Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
The real enemy within
PL
Kommentar i Bangkok Post:

http://www.bangko...emy-within

Følgende er en læserkommentar i BP til ovennævnte:

Discussion 3: "I agree with Disc No. 1: Give us the solutions, we do not need your being the middle right now. My family is in Silom, I work and live there. We need to protect our home. Where do you live? The REDs have no hearts. They should be going back upnorth to demonstrate. Bangkok is our home. The REDS have no right overhere. If you give them Silom, they will want more like Yaowarat and more. We must stop them NOW or take my family life with them."

Jeg har fremhævet de to sætninger der meget kontant (som resten af indlægget) fortæller en Bangkok/Silom beboers holdning til de primitive og besværlige elementer oppe nordfra!

Den form for dæmonisering klares IKKE ved samtaler, det løb er kørt efter min mening...

PL
Redigeret af PL d. 22/04-2010 08:20

natty
Jeg tror også at løbet er kørt. Dæmoniseringen er nu desværre fra begge sider. Det der foregår nu vil for altid have splittet Thailand.
Som en sidenote, vil jeg da gerne fortælle følgende. Jeg har bekendte i Bangkok som i starten sympatiserede med "de røde". Den sympati har ændret sig til had. "yes I hate them now". Læg mærke til at de bor i BKK men er fra Isan. De arbejder i MBK, Siam Paragon og Silom. Samme kommentarer får jeg fra Lampang "I hate Thaksin, he destroyed my business" Disse bemærkninger er selvfølgelig ikke repræsenterende for en hel befolkning. Men Thailand er splittet totalt midt imellem. Måske er der ingen anden udvej end at lave to stater. NordThailand, kald det bare LannaLand og så resten.
Under alle omstændigheder, tror jeg at "de røde" har overspillet deres kort, dårlige strateger som ikke trak sig efter de viste hvor mange som stod bag dem og derefter dannede et rigtigt parti. De ville sikkert få flest stemmer ved et valg, fordi retfærdighed til de fattige er et rimeligt krav.
Men deres "no way back" har ødelagt dem selv.
Det kan være at min analyse er helt forkert og kan i alle ha en god dag Smile

crh
Der har lige siden Chawoalits Ny Håb Parti som Thaksin var minister i været adskelige partier som har påstået at være de fattiges og landbefolkningens talerør. Demokrati er simpel hovedregning. Man skal have mere end 50% af stemmerne for at kunne danne regering og da de fattige og bønderne udgør mere end 50 % af befolkningen skal stemmerne hentes der. Lederne af de røde. Hvem er disse ledere af de røde? Hvem har valgt dem? Hvem betaler udgiften til transportable toiletter, mad og drikkevarer, kæmpe tv skærme og andet udstyr. Dette er ikke et spontant oprør, men et vel planlagt skuespil. Selvfølgeligt har der været sortklædte der har knaldet et par stykker ned for at skabe rav i gaden. Uden vold havde det hele jo været totalt mislykket. Nu er alle oprørte og der må ske noget. Systemet med at skyde sine egne og påstå det var de andre er gammel skik i denne del af verden. Skolelærer og regeringsansatte blev hevet ud af skoler og offentlige kontoreri Laos for 40 år siden og skudt ned af thailandske lejesoldater som senere påstod at kommonisterne stod bag. Kommonisterne røvede ris og husdyr i en landsby og påstod at regerings soldater stod bag. Jeg ved at disse ting fandt sted da jeg selv var til stede.
Jeg skriver normalt under profilen Clyde Haumann på denne side men har valgt at skrive under denne profil da hvad jeg her giver udtryk for helt er mine egne synspunkter og ikke nødvendigtvis synspunkter der deles af Thai Integration.
Redigeret af crh d. 22/04-2010 14:37

natty
crh skrev:
Der har lige siden Chawoalits Ny Håb Parti som Thaksin var minister i været adskelige partier som har påstået at være de fattiges og landbefolkningens talerør. Demokrati er simpel hovedregning. Man skal have mere end 50% af stemmerne for at kunne danne regering og da de fattige og bønderne udgør mere end 50 % af befolkningen skal stemmerne hentes der. Lederne af de røde. Hvem er disse ledere af de røde? Hvem har valgt dem? Hvem betaler udgiften til transportable toiletter, mad og drikkevarer, kæmpe tv skærme og andet udstyr. Dette er ikke et spontant oprør, men et vel planlagt skuespil. Selvfølgeligt har der været sortklædte der har knaldet et par stykker ned for at skabe rav i gaden. Uden vold havde det hele jo været totalt mislykket. Nu er alle oprørte og der må ske noget. Systemet med at skyde sine egne og påstå det var de andre er gammel skik i denne del af verden. Skolelærer og regeringsansatte blev hevet ud af skoler og offentlige kontoreri Laos for 40 år siden og skudt ned af thailandske lejesoldater som senere påstod at kommonisterne stod bag. Kommonisterne røvede ris og husdyr i en landsby og påstod at regerings soldater stod bag. Jeg ved at disse ting fandt sted da jeg selv var til stede.
Jeg skriver normalt under profilen Clyde Haumann på denne side men har valgt at skrive under denne profil da hvad jeg her giver udtryk for helt er mine egne synspunkter og ikke nødvendigtvis synspunkter der deles af Thai Integration.

Fantastisk analyse, som jeg skrev til en ven. de "undertrykte" har per defination altid ret. Men det har de not. Smile
Hvis man ikke har middelklassen med sig, og det skal man, har man tabt på forhånd.
"de røde" virker mere og mere som en ny Pol Pot in Cambodia. De er ihvertfald totalt usympatiske. Bare min mening.

PL
crh:

Udmærket synspunkt, du lyder som en tidligere CIA agent / "Air America" ansat, eller du har måske bare hørt nogle historier inde i Washington Square?Wink

Kender i Alex Jones / Infowars?

Udmærket snak derovre:

http://www.infowa...-continue/

Iflg. en af deltagerne i snakken - "Insanity" - så er Pol Pot sammenligningen ikke helt hen i vejret:

"Insanity Reply:
April 19th, 2010 at 2:39 am

Not even close. Thaksin bought the second elections and even the globalist investors supporting him had to back off as he was building a autocratic totalitarian government – extra-judicially murdered 2,000 + in a bogus drug war, and was changing laws one day then the next day profiting from the convenient changes.

He was corrupt as hell and most certainly wasn’t elected the second time around. He painstakenly built up a 19th century style political machine to generate votes and support, the results of which are the “red shirts” protesting in downtown Bangkok.

Those riot police dispersed the protesters last year after they rioted throughout the city, gunning two innocent people down and after threatening to blow up an apartment complex with families inside – they dispersed them without a single loss of life.

This year they were on the same game plan until red shirt gunmen open fired on the mostly shield and baton wielding riot troops.

Nothing funny about it. Thaksin was working directly for Carlyle USA before and during his time as PM, he was an open globalist calling for an Asian Union by name on several occasions and has built himself up a marxist army to get rid of any semblance of nationalism left in Thailand.

The current PM IS ELECTED. The opposition party was banned for voter fraud – and PM Abhisit was chosen PM by elected MP’s, as Parliamentary systems have been known to work. Yanks you sound too articulate to be ignorant as to how the system works or how events played out. You are regurgitating UDD talking points verbatim.

P.S. I read Thai well and regularly read the UDD’s propaganda rags. They recently had a cover featuring Lenin saying now was the time to seize power. They are referencing the communists’ over throwing of the Russian Czars in comparison to Thaksin’s/Hun Sen’s Marxist peasants overthrowing the Thai Royalty, – the biggest obstacle to Western expansion into SE. Asia for the last several centuries.

Them’s the facts jack. Go look it up if you don’t believe me. As Jones always says, all governments are bad, but Thaksin is aligned to the Globalists, and the royalty isn’t. I pick the Royalty over Thaksin and his thug marxists anyday."

For at forstå logikken i ovennævnte er man nødt til at være overbevist om at "The New World Order", med en micro-chipped befolkning under total kontrol, er lige om hjørnet!

PL
Redigeret af PL d. 22/04-2010 20:26

sabai sabai
The level of hate in Thailand !

[img]http://web2.twitpic.com/img/89942197-9e89267c17e968c3b9415cfb11bc90d3.4bd095f5-scaled.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af sabai sabai d. 22/04-2010 20:32
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

PL
Hadet har været der altid, nu er det åbent!

Hvordan kan Abhishit vide det her:

"Citing intelligence reports, Abhisit said in the evening before the attacks that the armed men in black, who had blended in with the red shirts during the April 10 violent clashes, were now dressed in white, and that it was not easy to separate women and children among the demonstrators in case crowd dispersal was needed. At around 9.40pm, repeated loud bangs were heard among red shirts prompting a hurray from Silom residents. It turned out later that the red shirts had lit firecrackers to celebrate the attacks on the Silom residents."

http://www.nation...27770.html

Så må de vel være nemme at finde og få arresteret?rol

PL

PS: Jeg ryster sgu´ på hovedet over hvad Thai'er i ramme alvor kan finde på at sige, totalt nonsens er det tit fordi de har så s....s travlt med at lave "face saving" manøvrer så det hele bliver fuldstændig volapyk!
Redigeret af PL d. 22/04-2010 21:27

sabai sabai
Er de forvirret ? så læs dette her ! Friends

Who is the The Third Hand?

The Third Hand has come out this evening with a vengeance bombing innocent people on the Sky Train at Sala Daeng station.

The objective is clear - incite violence and bring the nation closer and closer to chaos and anarchy to serve the interests of a few twisted people driven by greed and a hunger for power. For them any innocent bystander becoming victim is just collateral damage.

But who is the The Third Hand?

While we lack clear evidence due to the suppression of information and interference with police investigations Max would like to share a few obvious points:

1) It has happened before - today's incident bears remarkable resemblence to the New Year Bombings in 2007. Still this time a grenade in such close proximity caused much more people to get injured and so far 1 person to get killed.

The New Year bombers were never caught and police investigation was called off by top military brass after the trail led to a mercenary group from Lopburi also under investigation for the attempt to assassinate Thaksin the year before. The only witness held in custody - the driver of the vehicle carrying the explosives - at that time has been hidden from the media ever since. Everyone with a good memory will remember Gen. Sonthi's comments that were nothing short of telling the police to back off and go and look somewhere else...

2) Then the Sondhi asssassination attempt - here too the trail of police investigations quickly led into very close proximity of the very same group of paid hitmen. Again the police was prevented from following up on that trail and Sondhi before being able to escape into exile - alive that is - quickly changed part of his hospital bed story to 'the elderly lady did it' ...

Now, who does this group of mercenaries work for?

Since the Vietnam War they have been working for a variety of people and syndicates involving in anything from Amphetamine and timber smuggling, to political assassinations and even dark ops in Cambodia and Burma. But their command structure never brought them far away from their roots - two infamous paramilitary camps for training of special ops personnel founded during the Vietnam War. Now you can look up and check who were the commanders of these camps for yourself.

Technically, what would be more plausible then that there is no third hand at all?

What if against all the conspiracy theories the most obvious explanation is that the original command structure has never changed and these people eventually are still operating within their original hierarchy - just when they got nothing to do they work extra jobs?

To underline what I am saying - the fact that something like this was going to happen was mentioned in intelligence scatter yesterday evening. Sources close to the police also told me that the military had ordered top floors of many buildings in Silom to be cleared.

If you look at it this way it"s all quite a scary proposition.

http://blog.natio...22/entry-1

Redigeret af sabai sabai d. 22/04-2010 21:56
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

PL
"What if against all the conspiracy theories the most obvious explanation is that the original command structure has never changed and these people eventually are still operating within their original hierarchy - just when they got nothing to do they work extra jobs?"

JA, JA og igen JA!

Følg pengene...

TIT = "Tits in Thailand"

Rolll

PL

Spring til debat: