Se indlæg|
Flypassagerer må regne med mange forsinkede og måske aflyste fly i Københavns Lufthavn
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/04-2010 22:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hele det danske luftrum bliver torsdag morgen påvirket af enorm og askeholdig sky fra islandsk vulkanudbrud. Flypassagerer må regne med mange forsinkede og måske aflyste fly i Københavns Lufthavn. Men fra torsdag morgen kl. 8 bliver også Københavns Lufthavn og al flytrafik omkring Danmark uundgåeligt påvirket af askeskyen, oplyser fra den danske flyvesikringstjeneste Naviair, der har ansvaret for det danske luftrum. Ifølge Naviair kommer den inddrivende vulkanske sky til at medføre adskillige forsinkelser i den travle morgentrafik til og fra Københavns Lufthavn. Endvidere må flypassagerer påregne længere rejseruter, fordi flyene bliver beordret til at flyve uden om skyen på grund af faren for at få aske i motorer og andre vitale flydele. Naviair udelukker heller ikke, at den usædvanlige situation kan medføre enkelte aflyste fly, selv om man som udgangspunkt vil gøre alt for at forhindre det. Det er angivelig al vesteuropæisk flytrafik nord for Holland, der bliver påvirket af vulkanskyen. Natten til torsdag kl. 4 vil den være så koncentreret over det sydlige Norge, at al flytrafik til og fra Oslos store Gardemoen Lufthavn ventes indstillet, oplyser Naviair. Senere vil den drive hen over Sverige og Finland og også påvirke flytrafikken dér. På DMI følger man med i askeskyens færd hen over Nordatlanten. http://www.berlin...er-danmark Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 15/04-2010 12:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Vulkanaske lukker KBH.... http://ekstrablad...330131.ece Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 15/04-2010 12:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Københavns Lufthavn forventes at lukke kl. 17. SAS opfordrer de af vores kunder, som skal flyve på eller efter dette tispunkt til at blive hjemme. Denne side vil løbende blive opdateret med ny information om situationen, og vi opfordrer derfor alle til at holde sig opdateret. http://www.sas.dk...formation/ Redigeret af vandango d. 15/04-2010 12:43 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 12:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det var Hulens. Jeg checkede lige datoen, nej, det er ikke den 1. Og så selvfølgelig lige den dag, hvor konen skal hjem fra BKK. ![]() Takker for informationen. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 15/04-2010 12:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
rinpoche skrev: Det var Hulens. Jeg checkede lige datoen, nej, det er ikke den 1. Og så selvfølgelig lige den dag, hvor konen skal hjem fra BKK. ![]() Takker for informationen. Tør man spørge..flyver hun mon med SAS.. !
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 13:44
|
|
hehe, ja, faktisk ![]() |
|
|
|
| John C |
Lagt på d. 15/04-2010 13:48
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
rinpoche skrev: Det var Hulens. Jeg checkede lige datoen, nej, det er ikke den 1. Og så selvfølgelig lige den dag, hvor konen skal hjem fra BKK. ![]() Takker for informationen. Som jeg læser det er det kun flyvninger til og fra Norge samt Storbritanien som er berørte...!!?? John C
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 14:04
|
|
Der er mange flere: http://www.cph.dk...fgange.htm Du skal væbne dig med tålmodighed for at komme ind på linket over udenrigsafgange. Deres server er vist ved at gå i knæ. TG 951 til BKK er dog ved at boarde nu. mvh |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/04-2010 14:24
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Status 15. april 2010 - kl 13:00 Luftrummet over Nordsøen: Blev lukket kl. 09.00 Luftrummet over den sydvestlige del af Jylland: 12.00 Luftrummet over nord- og midtjylland kl. 14.00 Luftrummet over sydøstjylland, fyn og nordsjælland: kl. 16.00 Luftrummet over København og sydøstover: kl. 18.00 (alle tider er lokal dansk tid) Efter kl.18.00 forventer Naviair at hele det danske luftrum er lukket for al flyvning. Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at forudsige hvornår luftrummet delvist eller helt bliver åbnet for flytrafik igen. Link: http://www.naviai...id643=1079 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/04-2010 14:24
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
UPS, så forstår man farligheden af vulkanaske http://politiken....947495.ece |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 15:31
|
|
Konen skal hjem over STO i nat. Som det ser ud pt. afgår flyet efter planen. Hun mener det er hendes "tham bun" aktivitet, der har gjort at hun ikke valgte det direkte - og sikkert aflyste - fly til CPH ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/04-2010 15:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
rinpoche skrev: Konen skal hjem over STO i nat. Som det ser ud pt. afgår flyet efter planen. Hun mener det er hendes "tham bun" aktivitet, der har gjort at hun ikke valgte det direkte - og sikkert aflyste - fly til CPH ![]() Mener også svensk og norsk luftrum er lukket...måske lige en ide at få det checket? Jeps...closed... http://www.theloc.../20100415/ Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 15:48
|
|
Arghhh. Jeg har ellers tilmeldt mig en flight tracker service på Subvarnabhumis hjemmeside. Har ikke hørt noget endnu. Måske de omdirigerer flyet til en anden station. Men tak for din update, pdrhan. Ellers er det godt nok skidt. Hun var confirmed på TG960, og du ved selv hvad der kommer til at ske, hvis fly fra BKK aflyses, og der dannes en backlash. Hun rejser med ID billetter. Well, det er jo force majeure. Det argument må jeg sælge på hendes arbejde, hvis hun ikke når hjem i tide. ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/04-2010 15:53
|
|
rinpoche skrev: Arghhh. Jeg har ellers tilmeldt mig en flight tracker service på Subvarnabhumis hjemmeside. Har ikke hørt noget endnu. Måske de omdirigerer flyet til en anden station. Men tak for din update, pdrhan. Ellers er det godt nok skidt. Hun var confirmed på TG960, og du ved selv hvad der kommer til at ske, hvis fly fra BKK aflyses, og der dannes en backlash. Hun rejser med ID billetter. Well, det er jo force majeure. Det argument må jeg sælge på hendes arbejde, hvis hun ikke når hjem i tide. ![]() Jeps - det sucks..kender alt til det...:-( vi har sev en B74F holdende i SHJ som skulle komme iaften , men så fik jeg lige en fridag på den bekostning , skulle møde her kl 18 men den er nu udsat på ubestemt tid hehe...men jeg slipper jo nok ikke når først den er på vej igen.... prøv evt dette link kan ikke se om der er noget canx endnu... http://www.flight...0&x=30&y=7 Redigeret af pdrhan d. 15/04-2010 15:56 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/04-2010 16:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Arghhh. Jeg har ellers tilmeldt mig en flight tracker service på Subvarnabhumis hjemmeside. Har ikke hørt noget endnu. Måske de omdirigerer flyet til en anden station. Men tak for din update, pdrhan. Ellers er det godt nok skidt. Hun var confirmed på TG960, og du ved selv hvad der kommer til at ske, hvis fly fra BKK aflyses, og der dannes en backlash. Hun rejser med ID billetter. Well, det er jo force majeure. Det argument må jeg sælge på hendes arbejde, hvis hun ikke når hjem i tide. ![]() Hvad mener du med det, jeg har fremhævet med fed skrift ? Jeg har måske en anelse om hvad du mener, men det er nok bedre at du selv forklarer det, hvis du vil være så venlig. Jeg selv skal flyve med Thai Airways til CPH den 19. April på en bonusbillet, som jo ikke umiddelbart kan ændres. Kan evt. aflysninger de næste par dage mon betyde, at jeg bliver " smidt af flyet" , fordi passagererne fra de aflyste fly skal befordres først ? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 16:14
|
|
Hej hn. Det var lidt mere møntet på pdrhan, fordi han kender situationen. Min kone rejser på personalebilletter. Hvilket er ensbetydende med, at regulære passagerer altid kommer først. Og hvis der opstår en pukkel i BKK, og den ophobede trafik skal afvikles, så ved jeg godt hvor hun ender henne i køen. Men det er betingelserne. Det er for tidligt at spå om mht din billet. Men i og med, at det er en regulær billet omend af bonus-slagsen, så ville jeg i dit tilfælde ikke bekymre mig forlods. Der er trods alt også nogle dage til endnu. Det er også muligt at charter fly til at komme af med en pukkel. Man kan bare tage dem ud fra maintenance, førend de er blevet serviceret ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/04-2010 16:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej rinpoche, Tak for svaret. Ja, der er nogle dage endnu, men jeg er i Isan, og da der jo altid er "koks" i trafikken under Songkran, tager jeg til BKK allerede lørdag morgen, - med bus ! Så, hvis jeg overlever busrejsen, overlever jeg forhåbentlig også flyrejsen med det fly, de måske ikke lige nåede at efterse, man har da lov at håbe, ha ha. Jeg afventer lige til i morgen eftermiddag og så kan jeg jo ringe til Thai Airways i København og høre deres bud på hvad der sker. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2010 16:32
|
|
pdrhan skrev: vi har sev en B74F holdende i SHJ som skulle komme iaften , men så fik jeg lige en fridag på den bekostning , skulle møde her kl 18 men den er nu udsat på ubestemt tid hehe...men jeg slipper jo nok ikke når først den er på vej igen.... prøv evt dette link kan ikke se om der er noget canx endnu... http://www.flight...0&x=30&y=7 Samme side som jeg har oprettet en flight tracker profil på. Men takker for hjælpsomheden. Det er godt, at konen har prøvet at rejse ID mange gange før, ellers ville jeg godt nok være noget urolig. Hun kan flere ruter og tidspunkter i hovedet end jeg kan ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/04-2010 16:38
|
|
Hehe udmærket - håber hun kommer godt hjem!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/04-2010 17:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Københavns lufthavn lukker (lukkede) vist kl. 16.30 (eller kl. 17.00) dansk tid. Der er problemer med SAS til Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.