Se indlæg|
Et dilemma fra hverdagen.
|
|
| vakse_vigo |
Lagt på d. 06/04-2010 17:12
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Jeg har et lille dilemma.. okay jeg har måske et til, men det kan komme senere, hvis denne debat kan foregå på fornuftigt plan. En dag siger fruen , skatt (tilak),”nå så er der et eller andet hun vil opnå”… Kan du huske sidste gang vi var hjemme i thailand… ”ja”… kan du huske hende kusinen /niece der bor over ved siden af min søster…. ”Jaa” … du ved godt hende der ikke har nogen mand…. ”Jaaa”.... hun kunne godt tænke sig at komme til Danmark… nåå kunne hun det, og hvad vil du så lige have at jeg skal gøre ved det? Fruen tænker… Nå så efter en tid kommer hun så til emnet, JEG skal finde en mand til hende… og det er så mit dilemma. Fruen mener så at jeg lige kan undersøge om der skulle være en ledig kollega på marked som var klar til lidt import !!!! jeg mener at det er en dårlig ide at blande familie og job sammen, skidt og snot hver for sig.. hvis det ikke holder så har jeg en dårlig kollega og en sur kone, for det var jo mig der fandt ham til hende og ikke fruen …IKKE, kan i se det … Nå fruen prøver igen, hvad så med avisen? Joo men hvem skal så lige skrive og senere tale/snakke med div. Seriøse og useriøse herre… ”det skal jeg jo”…. Og senere hvis jeg peger på den forkerte er det igen mig der er ”idiot” eller som hun siger ”ding dong”.. Nå der går lidt tid og da jeg ikke vil lege med, slår fruen sammen med en veninde, og de prøver så med en dating side, de for så bid fra en gæv gut på medio 60!!!!! Her vil jeg så lige indskyde at kusinen /niece er medio 30… jeg prøver så overbevise fruen om at det hun/veninde har gang i er en fadæse for den stakkels kusinen /niece .. nej nej ikke noget problem … måske ikke i Thailand men i Danmark er det måske et problem… såå nu hænger jeg på den igen… Kan i se det for jer… ? Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/04-2010 17:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Meget vel. Jeg har en hel klar holdning om, at den slags matchmaking eller matchmaking i det hele taget vil jeg ikke røre med en ildtang. Jeg er for det første ikke sikker på, at jeg gør nogen af parterne en tjeneste og for det andet, så kan det hele komme tilbage og bide een selv i R****. Det er øretævernes holdeplads, en no-win situation. Ingen vil takke dig hvis det går godt, men du kan være forvisset om at i den modsatte situation vil du få al den feedback (og mere til) du kunne ønske dig. Jeg har mere end en person i bekendtskabskredsen, der vil skrive under herpå. Lad kvinder om det, de synes det er interessant og så kan de passende selv rede trådene ud efterfølgende. Man kan i medierne læse en god del omkring arrangerede ægteskaber. Jeg har svært ved at se, hvor anderledes en sådan matchmaking egentlig er. Man hjælper ikke nødvendigvis nogle ved at bringe dem til DK. Hvis de har et ok liv i Thailand, ville jeg nok betænke mig. Kender alt for mange thai damer, der er kommet gruelig galt afsted ... Samme gælder også en god del danske herrer. Andre dtw medlemmer kan meget vel have andre erfaringer. Blot mine oplevelser. mvh rinpoche |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 06/04-2010 18:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Hej RIN Det har jeg også prøvet efter længere tids pres, jeg sværger det sker ikke igen ![]() |
|
|
|
| Larsen73 |
Lagt på d. 06/04-2010 20:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Hej, Hvis hun ikke er til at drive til de gængse jagtmarker, kunne det måske være en mulighed at opsøge et ægteskabsbureau i Bangkok... Once you go Asian, you won't go Caucasian
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 07/04-2010 00:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg er også blevet spurgt utal af gange om jeg kan finde en mand til div damer . Men jeg står fast. vil ikke blande mig i dette. Det kan kun give problemer. Dette forstår min kone godt. Og hun siger det til dem gang på gang. Så tænk du ikke på om de begår en fejl, ved at finde en 60 årig. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/04-2010 00:26
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hold dig langt væk fra den slag foreslag, ja jeg vil sige run run run away ligemeget om du elsker hende. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 07/04-2010 04:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Det behøver ikke give problemer men det kan det let. 35 år og 60 år ja så vil der komme problemer en dag. Men er thai pigen selv med på at se de mænd der kommer, og selv kan sige hvad hun vil er det da ikke dit problem mere, men der imod er hun i thailand mens din kone finder en mand, ja så er det noget andet. Men vil nok vælge selv at holde mig tilbage/væk fra det område. Held og Lykke Ubon.
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.