, eller hvad beløbet var, men...

så det er ikke kun folke-/førtidspensionister, der er "en belastning" for det arbejdende og vellønnede folk.
Rolll

Jeg forstår godt at du ikke kan huske hvor du har læst det, for det er naturligvis noget forfærdeligt sludder. Alle der går på arbejde hver dag og betaler deres skat bidrager naturligvis positivt til det samlede regnskab - uanset om man tjener 17.000 kr. pr. måned eller 50.000 kr.

mvh. filihankat

PL
sabai sabai skrev:
Den her er nok en overaskelse for de fleste !

Fra Jyllandsposten.

Den danske førtidspensionsordning omfatter næsten en kvart million mennesker i den erhvervsaktive alder. Den koster danske skatteydere ca. 35 milliarder kroner årligt. Noget tyder på, at den danske førtidspensionsordning er endda ganske lukrativ.

I dag er det således, at en førtidspensionist kan tjene hele 676.500 kroner om året, før modregningen bringer førtidspensionen ned på 0 kroner. Ved en arbejdsindtægt på fx 30.000 kroner om måneden får en førtidspensionist cirka 9000 kroner om måneden i førtidspension ud over arbejdslønnen. Ved en arbejdsindtægt på 50.000 kroner om måneden får han eller hun cirka 3000 kroner i førtidspension om måneden.

Samtidig er kontrollen med, om førtidspensionisterne i det hele taget er berettiget til førtidspensionen gået nærmest i stå i de seneste 7-8 år. Frem til 2002 fik over 100 personer årligt frakendt førtidspensionen. Siden da er antallet af frakendelser faldet støt, og i hele 2008 fik kun 12 personer i Danmark frakendt førtidspensionen.

Er tiden ikke ved at være inde til, at ansvarlige politikere fik strammet op på den måske lidt for lukrative danske førtidspensionsordning?

Link.

http://blogs.jp.d...f-kontrol/

Hør nu her... Du citerer en blog fra JP, lavet af en Professor der tydeligvis er ude i politisk ærinde!

Hvor er dokumentationen, ref. til love og regler?

De beløb er helt fuldstændigt vanvittige, OG FORKERTE!

Se her:

https://www.borge...KommuneId=

https://www.borge...KommuneId=

PL

paulsenp
birkedhoj skrev:
Hørt filihankat...Yo baby

Og paulsenp. De lavt lønnede prøver sgu da det bedste de har lært.
...

Ole

Netop, birkedhoj,

det var bare en kommentar til det at gøre landets borgere op i "under-/overskuds-forretning".

Mange af de lavtlønnede er også blandt de hårdest arbejdende.
Peter

b_j3ns3n
PL skrev:

Bare så du ikke ligger inde med for mange papirpenge, KØB GULD!!

ja det kan der være noget om..Smile men der er ikke det helt store fradrag på guld. hmmmm
Redigeret af b_j3ns3n d. 06/03-2010 19:12
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

birkedhoj
Ja Paulsenp. Sådan er det jo. Men Hvis de lavtlønnede satte sig på røven, hva' så. Nu er det jo sådan i et hvert samfund, at der er nogle der ikke kan sidde stille og lære i skolen. De bliver lavt lønnede. Tænk på et samfund uden den arbejdskraft. Jeg tror der ville være noget "nusset" rundt i krogene.

Jay
paulsenp skrev:

Rolll

De fleste af os er desværre en underskudsforretning..fra den dag vi bliver født er vi en byrde for samfundet.

Godt vi også har gode iværksættere iblandt os og ikke kun egoistiske snyltere der tror deres 10 år på arbejdsmarked giver dem ret til alt...(dette var ikke møntet på nogen fra DTW)

Hvert nyfødt lille baby koster i gennemsnit de offentlige finanser 900.000 kroner gennem et livsforløb...hurra for de unge mødre...(every minute there's a sucker born)...

regnskabet er gjort op efter hvor meget betaler den nyfødte gennem livet i skat og afgifter fraregnet de offentlige ydelser, der modtages..

http://www.cepos....eb-copy-3/

Redigeret af Jay d. 06/03-2010 20:43

PL
Det var da billigt!

Igen, politisk ærinde, check CEPOS:

http://da.wikiped...wiki/CEPOS

Havde det været AE (Arbejderbevægelsens Erhvervsråd) havde tallene sandsynligvis set anderledes ud!

Jeg har aldrig forstået den DJØF/politikersnak om at borgere/mennesker koster penge...

Det er sgu' da den anden vej rundt, borgere og mennesker skaber værdi ved at være til og forhåbentlig i den proces bidrage med det de kan.

De andre, dem på Borgen, skaber da intet, de er kun administratorer, snyltere, løgnere og bedragere...

Var det ikke sådan Romerriget gik ned, for meget administration og hovmod?

PL

b_j3ns3n
hehe du har altid haft en fed måde til at fortælle dine synspunkter på.. jeg hopper med på bølgen gang på gang..
træk politikerne i skat, de laver alligevel ikke en rygeene fis..Hello....

Spring til debat: