Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Rød og gul - hvad vil de?
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/04-2010 17:12
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg har på min weblog forsøgt mig med en meget hurtig oversigt over, hvad der måske foregår, og hvad der måske vil ske. Jeg synes, at jeg har forsøgt at gøre det neutralt. Jeg synes selv, at jeg får nævnt nogle ting, som ikke altid nævnes her på DTW, så nu gengiver jeg oversigten her. Men jeg opfordrer til, at vi ikke blot sviner hinanden til, men prøver at komme ind bagved de mange forviklinger, der er opstået. Og ja, jeg har ikke stemmeret i Thailand og kan hverken gøre fra eller til, og måske er det blot snik-snak, men det er nu engang demokratiets moderne udfordring, at man taler, skriver og diskuterer, herunder om forhold, der ikke vedrører een selv. Men jeg vil hævde, at uroen vedrører mig og min dagligdag i Bangkok, og derfor er det vel naturligt at forholde sig til, hvad der sker omkring een. Så her er her det: Demonstrationer i Bangkok, men hvad er rød og gul? Aktuelt er der lidt mere ro i Bangkok efter weekendens voldsomme sammenstød, hvor over 20 er døde og omkring 1.000 sårede. Men hvad er det egentlig, som man slås om - er det blot rød versus gul, dvs. fattig vs. rig, eller landbefolkningen vs. hovedstaden? Både ja og nej, for ikke alle røde er fattige, og det er heller ikke alle gule, som ikke kommer fra landet eller ikke har familie uden for Bangkok. Jeg vil prøve i meget simpliceret for at opstille fronterne: Røde demonstranter: * National United Front of Democracy Against Dictatorship (UDD) er dem, som aktuelt er i voldsom modstand mod regeringen og har mistet mindst 15. medlemmer "i kamp". * Taksin Sinawatra er den premierminister, der blev væltet ved et kup i 2006, og som hævdes at kontrollere de røde.. * Thai Rak Thai (TRT), var det pågældende parti. * People's Power Party (PPP) overtog rollen, da TRT blev ulovligt og vandt derpå valget efter kuppet. * For Thais Party eller Puea Thai Party (PTP) kom så til, da PPP fik problemer, og er den aktuelle politiske vinge for de røde og Taksin. * Kronprinsen antydes at have lavet forretningen med Taksin, og da kongehuset i følge rygter er splittet, så er det måske, fordi han er rød??? * Underklassen og landbefolkningen, sagt meget simplicificeret... Hvad vil de røde? * Have bedre vilkår for de fattige (underklassen og landbefolkningen). * Reformerer (reducere) kongehusets magt, herunder i gehejmerådet. * Have Taksins beslagslagte penge tilbage til Taksin og hans familie. * Have Taksin tilbage til Thailand. Gule demonstranter: * People's Alliance for Democracy (PAD) er dem, der besatte lufthavnen forrige år og fik "væltet" den Taksin-venlige regering. * Democrat Party, som er et gammelt part, der aktuelt har magten via en koalitionsregering. * New Politics Party (NPP), der er dannet i 2009 og består af de gule, altså PAD. * Kongen, gehejmerådet og familier tæt på kongehuset. * Middelklassen, overklassen og Bangkok-befolningen, sagt meget simplicificeret... Hvad vil de gule? * De gule er nok mere en modstand imod Taksin, som de mener har misbrugt sin magt og sit embede og fortsat er en trussel imod landet. * De mener således, at de røde, hvis de kommer til magten, blot vil fortsætte med at være et "dukketeater", der er styret af Taksin. * Beholde deres magt og det gamle system. Hvad er det næste, som sker? Det er der nok ingen, som ved med sikkerhed, men det er ikke forbudt at gætte, og det er også vanskeligt at gennemskue, hvad der sker på gaderne aktuelt, eftersom der er songkran (thailandsk nytår), hvor thaieren altid er på gaderne i store mænger, mens de smider vand på hinanden, fester og drikker. Min vurdering er, at der aktuelt enten er en larmende stilhed før stormen, eller at luften er gået af ud ballonen (om ikke andet for en tid). Men i det store perspektiv handler det vel om kongenfamiliens magt i gehejmerådet, herunder det faktum, at kongen har været indlagt i omkring 6 måneder, hvilket jo i en vis grad, også taget kongens alder i betragtning, langtsom kører kronprinsen i stilling som ny konge. Dog er han ikke specielt populær, hvorfor mange peger på kronprinsens søster, der er kronprinsesse, om end af lavere rang. I det lille perspektiv handler det om risbonden og andre fattiges kamp for hverdagen. Og midt imellem er der alle de andre faktorer, som fx forretninger, politik, følelser, manipulation etc. Uroen er således et sammensurium er flere problemstillinger eller postulater, som fx: * Kongens forventes ikke at leve evigt og er aktuelt skrantende og påfaldende tavs. * Kongehusets fremtidige magtfunktion. * Kronprinsen vs. kronprinsessen. * Svag (gul, Demokraterne) kontra stærk regering (rød, Taksin) - en svag regering øger kongehusets magt i gehejmerådet. * De fattiges barske liv vs. middelklassen og op. * Taksins personlige formue. * Andre involveres økonomiske interesser (fra både gul og rød side). * Demokraterne versus Puea Thai Party (PTP). Det helt aktuelle problem er, om valgkommisionen gives ret i deres dom, at regeringen skal opløses pga. ulovlig(e) donation(er) til dem, og i så fald, hvad så; og hvis valgkommissionen ikke får ret i sin dom, og i så fald, hvad så... De røde vil have, at regeringen opløses nu, men regeringen er kun gået med til at udskrive valg om seks måneder, men så langt ud i fremtiden orker de røde ikke at se. Der er derfor et hav af sammenblandede faktorer og interesser, der er afgørende for, om det hele sprænger i luften, eller det hele falder til ro - for en tid. Og selvom regeringen skulle udskrive valg nu, hvad sker der så, hvis de røde vinder - kommer de gule så på banen igen med gule demonstrationer, fordi de provokeres af Taksins uigennemskuelige rolle hos de røde og i Puea Thai Party (PTP)? Tredje mulighed er et militærkup, og derpå en voldsom oprydning i hele embedsmandsapparatet og regeringen, samt en militant udrensning af både røde og gule fra gaderne. Herefter kan de sidde på magten et år tid, indtil der atter er en vis ro, og da genoprette demonkratiet - eller de kan beholde magten indtil kongens død. Efter kronprinsen er udråbt som konge, eller kronprinsessen som dronninge-konge, så kan de udskrive valg og benytte den et år lange sørgetid til at bevare roen, når den nye regering er valgt. Men hvad så, vil de gule igen demonstrere, hvis de røde vinder, eller de røde atter demonstrere, hvis de gule vinder??? Starter det hele så blot forfra igen... http://weblog.kro...ad-er.html Lad mig høre jeres konstruktive reaktion, med- og modspil til dette! Hilsen, Robert Bangkok |
|
|
|
| kimp |
Lagt på d. 15/04-2010 17:26
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
tak for orienteringen, Robert! |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/04-2010 17:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Robert, Angående hvad de røde vil, så tror jeg, som vist også PL har været inde på, at Thaksin og hans penge ikke nødvendigvis har første prioritet hos de røde. De har jo en hjemmeside, men den er jo blokeret her i Thailand, men PL gav os jo også et link til deres side på Facebook, og her har de jo et sekspunkts program: The Six Principles of the (UDD) The United Front of Democracy against Dictatorship 1) Achieving the goal of establishing a genuine democracy that has the King as our Head of State, with political power belonging exclusively to the people. We reject any attempt, past or future, at using the monarchy to silence dissent or advance a particular agenda. 2) Dissolving the 2007 Constitution and restoring the 1997 Constitution, which may then be amended through a transparent, consultative and democratic process. 3) Bringing Thais together in an effort to solve our political and socio-economic problems, recognizing that such efforts must stem from the power of the people. 4) Implementing the rule of law, due process and a system of equal justice for all, free of any obstructions or double-standards. 5) Uniting all Thais who love democracy, equality, and equal justice within all facets of society, in an effort to deconstruct and move beyond the Amartyatippatai (Aristocracy) system. 6) Using exclusively non-violent means to achieve these objectives. Jeg synes egentlig, det er ganske fornuftigt at de vil forkaste den forfatning, som militæret gennemtrumfede, jeg mindes at have læst mange eksperters udtalelser om den nye kontra den gamle forfatning, og der er vist ret stor enighed om, at den gamle forfatning fra 1997 er langt den bedste. En anden sag i hele dette spil, der har undret i hvert fald mig: Nu har Thaksins fjender haft flere år til at grave alt muligt skidt frem om Thaksin, og trods alle mulige påstande om hvad ondt Thaksin har bedrevet så er det kun blevet til en dom på 2 års fængsel for embedsmisbrug. Overfor det står kupgeneralerne, som mig bekendt ikke er blevet straffet for noget som helst, de er vel blevet straffri i forbindelse med den nye forfatning. Men den forbrydelse, de har begået ved at lave et militærkup, er en forbrydelse mod staten, altså formentlig en af de alvorligste forbrydelser overhovedet, jeg vil gætte på, at en sådan forbrydelse kan give livsvarigt fængsel i DK og her i Thailand kan den vel give dødsstraf. Men de går fri ! (indtil videre i hvert fald) |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/04-2010 18:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg synes det er rigtigt godt Robert, når det skal være overskueligt og ikke politiserende. Du forklarer på en overskuelig måde at der i begge grupperinger er forkellige dagsordener og agendaer. At vi så alle kan komme med diverse mellemregninger og argumenterer for sym- og antipartier er en anden sag. Det er rart at du prøver på at undgå det. Det kan vi jo diskutere i alle de andre tråde.
Redigeret af natty d. 15/04-2010 18:06 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/04-2010 18:24
|
hn skrev: "Nu har Thaksins fjender haft flere år til at grave alt muligt skidt frem om Thaksin, og trods alle mulige påstande om hvad ondt Thaksin har bedrevet så er det kun blevet til en dom på 2 års fængsel for embedsmisbrug." Øh hvis min hukommelse er rigtig, blev han da den 26 februar 2010 dømt for magtmisbrug og fik konfiskeret 1.4 millarder dollars. Ca. 38 billioner baht. Det tog en hel dag at oplæse dommen. På dagen sagde han at han ville respektere dommen, lige indtil den var afsagt, så skiftede han mening. Jeg vil ikke gå ind på om dommen var retfærdigt eller ej. Bare til faktaboksen.
Redigeret af natty d. 15/04-2010 18:31 |
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 15/04-2010 18:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
det er jo nemt nok når de ændrede loven efter the coup med hjælp af eliten i BKK som ikke vil af med magten, taksin er ikke perfekt, men thailand er gået ned af bakken siden coupet |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 15/04-2010 18:57
|
alf, som sagt vil jeg slet ikke ind på om dommen er retfærdig eller ikke, det er der ikke en eneste her på DTW som kan vurdere. Jeg har ihvertfald ikke fået den oversat Det jeg kommenterede var hvor mange domme Thaksin havde fået. Rene fakta og ikke meningsudveksling. |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/04-2010 21:13
|
|
hn, du følger ikke med i Thaksins sager, der er foreløbelig 16 sager ialt der går til retten, og i flere af disse sager er der meget klare beviser på at Thaksin vil blive erklæret skyldig, efter min mening, står han til ikke under 20 års fængsel. Efter min opfattelse er de røde Thaksins lydige, betalte "soldater", Thaksin vil være Thailands præsident for livstid, det har været omtalt i medierne. Hvis de røde havde været et "bondeoprør" var der uden tvivl mødt mere end 1 million op til demonstrationerne, som de røde havde forudsagt. Redigeret af d. 15/04-2010 21:14 |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/04-2010 01:30
|
|
Et klar og fint resume af hvad der er sket i thailand igennem de sidste år. især fremtiden som ingen jo kender, ser både interessant og fare troende ud, kan monarkiet holde, det er jo spået at det vil få problemer efter denne konge, heldigvis kan læger holde folk i live rigtig længe. problemet på gadeplan er, at "de røde" næsten har lagt en stil for demonstrationer, (en som de lærte af "de gule" ) som "de gule" nu kan overtage, når de utvivlsomt taber magten efter næste valg, og da landbefolkningen ifølge "de gule" ikke uddannet nok til at vælge den regering der skal styre thailand, vil demonstrationer derfor gå i ring, med fremtidige nye militærkup til følge. Da thailand på ingen måder er et homogent folkefærd som fx. det danske, kan løsrivelse bevægelser som den vi fx. ser nede i Sydthailand, også opstå oppe nordpå, thailand kan dermed blive revet over. Uddannelse og et reelt velfærdsløft/ købekræftløft i udkantsområderne, og for folk på mindsteløn i byområderne, er derfor fuldstændigt nødvendigt for at finde et fælles fodfæste, der passer til det 21århundret. Redigeret af d. 16/04-2010 01:35 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/04-2010 04:53
|
hn skrev: Hej Robert, Angående hvad de røde vil, så tror jeg, som vist også PL har været inde på, at Thaksin og hans penge ikke nødvendigvis har første prioritet hos de røde. De har jo en hjemmeside, men den er jo blokeret her i Thailand, men PL gav os jo også et link til deres side på Facebook, og her har de jo et sekspunkts program: The Six Principles of the (UDD) The United Front of Democracy against Dictatorship 1) Achieving the goal of establishing a genuine democracy that has the King as our Head of State, with political power belonging exclusively to the people. We reject any attempt, past or future, at using the monarchy to silence dissent or advance a particular agenda. 2) Dissolving the 2007 Constitution and restoring the 1997 Constitution, which may then be amended through a transparent, consultative and democratic process. 3) Bringing Thais together in an effort to solve our political and socio-economic problems, recognizing that such efforts must stem from the power of the people. 4) Implementing the rule of law, due process and a system of equal justice for all, free of any obstructions or double-standards. 5) Uniting all Thais who love democracy, equality, and equal justice within all facets of society, in an effort to deconstruct and move beyond the Amartyatippatai (Aristocracy) system. 6) Using exclusively non-violent means to achieve these objectives. Jeg synes egentlig, det er ganske fornuftigt at de vil forkaste den forfatning, som militæret gennemtrumfede, jeg mindes at have læst mange eksperters udtalelser om den nye kontra den gamle forfatning, og der er vist ret stor enighed om, at den gamle forfatning fra 1997 er langt den bedste. En anden sag i hele dette spil, der har undret i hvert fald mig: Nu har Thaksins fjender haft flere år til at grave alt muligt skidt frem om Thaksin, og trods alle mulige påstande om hvad ondt Thaksin har bedrevet så er det kun blevet til en dom på 2 års fængsel for embedsmisbrug. Overfor det står kupgeneralerne, som mig bekendt ikke er blevet straffet for noget som helst, de er vel blevet straffri i forbindelse med den nye forfatning. Men den forbrydelse, de har begået ved at lave et militærkup, er en forbrydelse mod staten, altså formentlig en af de alvorligste forbrydelser overhovedet, jeg vil gætte på, at en sådan forbrydelse kan give livsvarigt fængsel i DK og her i Thailand kan den vel give dødsstraf. Men de går fri ! (indtil videre i hvert fald) Hej hn, Tak for dit modspil, men nu skal man jo huske på, at Taksin OGSÅ er en af de røde. De røde er IKKE kun risbønder og andre fattige. Muligvis er kronprinsen også rød. Så der er ikke tale om et entydigt bondeoprør, men noget langt mere komplekst, der har mange facetter, som også inkluderer den nyrige elite. De røde og de gule er derfor også en magtkamp mellem den nyrige elite og den gamle elite. Desuden er der også vist video-klip, hvor de røder fik 2.000 baht per person. Ja, sådan gør de gule også, og sådan gør den buddhistiske sekt Wat Pra Dammakaya ligeledes, når den har store ceremonier. Alle gør sådan, men i et ægte folke- eller bondeoprør rejser folket fra provinsen til hovedstaden for at på gaderne uden at få penge for det. Hilsen, Robert |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/04-2010 05:22
|
|
Robert Kronberg skrev: Desuden er der også vist video-klip, hvor de røder fik 2.000 baht per person. Ja, sådan gør de gule også, og sådan gør den buddhistiske sekt Wat Pra Dammakaya ligeledes, når den har store ceremonier. Alle gør sådan, men i et ægte folke- eller bondeoprør rejser folket fra provinsen til hovedstaden for at på gaderne uden at få penge for det. Hilsen, Robert Hej Robert, Du får lige et svar på sidste del af dit indlæg, for, - er du nu ikke i gang med at dagdrømme ? I en ideel verden ville det måske være sådan som du skriver, men i realiteternes verden koster det penge at leve, hver dag! Hvis jeg var rødskjorte i Thailand og gerne ville demonstrere for at påvirke en bestemt politisk udvikling men ikke havde råd til det, og der så kom en rig mand og tilbød mig penge for at demonstrere, så ville jeg da selvfølgelig sige ja tak, det ville da være dumt andet. I øvrigt, der er mange, der herinde og andre steder på nettet har givet udtryk for foragt overfor de mennesker, der får penge for at demonstrere. Jævnfør med hvad jeg lige har nævnt ovenfor kan jeg ikke se noget galt i det, og det er mig bekendt heller ikke ulovligt. Alle os, der betaler skat til Danmark betaler jo faktisk via skatten penge til personer, der skal fremme en bestemt politisk udvikling. Det er de såkaldte spindoktorer, jeg tænker på. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/04-2010 05:26
|
Jeg vil da godt komplimentere UDD for at have lavet et sekspunktsprogram sammen: The Six Principles of the (UDD) The United Front of Democracy against Dictatorship 1) Achieving the goal of establishing a genuine democracy that has the King as our Head of State, with political power belonging exclusively to the people. We reject any attempt, past or future, at using the monarchy to silence dissent or advance a particular agenda. Enig 2) Dissolving the 2007 Constitution and restoring the 1997 Constitution, which may then be amended through a transparent, consultative and democratic process. Ville UDD ikke gå ind i ved forhandlingerne, Abhisit foreslog en folkeafstemning om hvordan den nye Constitution skulle se ud. 3) Bringing Thais together in an effort to solve our political and socio-economic problems, recognizing that such efforts must stem from the power of the people. Ingen, gentager ingen er uenige. 4) Implementing the rule of law, due process and a system of equal justice for all, free of any obstructions or double-standards. Double standards? Hvilken love taler de om. Dem som Thaksin gennemtvang og som forærede ham billioner af baht.? Jeg er sikker på at det er Thaksins. Vi kan bringe regeringen til fald, men de andre må ikke hvis vi får mangten. 5) Uniting all Thais who love democracy, equality, and equal justice within all facets of society, in an effort to deconstruct and move beyond the Amartyatippatai (Aristocracy) system. Enig 6) Using exclusively non-violent means to achieve these objectives. Det er sgu den sjoveste jeg har set. non-violent? Så skulle de måske se at få orden i egne rækker. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/04-2010 05:26
|
|
ABEKATTEN skrev: hn, du følger ikke med i Thaksins sager, der er foreløbelig 16 sager ialt der går til retten, og i flere af disse sager er der meget klare beviser på at Thaksin vil blive erklæret skyldig, efter min mening, står han til ikke under 20 års fængsel. Efter min opfattelse er de røde Thaksins lydige, betalte "soldater", Thaksin vil være Thailands præsident for livstid, det har været omtalt i medierne. Hvis de røde havde været et "bondeoprør" var der uden tvivl mødt mere end 1 million op til demonstrationerne, som de røde havde forudsagt. ABEKATTEN, Hvis du lige vil læse hvad jeg skriver så må du jo give mig ret i, at Thaksin indtil nu har fået en dom på 2 års fængsel. Hvad han evt. måtte blive idømt af fængselsstraf(fe) i fremtiden ved jo hverken du eller jeg. Efter din opfattelse: Ja hallo, men skal du bestemme, hvad de røde står for ? De seks punkter, de skriver på deres Facebookside nævner ikke Thaksin, og efter hvad jeg har hørt og læst, har de ikke krævet Thaksin tilbage til Thailand eller krævet, at han får sine penge tilbage. Deres hovedkrav er : Valg nu. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/04-2010 05:31
|
hn de første to-tre uger af protesten rendte de rundt med Thaksin plakater og hoveder og også hele året før, hvorpå der stod "justise". Jeg kan sikkert godt finde dem frem, de er på hele nettet. Det er de nok gået bort fra af taktiske grunde. "Hvad han evt. måtte blive idømt af fængselsstraf(fe) i fremtiden ved jo hverken du eller jeg." Hvorfor overser du hans anden dom som omhandler konfistation af 38 billioner for magtmisbrug. Hvis han ikke havde været en kylling havde han taget de to års sølle straf. Og nej han havde ikke siddet i Bangkok Hilton. To år og han havde været fri. Men han vidste jo godt at der var flere andre sager på vej imod ham. Så derfor rendte han af huse til Olympiaden i Beijing og flygtede derfra. Redigeret af natty d. 16/04-2010 05:43 |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/04-2010 06:36
|
|
hn, du skrev: "Nu har Thaksins fjender haft flere år til at grave alt muligt skidt frem om Thaksin, og trods alle mulige påstande om hvad ondt Thaksin har bedrevet så er det kun blevet til en dom på to års fængsel for embedmisbrug". Du åbenbarer her et utroligt manglende kendskab om sagernes fakta. Alle de resterende 15 sager er allerede for retten, (skatteunddragelsenssagen med hemmelig fond på de engelske vestindiske øer ) eller klar til at starte ved retten, og var kørende, hvis ikke Thaksin var flygtet. I skattesagen har der været vidneafhøringer indenretligt af Thaksins svoger, hans børn, hans stuepige og andre, og læsning af disse vidneudsagn er sjovere end "Anders And". Tænk dig, Thaksin var så venlig at forære sin stuepige værdipapirer til en værdi af mere end en halv milliard Bath, så han må være en rigtig god mand, ham Thaksin, stuepigen var bare ligeså venlig, hun gav Thaksin en tilsvarende gave nogle dage senere, rent Anders And. Fjenderne, som du beskriver myndighederne, har aldeles ikke skulle bruge år til at finde sagerne frem, de var allerede fremme. Hvad mener du om sagen med statslånet til Burma. Burmeserne søgte om et lån på 3 milliarder til at lave nogle nye forbindelsesveje til Thailand. Thaksin gav skriftligt afslag, men meddelte samtidig, at hvis Burma søgte om 4 milliarder Bath, og brugte den ene milliard til at købe mobiltelefonnet hos Thaksins firma, kunne lånet godt godkendes, igen rent Anders And. Redigeret af d. 16/04-2010 06:40 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/04-2010 07:24
|
hn skrev: Robert Kronberg skrev: Desuden er der også vist video-klip, hvor de røder fik 2.000 baht per person. Ja, sådan gør de gule også, og sådan gør den buddhistiske sekt Wat Pra Dammakaya ligeledes, når den har store ceremonier. Alle gør sådan, men i et ægte folke- eller bondeoprør rejser folket fra provinsen til hovedstaden for at på gaderne uden at få penge for det. Hilsen, Robert Hej Robert, Du får lige et svar på sidste del af dit indlæg, for, - er du nu ikke i gang med at dagdrømme ? I en ideel verden ville det måske være sådan som du skriver, men i realiteternes verden koster det penge at leve, hver dag! Hvis jeg var rødskjorte i Thailand og gerne ville demonstrere for at påvirke en bestemt politisk udvikling men ikke havde råd til det, og der så kom en rig mand og tilbød mig penge for at demonstrere, så ville jeg da selvfølgelig sige ja tak, det ville da være dumt andet. I øvrigt, der er mange, der herinde og andre steder på nettet har givet udtryk for foragt overfor de mennesker, der får penge for at demonstrere. Jævnfør med hvad jeg lige har nævnt ovenfor kan jeg ikke se noget galt i det, og det er mig bekendt heller ikke ulovligt. Alle os, der betaler skat til Danmark betaler jo faktisk via skatten penge til personer, der skal fremme en bestemt politisk udvikling. Det er de såkaldte spindoktorer, jeg tænker på. Hej hn, Jeg er nu ret sikker på, at de vestlige bondeoprør og/eller revolutioner ikke har været financeret af skat, spindoktorer og lignende. Der fik man ikke penge for at deltage, men man deltog alene, fordi man havde fået nok. Dog er jeg natuturligvis enig med dig i, at det er fornuftigt at deltage i en demonstration, hvis man får penge for det, og hvis man er enig om budskabet. Og som jeg skrev, så er det normalt i Thailand. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 16/04-2010 07:53 |
|
|
|
| mintzz |
Lagt på d. 16/04-2010 10:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej Hej Hej Hej Rød eller gul.. måske ingen af dem..? kun det ikke være fedt hvis det dukker sådan en gruppe ? for rød har sit formål.. men som sagt når de har fået magt kæmper gul videre.. og hvis man så finde sådan en som ikke tilhøre nogle af dem står op og siger : VÆRE FOR POKKER SELVSTÆNDIG! i forhold til at være påvirker af andres meninger om noget som man ikke slet ikke kun følger med i virkeligheden? hvad ved risbønner om politiken? Ingen ting.. godt valgt af de røde udnytte mennsker uvidenhed til deres eget fordel.. så er det de gul.. hmm dø for nation vil de selv ment for hold konge familie og alt andet.. hvad ved de gul om politiken eller SANDHED bag konge huset? Prinsen selv kan dog ikke bruges til noget andet end stille op til en ny motor show i BKK.. fabalous person. tage masser af damer til selv udnytte sin magt på mange område forkerte.. hmm er det nu rigtig ? jeg ved selv ingenting om thai politik og kan dog ikke følger med i hvad der rent faktisk sker.. men jeg ved med sikkerhed at være en thai er at LYTTER TIL HVAD DE ANDRE MENER , og NAIV på høj plan... synes bare at folk er blevet udnytte pga. deres manglede af viden til kun se ting eller forstår ting på andre måder end at lytter til "mund til mund" forklaring af hvordan thailand burde være. |
|
|
|
| pee chang |
Lagt på d. 16/04-2010 11:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Der er mange der givere udtryk både for foragt og misbilligelse over at mange af demonstranterne for penge for at deltage i demonstrationerne , men hvem i Danmark ville rejse til New York eller madrid for at protostre over noget som helst , jeg ville dog ikke kunne forestille mig at min svigerfar ville bruge 1 ugeløn på at rejse til bkk for at demonstrer + den tabte arbejdesfortjenste i den tid det ville tage i bkk , Han er derimod helt bevist om den foragt som thai har imod lao (issan) så når der gives udtryk for at det lave deltager antal er udtryk for folks mening er det nok lige så mere økonomi for den enkelte og hvorfor bruge mange penge og tid på hvem der skummer fløden i Thai og bkk . Og jeg har den helt personlige mening at et politisk parti der mener at min familie er for dumme til at have politisk indsigt og derfor ikke bør have stemmeret ikke kender de normer for demokrati som der bruges i bla Danmark . Jeg personligt føler den allerdybeste foragt for de gule og de politikere der representere dem , ikke for deres politik, folk kan stemme nej , men fordi de ikke respektere folkets stemme ved sidste valgt , hvor de røde vandt uden Thaksin , og at han var korrupt ja for fanden , men der er der vel ingen der tror at de gule ikke er det , politi, militær, offentlige tjenstemænd alle er det, jeg har da ikke mødt nogen som ikke er det , Redigeret af pee chang d. 16/04-2010 12:42 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 16/04-2010 14:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Bønderne har da slet ikke penge til at deltage i de demonstrationer! Har i ingen "baan nok" familiemedlemmer der kan fortælle hvor meget på røven de er deroppe? PL |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/04-2010 14:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
PL skrev: Bønderne har da slet ikke penge til at deltage i de demonstrationer! Har i ingen "baan nok" familiemedlemmer der kan fortælle hvor meget på røven de er deroppe?PL JEP, jeg har aldrig oplevet før i de 15 år jeg har været "thai-gift" at så mange familiemedlemmer fra Nakhon "Ki Nok" som ville sælge os deres marker. . Redigeret af Lung Yao d. 16/04-2010 14:52 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.