Se indlæg|
Giftes i Danmark
|
|
| savarden |
Lagt på d. 04/04-2010 08:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Hej. Kan nogen kort fortælle hvordan et bryllup på et rådhus mellem en thai og dansker foregår i Danmark. f.eks hvad skal der medbringes af juridiske papirer osv... ? Forsat god helligdag :-) mvh Savarden |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/04-2010 11:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
det fortæller de dig alt om, når du bestiller tid til bryllupet
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/04-2010 11:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det var vel ikke lige det han spurgte om Jesper, så dit svar er intet vær-bare en dumsmart bemærkning! |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/04-2010 11:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
men hun skal jo have div papir med fra thailand, så måske det kunne være rart at være lidt på forkant med det hele. dette burde forklare alt: http://www.ambban...bIDanmark/ må dog indrømme jeg ikke har læst det igennem ![]() |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 04/04-2010 12:21
|
Takker for svar ... Skal dokumenterne legaliseres i thailand eller kan dette ordnes i Danmark også ? |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 04/04-2010 12:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hejsa, hun skal medbringe en attest på at hun ikke er gift (som ikke må være over 3mdr. gammel fra datostempel på papiret) + hendes dåbsattest Men husk at aftale en tid med vielse kontoret kald det et formøde hvor du stiller alle dine spørgsmål – eks. Prøvelse attest (kan ikke huske hvad den hedder) der kan de informere jer om de sidste detaljer omkring hvad i mangler – såsom navne på jeres vidner, tidspunkt som passer jer osv. Husk der er noget som hedder sær barn/børn --- hvis du da har børn… Håber du kan bruge det It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| HJB |
Lagt på d. 04/04-2010 15:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 71 |
samee skrev: Hejsa, hun skal medbringe en attest på at hun ikke er gift (som ikke må være over 3mdr. gammel fra datostempel på papiret) + hendes dåbsattest Men husk at aftale en tid med vielse kontoret kald det et formøde hvor du stiller alle dine spørgsmål – eks. Prøvelse attest (kan ikke huske hvad den hedder) der kan de informere jer om de sidste detaljer omkring hvad i mangler – såsom navne på jeres vidner, tidspunkt som passer jer osv. Husk der er noget som hedder sær barn/børn --- hvis du da har børn… Håber du kan bruge det Nogle kommuner forlanger en dansk/thai tolk til stede, hvis ikke hun ikke forstår tilstrækkeligt engelsk eller dansk... Mvh. HJB Redigeret af HJB d. 04/04-2010 15:25 |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 05/04-2010 09:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Sjovt, vi blev bare gift, vi bor i hvidovre kommune, konen havde ikke nogen dokumenter med fra thailand og kun hendes pas. Dog ville de gerne have en attest på at hun ikke var gift i thailand, dette fandt jeg mærkeligt da de i kbh kommune ikke ønsker sådan en, så jeg ringede til kommunen og sagde at hvis de ikke ville gifte os så ville vi flytte til kbh kommune og blive gift og flytte tilbage til hvidovre, De vurderede så at i.o.m vi kun var 26 og 21 at det var mindre sandsynligt at hun var gift i forvejen. så gift blev vi ![]() men der er mange forskellige regler i forskellige kommuner (tro det eller ej) så jeg vil anbefale at ringe til din kommune. |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 05/04-2010 09:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Sjovt, vi blev bare gift, vi bor i hvidovre kommune, konen havde ikke nogen dokumenter med fra thailand og kun hendes pas. Dog ville de gerne have en attest på at hun ikke var gift i thailand, dette fandt jeg mærkeligt da de i kbh kommune ikke ønsker sådan en, så jeg ringede til kommunen og sagde at hvis de ikke ville gifte os så ville vi flytte til kbh kommune og blive gift og flytte tilbage til hvidovre, De vurderede så at i.o.m vi kun var 26 og 21 at det var mindre sandsynligt at hun var gift i forvejen. så gift blev vi ![]() men der er mange forskellige regler i forskellige kommuner (tro det eller ej) så jeg vil anbefale at ringe til din kommune. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/04-2010 15:00
|
|
Den attest på et hun ikke er gift er nødvendig de fleste steder, og den skal legaliseres på ambbassaden i Bkk. Udover det er pas nok!
Redigeret af jesperfrb d. 05/04-2010 15:01 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/04-2010 15:02
|
|
girobank skrev: Det var vel ikke lige det han spurgte om Jesper, så dit svar er intet vær-bare en dumsmart bemærkning! Regner med at mennesker kan tænke selv! Var ikke tænkt som en dumsmart bemærkning
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 05/04-2010 15:08
|
er nu ikke sart og opfattede den heller ikke så slemt... Sagen er den at hun er i Danmark og har papiret med dog desværre på thai, er der mulighed for at ordne dette via fax eller anden måde ? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/04-2010 15:14
|
|
Det kan ordnes i DK, men du skal finde en godkendt oversætter, der burde kommunen være behjælplige, ellers må du kontakte ULS! Eller kontakte Thai ambassaden i Hellerup!
Redigeret af jesperfrb d. 05/04-2010 15:15 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 05/04-2010 21:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
jeg blev gift i December i KBH. Der skal bestilles tid 4-6 uger inden og ægteskabserklæring udfyldes (fx på engelsk) og indsendes med certificate of no marriage. Man får en tid og sidder så og venter til de kalder en ind. Vielsen tager ca. 10 min. Vi søgte om fam.sammenføring i Januar og alt er netop gået i orden nu. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.