Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ægtepagt - rent kombinationssæreje.
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/04-2010 10:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hej Jeg har lavet følgende da jeg blev gift: Ægtepagt - om rent kombinationssæreje. Jeg brugte denne vejledning: http://www.blanke...help13.htm Jeg fandt blanketten her: http://www.abcsid...a6reje.doc (husk at rette den ny adresse til tinglysningen/ den er idag Majsmarken 5, 9500 Hobro) Herudover købte jeg genpartspapiret her: http://www.blanke...-473p.html Men der er mange muligheder, dette valgte jeg.... Total pris: Genpartsparpir : kr 70,- Tinglysning : Kr 1400,- Mvh K. Redigeret af keniko d. 27/04-2010 10:17 Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 10:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Forhåbentlig har du lavet den som skilsmissesæreje. Hvis du ikke har det, skal der betales arveafgift når en af jer stiller træskoene. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/04-2010 10:21
|
|
ABEKATTEN skrev: Forhåbentlig har du lavet den som skilsmissesæreje. Hvis du ikke har det, skal der betales arveafgift når en af jer stiller træskoene. Ja det har jeg... Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 27/04-2010 11:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Har du fået den oversat til thai eller engelsk? Hvis ikke kan der måske føres en tvist om din kone forstod hvad du lokkede hende til at skrive under på ![]() ![]() |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/04-2010 12:05
|
|
Asda skrev: Har du fået den oversat til thai eller engelsk? Hvis ikke kan der måske føres en tvist om din kone forstod hvad du lokkede hende til at skrive under på ![]() hmmm.."lokker" det ord bryder jeg mig ikke om ![]() Men der er jo mange ting, hun skal skrive under på i DK. Jeg forventer, da absolut ikke at blive skilt, men gør dette for MIN sikkerhed. ![]() Og dette har absolut ikke noget at gøre med at jeg ikke stoler på min kone. Men har noget med Arv, bolig, bil samt opsparede pensionsmidler at gøre. I tilfælde af jeg dør vil jeg selvfølgelig også sikre hende....(er da heller ikke sikker på hun bør vide det!!) ![]() Men tvist.... ja det ser man jo tit ved skilsmisser.... ![]() Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 27/04-2010 12:07
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Et spørgsmål til Abekatten som jo er jurist. Er en aftale bindende hvis den er forfattet på et sprog som kun den ene part forstår. Har tinglysningskontoret pligt til at sikre sig at parterne forstår aftalen Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 27/04-2010 12:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Tinglysningsretten tinglyser kun danske dokumenter; dog er det anbefalesværdigt at få dokumentet oversat til engelsk og underskrevet ligeså. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 27/04-2010 13:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Nu er jeg jo ikke Abekatten: Men da vi fik lavet ægtepagt blev den lavet på dansk og engelsk,hvilket advokaten anbefalet,så der ikke senere kunne opstå tvivl om at min kone forstod den. Da min advokat og hans sektrær ikke skriver thai måtte blive sådan Min kone taler og skriver engelsk,så det var ikke noget problem Tinglysningskontoret forholder sig ikke til forståelse af dokumentet |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 13:14
|
|
Tinglysningskontoret har ikke pligt til at undersøge om udlændingen forstår dokumentet, og jeg kender ikke sager hvor et særeje er forsøgt tilsidesat grundet at udlændingen "ikke vidste hvad der blev skrevet under på". Det er jo i givet fald pigen der skal bevise, at hun ikke kendte indholdet, og den bevisbyrde er næsten umulig at løfte. Hvis der var sådanne sager, er jeg helt sikker på de var oversat til Thai allerede. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/04-2010 13:16
|
|
kylling skrev: Nu er jeg jo ikke Abekatten: Men da vi fik lavet ægtepagt blev den lavet på dansk og engelsk,hvilket advokaten anbefalet,så der ikke senere kunne opstå tvivl om at min kone forstod den. Da min advokat og hans sektrær ikke skriver thai måtte blive sådan Min kone taler og skriver engelsk,så det var ikke noget problem Tinglysningskontoret forholder sig ikke til forståelse af dokumentet Som jeg tidligere har beskrevet er der mange muligheder... Blanketten ligger også på Engelsk. Advokatens anbefaling er jo altid gode at følge...men KOSTER... Men man har muligheden for at kunne gøre det selv...! K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 13:19
|
|
Jeg ville lade ægtepagten oversætte til pigens modersmål. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 27/04-2010 13:43
|
Jeg har selv ægtepagt med fuldstændig særeje. Den danske ægtepagt er oversat til engelsk og underskrevet ligeså. Dog vil Tinglysningskontoret kun tinglyse den danske tekst; de har dog kopieret den engelske oversættelse på bagsiden af det af justitsministeriet godkendte papir. Så den bliver svær at løbe fra medmindre hun får fat i OJ Simpsons advokat ;-) |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 27/04-2010 14:03
|
|
Advokatens anbefaling er jo altid gode at følge...men KOSTER... _______________________________________________________________________________________________________________________________________ Det koster som regl mere ikke at følge hans anbefaling |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 27/04-2010 14:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Jake skrev: Jeg har selv ægtepagt med fuldstændig særeje. Den danske ægtepagt er oversat til engelsk og underskrevet ligeså. Dog vil Tinglysningskontoret kun tinglyse den danske tekst; de har dog kopieret den engelske oversættelse på bagsiden af det af justitsministeriet godkendte papir. Så den bliver svær at løbe fra medmindre hun får fat i OJ Simpsons advokat ;-) Vi har nøjagtigt det samme. Så er der klare linier. Jeg håber ikke vi nogen sinde bliver skilt, men man ved jo aldrig. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 14:51
|
|
Kylling, mener du advokaten koster, eller den manglende oversættelse koster. Hvis jeg skal gætte på hvad der er dyrest, er det ikke oversættelsen. Selvom man har særeje, kan domstolene tilkende konen et eengangsbeløb, hvis der er stor forskel på ægtefællernes formue. Redigeret af d. 27/04-2010 14:55 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 27/04-2010 15:20
|
|
kylling skrev: Advokatens anbefaling er jo altid gode at følge...men KOSTER... _______________________________________________________________________________________________________________________________________ Det koster som regl mere ikke at følge hans anbefaling Jeg kan se nu hvorfor du ikke forstår der mangler meget i mit indlæg, det er forsvundet |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 27/04-2010 15:24
|
|
Det er da forhåbenligt kun ADM der kan slette eller rette ens indlæg
Redigeret af kylling d. 27/04-2010 15:25 |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 27/04-2010 15:31
|
ABEKATTEN skrev: Kylling, mener du advokaten koster, eller den manglende oversættelse koster. Hvis jeg skal gætte på hvad der er dyrest, er det ikke oversættelsen. Selvom man har særeje, kan domstolene tilkende konen et eengangsbeløb, hvis der er stor forskel på ægtefællernes formue. Hvad er så meningen med en Særejeægtepagt? Man opretter den jo netop fordi den ene part har væsentlig mere end den anden og ikke ønsker at tabe ens surt optjente formue, blot fordi ægteskabet lider skibbrud. Hvis formuerne er nogenlunde ens ved ægteskabets indgåelse, er der jo ingen grund til en ægtepagt... |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 15:37
|
|
Det må du ikke spørge mig om, men spørg dem der har lavet loven. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/04-2010 15:46
|
|
Efter at gravet dybt i en gammel hjernekasse kender jeg grunden nu. Hvis Jeres formue er nogenlunde lige store nu, men om 10 år, hvis i skal skilles, er din formue langt større end din kones, skyldes dette som regel at konen har gået hjemme og passet børn, passet hus, vasket og strøget dit tøj, lavet mad til dig, medens du har styrtet rundt og tjent penge. Her siger forarbejderne til loven at du jo ikke havde klaret dit job så godt, hvis du ikke havde haft rammerne i orden, derfor må konen tilkendes en bid af formueforøgelsen. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.