Se indlæg|
Thai piges ejerskab af condo i Silom
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 26/04-2010 14:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej alle. En af Fays veninder som er svensk gift, skal til at rejse til Sverige. Af en eller anden grund, står hendes fasters navn på ejerskabet af den condo hun har i Bkk. Jeg får at vide, at det er fordi da hun blev gift med sin svenske mand ( gift i TH ) tog hun hans efternavn, og hun derfor ikke kunne købe i sit eget (der hopper kæden af for mig) Nogen der kender den problematik, kan det passe at blot fordi hun hedder Paerson til efternavn, at hun ikke kan have ejerskab i eget land ? Det hun er bange for, er at hvis hendes Faster falder død om, så vil hendes kusine arve, og hende stoler hun ikke på. Hun har efter hvad jeg får at vide, "ejet" og betalt for denne condo i mere end 2 år. Den svenske husbond har da hjulpet til, men i hendes navn. Hun ville blive i bkk indtil hendes studier var færdiggjorte, og respekt for det. Hun er optaget på et videregående studie på svensk universitet her fra august. Jeg har anbefalet at gå til en RIGTIG advokat, men måske kender i det, at det kan være lidt svært at sidde her i DK og komme med gode råd, der måske ikke er særligt gode i LOS, eller ikke bliver forstået. Hun er en supersød og ærlig pige, og en rigtigt god ven, så vil gerne hjælpe. Hun har ikke forelagt dette for sin mand, da det vist rører ved det der med at "bevare ansigt" og hun skammer sig over at have "kvajet" sig. Enhver hjælp og gode råd modtages, også gerne anbefalinger af god erfaren boligadvokat i Bkk. JJ. (igen i aften.......ris, men hvad gør det, når jeg kan se min smukke prinsesse smile og trives her i DK) |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 26/04-2010 14:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
hendes faster skal bare tinglyse et testamente hvori hun tilsiger condoen til hende så er den ged barberet.... ellers kan hun jo få fasteren til at overdrage consoen til hende nu, hun kan godt eje selvom hun ikke har et "normalt" efternavn, se bare den ældste prinsesse som jo også har et Falang navn... så længe at hun figurere i en tabien Bann er der ikke noget problem... |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 26/04-2010 14:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
De har jo også deres Thai identitetskort - der står farrang navnet jo ikke på....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 26/04-2010 14:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
pdrhan skrev: De har jo også deres Thai identitetskort - der står farrang navnet jo ikke på.... Det gør det da ihvertifald på min kones id kort, samt i hendes pas. "Nielsen".
Redigeret af keniko d. 26/04-2010 14:23 Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 26/04-2010 14:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Undskyl jeg siger det. Men det er noget ævl....... Hvis man er Thailænding og er gift med en f.eks. Dansker, kræver myndighederne at manden skriver under på at han er klarover at han ikke ejer jorden. Jeg kender flere piger med Dansk efternavn der ejer jord og huse i Thailand..... At det er fasteren der står på skødet kan sagten være fordi det oprindeligt var hende der købte grunden/huset Lige som i Danmark skal man betale en afgift til staden når der sker navneskift på skøder. En anden grund kan være det slet ikke er hendes jord/hus.... I Thailand har "man" nemt til at sige mit når det faktisk bare er en i familien der ejer noget........
Redigeret af Asda d. 26/04-2010 14:28 ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/04-2010 14:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jin Jok skrev: Hej alle. En af Fays veninder som er svensk gift, skal til at rejse til Sverige. Af en eller anden grund, står hendes fasters navn på ejerskabet af den condo hun har i Bkk. Jeg får at vide, at det er fordi da hun blev gift med sin svenske mand ( gift i TH ) tog hun hans efternavn, og hun derfor ikke kunne købe i sit eget (der hopper kæden af for mig) Nogen der kender den problematik, kan det passe at blot fordi hun hedder Paerson til efternavn, at hun ikke kan have ejerskab i eget land ? Det hun er bange for, er at hvis hendes Faster falder død om, så vil hendes kusine arve, og hende stoler hun ikke på. Hun har efter hvad jeg får at vide, "ejet" og betalt for denne condo i mere end 2 år. Den svenske husbond har da hjulpet til, men i hendes navn. Hun ville blive i bkk indtil hendes studier var færdiggjorte, og respekt for det. Hun er optaget på et videregående studie på svensk universitet her fra august. Jeg har anbefalet at gå til en RIGTIG advokat, men måske kender i det, at det kan være lidt svært at sidde her i DK og komme med gode råd, der måske ikke er særligt gode i LOS, eller ikke bliver forstået. Hun er en supersød og ærlig pige, og en rigtigt god ven, så vil gerne hjælpe. Hun har ikke forelagt dette for sin mand, da det vist rører ved det der med at "bevare ansigt" og hun skammer sig over at have "kvajet" sig. Enhver hjælp og gode råd modtages, også gerne anbefalinger af god erfaren boligadvokat i Bkk. JJ. (igen i aften.......ris, men hvad gør det, når jeg kan se min smukke prinsesse smile og trives her i DK) Hej, Jeg kan ikke se, hvad hun skal med en advokat. Pigen skal jo blot gå på jordkontoret og få sit navn ind i skødet. Det kræver dog, at fasteren går med, og så koster det noget skat, og sådan lidt papirarbejde, blå bog og den slags. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/04-2010 14:51
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Her burde det have endnu nemmere Asda, da det er en ejerlejlighed. Jeg er nemlig ikke sikker på at falangen skal underskrive noget som helst, da det er en ejerlejlighed. tuktuks løsning med testamente, er for usikkert. Der er efter min mening kun een løsning, få lejligheden tilskødet rette ejermand, hvem det så end måtte være. |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 26/04-2010 15:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Arhhhh. Jeg har ikke læst det godt nok.... Falangen skal kun underskrive hvis det er tale om en grund, da de jo ikke kan eje grunde. Alt andet behøves de ikke at skrive noget om da de jo arver alt efter konen/manden..... ![]() |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 26/04-2010 15:33
|
|
Jeg tror at hvad Robert og Abekatten skriver lyder som den rigtige løsning, altså at skødet kommer over i det rigtigt navn. Så burde der da ikke være noget at komme efter...... Kan i fortælle mig hvad det der "jordkontor" hedder på engelsk, så en Thai forstår det, evt. hvad thai navnet er ? Ideen med testamente er ikke så tosset, men da pigebarnet, efter hvad jeg forstår, selv har købt, finansieret den her condo, betyder det meget for hende, at den figurere som hendes legale ejendom. Hvorfor det ikke blev sådan fra starten af.............fisk !! Under alle omstændigheder.....TAK for lynhurtig hjælp, i et emne hvor jeg melder pas. JJ Redigeret af Jin Jok d. 26/04-2010 15:36 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 26/04-2010 15:47
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
SANAKNGAN THIDIN สำนักงานที่ดิน
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 26/04-2010 17:07
|
|
clydehaumann skrev: SANAKNGAN THIDIN สำนักงานที่ดิน Tusind tak Clyde og jer andre. De gode råd er videregivet via mail til den lille condo i Silom. JJ |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.